Різниця Subaru BRZ і Toyota GT 86: технічні характеристики та особливості
Незабаром після початку XXI століття на ринку майже не залишилося недорогих спортивних автомобілів класичної компоновки, вельми поширених в кінці минулого ...
Найкращі японські універсали: рейтинг, огляд з фото
Універсал – це легкове авто з збільшеним багажником і просторим салоном. Зовсім недавно ці машини стали предметом гордості автолюбителів і заздрості ...
Тюнінг салону "Лади-Калини" своїми руками
Сучасне авто — це не просто засіб пересування, але і місце, де можна сховатися від міської суєти. І якщо в дорогих машинах інженери продумали стандартний ...
Скільки важить ВАЗ-2101? Вага кузова і двигуна ВАЗ-2101
На те, скільки важить ВАЗ-2101 впливає знос металевих частин, наявність додаткового обвісу та обладнання ГБО. Варто зазначити, що переважна частина сучасних ...

Ваз 21099: ремонт рульової рейки своїми руками

25.12.14, Ваз
4324
  • 1 Особливості і пристрій
  • 2 Характерні несправності
  • 2.1 Варіанти ремонту
  • 2.2 Знімаємо рульову рейку
  • 2.3 Розбираємо рейку
  • 2.4 Регулювання
  • 241 Регулювання без зняття

  • Ваз 21099: ремонт рульової рейки своїми руками
    Рульова рейка ваз 21099 без ГУР
    Рульова рейка на ваз21099 це основа рульового управління, вона виконує такі функції: підвищує зусилля, прикладені до рульової бублику; передає ці зусилля до приводу керма; забезпечує мимовільне повернення рульового колеса в середнє положення (нейтральне) після зняття навантаження. Однак її механізм доставляє багато неприємностей власникам передньопривідних моделей ВАЗ, з'являються збільшені люфти, які є джерелом стукотів, а так само поганої керованості машини.

    На СТО одні працівники рекомендують міняти рейку негайно (їх більшість), інші запевняють, що цілком достатньо регулювання, і можна ще їздити і їздити. Наша інструкція допоможе вам розібратися в усьому самостійно, виконати ремонт, або заміну своїми руками, а так само заощадити ваші кошти.


    Особливості і пристрій


    Почнемо вивчення механізму з його пристрою (фото внизу).
    Ваз 21099: ремонт рульової рейки своїми руками
    Пристрій рульового управління переднє приводного автомобіля ВАЗ
    Цей тип механізму найпоширеніший, встановлюваних на легкові авто:

  • Рейковий механізм включає рульову рейку і шестерню

  • Шестерня розташовується на валу рульової бублики і постійно в зачепленні з зубчастою рейкою


  • Робота механізму відбувається таким чином:

  • Коли ви обертаєте рульову баранку, рейка зміщується вліво або вправо

  • Разом з рейкою переміщуються прикручені до неї тяги приводу керма, вони повертають керовані (передні) колеса


  • Відмітними особливостями такого механізму є:








  • Простота пристрою

  • Високий ККД

  • Висока жорсткість

  • Схильність до вібрації

  • Підвищена чутливість до ударів (ударних навантажень) які виникають від нерівностей дорожнього покриття


  • Встановлюється такий тип механізму тільки на передньопривідних машинах, які мають незалежну підвіску передніх (керованих) коліс.

    Характерні несправності


    Розглянемо типові несправності рульової рейки ваз 21099 без ГУР:

  • Стуки при русі машини (з правого боку частіше)

  • Підвищений люфт рульового колеса (від цього - виляння машини в сторони на швидкості, відхилення в сторону, повна неможливість відрегулювати «розвал - сходження»)

  • «Закушування» при обертанні рульового валу (виникають труднощі з керуванням авто, і ймовірність заклинювання керма прямо на ходу)

  • Знос її внутрішніх частин та інші


  • Варіанти ремонту


    В залежності від характеру та типу несправності розрізняють три види ремонту:

  • Просте регулювання

  • Заміна зношених деталей за допомогою ремонтного комплекту

  • Заміна всього агрегату цілком


  • Просте регулювання дозволить вам усунути (вибрати) люфти, що на якийсь час відновить працездатність агрегату. Однак при сильному зносі (вироблення) внутрішніх частин, регулювання може не прибрати люфти, а зробити «тугий кермо» (рульова бублик вимагає підвищених зусиль для повороту).

    Тут необхідно замінити ремонтний комплект. Цілком зазвичай змінюють рульову рейку, при її деформації або порушення цілісності корпусу.

