1 Ознаки несправностей 2 Приступаємо до ремонту 2.1 Збірка Склоочисник («двірник») ваз 2109
Склоочисники призначені для очищення лобового скла від крапель дощу в негоду, а так само від пилу і бруду і забезпечують водієві хорошу видимість. При цьому щітки склоочисників встановлені правильно, очищають велику площу.
Якість очищення скла багато в чому залежить від того, наскільки щільно щітки притискаються до скла. Звичайно, не варто забувати, що склоочисник (в силу свого пристрою) очищає не всю поверхню лобового скла, з-за цього огляд в снігопад чи дощ значно погіршується.
При відмови (несправності) у роботі двірників вам доведеться провести ремонт склоочисника ваз 2109. Не бійтеся виконати цю нескладну процедуру своїми руками, скористайтеся нашою статтею і заощаджуйте ваші гроші.
Ознаки несправностей
Двірники мають кілька видів схем підключення (дивіться двірники 2109 ремонт ваз).
Для всіх цих схем відзначають такі ознаки несправностей:
Коли при включенні щітки двірників не зрушили з місця, то можливий обрив в електричному ланцюзі Або окислилися контакти запобіжника (перевіряємо його в першу чергу) Виникла несправність перемикача або самого електродвигуна Можливо, несправна черв'ячна передача Приступаємо до ремонту
Наша інструкція підходить для ваз 21099 ремонт і заміна склоочисників.Знімається механізм двірників вітрового скла на ваз2109 та інших моделях при необхідності повної заміни (якщо вони повністю вийшли з ладу), для ремонту або виконання інших робіт, коли його наявність заважає ходу їх виконання.
Вам знадобиться набір ріжкових ключів і набір викруток, щоб виконати на ваз 2109 ремонт своїми руками двірників, дійте в такий послідовності:
Від'єднуємо провід мінусової клеми акумулятора Повертаємо обидва важеля щіток двірників у вертикальне положення, відкручуємо їх кріплять їх гайки Знімаємо важелі щіток з валиків склоочисника Відкручуємо і знімаємо важелі щіток склоочисника
Примітка: Якщо раптом важіль вам не вдається зняти зусиллям руки, відкрутіть гайку, що кріпить важіль двірника, тільки не до кінця, щоб уникнути пошкодження різьби.
За допомогою плоскогубців (пасатижів) сдергиваем важіль з шліців, потім повністю відкручуємо гайку. Знімаємо важіль склоочисника.
Знімаємо захисні ковпачки, по одному з кожної сторони Відвертаємо по одній гайці від верхнього кріплення кронштейна з двох сторін Знімаємо спеціальні вирівнюючі гумові шайби, розташовані з двох сторін Відкриваємо капот на автомобілі ваз 2109 від'єднуємо роз'єм з проводками від колодки Потім зміщуємо вентилятор отопітеля в праву сторону по відсіку, розташованому перед вітровим склом, якщо цього не зробити, то вентилятор буде заважати нам, вийняти склоочисник. Знімаємо кришку блоку запобіжників і реле Виймаємо з монтажного блоку все реле: так як вони заважають зняття двірника Від'єднуємо роз'єм від колодки. Виймаємо всі реле, щоб не заважали зняття двірника
Відвертаємо болт нижнього від кронштейна кріплення склоочисника. Стискаємо, пластмасовий тримач дротів і виймаємо його з щілини в кузові Знімаємо тримач з дротів, щоб його не втратити Виводимо валики механізму двірників з отворів розташованих в кузові Зрушуємо склоочисник таким чином, щоб його двигун знаходився в широкій частині нашого відсіку, розташованого перед вітровим склом (це місце встановлення вентилятора грубки) Повертаємо склоочисник, і виводимо його двигун з відсіку Зрушуємо двірник в бік блоку запобіжників і реле Виймаємо його з відсіку Відвертаємо гайку, що кріпить кривошип механізму двірника Знімаємо кривошип з валика редуктора двірника, підчепивши його плоскою викруткою Підчепивши плоскою викруткою, знімаємо кривошип з валика редуктора
Відвертаємо три болти, що кріплять редуктор двірника з електродвигуном Відкручуємо два гвинтика, що кріплять дроту електродвигуна склоочисника Від'єднуємо дроти від біметалевого термо запобіжника Знімаємо з кронштейна двигун склоочисника Потім знімаємо стопорне кільце з валу редуктора двірника Знімаємо регулювальні шайби з валу редуктора Порада: Обов'язково зробіть маркування всі регулювальні шайби для того, щоб при складанні механізму склоочисника встановити їх в тій же кількості і на свої рідні місця
Відкручуємо три гвинти, що кріплять кришку редуктора двірника Знімаємо кришку редуктора Відкручуємо гвинти (їх три), вони позначені стрілками, щоб зняти кришку редуктора
Попередження: Розбираючи редуктор склоочисника, не відкручуйте (взагалі не чіпайте) регулювальний гвинт, (на фото вгорі він позначений червоним) інакше ви порушите осьовий зазор (він відрегульований на заводі) валу якоря.
