Різниця Subaru BRZ і Toyota GT 86: технічні характеристики та особливості
Незабаром після початку XXI століття на ринку майже не залишилося недорогих спортивних автомобілів класичної компоновки, вельми поширених в кінці минулого ...
Найкращі японські універсали: рейтинг, огляд з фото
Універсал – це легкове авто з збільшеним багажником і просторим салоном. Зовсім недавно ці машини стали предметом гордості автолюбителів і заздрості ...
Тюнінг салону "Лади-Калини" своїми руками
Сучасне авто — це не просто засіб пересування, але і місце, де можна сховатися від міської суєти. І якщо в дорогих машинах інженери продумали стандартний ...
Скільки важить ВАЗ-2101? Вага кузова і двигуна ВАЗ-2101
На те, скільки важить ВАЗ-2101 впливає знос металевих частин, наявність додаткового обвісу та обладнання ГБО. Варто зазначити, що переважна частина сучасних ...

Усуваємо люфт рульового колеса ваз 2109

25.12.14, Ваз
2439
  • 1 Чим загрожує така несправність
  • 2 Інструменти для регулювання
  • 2.1 Перевірка люфту і регулювання керма
  • 2.2 Зняття бублики

  • Усуваємо люфт рульового колеса ваз 2109
    Рульова бублик ваз 2109
    Люфт рульового колеса ваз 21093 -2109 явище, з яким не варто миритися. Коли збільшується вільний хід керма, це ускладнює керування машиною, вона з невеликим запізненням починає реагувати на будь-дії її водія.

    Крім цього, коли збільшений хід, вам вже не вдається виправити, регулюючи рульове колесо ваз 2109 і зв'язані з ним механізми, це свідчить про несправність механізмів рульового управління (наприклад, ослаблення кріплень корпусу рульового механізму, пошкодження рульових тяг і пов'язаного з ними маятникового важеля, можливий знос або поломка їх частин). Не лякайтеся, з допомогою нашої статті ви зможете все виправити.


    Чим загрожує така несправність


    Всі прекрасно знають, яку роль виконує в машині рульове управління, і важливість підтримання цього механізму в справному стані. Цей механізм за своєю необхідності і важливості не поступається мотору, паливній системі і колесам.

    Варто так само пам'ятати, що проблеми з керуванням машини стають причинами ДТП, великих неприємностей і навіть смерті людей. Тому вам необхідно приділяти цьому агрегату підвищену увагу і постійно спостерігати за станом на ваз 2109 колеса рульового , а при необхідності негайно ремонтувати його і механізми управління.

    Ігнорування, або затягування з ремонтом самих незначних відхилень в роботі керма, можуть стати причиною жалюгідних наслідків. Пам'ятайте, ціна питання - ваше життя!

    Інструменти для регулювання


    Щоб відрегулювати на ваз 2109 колесо рульового керування, вам не потрібно спеціальних навичок або інструментів, достатньо лише мати:

  • Штангенциркуль

  • Динамометр

  • Стандартні інструменти в наборі


  • Перевірка люфту і регулювання керма


    Тепер, коли все у нас готовий, приступаємо до перевірки і регулювання керма своїми руками:

  • Перевірка люфту керма виконується на машині, встановленої на відносно рівною і не слизькою майданчику

  • Встановлюємо передні колеса (обертаючи рульову бублик) у положення, що відповідає руху машини по прямой


  • Примітка: Коли при положенні передніх коліс відповідає прямолінійному руху машини, спиці рульової бублики не в горизонтальному положенні, це означає, що в машині або порушені регулювання кутів встановлення коліс (розвал-сходження), або присутні дефекти в підвісці або рульовому управлінні








  • Спочатку перевіряємо люфт рульової бублики. Щоб ви розуміли, люфт керма це відстань, яку вона проходить «вільно» до початку повертання коліс

  • Наше завдання полягає в тому, щоб виміряти цей люфт за допомогою штангенциркуля, приготованого нами раніше

  • Нам необхідно зафіксувати початок руху (люфту) в нижній або верхній позиції рульової бублики

  • Для цього вивішуємо передні колеса і обертаємо кермо поки не відчуємо початок вільного руху

  • Після цього зробіть контрольну відмітку (крейдою, або, намотавши дротик, як на фото нижче), це і буде початкова точка відліку для механізму штангенциркуля

