Різниця Subaru BRZ і Toyota GT 86: технічні характеристики та особливості
Незабаром після початку XXI століття на ринку майже не залишилося недорогих спортивних автомобілів класичної компоновки, вельми поширених в кінці минулого ...
Найкращі японські універсали: рейтинг, огляд з фото
Універсал – це легкове авто з збільшеним багажником і просторим салоном. Зовсім недавно ці машини стали предметом гордості автолюбителів і заздрості ...
Тюнінг салону "Лади-Калини" своїми руками
Сучасне авто — це не просто засіб пересування, але і місце, де можна сховатися від міської суєти. І якщо в дорогих машинах інженери продумали стандартний ...
Скільки важить ВАЗ-2101? Вага кузова і двигуна ВАЗ-2101
На те, скільки важить ВАЗ-2101 впливає знос металевих частин, наявність додаткового обвісу та обладнання ГБО. Варто зазначити, що переважна частина сучасних ...

Ваз 2112: ремонт рульової рейки своїми руками

25.12.14, Ваз
2839
  • 1 Які можливі поломки в рульовому управлінні ВАЗ 2112
  • 2 Як відремонтувати рульову рейку
  • 2.1 Порядок виконання робіт

  • Ваз 2112: ремонт рульової рейки своїми руками
    Рульовий механізм автомобіля ВАЗ 2112
    Важливою частиною для управління рухом автомобіля служить рульовий механізм. Його основний вузол - кермова рейка, передає зусилля, яке водій прикладає на кермо, через наконечники і тяги на важелі повороту, сполучені через цапфи з керованими колесами.

    Від справного стану всіх його елементів залежить, наскільки безпечним буде рух автомобіля по дорогах. Тому дуже важливо своєчасно виконувати ремонт рульової рейки ВАЗ.

    Дана стаття пропонує ознайомитися з причинами несправностей та способи їх усунення своїми руками.


    Які можливі поломки в рульовому управлінні ВАЗ 2112


    Ваз 2112: ремонт рульової рейки своїми руками
    Елементи рульового керування авто ВАЗ 2112
    Основні елементи кермової рейки:

  • 20 - рейка.

  • 21 - опорна втулка для рейки.

  • 22 - кільце демпфіруючі.

  • 23 - резинометаллический шарнір.

  • 101114 - елементи для з'єднання рейки та рульових тяг.

  • 12 - скоби утримуючі рульовий механізм на щитку попереду кузова.

  • 13 - гумові опори для рульового механізму.

  • 15 - чохол для захисту сайту.


  • З рульовою рейкою входить в зачеплення приводний шестерня, встановлена в картері на підшипниках. Упор, виготовлений з металокераміки, ущільнений в картері спеціальним гумовим кільцем, підтискає пружиною рейку до шестірні.

    Розкручування гайки запобігає стопорне кільце. Полегшують складання вузла мітки, розташовані на пильовику і картері механізму керма.





    Причина поломок




    Спосіб усунення






    На рульовому колесі збільшився вільний хід






    Послабилися гайки, фіксують кульові пальці тяг




    Перевіряється наявність шплінта, затягуються і шплинтуются гайки






    Збільшився в кульових шарнірах тяг зазор




    Змінюються наконечники тяг






    Зносилися резинометалічні шарніри тяг




    Ставляться нові тяги або резинометалічні шарніри






    Між гайкою і упором рейки став великий зазор




    Змінюються зношені деталі регулюється рульовий механізм






    Шум або стук в управлінні кермом






    Послабилися гайки кульових шарнірів тяг




    Повіряються і гайки затягуються






    Між гайкою і упором рейки став великий зазор




    Змінюються зношені деталі, регулюється рульовий механізм






    Послабилося кріплення рульового механізму




    Підтягують гайки для фіксації рульового механізму






    Послабився болт фіксації на валу шестерні нижнього фланця еластичної муфти




    Затягується болт, що утримує нижній фланець муфти






    Туго обертається рульове колесо






    Пошкоджений підшипник верхньої опори стійки підвіски




    Змінюються опора в зборі або підшипник






    Несправна опорна втулка або упор рейки




    Ставляться нові деталі, закладається змащення






    Знизився тиск в шинах на передніх колесах




    Встановлюється нормальний тиск






    Несправності в деталях кульових шарнірів тяг




    Змінюються пошкоджені деталі






    Пошкодження елементів телескопічної стійки підвіски




    Ремонтується або ставиться нова стійка підвіски






    Пошкоджені підшипники на верхньому валу рульової колонки




    Змінюються підшипники






    Немає фіксації колонки у потрібному положенні






    Провертається стяжний болт важеля регулювання




    Відкручується з болта важіль з регулювальної втулкою і встановлюється в проріз направляючої пластини на кронштейні валу керма виступ болта






    В кожух облицювальний впирається важіль регулювання




    Знімаються кожух облицювальний, стопорная шайба, важіль. Затягується втулка, важіль надівається у потрібному положенні. Перевіряється надійність фіксації і працездатність стяжного пристрою, встановлюються стопорная шайба і кожух облицювальний





    Як відремонтувати рульову рейку


    Якщо ламається на автомобілі ВАЗ 2112 рульова рейка, ремонт починати потрібно з придбання матеріалів, інструментів і запасних частин.

    Матеріали:

  • Для підшипників густа змазка. Перевагу потрібно віддати Mobil Grease XHP 222.

  • Мовіль в аерозольній упаковці.

  • Уайтспіріт.

  • WD-40 балончик.

  • Хомути з пластику 200 мм х 4 мм

  • Дрантя.


