1 Демонтаж коробки передач з машини 2 Розбір і подальший ремонт Коробка передач Ваз 2107
Поряд з двигуном і трансмісією, коробка передач є головною ходовою частиною будь-якого автомобіля. Без надійної і правильно відрегульованого КПП в дорогу їхати не варто.
Це знає кожен водій, а шофера бувалі навіть можуть її самостійно ремонтувати, якщо раптом виникнуть проблеми. У цій статті розглянемо, за допомогою покрокової інструкції, як провести ремонт коробки передач автомобіля Ваз 2107.
Демонтаж коробки передач з машини
На ваз 2107 ремонт коробки передач проводимо після того, як виявляться причини несправності і зніметься КПП з автомобіля.
Справа це нелегка, але якщо поруч знаходиться помічник, все пройде без задирки. Отже, починаємо:
піднімаємо автомобіль на яму або естакаду; провід, що йде на акумуляторну батарею (мінусовий) від'єднуємо; на ваз 2107 слід також зняти панель радіоприймача; потім натиснути на важіль КПП; вставити викрутку в спеціальний отвір втулки запірного типу; зрушити її вниз; вивести запірну втулку з стрижневий порожнини; отримати своєрідний стрижень, який знаходиться на важелі перемикання передач. Витяг стрижня з важеля перемикання передач
Далі:
беремо пінцет і витягаємо з стрижня спеціальну втулку демпфера гумового типу; пелюстки дистанційної втулки демпфери разжимаем, виводячи їх з проточки важеля (діємо двома викрутками, як показано нижче). Розтискання пелюсток дистанційної втулки
Продовжуємо:
витягаємо дистанційну втулку демпфера; зрушуємо оббивку підлоги кабіни автомобіля; відвертаємо фіксуючі болти кришки, яка закриває отвір (їх має бути чотири); виймаємо важіль разом з ущільнювачем поролонового типу; також потрібно витягти приймальню трубу системи випуску газів; переходимо під автомобіль і знімаємо стартер; від'єднуємо від вимикача ліхтарі заднього ходу; витягаємо карданну передачу; переходимо до поперечці задньої опори силового агрегату і від'єднуємо її; також знімаємо вал гнучкого типу (для цього слід від'єднати його від спидометрового приводу); головний циліндр зчеплення, а вірніше гидропровода відокремлюємо від картера (при цьому не чіпаємо шланг); беремо торцевий ключ на 10; болти, що фіксують кришку картера зчеплення, відвертаємо (на старих моделях сімки їх чотири, на нових два) . Відвернення болтів кріплення зчеплення на Ваз 2107
Йдемо далі:
під коробку передач встановлюємо надійну опору; беремо подовжувач і одягаємо його на торцевий ключ 19; з його допомогою і працюючи карданним шарніром, відвертаємо болти фіксації зчеплення до блоку циліндрів (їх має бути чотири); віджимаємо від циліндрів зчеплення з допомогою вставленої викрутки в зазор; з направляючих втулок витягаємо стартер; коробку передач зміщуємо тому, виводячи вал первинний зі ступиці веденого диска; поряд з цим выпрессовываем вал первинний зі підшипникового внутрішнього кільця, що знаходиться в торці колінчастого; витягаємо КПП Ваз 2107. Увага: Варто пам'ятати, що при демонтажі КПП не можна наголошувати коробку на упорний фланець зчеплення.
Розбір і подальший ремонт
Процес ремонту Ваз 2107 вимагає особливих знань і вправності.
Перед тим, як почати розбирання КПП, необхідно озброїтися наступними інструментами:
динамометричним ключем; ударною викруткою; сальниками первинного і вторинного валів; трехзахватным знімачем; комплект прокладок; фіксуючим клеєм. Отже, переходимо до безпосереднього ремонту:
беремо щітку і очищаємо зовнішню поверхню КПП, після промивши її уайт-спиртом або гасом ; з КПП знімаємо муфту вижимного підшипника і виделку, яка вимикає зчеплення; ЕФ карданного валу від'єднуємо від вторинного вала коробки; витягаємо фланець ЕФ з вторинного валу КПП; далі від'єднуємо подушку силового агрегату; привід спідометра витягуємо. Від'єднання гнучкого валу спідометра
Увага: Якщо нам потрібно проводити зняття спідометра на сімках з інжекторним двигуном, то обов'язково слід зняти датчик швидкості. Після цього, ключем на 10 розслабляємо гайку кріплення приводу спідометра і віджавши коробку передач, спокійно виймаємо привід спідометра.