    Знімаємо рульову рейку


    Для зняття агрегату з автомобіля ваз 21099 виконуємо наступне:

  • Встановлюємо машину на ямі або естакаді

  • Застопориваем її ручним гальмом

  • Знімаємо акумулятор і повітряний фільтр (щоб зручніше було працювати)

  • З салону автомобіля відкручуємо болт, що кріпить вал рульової бублики до валу приводної шестерні рейкового механізму


  • Ваз 21099: ремонт рульової рейки своїми руками
    Відкручуємо болт, що кріпить вал рульової бублики до приводної шестерні рейкового механізму

  • Расконтриваем болти, що кріплять обидві кермової тяги до рульового механізму, викруткою відгинаємо кінці (кути) стопорної пластинки


  • Ваз 21099: ремонт рульової рейки своїми руками
    Викруткою відгинаємо кінці стопорної пластинки

  • Послаблюємо затягування болтів і відкручуємо болт кріплення однієї рульової тяги

  • Відводимо тягу

  • Загортаємо болт, що кріпить рульову тягу на місце, щоб не змістити рульову рейку

  • Повторюємо процедуру з другою тягою

  • Відвертаємо гайки, що кріплять механізм рульового управління з парі з обох сторін Від'єднуємо вал приводної шестерні нашого механізму від валу колеса рульового управління


  • Ваз 21099: ремонт рульової рейки своїми руками
    Відвертаємо з обох сторін по дві гайки, що кріплять корпус агрегату

  • Виймаємо механізм через отвір для рульової тяги, розташоване в ніші для правого колеса

  • Оглядаємо стан подушок і захисного пильника рульової рейки

  • Замінюємо порвані, потріскані або втратили пружність гумові подушки і сам захисний пильовик


  • Порада: Пильовик змінюється без зняття агрегату з автомобіля. Щоб полегшити установку гумових подушок треба змочити їх мильним розчином.

  • Щоб замінити пильник, перекушуємо пластмасові ремінці (хомути), розташовані по його краях (вони одноразові)


  • Ваз 21099: ремонт рульової рейки своїми руками
    Перекушуємо одноразові пластикові ремінці (хомути)
    Тепер, якщо ви вирішили міняти агрегат цілком - прикручувати новий в зворотному порядку, якщо ні, переходьте до розбирання.

    Розбираємо рейку


    Перш ніж розбирати механізм придбайте повний ремонтний комплект, ціна порівняно невелика порівняно з вартістю нового механізму, а так само знайдіть спеціальні ключі для розбирання і регулювання, потім дійте в такий послідовності:








    Ваз 21099: ремонт рульової рейки своїми руками
    Повний ремонтний комплект рейкового механізму ваз 21099

  • Знімаємо кожух (чохол) як описано вище


  • Ваз 21099: ремонт рульової рейки своїми руками
    Знімаємо кожух

  • Потім знімаємо захисний ковпачок і опору з лівої сторони корпуса

  • З допомогою спеціального регулювального ключа з восьмигранною головкою під ключ «17», відкручуємо гайку упору і виймаємо її


  • Ваз 21099: ремонт рульової рейки своїми руками
    Відкручуємо і виймаємо гайку упору

  • Виймаємо пружину, потім стопорне кільце

  • Вдаривши корпусом, про дерев'яну дощечку, вибиваємо з гнізда упор рейки

  • В його кільцевій проточці знаходиться ущільнювальне гумове кільце

  • Тепер знімаємо ущільнювач щитка

  • Підчіплюємо викруткою і знімаємо пильник шестерні

  • Потім знімаємо стопорну шайбу

  • Для відкручування гайки, крепящей підшипник шестерні, використовуємо спеціальний ключ має восьмигранну голівку на «24» (і діаметр внутрішнього отвору не менше 185 міліметрів під вал шестерні)


  • Ваз 21099: ремонт рульової рейки своїми руками
    Відкручуємо гайку, кріпить підшипник шестерні

  • Викручуємо гайку, що кріпить підшипник шестерні, виймаємо її з валу

  • Вхопившись за лиску шестерні ключем «на 14»,спиратися його про монтажну лопатку, і таким чином виймаємо шестерню разом з підшипником з корпусу


  • Ваз 21099: ремонт рульової рейки своїми руками
    Виймаємо шестерню з підшипником з корпуса

  • Потім дістаємо рейку, витягуємо її по ходу руху (в напрямку лівого ковпачка)

  • Підчіплюємо плоскою викруткою опорну втулку механізму

  • Виводимо виступи втулки з отворів корпусу

  • Дістаємо втулку

  • Перш ніж встановити нову втулку в корпус надіньте на неї нові гумові демпфуючі кільця, щоб їх тонка частина розташовувалася навпроти розрізу втулки