  • Потім рульову баранку викручуємо до протилежній точці люфту і теж робимо відмітку

  • Потім за допомогою штангенциркуля, заміряємо відстань між точками люфту


  • Усуваємо люфт рульового колеса ваз 2109
    Штангенциркулем заміряємо відстань між відмітками

  • Інструкція з експлуатації допускає люфт, що не перевищує 35 міліметрів, у разі, коли значення люфту вище, необхідно відрегулювати на ваз 2109 рульове колесо, і якщо не зробити регулювання своєчасно, тоді незабаром буде потрібно ремонт або повна заміна агрегату.

  • Регулювання виконується шляхом установки гвинтів посилення шарнірів карданчиков, які є в рульовому валу

  • Щоб приступити до регулювання, вам слід відшукати регулювальний гвинт карданних шарнірів, після чого привести до люфт допустимому значенню, обертаючи гвинти зусилля

  • Потім необхідно зробити провернути баранку на повний оберт, закріпивши на ній динамометр

  • Для рульового управління, оснащеного ГУР (гідропідсилювачем), значення за динамометра має дорівнювати п'яти кілограмів

  • Якщо управління повністю механічне, тоді допустиме значення динамометра від шести до десяти кілограм


  • Увага: Перш ніж приступати до регулювання рульового механізму слід уважно ознайомитися з технічною документацією машини









  • Механізм управління має кульові шарніри, розташовані на рульових тягах їх теж необхідно буде відрегулювати, у разі, коли показники люфту занадто сильно завищені



  • Усуваємо люфт рульового колеса ваз 2109
    Кульовий шарнір на рульовій тязі

  • Для цього нам буде потрібно естакада або підйомник, оскільки деталі, які доведеться регулювати, розташовані з боку днища кузова автомобіля

  • Якщо при перевірці виявили, що кермові шарніри бовтаються (розбиті) спробуйте підтягнути кермові тяги і кріплення самих шарнірів, якщо не виходить, тоді шарніри треба замінити

  • Вам не завадить так само перевірити зусилля демпфера рульової колонки, для цього знову стане в нагоді динамометр, допустиме зусилля не більше 5киллограммов


  • Регулювання успішно закінчена, вітаю, це було зовсім не важко, проте іноді виникає необхідність зняти рульову баранку.

    Зняття бублики


    На ваз 2109 зняття рульового колеса виконується для заміни його або для виконання ремонту, при якому бублик буде заважати, при знятті приладової панелі, наприклад. Щоб її зняти вам потрібно всього лише головка торцева з подовжувачем, щоб відкрутити гайку, що кріпить баранку до валу рульового і плоска викрутка.

    Порядок виконання роботи наступний:

  • Спочатку вам необхідно відключити живлення машини, тому від'єднайте клеми від акумуляторної батареї

  • Потім, за допомогою викрутки піддягніть і зніміть накладку сигналу

  • Скориставшись торцевої головкою з подовжувачем, ослабте затяжку гайки, крепящей рульове колесо, і відверніть її, але не до кінця, а поки гайка не виявиться врівень з торцем вала


  • Усуваємо люфт рульового колеса ваз 2109
    Знімаємо накладку і торцевої головкою відкручуємо гайку кріплення керма
    Увага:Якщо відкрутити гайку до кінця і зняти, то бублик може різко злетіти з валу і при цьому вдарити в обличчя. Вона насаджена на вал з гарним зусиллям.

  • Тепер треба різкими ударами правою руки, збити баранку з валу

  • Після цього можна остаточно відкрутити гайку і зняти кермо, попередньо не забудьте відключити провід живлення від клеми звукового сигналу

  • Коли руками збити кермо не вдається, можна скористатися бруском з деревини, який впираємось в вал одним торцем, і наносимо удари молотком по другому торця

  • Вам знадобиться помічник, який сидячи за кермом, буде тягнути її вгору


  • Усуваємо люфт рульового колеса ваз 2109
    Збиваємо баранку з валу ударами руки, відкручуємо до кінця гайку і знімаємо кермо
    Процедура зняття бублики ваз 2109 завершена, після виконання ремонту можете все збирати назад, а наше відео допоможе вам у знятті і регулюванню.