Різниця Subaru BRZ і Toyota GT 86: технічні характеристики та особливості
Незабаром після початку XXI століття на ринку майже не залишилося недорогих спортивних автомобілів класичної компоновки, вельми поширених в кінці минулого ...
Найкращі японські універсали: рейтинг, огляд з фото
Універсал – це легкове авто з збільшеним багажником і просторим салоном. Зовсім недавно ці машини стали предметом гордості автолюбителів і заздрості ...
Тюнінг салону "Лади-Калини" своїми руками
Сучасне авто — це не просто засіб пересування, але і місце, де можна сховатися від міської суєти. І якщо в дорогих машинах інженери продумали стандартний ...
Скільки важить ВАЗ-2101? Вага кузова і двигуна ВАЗ-2101
На те, скільки важить ВАЗ-2101 впливає знос металевих частин, наявність додаткового обвісу та обладнання ГБО. Варто зазначити, що переважна частина сучасних ...

Ваз 2109: кермо туго крутиться - в чому причина

25.12.14, Ваз
2310
  • 1 Рульове керування автомобілем ВАЗ 2109
  • 2 Чому кермо туго крутиться
  • 3 Ремонт рульової рейки
  • 3.1 Як зняти рульову рейку
  • 3.2 Як розібрати рейку
  • 3.3 Як виконати ремонт рейки
  • 3.4 Монтаж рульової рейки
  • 3.5 Контроль і регулювання

  • Ваз 2109: кермо туго крутиться - в чому причина
    Кермо автомобіля ВАЗ 2109
    Одним з важливих вузлів будь-якого автомобіля є його рульовий механізм. Від справного стану елементів вузла, легкості керування залежить комфорт при керуванні автомобілем, а нерідко і безпека пересування на ньому.

    Однією з причин дискомфорту для водія є те, що на авто ВАЗ 2109 туго крутиться кермо. У статті розглядаються причини виникнення тугого керма і деякі способи їх усунення своїми руками.


    Рульове керування автомобілем ВАЗ 2109


    Керування автомобілем здійснюється:

  • Механізмом керма.

  • Приводом коліс.


  • Ваз 2109: кермо туго крутиться - в чому причина
    Рульове керування авто ВАЗ 2109
    Деталі та вузли механізму керма:

  • Рульове колесо .

  • Вал приводу з шестірнею.

  • Рейка.

  • Тяги рульові.

  • Важелі для здійснення поворотів.

  • Приводні Колеса.


  • Під час руху водій автомобіля при повороті керма передає обертання шестерні, яка змушує переміщатися рейку то в одну сторону, то в іншу. Рейка передає зусилля на привід керма.

  • Привід керма має дві тяги. Вони передають певне зусилля на важелі.

    Останні, повертають телескопічні стійки, змонтовані на підвісках коліс. Стійки змушують колеса повертатися вправо або вліво.


  • Чому кермо туго крутиться


    Керувати машиною, коли на авто ВАЗ 2109 тугий кермо не тільки важко, але часто і небезпечно.

    Існує кілька причин, які призводять до таких неприємних наслідків:








  • На ВАЗ 21093 тугий кермо може бути наслідком удару колеса об перешкоду. Найчастіше це бордюр, а при ударі колеса автомобіля були трохи повернені.


  • Порада: Інструкція вказує, що при парковці потрібно дотримуватися обережності, дотичний удар в нерухому перешкоду колесом може вивести з ладу механізм рульового управління.

  • Застосування рейкового рульового механізму призводить до того, що водії, для зменшення характерного стуку на поганій дорозі, затягують більше норми регулювальний гвинт.


  • Порада: Регулювання гвинта повинна здійснюватися дуже ретельно, до появи невеликого зростання зусилля на гвинті, а значить і на кермі.

  • Крім цього, причинами, що на авто ВАЗ 2109 кермо тугий і способи їх усунення можуть бути:







  • Найменування несправності




    Як усунути






    На стійці підвіски у верхньої опори пошкодився підшипник




    Змінюються підшипник або опора повністю






    З'явилися дефекти у втулці опорної або упорі рейки




    Монтуються нові елементи, закладається змащення






    Зниження тиск в шинах для передніх коліс




    Доводиться тиск до необхідної величини






    Поломки у вузлах кульових шарнірів тяг




    Встановлюються нові вироби






    У підвіски телескопічної стійки пошкодилися деталі




    Проводиться ремонт елементів або ставиться нова стійка підвіски






    У рульовій колонці на верхньому валу прийшли в непридатність підшипники




    Встановлюються нові підшипники





    Ремонт рульової рейки


    Труднощі при управлінні кермом можуть з'явитися при виникненні несправностей в рульової рейки.