  • Ваз 21099: ремонт рульової рейки своїми руками
    Встановлюємо нові демпфуючі кільця, тонкої частиною навпаки розрізу

  • Встановіть на місце втулку, слідкуйте, щоб її виступи потрапили в отвори корпусу

  • Розріжте демпфуючі кільця по втулці і видаліть відрізані частини

  • Потім зніміть з валу шестерні стопорне кільце

  • Скориставшись двулапым знімачем, спрессуйте кульковий підшипник

  • Щоб выпрессовать голчастий підшипник знадобиться спеціальний знімач

  • При відсутності такого, просвердліть у торці корпусу два отвори двухмиллиметровым свердлом, щоб вони потрапляли на торець кільця підшипника

  • Вибиваємо підшипник з корпусу через отвори

  • Обов'язково промиваємо порожнини корпусу

  • Відрізок труби потрібного діаметра запрессовываем новий голчастий підшипник

  • Щоб заліпити отвори в корпусі згодиться «холодна зварка» або «швидка сталь»

  • Рясно змащуємо зуби рейки, підшипників і приводний шестерні мастилом (рекомендується ФІОЛЕ-1)

  • А порожнину, розташовану над гайка кріплення підшипника приводної шестерні заповнюємо мастилом УНИОЛ-1

  • Потім збираємо агрегат в зворотній послідовності

  • Прикріплюємо захисний чохол на місце і затискаємо його хомутами


  • Важливо: Коли встановлюєте рульову колонку, рульова бублик повинно розташовуватися по центру, при цьому мати однакову кількість обертів в обидві сторони (при цьому допустимі невеликі відхилення, їх можна виправити регулюванням «розвал - сходження»). Кріпите кермові тяги до механізму в такому положенні, щоб їх осі були паралельні корпусу.

    Регулювання


    Для виконання регулювання робимо наступне:

  • Закріплюємо в лещатах рульову рейку, підкладаємо дерев'яні бруски (щоб не пошкодити корпус), ворушитися при цьому вона не повинна

  • Беремося руками за її тяги (вони ж вуса) і пошатываем їх, таким чином, визначаємо величину люфту


  • Щоб усунути люфт рульової рейки знадобиться спеціальний ключ:

  • Вставляємо його і прокручуємо проти годинникової стрілки на 10-15 град.

  • Потім знову пошатываем тяги руками

  • Якщо люфт рейки раніше присутня, тоді знову підтягуємо рейку ще на 10-15 град.

  • Повторюємо процедуру до повного зникнення люфту в рейці

  • Конкретного моменту затягування просто не існує, вироблення абсолютно різна в кожному окремому випадку

  • Однак перетягувати її не рекомендується, інакше кермо буде обертатися туго

  • Після регулювання обов'язково накерните наполегливу гайку, обмяв різьблення корпусу


  • Штатна інструкція по регулюванню рейки написана в сервісному керівництві:

  • Знімаємо рульовий механізм з авто

  • Встановлюємо рейку в центральне положення

  • Визначається воно розміром (87±025) міліметрів від осі шестерні до самого торця рейки

  • Навантажуємо рейку зусиллям (500±20) Ньютонів, за допомогою спецприспособления, або (51±2) кгс, прикладеного на відстані 84 міліметри від осі шестерні в напрямку упору рейки

  • Допустимий зазор при цьому між гайкою і самим упором становить 02 міліметра

  • Максимально допустиме зміщення рейки, яке заміряне через відносне зміщення натискного пуансона, має не перевищувати 016 міліметрів


  • По моєму дуже розумно, так і прилад такий спробуй ще знайди, тому йдемо за простим способом, або вже описаного вище, або наступного.


    Регулювання без зняття


    Незважаючи інструкції і керівництва, в яких написано, рульовий механізм слід неодмінно демонтувати для регулювання, народні умільці придумали, як заощадити масу часу і сил, підтягуючи рейку прямо на автомобілі.

    Отже:

  • Найбільш зручний спосіб, дістати до регулювальної гайки з оглядової ями, тобто знизу

  • Так як регулювальна гайка знаходиться знизу, то підтягуємо рейку в напрямку за годинниковою стрілкою

  • А якщо у вас виходить дістатися до гайки зверху, тоді крутите проти годинникової

  • Щоб визначити люфти рейки, скористайтесь не руками, а рульовий бубликом

  • А в цілому все так само як в інструкції зі знятим механізмом


  • Обов'язково подивіться відео ремонт рульової рейки ваз 21099 щоб був до кінця зрозумілий процес регулювання. На цьому ремонт завершено.