Різниця Subaru BRZ і Toyota GT 86: технічні характеристики та особливості
Незабаром після початку XXI століття на ринку майже не залишилося недорогих спортивних автомобілів класичної компоновки, вельми поширених в кінці минулого ...
Найкращі японські універсали: рейтинг, огляд з фото
Універсал – це легкове авто з збільшеним багажником і просторим салоном. Зовсім недавно ці машини стали предметом гордості автолюбителів і заздрості ...
Тюнінг салону "Лади-Калини" своїми руками
Сучасне авто — це не просто засіб пересування, але і місце, де можна сховатися від міської суєти. І якщо в дорогих машинах інженери продумали стандартний ...
Скільки важить ВАЗ-2101? Вага кузова і двигуна ВАЗ-2101
На те, скільки важить ВАЗ-2101 впливає знос металевих частин, наявність додаткового обвісу та обладнання ГБО. Варто зазначити, що переважна частина сучасних ...

Заміна масла в гідропідсилювачі ваз своїми руками

25.12.14, Ваз
2834
  • 1 Пристрій і принцип роботи
  • 1.1 Призначення
  • 1.2 Конструкція
  • 1.3 Принцип роботи
  • 131 Насос
  • 132 Рульовий механізм
  • 2 Заміна масла в ГУР

  • Заміна масла в гідропідсилювачі ваз своїми руками
    Заміна олії гідропідсилювача керма ваз
    Як показує практика, така процедура, як заміна масла в гідропідсилювачі керма ваз 2112 більшості автомобілістів мало знайома. Та що там говорити, багато хто взагалі не вважають за потрібне втрачати свій час і гроші на обслуговування вузла, який працює без зауважень, з постійної точністю і без сторонніх звуків.

    Такі роздуми, як правило, призводять до плачевних результатів і ціна безвідповідальності автовласника може бути не порівнянна з вартістю періодичного техобслуговування.

    Для того що б ви зрозуміли яке велике значення має заміна масла гідропідсилювача ваз 2112 пропоную у загальних рисах ознайомиться з пристроєм цього складного і дорогого сайту.


    Пристрій і принцип роботи


    Призначення


    Сучасне автомобілебудування давно вже перейшло від чистої механіки в приводах керування механізмами до підсилювачів різного типу: гідравлічного, пневмонического і електричного. Рульовий механізм сучасного автомобіля оснащується підсилювачами як електричного, так і гідравлічного типу які значно полегшують водіння автомобіля шляхом зниження передавальних відносин в рульовому механізмі.

    Перед гідропідсилювачем керма стоять кілька непростих і дуже відповідальних завдань:

  • За рахунок властивостей пружності рідини поглинати ударне навантаження одержувану від нерівностей дороги (впливає на прямолінійність руху);

  • За рахунок регулювання тиску змінювати зусилля, прикладене на рульове колесо водієм (сприяє «почуття керма»).


  • Конструкція


    Рульовий механізм має гідравлічний підсилювач складається з:

  • Насоса гідропідсилювача і ємності з гідравлічною рідиною. Насос приводиться в дію від колінчастого вала двигуна через приводний ремінь;

  • Сам рульовий механізм, що складається з виконаних в одному корпусі керуючого вузла золотникового типу і гідроциліндра;

  • Об'єднуючі їх трубопроводи низького і високого тиску.


  • Заміна масла в гідропідсилювачі ваз своїми руками
    Рульовий механізм з гідравлічним підсилювачем

    Принцип роботи


    В даній системі використовується насос лопаточного типу.


    Насос


    Заміна масла в гідропідсилювачі ваз своїми руками
    Насос ГУР








    Заміна масла в гідропідсилювачі ваз своїми руками
    Принцип роботи насоса ГУРа
    При обертанні валу, лопатки переміщаються по «элипсному» тіла статора насоса притискаючись до нього за рахунок створеної оборотами валу відцентрової сили. Еліпсоподібна форма статора, в свою чергу, дозволяє змінювати обсяг рідини між лопатками і корпусом що створює значний тиск.

    Тобто, при великому обсязі відбувається «всос» насоса, при зменшенні «натиск» рідини.

    Так як насос приводиться в дію від колінчастого вала двигуна, його продуктивність безпосередньо залежить від оборотів двигуна. Постійне розрахунковий тиск забезпечує нагнітальний клапан.