    У цьому випадку потрібно скористатися одним з варіантів ремонту вузла:









  • Виконати регулювання.

  • Замінити ремонтний комплект.

  • Замінити повністю весь сайт.


  • Регулюванням можна усунути люфти, відновити на деякий час працездатність кермової рейки . Якщо знос великий, «тугий кермо» регулювання не прибере, потрібна заміна ремонтного комплекту.

    При сильній деформації або порушення цілісності корпусу зазвичай потрібна повна заміна рульової рейки.
    Ваз 2109: кермо туго крутиться - в чому причина
    Рульова рейка ВАЗ 2109

    Як зняти рульову рейку


    Щоб вийняти рейку потрібно:

  • Зафіксувати задні колеса автомобіля.

  • Підняти перед.

  • Зняти передні колеса.

  • Відкрутити і прибрати кермові наконечники.

  • У салоні від'єднати рульовий вал.

  • Звільнити від фіксації рульову рейку і відвести її в сторону.


  • Як розібрати рейку


    Для роботи необхідно придбати спеціальні ключі, їх же потрібно буде використовувати при регулюванні сайту.

    Далі необхідно:

  • Прибрати кермові тяги .


  • Порада: Перед зняттям тяги потрібно помітити і запам'ятати боку їх установки тому.

  • Видалити гумовий пильовик і наконечник.

  • Відкрутити наполегливу і регулювальну втулки, прибрати вали.

  • Витягнути зсередини корпусу пластикову втулку.

  • Всі деталі очистити від мастила і бруду.



  • Як виконати ремонт рейки


    Після очищення елементів від бруду складається дефектна відомість, визначається ступінь зносу деталей:

  • Оглядається візуально корпус. Визначається наявність тріщин, сколів та інших дефектів.

  • Оглядаються вали. На них не повинно бути задирок, зношення, подряпин.

  • Перевіряються підшипники.


  • Після ретельного огляду і заміни всіх зношених елементів рульову рейку можна збирати:

  • Запресувати нову пластикову втулку, як показано на фото.


  • Ваз 2109: кермо туго крутиться - в чому причина
    Запресовування втулки

  • Запресовуються підшипники.

  • Збираються і вставляються вали.

  • Вузол змащують мастилом типу літол.

  • Виконується попередня регулювання: до упору затягується регулювальна втулка, потім послаблюється до тих пір, поки вал можна буде провернути рукою.

  • Одягається і кріпиться гумовий пильник, краще новий.

  • Встановлюються з наконечниками кермові тяги, не затягуючи їх.


  • Монтаж рульової рейки


    Порада: При установці рульової колонки, кермо повинен знаходитися по центру, мати однакове число оборотів в різні боки, невеликі відхилення допускаються, вони виправляться на стенді при регулюванні розвалу сходження.
    Отже:

  • Прикручується до кузова рейка.

  • Вставляються і затягуються рульові наконечники .

  • Встановлюються на місце колеса.

  • Автомобіль опускається на землю.

  • Стабілізується підвіска.

  • Затягуються кермові тяги на сайлетблоке.


  • Контроль і регулювання


    Після монтажу рейка остаточно регулюється:

  • Контролюється відсутність вертикального люфту в пристрої при перевірці рульових тяг.

  • Люфт у рульовому колесі не повинен перевищувати 10 градусів.

  • Обертання керма - без закусываний, із забезпеченням рівного числа витків в обидві сторони.

  • При повороті та в русі необхідно, щоб рульове колесо саме поверталася в початкове положення, без втручання водія.

  • Подальше регулювання повинна проводиться після 800 км пробігу авто ВАЗ 2109 після ремонту.


  • Як прибрати на ваз 21093 кермо тугий добре видно на відео. Будь-які відхилення від норми в рульовому управлінні слід своєчасно усувати. Тоді ціна ремонту буде набагато нижче, ніж після непередбаченого ДТП автомобіля.