1 Конструкції КП автомобіля ВАЗ 21099 1.1 Причини, які спричиняють несправність КП і методи їх усунення 2 Підготовка до капітального ремонту коробки передач автомобіля ВАЗ 21099 2.1 Як зняти коробку передач 2.2 Як розібрати коробку передач автомобіля ВАЗ 21099 2.3 Як зібрати коробку передач після ремонту Фото загального вигляду автомобіля ВАЗ 21099
На автомобілі ВАЗ 21099 встановлена коробка передач чотирьох або п'яти ступенів, що залежить від комплектації, у яких на всіх передачах, тільки не задній, є синхронізатори. Крім цього КП об'єднана з диференціалом.
Конструкції КП автомобіля ВАЗ 21099
Отже:
На первинному валу поз. 23 (рис. 1) розташований блок провідних шестерень, які постійно знаходяться з веденими шестернями передач зачепленні, при русі вперед. На вторинному валу поз. 33 розташовані ведені шестерні на голчастих підшипниках. На ньому розташовані два синхронізатора. Вторинний вал виготовлений спільно з провідною шестернею основної передачі. Двохсателлітний диференціал, до фланця коробки якого прикріплена ведена шестерня поз. 34 основної передачі. Малюнок 1. Основні вузли та деталі коробки передач автомобіля ВАЗ 21099
Підшипники диференціала встановлюються з натягом, який регулюється підбором різної товщини кілець поз. 4. Порада: При експлуатації автомобіля ВАЗ 21099 в межах великого міста, коли потрібно часте перемикання передач, краще застосовувати моторне масло, що забезпечує більший ресурс синхронізаторів. На автотрасах, де перемикання швидкостей рідкісне, перевага віддається трансмиссионному маслу, увеличивающему ресурс шестерень і підшипників, хоча довговічність синхронізаторів трохи знижується.
Причини, які спричиняють несправність КП і методи їх усунення
Для кожного автомобіля є довідник по догляду за ним, де є певна інструкція щодо усунення деяких несправностей.
Отже:
Шум у КП. Причинами можуть бути:
знос зубів на шестеренках; знос підшипників; можливо, знизився рівень масла в коробці. Усунення несправностей:
доливають масло; змінюються зношені деталі і підшипники; при необхідності заміняться пошкоджені сальники. Виникають труднощі при перемиканні передач. Причинами можуть бути:
не повністю вичавлюється зчеплення; відбулася деформація тяги, що управляє механізмом здійснює перемикання передач; деформація реактивної тяги; послабилися гвинти кріплять шарнір або важіль штока вибирає передачі; неправильно обрана регулювання привода, що здійснює перемикання передач; вийшли з ладу пластмасові деталі в приводі, переключающем передачі. Усунення причин:
якщо можливо, випрямляються тяги, при необхідності вони підлягають заміні; затягуються гвинти; регулюється привід перемикання передач; пошкоджені деталі замінюються. Коробка передач ваз 21099 ремонт - знос штоків і вилок перемикання передач
Передачі мимовільно вимикаються. Причинами можуть бути:
пошкоджені або зносилися торці зубів синхронізаторів на муфті і шестірні; з'явилися тріщини або розшарування гуми, що виникли на задніх опорах, які створили на них підвищений коливання силового агрегату; неправильна регулювання привода перемикає передачі або неправильно натягнутий захисний чохол тяги викликають недовключение передач. Усунення причин:
замінюються пошкоджені або зношені деталі; регулюється привід; поправляється чохол на тязі. При вмиканні передач виникає шум або тріск. У цьому випадку:
недостатнє вимикання зчеплення; зносилося блокуюче кільце синхронізатора включеної передачі. Усувається заміною блокуючого кільця. Витік масла. Причинами можуть бути:
зносилися сальники первинного валу; зношений шток вибору передач; вийшов з ладу ущільнювач валу приводу спідометра: відбулося ослаблення кріплення картера або кришки на КП; пошкодився герметик під кришкою; послабилося кріплення, яке закриває зливний отвір. Усунення причин:
необхідно замінити: сальники, герметик, прокладки; підтягнути болти й гайки; підтягнути зливну пробку. Порада: Якщо при ремонті коробки передач заміні підлягали: картери КП або зчеплення; підшипники диференціала або його корпус, то навіть при заміні одного пристрою, повинні підбиратися регулювальні кільця підшипників диференціала.
Підготовка до капітального ремонту коробки передач автомобіля ВАЗ 21099
Розібрати коробку передач для проведення діагностики поломки можна виконати своїми руками.
Існує певна послідовність зняття коробки передач з машини й розбирання пристрою. Як зняти коробку передач
Перед роботою відключаються клеми акумуляторної батареї, зливається масло з КП.
