Ваз 2109: причини вібрації на кермі
Рульове керування автомобіля ВАЗ 2109
При пересуванні автомобіля по дорозі виникає необхідність змінити напрямок його руху, зменшити швидкість, зупинитися. Для цього призначені механізми управління, які включають в себе управління кермом і гальмівну систему.
Рульове управління забезпечує рух автомобіля в заданому його водієм напрямку. Одним з найбільш неприємних явищ на автомобілі ВАЗ 2109 - вібрація керма.
У статті пропонується ознайомитися з причинами виникнення і методами усунення цього явища своїми руками.
Основні вузли рульового управління
Управління кермом складається з:

До складу його входять:
При повороті керма водієм приводиться в обертання шестерні, вона змушує переміщатися рульову рейку вліво або вправо. Далі рейка зусилля, яке додається до рульового колеса, передає на рульовий привід.
Другий вузол рульового управління - привід керма. В автомобілі ВАЗ 2109 він має дві тяги, що передають зусилля на важелі для поворотів телескопічних стійок, розташованих на підвісках коліс та повертаючих їх вліво або вправо.
Які причини вібрації на кермі ВАЗ 2109
Найчастіше, на автомобілі ВАЗ 2109 вібрація на кермі з'являється після попадання його в серйозну яму або сезонної перевзуття коліс.
Биття виникає на швидкості вище 70 км/год, а зі збільшенням її тільки посилюється. Іноді це неприємне явище з'являється і на меншій швидкості.
Причин для цього може бути багато:
Це відбувається при заміні на альтернативні вироби оригінальних колісних дисків. Виробники, для збільшення прибутку, роблять диски універсальними, не звертаючи уваги на особливості існуючих моделей авто.
Крім цього випускаються неякісні вироби, що мають зміщення центру або ширше центральне отвір під болти кріплення. При виробництві колісних дисків компанії часто звертають увагу на відстань між болтами і їх кількість.
Але це може створювати проблеми при експлуатації колеса, яке навіть при дуже сильному затягуванні з більшим, ніж потрібно, отвором у маточині автоматично на ній буде сидіти щільно. В результаті після установки колеса, під дією навантаження порушиться його центрування і баланс, що призведе до биття керма.
Порада: При незначній різниці в розмірах можна встановити металеві центрувальні кільця. При великих відхиленнях необхідна заміна дисків.
Порада: Затяжку болтів потрібно проводити у шаховому порядку, не поспішаючи. Це дасть можливість відцентрувати колесо.
Не можна затягувати болти при опущеному автомобілі, коду він стоїть на всіх колесах. У цьому випадку колесо не рівно буде стояти, що призведе до виникнення вібрації. Після достатньої затягування всіх болтів машина опускається на колесо і проводиться остаточна дотяжка кріплення.
Порада: При заміні шини потрібно ретельно оглядати колісні диски, виявляти дефекти, а при необхідності проводити балансування коліс, як показано на фото.
Балансування коліс автомобіля
Як виконується балансування коліс, для запобігання вібрації керма добре видно на відео. Дотримання елементарних правил монтажу коліс, ремонту або заміни дисків забезпечить водієві комфортні умови при пересуванні на автомобілі.
Не пропустіть!
Різниця Subaru BRZ і Toyota GT 86: технічні характеристики та особливості
Найкращі японські універсали: рейтинг, огляд з фото
Тюнінг салону "Лади-Калини" своїми руками
Скільки важить ВАЗ-2101? Вага кузова і двигуна ВАЗ-2101
Чим відрізняється передній привід від заднього: різниця, переваги і недоліки кожного