Йдемо далі:
на важелі перемикання знаходимо кульову опору; витягаємо манжету. Зняття муфти з кульової опори важеля
відвертаємо 3 гайки кріплення, які фіксують важіль перемикача до задньої кришки картера; зі шпильок знімаємо прокладку ущільнювального типу. Зняття ущільнювальної прокладки
На цьому відео можна на власні очі поспостерігати, як все зробити правильно і не зробити помилок.
Продовжуємо процес розбирання КПП:
беремо ключ торцевый на 13; розслабляємо гайки, фіксують кронштейн приймальної труби, через яку випускаються відпрацьовані гази (їх дві); виймаємо кронштейн і знімаємо застави болт, що знаходиться під ним (він має чотиригранну голівку); беремо накидний ключ на 13 і відвертаємо гайки, фіксуючі задню кришку (їх п'ять). На даному нижче фото все чудово видно:
Зняття гайок задньої кришки КПП
Йдемо далі:
ключем на 10 торцевим вивертаємо 10 гайок фіксації нижньої кришки КПП; виймаємо кришку і витягаємо прокладку, що знаходиться під нею. Увага: Потрібно знати, що деякі відвертаються гайки в процесі разом зі шпильками. Для того щоб уникнути цього, слід взяти фіксуючий клей і заздалегідь промивши розчинником різьбові отвори і шпильки, нанести туди клей, після чого встановити шпильки на місце:
Обробка фіксуючим клеєм різьбових отворів
озброюємося ключем на тринадцять і відвертаємо гайку фіксації задньої кришки, яка залишилася всередині картера КПП. Ось вона:
Відвернення залишилася гайки кріплення
обстукиваем, бажано дерев'яним молоточком площини кріплення; виймаємо задню кришку. Щоб спростити зняття задньої кришки КПП слід викруткою втопити шток включення першої і другої передач. На КПП обов'язково ставиться друга передача. Перед зняттям кришки, знімаємо її зі шпильок і повертаємо за годинниковою стрілкою. Проводити операцію потрібно дуже акуратно й ретельно, щоб не пошкодити прокладку, встановлену під кришкою. Вона дуже чутлива і може порватися.
Якщо це все ж сталося, то потрібно своїми руками встановити нову прокладку.
Продовжуємо:
виймаємо кришку блоку шестерень п'ятої передачі, зроблену з пластмаси, з задньої кришки (для цього користуємося підходящим інструментом, наприклад ручкою молотка, видавивши її через спеціальну дірку в підшипнику). Видавлювання пластмасовою заглушки
беремо щипці і витягаємо з проточки кришки завзяте кільце (знаходиться воно на підшипник блоку шестерень п'ятої передач і задній). Потрібно працювати сверхаккуратно і для того щоб не пошкодити поверхню задньої кришки, рекомендується покласти її на два дерев'яних бруска. Після цього, выпрессовать підшипник блоку шестерень п'ятої передач і задній.
Що стосується внутрішнього кільця підшипника, то він залишається на валу блоку.
Отже:
знімаємо підшипник; витягаємо сальник вторинного вала, як того вимагає інструкція; знімаємо шайбу наполегливої типу внутрішнього кільця заднього підшипника; выпрессовываем підходящої для цього оправленням, задній підшипник вторинного валу; після чого, витягуємо його. Зняття заднього підшипника вторинного валу
витягаємо внутрішнє кільце з вторинного валу. На цьому можна закінчити розбирання КПП і замінити зношені деталі. Але якщо причина криється глибше, то фахівці радять продовжувати ремонт.
Представлена вище покрокова інструкція допоможе не тільки навчитися ремонтувати автомобіль, коли він зіпсується, а непогано заощадити. Адже, як відомо, ціна на послуги даного типу або нову коробку передач дуже висока.
Такі ось справи! Удачі!