  • Інструменти:








  • Торцеві ключі з тріскачкою.

  • Кардан з подовжувачем.

  • Молоток.

  • Знімач для зняття наконечників.

  • Ключ на 22.

  • Ключ з внутрішнім восьмигранником.

  • Зубило, ширина його не більше семи міліметрів.


  • Запасні частини:

  • Чохол для керма.

  • Наконечники з гайками.

  • Сайлентблоки.

  • Ремкомплект для рульової рейки.


  • Порядок виконання робіт


    Інструкція вказує, що роботи виконується на добре зафіксованому автомобілі. Для цього встановлюються упори під задні колеса, затягується ручне гальмо , блокується кермо.
    Порада: Щоб уникнути неприємностей при ремонті рульової рейки краще клеми акумулятора від'єднати від автомобіля.








    Отже:

  • Відкручуються передні колеса.

  • Спеціальним знімачем, із стійок важелів витягуються пальці, перед цим потрібно відкрутити гайки наконечників.

  • Знімач ставиться до упору, загортається гвинт. З важеля вибивається молотком палець, при цьому ключ знаходиться в напруженому стані.

  • Відкручуються гайки фіксують скоби рейки. Зсередини салону відвертається на рульовому валу болт.

  • Застосовуючи коливальні рухи, обережно від'єднується від рульового валу хвостовик шестірні. Потрібно стежити, щоб не пошкодилися шліци на деталі.

  • Через праве отвір, розташоване в корпусі автомобіля витягується весь сайт.


  • Порядок ремонту:

  • Перед тим як почати на авто ВАЗ 2112 ремонт, рульова рейка затискається в лещатах. Спеціальною щіткою, можна ганчіркою, змоченою в уайт-спириті, очищаються всі поверхні вузла.

  • Витягуються рульові тяги. Відкручуються болти на фіксує їх скобі, відгинають «вусики» стопорної пластини, використовуючи ключ «на 22».

  • Знімається стопорная і сполучна тяги пластини.

  • Виймаються кермові тяги.

  • Стопорне кільце і опора знімаються з правої сторони на картері рульового пристрою.

  • Зрізаються хомути, фіксують захисний чохол. Деталі можна використовувати один раз, вони виготовлені з пластмаси.

  • Видаляється захисний чохол.

  • Ковпачок для захисту і опора знімаються з лівого боку вузла.

  • Ключем «на 17» відкручується гайка на упорі рейки, елемент виймається, витягуються пружина і фіксуюче кільце.


  • Ваз 2112: ремонт рульової рейки своїми руками
    Гайка, пружина і фіксуюче кільце виймаються з виробу

  • З гнізда вибивається упор рейки. Картер потрібно вдарити об дерев'яну підставку. Гумове кільце встановлюється в проточці упору для ущільнення.

  • Знімається ущільнювач.

  • Видаляється пильник шестерні, його досить підчепити викруткою.

  • Витягується стопорная шайба.

  • Ключем «на 24» відкручується гайка, яка фіксує підшипник шестерні.

  • З валу знімається гайка.

  • Ключем «на 14» викручується з картера одночасно з підшипником шестерня.


  • Ваз 2112: ремонт рульової рейки своїми руками
    Шестерні з підшипником викручується з картера

  • Витягується рейка.

  • Витягується втулка. Опорна втулка поддевается викруткою, виступи її повинні зайти в отвори розташовані в картері і тоді деталь вільно виймається.



  • Ваз 2112: ремонт рульової рейки своїми руками
    Опорна втулка забирається

  • Ставиться нова втулка. На неї встановлюються нові демпфуючі кільця з гуми так, що проти розрізів втулки перебували тонкі частини кільця.

    На втулці виступи повинні вільно стати в отвори на картері.

  • По краях кільця втулки розрізаються, а відрізані частини викидаються.

  • Фіксуюче кільце знімається з вала шестерні.

  • Використовуючи двухзахватный зйомник, потрібно спресувати кульковий підшипник, як показано на фото.


  • Ваз 2112: ремонт рульової рейки своїми руками
    Видалення кулькового підшипника

  • Спеціальним знімачем выпрессовывается голчастий підшипник. Якщо його немає, пропонується інший варіант: у торці картера свердляться два отвори, діаметр яких, два міліметри, це дасть можливість вийти игольчатому підшипнику на кільце.


  • Ваз 2112: ремонт рульової рейки своїми руками
    Випресовування голчастого підшипника

  • Промивається порожнину картера сайту. Запресовується відрізком труби голчастий підшипник. Отвір закладається препаратами типу «холодної зварювання».

  • Мастилом ФІОЛЕ-1 добре змащуються підшипники, приводна шестірня, зуби на рейці. У порожнина , розташована над гайкою, що фіксує підшипник приводної шестерні, закладається змащення УНИОЛ-1. Вузол рульової рейки відновлюється в зворотній послідовності.

  • Встановлюється пильовик на рульову рейку і кріпиться хомутами.

  • Зазор 012 міліметра витримується при складанні конструкції між упором рейки та гайкою. По закінченні регулювання зазору гайка упору накернивается, це оберігає її від розкручування.


  • Ваз 2112: ремонт рульової рейки своїми руками
    Рульова рейка автомобіля ВАЗ 2112
    Порада: Перед тим як почати ремонт рульової рейки краще познайомитися з усіма операціями з відео.
    Своєчасна діагностика і якісний ремонт рульової рейки на автомобілі ВАЗ 2112 забезпечить надійну експлуатацію машини, а ціна її ремонту буде нижче, ніж після ДТП, що виникло внаслідок несправності вузла.