1 Розглянемо схему рейки та варіанти ремонту 1.1 Потрібні матеріали та інструменти 1.2 Послідовність заміни та ремонту 2 Ремонт рульового механізму Рейка рульова ваз 2109
Коли різко повертаєте кермо з положення нейтрально (колеса прямо) і чуєте сторонні стуки або шуми рульової рейки, биття керма, відведення автомобіля в бік і мимовільне відхилення від руху прямо значить, потрібен ремонт або заміна рульової рейки ваз 2109 причому терміново. Рульова рейка - найважливіший вузол керування напрямком руху машини, люфти і інші неполадки ускладнюють управління, і створюють небезпеку для вашого здоров'я і життя.
Як часто ви чуєте в новинах: водій не впорався з керуванням автомобіля?
Ви самі прекрасно розумієте, до яких наслідків це призводить. Наша інструкція допоможе вам виконати ремонт та заміну рейки самостійно.
Розглянемо схему рейки та варіанти ремонту
Схема пристрою рульової рейки ваз 2109
Існує три способи ремонту:
Повна заміна рейки (якщо возитися особливо ніколи і влаштовує ціна, або механізм не придатний для ремонту) Заміна деталей з ремонтного комплекту (тут доведеться повозитися, зняти механізм, розібрати і зібрати) Альтернативний ремонту та найшвидший спосіб - підтягування гайки на рульовій рейці з допомогою спеціального ключа Такий спосіб дає позитивний ефект (тільки не завжди і не на довго), але може мати погані наслідки. Наприклад, якщо затягнути гайку занадто сильно, тоді підвищиться зусилля, необхідне для обертання рульовій бублики, що ускладнює управління машиною.
Більш важкі наслідки, це заклинювання керма під час руху машини, втратити управління та ще на швидкості надзвичайно небезпечно для вас та оточуючих Потрібні матеріали та інструменти
Заміна рульової рейки ваз 21093 - 2199 вимагає наявності необхідних матеріалів:
Аерозоль «Мовіль» Чисте ганчір'я Пластикові хомути довжиною 200 і шириною 4миллиметра (три штуки) Мастило проникаюча WD-40 («рідкий ключ») щоб відкрутити заіржавілі і закислі з'єднання Літр Уайт - спіриту Мастило для підшипників типу ФЕОЛ або щось подібне Також для ремонту потрібні такі запчастини:
Сайлентблоки(див. Заміна сайлентблоків Ваз: робимо самостійно ) Чохол рейки Наконечники Спеціальний набір (ремкомплект) для ремонту Ремкомплект для ремонту рульового механізму ваз 2109
Заміна рульової рейки на ваз 21093 - 2109 зажадає наявності такого інструменту:
Знімач наконечників Молоток Головки торцеві Спеціальний ключ для рейки, надівається на натискну гайку і має внутрішній восьмигранник) Подовжувач ключа з тріскачкою Спеціальний ключ для відкручування гайки підшипника, (восьмигранний стрижень на «24» з поглибленням) Щітка по металу Вузька пензлик Порада: Перш ніж зайнятися процедурою на ваз 2109 заміна рульової рейки, вам необхідно обробити заздалегідь (за добу) всі з'єднання «рідким ключем» (різьблення наконечників, чотири гайки, що кріплять рейку, гайку затягування упору). Потім, через півтори - дві години повторіть обробку всіх місць і через добу можете починати процедуру.
Послідовність заміни та ремонту
Щоб швидко і без проблем замінити рейку виконайте порядок дій, як свідчить інструкція:
Закатуємо авто на яму (оглядову канаву) Поставляємо упори під задні колеса, затягуємо ручник ( стоянкове гальмо ), блокуємо кермо Від'єднуємо харчування, для цього знімаємо обидві клеми з акумулятора Ставимо машину на домкрат і знімаємо передні колеса, ( при цьому бажано поставити автомобіль на опори (підпори у вигляді дерев'яних брусків). Відкручуємо гайки наконечників, і витягуємо пальці з важелів У такому випадку вам неодмінно знадобиться знімач для пальців - прикладаємо його, закручуємо гвинт до упору і вдаряє по важелю молотком, притримуємо ключем гвинт знімача Прикладаємо знімач пальців і закручуємо його гвинт до упору
Тепер, коли обидві тяги вільні, відкручуємо гайки хомутів (на фото внизу гайка вказана стрілкою) Відкручуємо гайки, що кріплять хомути
Усередині салону біля самої підлоги відкрутіть болт на рульовому валу Потім потягніть рейку на себе покачивающим рухом Хвостовик шестірні часто від'єднується від вала не відразу, доведеться повозитися Від'єднавши рейку, витягуємо агрегат через праву діру з боку колеса Ремонт рульового механізму
Здійснити ремонт рульового механізму своїми руками буде легко, якщо ви прямуєте рекомендацій нашого матеріалу:
Затискаємо механізм в лещата і прочищаємо щіткою по металу, далі обробляємо Спиртом дрантям Як тільки корпус засяє як новенький, відкручуємо болти вусів Попередньо рекомендуємо проконтролювати стан сайлентблоків При виявленні люфту, тріщин гуми і інших дефектів, замінюємо їх Відгинаємо пластину, контрящую болти з допомогою молотка і зубила, відкручуємо болти і знімаємо вуса Відгинаємо краю пластини зубилом і молотком
Стягаємо затички з обох кінців рейки Потім знімаємо гумки валу і чохол. Чохол можна викинути відразу, інші елементи необхідно ретельно вимити та висушити, тільки не на сонці Знімаємо стопорну шайбу підшипника, піддягаємо її викруткою Відкручуємо гайку приготованим заздалегідь спеціальним ключем, під нею виявляємо підшипник Затягуємо в лещатах наш шліцьовий вал. На губки лещат бажано підкласти м'які накладки, щоб не пошкодити вал Обережно постукуючи молотком по корпусу, поки не вийде підшипник За ним легко піде вал, шестерні та інші деталі Всі зняті елементи ретельно промиваємо Спиртом за допомогою пензлика Відшукати підшипник саме такого типу буде дуже проблематично, так як він нестандартний, тому його слід акуратно вимити і зберегти Якщо все-таки необхідно його зняти, скористайтеся спеціальним знімачем Рекомендуємо не чіпати його без крайньої необхідності, оскільки він функціонує досить стерпно тривалий час Витрушуємо зубчасту рейку з корпусу і промиваємо її Спиртом. Потім просушіть її і змажте Через отвір, що знаходиться в корпусі акуратно витягаємо пластмасову вставку і викручуємо затискну гайку Часто така дія проходить досить туго, знайте, що у ремонтному комплекті є нова, якщо боїтеся пошкодити цю Замінюємо кільця ущільнення, спочатку не забудьте витрусити упор Уважно розглядаємо вуса, наконечники не повинні люфтить, пальці повинні ворушитися з додатком деякого зусилля, захисні чохли не повинні містити тріщин та інших дефектів Якщо помітите, що у будь-якої деталі (або декількох) дефекти або виявляється неправильна робота, неодмінно промийте деталь і просушіть Якщо це не допомогло, замінюємо деталь, але намагаємося зберегти по максимуму довжину важеля Щоб захистити від наслідків корозії, на даному етапі рекомендуємо обробити «Мовилем» різьблення Далі займаємося шарнірами Встановлюємо нові шарніри, якщо в їх роботі щось не подобається, або здається підозрілим Вставляємо нову пластикову втулку в корпус, виступи її повинні бути неодмінно спрямовані в отвори. Відрізаємо гумки Вставляємо пластикову втулку, обрізаємо зайві гумки
Вставляємо рейку з боку шестерні Приблизну відстань від корпусу рейки до торця повинно бути близько 28 міліметрів Сама рейка при цьому, не повинна стирчати назовні Вставляємо рейку в корпус
Підшипник треба запресувати до упору з шестірнею разом Затискаємо в лещатах вал разом з корпусом Тоді не доведеться прикладати великі фізичні зусилля Орієнтуємо по шестірні зубчасту рейку Вставляємо упор, потім гайку і пружину Встановлюємо нове гумове кільце зі сторони валу, і накручуємо ще одну гайку Надягаємо кришку і контрашайбу, поєднуємо позначки Потім нанизуємо разом з чохлом гумове кільце, щільно затягуємо пластикові хомути Встановлюємо вуса. Затягуємо їх з великим зусиллям, підгинаємо стопорну пластину Прикріплюємо гумові заглушки Акуратно перетягуємо зібраний агрегат в моторний відсік Ставимо рейку на місце, накидаємо хомути, наживляємо гайки і не забуваємо про шайби Подальшу установку простіше виконати з напарником (помічником). Поєднуємо кінець рульового вала з салону, щоб збігався з валом шестерні Обов'язково звертаємо увагу на лиску на валу, в яку і повинен пройти болт муфти (інакше ви його не зміните) Наживите, акуратно постукуйте молотком по муфті, насаджуємо її глибше Звук спрацьовування сигналу в нашому випадку може служити критерієм правильності установки Поки сигнал не звучить, продовжуємо працювати молотком Заробив сигнал - можемо вважати, що рульової агрегат готовий до застосування Вставляємо болт муфти вуха і міцно затискаємо Вставляємо пальці вусів у важелі і закручуємо гайки, не забуваємо зашплинтовать їх Беремо саме контрящиеся гайки і затягуємо на хомутах рейки, шпильки хомутів обробляємо «Мовилем» Прикручуємо колеса і знімаємо машину з домкрата і підставок Вітаємо, ремонт, та заміна рульового агрегату ваз2109 виконаний успішно, залишається подивитися відео інструкцію.