Отже:
Відкручуються болти, і знімається захист картера. Від картера зчеплення від'єднується провід «маси». На тросі приводу зчеплення, його наконечнику, необхідно ослабити затягнення гайок. З важеля зчеплення знімається наконечник троса. Від тягового реле від'єднується колодка. Від'єднується провід від тягового реле стартера. Знімається стартер. Від'єднується від наконечника шарніра тяга приводу, що здійснює перемикання передач. Від приводу спідометра від'єднується трос. Розкручується кріплення кульового шарніра тяги керма. Выпрессовывается палець шарніра тяги керма з поворотного важеля стійки. Від'єднується від поворотного кулака шарнір важеля підвіски. Видавлюється і відводиться в сторону від КП хвостовик внутрішнього ШРУСа приводу передніх коліс. Від'єднується другий ШРУС. Знімається щиток картера зчеплення. Звільняється коробка передач від кріплення до двигуна. Знімається коробка передач. Остаточне від'єднання коробки передач
Порада: Перед зняттям КП необхідно відвести її в горизонтальній площині від двигуна і після цього вивести із зачеплення первинний вал. Не можна пошкодити пелюстки пружини зчеплення.
Як зняти коробку передач добре видно на відео.
Як розібрати коробку передач автомобіля ВАЗ 21099
Існує певна послідовність розбирання коробки передач. При виконанні роботи самостійно ціна ремонту буде менше.
До того ж багато несправності може усунути і сам власник автомобіля.
Отже:
Очищається і відмивається зовнішня поверхня пристрою. Встановлюється КП в вертикальне положення. Знімається задня кришка. Знімається кронштейн троса зчеплення. За допомогою гумового молотка збивається задня кришка з коробки передач. Видаляється ущільнювальна прокладка. ВАЗ 21099 ремонт коробки передач. Видалення ущільнювальної прокладки
Включається 3-або 4-я передача. Відвертається болт, що кріпить п'яту передачу, і включається 5-я передача. Одночасне включення п'ятої та третьої або четвертої передач необхідно для фіксації валів від провертання. Розкручується гайка на вторинному валу. Розкручується гайка на первинному валу. Разом з вилкою знімається синхронізатор п'ятої передачі ВАЗ 21099. Зняття шестерні п'ятої передачі та виделки
З муфти виймається вилка. Порада: дуже обережно потрібно знімати синхронізатор. Якщо муфта зійде з маточини, можуть розсипатися пружні кульки, фіксують синхронізатор.
Знімається кільце блокуючу синхронізатор п'ятої передачі. З вторинного валу знімається ведена шестірня п'ятої передачі. Витягується на голчастому підшипнику завзяте кільце. Знімається у шестерні п'ятої передачі голчастий підшипник. З первинного вала видаляється ведуча шестерня. Знімається пластина підшипника. З вторинного валу видаляються втулка голчастого підшипника і наполеглива шайба . Витягується фіксує підшипник первинного валу кільце, потім таке ж кільце вторинного валу. Відвертається пробка фіксатора. Обережно виймається разом з пружиною кулька фіксатора. Потім ще два фіксатора. Знімається задня опора силового агрегату автомобіля ВАЗ 21099. Відвертається пробка фіксатора заднього ходу. Витягується після нахилу коробки кулька фіксатора разом з пружиною. Розкручуються болти кріплення картера зчеплення і картера КП. Акуратно роз'єднуються обидва пристрої. Для цього в картерах є спеціальні пази, куди можна вставити кінець викрутки і поступово погойдуючи її роз'єднати пристрою. Знімається картер КП. Роз'єднання картера КП і картера зчеплення
Відвертається болт, що кріпить вилки для перемикання першої і другої передач. Разом з вилкою знімається шток. Відвертається болт, що кріпить вилки для перемикання третьої і четвертої передач. Головка штока виводиться з зачеплення з важелем і разом з вилкою знімаються з коробки. Як зібрати коробку передач після ремонту
Після того, як будуть проведені всі роботи по заміні зношених деталей, очищені старі від бруду і масла починається збірка вузла в послідовності зворотній розбиранню.Всі різьбові деталі і отвори в корпусі знежирюються.
Потім на них наноситься герметик. Робоча поверхня сальников змащують тонким шаром Літол-24. Силіконовим герметиком змащується зовнішня поверхня сальников.
На вторинному валу замінюються стопорні кільця на маточинах синхронізаторів.Запресовуються кулькові та роликові підшипники.
Збірка маточини і ковзної муфти починається з нанесенням пластичного мастила на фіксатор і вкладання його в сухар, який потім ставиться в маточину. У ковзної муфти навпаки фіксатора повинно знаходитися найглибше гніздо.
Синхронізатор збирається таким чином, щоб виступи меншої висоти блокуючих кілець перебували проти пазів маточини під пружини фіксаторів. Шестерні і сателіти змащуються маслом при складанні диференціала.