Знімаємо панель з редуктора двірника Виймаємо шестірню редуктора двірника Відкручуємо два гвинти (другий розташовується за корпусом редуктора двірника) і виймаємо дві закладні гайки Відкручуємо гвинти і виймаємо закладні гайки
Знімаємо корпус редуктора двірника з корпусу електродвигуна разом зі щіткотримач Виймаємо якір з корпуса двигуна двірника Продуваємо корпус після розбирання електродвигуна стисненим повітрям для того, щоб видалити з нього вугільний пил Знімаємо стопорні кільця з обох валиків механізму двірників Потім знімаємо регулювальні шайби з двох валиків механізму склоочисника. Виймаємо тяги з кронштейна і знімаємо з обох валиків регулювальні шайби Виймаємо ущільнювальні кільця із спеціальних проточек з обох сторін від кронштейна. Далі розібрати систему трапеції неможливо, її тяги мають повністю нерозбірну конструкцію (фото внизу):
1 позначений кривошип 2 - коротка тяга двірника 3 - шарнір тяг 4 - це валик механізму двірника 5 - довга тяга Нерозбірна конструкція тяг двірника
Перевіряємо пружинки щіток, якщо пружинки щіток електродвигуна пошкоджені або втратили пружність, замінюємо щітки новими Перевіряємо легкість переміщення щіток у щіткотримачі Замінюємо зношені або мають сколи щітки, вони повинні вільно переміщатися і без заїдань Припаюємо висновки нових щіток (при заміні) до щіткотримача Перевіряємо пружність пружинок і плавність переміщення самих щіток
Зачищаємо колектор за допомогою дрібної шкурки (наждачного паперу), якщо він забруднений або на ньому присутні ризики, подряпини і т. д. Якщо колектор сильно зношений або обгорів, замінюємо якір або редуктор в зборі з електродвигуном Виявивши сліди заїдання на самих шийках якоря, зачищаємо їх за допомогою дрібної шкурки Шийки якоря позначені стрілками, перевіряємо стан шийок і колектора
Замінюємо шестірню редуктора, електродвигуна з поламаними або сильно зношеними зубами Виправляємо погнуті тяги двірника. Якщо їх випрямити неможливо, міняємо всю трапецію склоочисника Якщо виявлені пошкодження шліців або різьблення валиків, замінюємо трапеція склоочисника цілком Підгорілі або окислені контакти механізму самоостановки зачищаємо, з допомогою дрібної шкурки Замінюємо порвані, що втратили пружність або потріскані гумові подушки, та інші гумові деталі Збірка
Збираємо та встановлюємо на автомобіль ваз 2109 склоочисник в зворотній послідовності, враховуючи наступне:
Перевірте, щоб при постановці якоря в корпус був встановлений спеціальний наполеглива кулька у виїмку валу. При складанні редуктора двірників змащуємо консистентним мастилом черв'як вала електродвигуна і шестірню редуктора. Змащуємо консистентним мастилом всі валики при установці тяг в кронштейн. Кривошип встановлюємо паралельно короткій тязі. Він при цьому, спрямований у бік електродвигуна. На цьому авторемонт своїми руками ваз 2109 (склоочисника) завершено. Як бачите нічого важкого і тим більше, неможливого в цьому немає.
Додатково подивіться відео ваз 2109 ремонт двірників (склоочисників).