Різниця Subaru BRZ і Toyota GT 86: технічні характеристики та особливості
Незабаром після початку XXI століття на ринку майже не залишилося недорогих спортивних автомобілів класичної компоновки, вельми поширених в кінці минулого ...
Найкращі японські універсали: рейтинг, огляд з фото
Універсал – це легкове авто з збільшеним багажником і просторим салоном. Зовсім недавно ці машини стали предметом гордості автолюбителів і заздрості ...
Тюнінг салону "Лади-Калини" своїми руками
Сучасне авто — це не просто засіб пересування, але і місце, де можна сховатися від міської суєти. І якщо в дорогих машинах інженери продумали стандартний ...
Скільки важить ВАЗ-2101? Вага кузова і двигуна ВАЗ-2101
На те, скільки важить ВАЗ-2101 впливає знос металевих частин, наявність додаткового обвісу та обладнання ГБО. Варто зазначити, що переважна частина сучасних ...

Ваз 2115: як своїми руками провести ремонт кермової рейки

25.12.14, Ваз
2558
  • 1 Рульове управління автомобіля
  • 1.1 Пристрій рульової рейки
  • 2 Як усунути люфт рульової рейки
  • 2.1 Порядок виконання робіт
  • 3 Ремонт рульової рейки на ВАЗ 2115
  • 3.1 Матеріали для ремонту
  • 3.2 Запасні частини
  • 3.3 Інструмент для роботи
  • 4 Ремонт рейки керма

  • Ваз 2115: як своїми руками провести ремонт кермової рейки
    Загальний вигляд автомобіля ВАЗ 2115
    ВАЗ-2115 або Lada 2115 - це рейстайлінг ВАЗ 21099 який випускався на Волзькому автомобільному заводі з 1990 по 2004 роки і був родоначальником «Самари» другого покоління. Lada Samara седан - сучасна назва авто, випуск його почався в 1997 році.


    Рульове керування автомобіля


    Одним з важливих вузлів автомобіля є рульовий механізм. Рульова рейка в автомобілі - найбільш важлива частина вузла.

    Через неї зусилля, що прикладається водієм на кермо з допомогою наконечників і тяг, передається на важелі повороту, які з'єднані з керованими колесами через цапфи. З цього випливає, наскільки важлива справність рульової рейки для безпечного руху автомобіля.
    Ваз 2115: як своїми руками провести ремонт кермової рейки
    Конструкція рульового управління
    На фото представлені складові елементи конструкцію управління кермом.

    Пристрій рульової рейки


    Складові вузла кермової рейки:

  • Позиція 20 - рейка.

  • Позиція 21 - опорна втулка рейки.

  • Позиція 22 - демпфіруючі кільце.

  • Позиція 23 - резинометаллический шарнір.

  • Позиції 101114 - деталі кріплення рейки до рульовим тягам.

  • Позиція 12 - скоби для кріплення рульового пристрою до щитка попереду кузова, 13 - гумові опори рульового механізму, 15 - захисний чохол пристрою. З рейкою позиції 20 в зачеплення входить приводна шестірня, встановлена на підшипниках у картері позиції 17 вузла рульової рейки.

    Металлокерамческий упор, ущільнений гумовим кільцем в картері, підтискає рейку до шестірні пружиною, яка впирається в гайку.


  • Стопорне кільце перешкоджає розкручування гайки. На картері і пильовику рульового механізму розташовані мітки, що полегшують правильну складання вузла.







    Як усунути люфт рульової рейки


    У час руху автомобіля бувають випадки, коли водій відчуває незначну віддачу при наїзді машини на вибоїну або невелике перешкоду на дорозі, кермо, з'являється стукіт у механізмі. Тоді виникає необхідність усунути несправність.

    У цьому випадку ВАЗ ремонт рульової рейки не потрібно, а виконується лише регулювання зазору, що утворився між рейкою і шестірнею. Для чого існує спеціальна інструкція.

    Для виконання робіт автомобіль краще встановити на оглядову яму, спеціальний підйомник або естакаду.

    Порядок виконання робіт



  • При наявності на картері захисту вона знімається.

  • Спеціальним гайковим ключем на 17 міліметрів, обертанням за годинниковою стрілкою, регулювальна гайка підтягується до усунення люфту в редукторі рейки.


  • Ваз 2115: як своїми руками провести ремонт кермової рейки
    Усунення люфту рульової рейки
    Порада: Перед тим як підтягнути гайку необхідно її добре очистити від бруду.
    Якщо така операція не усуне стукіт потрібно розібрати рульовий механізм, перевірити стан всіх його деталей, зношені елементи замінити новими. Ціна такого ремонту буде більше.

  • Потім після складання вузла рульового механізму встановлюється упор рейки, на якому знаходиться ущільнювальне кільце, до тих пір, поки не буде контакту упору з рейкою.

  • Після цього встановлюються стопорне кільце, наполеглива пружина і злегка накручується гайка.

  • Моментом рівним 112 - 137 кг.м затягується гайка, відпускається на, нанесені на гайку або на ключі «на 24» два ділення, що забезпечує необхідний зазор 012 міліметрів, від гайки до упору рейки.

  • Перевіряється легкість, з якою переміщається рейка, відсутність стукотів, заїдань.

  • Монтуються кермові тяги до механізму керма таким чином, що їх осі повинні бути паралельні картеру механізму керма.


  • Люфт усунутий, а стукіт не припиняється, тоді обирається один з варіантів: купити нову кермову рейку або виконати на ВАЗ 2115 рульова рейка ремонт, що значно дешевше.

    Ремонт рульової рейки на ВАЗ 2115


    Для економії коштів, а інколи і нервів можна виконати ремонт механізму своїми руками.