    Рульовий механізм


    Заміна масла в гідропідсилювачі ваз своїми руками
    Анімаційне відео роботи гідроциліндра
    При прямолінійному русі всі клапани закриті системи, і рідина циркулює по контуру, не потрапляючи в силовий циліндр, ні в одну з його камер. Докладаючи зусилля на рульове колесо, за допомогою скручує торсиона золотникової камери, відкривається одна з камер (ліва або права) і рідина, нагнітаючи, допомагає водієві провертати рульове колесо.








    Заміна масла в гідропідсилювачі ваз своїми руками
    Принцип роботи ГУР
    Золотник повертається стосовно свого корпусу за рахунок скручування торсіонного валу. Цією дією створюється пружність, чуйність рульового управління без яких управління автомобілем стало б не прогнозованим і мало комфортним.

    Кут повороту золотника безпосередньо залежить від прикладених на рульове колесо зусиль - чим більше сил, тим більше кут повороту, а значить, більшу кількість масла, що проходить через розподільник.

    Сподіваюся, тепер вам зрозуміла вся важливість якості масла знаходиться в системі гідропідсилювача керма ваз 2112 і те, що своєчасне технічне обслуговування перерахованих вище пристроїв не терпить зволікань. Далі вашій увазі пропонується інструкція про те, як своїми руками замінити масло в системі гідравлічного підсилювача керма вашого автомобіля.

    Заміна масла в ГУР


    До початку робіт необхідно з'ясувати, якої марки і якого типу гідравлічне масло застосовується в системі гідропосилювача керма в вашому автомобілі. Хотілося б зауважити, що дана процедура не являє собою нічого складного і не займе у вас багато часу.

    Отже:

  • Вивішуємо передок автомобіля, не забувши підставити під пороги надійні упори;


  • Увага! Так само не забудьте поставити під задні колеса автомобіля противооткатники і поставити його на стоянкове гальмо.

  • Користуючись шприцом і надітим на нього подовжувачем, відкачуємо всю рідину з бачка;


  • Заміна масла в гідропідсилювачі ваз своїми руками
    Відкачування гідравлічної рідини з бачка
    Рада! Після того як рідина в бачку закінчилася, повертаємо кермо вліво до відмови (її видавить з робочого циліндра в бачок) і право до тих пір, поки рідина поки рідина в бачку не перестане з'являтися.

  • Потім заливаємо гідравлічну рідину в бачок до максимального рівня і починаємо прокучивать рульове колесо до упору вліво і вправо, в процесі доливаючи необхідну кількість масла;

  • Заводимо автомобіль і повторюємо операцію повороту рульового колеса;

  • Останнім «штрихом» є прокачування системи, тобто видалення з неї повітря, для чого на заглушеному автомобілі прокручуємо рульове колесо від упору до упору 10 разів в кожну сторону.


  • Крім цього способу гідравлічну рідину можна замінити шляхом витіснення старої рідини нової. Даний спосіб вважається більш результативним, оскільки він дозволяє повністю позбутися від залишків відпрацьованого масла, правда його і знадобиться в два рази більше.

    Суть цього способу така:

  • Відкачуємо рідина з бачка «за старою схемою»;

  • Знімаємо з бачка шланг зворотної подачі та «глушимо» звільнився штуцер;

  • Сам же шланг «обратки» виводимо в бік, під днище автомобіля в заздалегідь підготовлену ємність, попередньо подовживши його додатковим шлангом;

  • Заливаємо рідина в бачок і заводимо двигун, як тільки рідина піде глушимо;

  • Повторюємо цю процедуру доти, поки зі шланга зворотної подачі в приготовлену ємність не поллється чисте масло.


  • Рада! В цьому випадку краще всього працювати з помічником, так як великий ризик спустошення бачка і захоплення насосом повітря, та й просто буде зручніше і швидше.

  • У висновку, надягаємо шланг зворотної подачі на штуцер бачка і доводимо рівень гідравлічної рідини до потрібної позначки.


  • Після заміни масла в гідропідсилювачі керма ваз 2112 зверніть увагу - наскільки легше стало обертатися рульове колесо, і набагато «м'якше» став працювати насос підсилювача.

    Хотілося б ще раз нагадати про те, щоб ви не забували про переодической заміні гідравлічної рідини в системі ГІДРОПІДСИЛЮВАЧА і міняли її через кожні 30000 кілометрів або ж через кожні два роки експлуатації автомобіля.