    Матеріали для ремонту


    Вам знадобиться:

  • Густе мастило для підшипників. Краще використовувати Mobil Grease XHP 222.

  • В аерозольній упаковці мовіль.

  • Уайтспіріт.

  • Балончик WD-40.

  • Пластикові хомути 200 мм х 4 мм - 3 штуки.

  • Дрантя.


  • Запасні частини



  • Ремонтний комплект рульової рейки.

  • Сайлентблоки.

  • Наконечники з гайками.

  • Рульовий чохол.


  • Інструмент для роботи



  • Набір торцевих головок з тріскачкою.

  • Молоток.

  • Кардан з подовжувачем.

  • Знімач для наконечників.

  • Ключ з внутрішнім восьмигранником.

  • Ключ на 22.

  • Зубило, шириною до семи міліметрів.


  • Ремонт рейки керма


    Автомобіль фіксується від непередбаченого переміщення встановленням упорів під задні колеса. Затягнути ручник, заблокувати кермо.
    Порада: При ремонті краще відключити клеми акумуляторної батареї, щоб уникнути неприємностей від зіткнення воротка до «+» клеми при роботі.








    Отже:

  • Знімаються передні колеса.

  • Використовуючи зйомник, витягуються пальці зі стійок важелів, попередньо відкрутивши гайки наконечників.

  • Після установки знімача до упору закручується гвинт. В напруженому стані ключа вибивається молотком палець з важеля.

  • Відкручуються гайки кріплення скоб рейки. Відвертається зсередини салону болт на рульовому валу.

  • Виконавши всі попередні операції обережно, щоб не пошкодити шліци, застосовуючи коливальні рухи, від'єднується хвостовик шестірні від рульового валу.

  • Весь вузол витягується через праве отвір в корпусі автомобіля.


  • Ваз 2115: як своїми руками провести ремонт кермової рейки
    Рульовий механізм з рульовими тягами
    Далі виконується безпосередньо ремонт рульової рейки ваз 2115:

  • Конструкція затискається в лещата. Спеціальною щіткою, ганчірочкою змоченою в уайтспирите чистяться всі поверхні виробу.

  • Знімаються кермові тяги. Для цього відкручуються болти на крепящей їх скобі, після відгин «вусиків» стопорної пластини, ключем «на 22».

  • Витягуються стопорная і з'єднує тяги пластини.

  • Видаляються кермові тяги.

  • З правого боку знімаються з картера рульового пристрою опора та стопорне кільце.

  • Зрізаються хомути, з допомогою яких кріпиться захисний чохол. Деталі одноразові виконані з пластмаси.

  • Знімається захисний чохол.

  • З лівого боку пристрою знімаються опора і ковпачок для захисту.

  • Ключем «на 17» з восьмигранною головкою відкручується гайка упору рейки, деталь виймається, витягується пружина і фіксуюче кільце.


  • Ваз 2115: як своїми руками провести ремонт кермової рейки
    Витяг гайки, пружини і фіксуючого кільця
    Вибивається з гнізда упор рейки. Для цього картер ударяється об дерев'яну підставку.

    Для ущільнення в проточці упору монтується гумове кільце.

  • Знімається ущільнювач.

  • Знімається пильник шестерні, який досить підчепити його викруткою.

  • Знімається стопорная шайба.

  • Спеціальним ключем «на 24» з восьмигранною головкою відвертається гайка, що кріпить підшипник шестерні.

  • Знімається гайка з валу.

  • Ключем «на 14» видаляється з картера разом з підшипником шестерня.


  • Ваз 2115: як своїми руками провести ремонт кермової рейки
    Витяг з картера шестерні з підшипником

  • Виймається рейка.

  • Виймається втулка. Для цього викруткою поддевается опорна втулка, її виступи повинні зайти в картерні отвори і деталь вільно виймається.


  • Ваз 2115: як своїми руками провести ремонт кермової рейки
    Витяг опорної втулки


  • Встановлюється нова втулка. Для цього на неї надягають нові демпфуючі гумові кільця таким чином, щоб проти розрізів втулки розташовувалися тонкі частини кільця.

    Виступи втулки повинні вільно ввійти в отвори картера.

  • По краях втулки гумові кільця розрізаються і відрізані частини видаляються.

  • З валу шестерні знімається фіксуюче кільце.

  • З допомогою двухзахватного знімача спресовується кульковий підшипник.


  • Ваз 2115: як своїми руками провести ремонт кермової рейки
    Зняття кулькового підшипника
    Випресовування голчастого підшипника виконується із застосуванням спеціального знімача. Якщо його немає: свердлити в торці картера два отвори діаметром два міліметри, для виходу голчастого підшипника на кільце.

    Через нього з картера вибивається підшипник.
    Ваз 2115: як своїми руками провести ремонт кермової рейки
    Випресовування голчастого підшипника
    Порожнину картера конструкції промивається. Відрізком труби запресовується голчастий підшипник.

    Після цього отвір закладається препаратами подібними «холодної зварювання».Мастилом ФІОЛЕ-1 рясно змащуються підшипники, приводна шестірня і зуби на рейці.
    Порада: Перед тим як почати ремонт рульової рейки краще ознайомитися з усіма операціями з відео.
    Мастило УНИОЛ-1 закладається в порожнину, яка знаходиться над гайкою утримує підшипник приводний шестерні. Вузол рульової рейки збирається в зворотній послідовності.

    Кріпиться захисний чохол і фіксується хомутами.Упор рейки і гайка виставляються таким чином, щоб між ними був проміжок 012 міліметра.

    Після регулювання зазору рейки, гайка упору накернивается, для запобігання розкручування.