1 Коли рейка виходь з ладу 1.1 Виявляємо проблему 1.2 Пристрій механізму 1.3 Варіанти виправлення неполадок 2 Ремонт рейки 2.1 Інструменти і матеріали 2.2 Правила проведення ремонту 2.3 Перевіряємо і регулюємо виконану роботу Вид рульової рейки ВАЗ 2108
На ваз 2108 ремонт рульової рейки доставляє багато клопоту своєму власникові. Починається все з дискомфорту, який власник відчуває за кермом.
Після цього літання по станціям, на яких у вас знайдуть проблеми, про які ви навіть не підозрювали, а може яких і зовсім немає. Цю роботу можна виконати своїми руками і не вдаючись до сторонньої допомоги.
Про що мова і піде в цій статті.
Коли рейка виходь з ладу
Щоб вчасно зробити ремонт, треба виявити на початковій стадії несправності, які можуть призвести до непоправних наслідків. І полегшать основну роботу.
Адже якщо механізм несправний, тоді чим далі, тим більше приходять в непридатність деталі, які з ним взаємодіють.
Виявляємо проблему
Для визначення несправності потрібно знати, як вони проявляються. Це можна побачити за рядом симптомів.
Отже:
Коли при русі ви чуєте стукіт, який доноситься, як правило, з правого боку; Спостерігається збільшення люфту керма. Це водій відразу може відчути по виляниям при швидкості, причому вони не так добре контролюються.
А при прибутті на станцію з'ясовується, що і розвал-сходження погано робиться; Коли ви їсте, чи відчуваєте труднощі з управлінням, і туго йде кермо. Його немов закушує. Це теж сигнал, щоб перевірить рейку; Всі перераховані вище нюанси служать приводом для проведення огляду та регулювання. Цілком ймовірно буде потрібно і повна заміна.
Пристрій механізму
Перш ніж робити ремонт, треба знати пристрій і принцип роботи механізму. Інакше може нічого не вийти.
З вітчизняної класики Ваз 2108 відрізняється більш простою і надійною системою рульового управління. Давайте подивимося, з чого складається рульова рейка:
Поміщається в закритому картері всього рульового механізму; Є рульова шестерня, яка з'єднується еластичною муфтою з валом рульовим; Рух рейки до рульовим тягам передає сполучна пластина; Скоби для кріплення. Це основні деталі всього механізму. У загальній складності їх близько сорока. Але ви повинні знати.
Робота цього сайту досить проста. Обертання керма передає зусилля на шестерню, яке здійснюється через еластичну муфту і вал.
У свою чергу шестерня рухає рейку з допомогою зубчастого з'єднання. Повертаються маточини коліс за допомогою рульових тяг на шарнірному з'єднанні.
Варіанти виправлення неполадок
Перш ніж робити роботу, варто знати і способи усунення несправності.
Їх є кілька:
Виправлення шляхом регулювання, яка дозволяє позбутися від люфту і допоможе відновити працездатність механізму на певний проміжок часу; Придбати ремкомплект і провести заміну. Це слід зробити, коли сильно зношений вал і просте регулювання не може допомогти впорається з цим; Повна заміна вузла, яка робиться, як правило, коли порушується цілісність всього корпусу. Ремонт рейки
В ваз 2108 ремонт, рульова рейка може бути зроблена своїми силами. Для цього спочатку слід підготувати інструмент і потрібні матеріали, який знадобиться під час роботи.
Інструменти і матеріали
Дещо може побут і в гаражі, але деякі речі при діється і докупити:
Хомути пластикові 200/4; Для протирання деталей нам знадобиться уайт-спірит; Для змащення підшипників потрібно мастило; Ганчір'я, тільки не варто брати з ворсом. Він може тільки нашкодити при роботі; Як називається в народі WD-шка. Це ж у деяких випадках незамінна рідина яка допоможе зняти деталі пошкоджені корозією і накипом; Так само купите банку мовили. Тепер пройдемося по інструменту.
Мабуть такий набір є у кожного автолюбителя:
Торцеві головки в наборі; Ручка, яка подовжує головки, бажано з трещеткой; Не у всіх є, але треба, це зйомник, який дозволить зняти наконечники; Потрібно спец-ключ для гайок підшипника, він виготовлений у вигляді восьмигранника. Увага: Перед тим як приступити до роботи, всі з'єднання варто обробити рідиною WD. Пролити треба пару раз через годину після обробки першого. Після цього можна не боятися, що гайки не будуть викручуватись.
Правила проведення ремонту
Коли все підготовлено, закуплено матеріал та інструмент, можна приступати до роботи. Найголовніше тут не поспішати, робити все усвідомлено і акуратно.
Потрібний ремкомплект
Для початку встановлюємо під колеса упори. Піднімаємо і фіксуємо ручне гальмо; Блокуємо кермо. Обесточиваем акумулятор; Домкратом автомобіль і знімаємо колеса. Але для цього варіанту краще просто поставити машину на опори. Якщо звичайно є можливість; Послаблюємо і відкручуємо гайки наконечників, витягуємо пальці з важелів стійок. У цьому випадку нам знадобиться знімач.
Прикладаємо його до упору закручуємо гвинт, після цього б'ємо молотком по важелю. Робимо це помірно, нам не треба поламати, слід полагодити.
Коли наносимо удари, ключем тримаємо гвинт знімача; При допомоги ключа на 13 звільняємо рульовий механізм
Відкручуємо гайки хомутів. Ми і відключили акумуляторну батарею, щоб не потрапити на плюсовий дріт; У салоні є болт, який тримає лівий вал, відкручуємо і його. Він знаходиться у статі; Тягнемо рейку на себе, і одночасно перемішаємо її, робимо коливальні рухи. Справа в тому. тяжко буде відділятися хвостовик шестірні.
Але слід набратися терпіння і зробити це. Після від'єднання, рейка вільно витягується через праву дірку; Затискаємо елемент в лещатах і чистимо за допомогою щітки по металу. Після цього змочуємо дрантя в уайт-спирите і протираємо; Після повного очищення поверхні відкручуємо болти, які кріплять «вуса». Тепер ми можемо перевірити і стан сайленблоків.
Відразу дивимося наявність механічних пошкоджень і люфта. Якщо це є, тоді потрібно їх заміна; Знімаємо вуса, для цього відгинаємо пластину за допомогою зубила і повністю відкручуємо болти; Знімаємо язички з кінців рейки, знімаємо чохол. Знімаємо гумки з валу. Чохол доведеться точно викинути, це не та деталь, яка застосовується двічі.
Інші деталі ретельно промиваємо і висушуємо, не варто класти їх на сонці; Знімаємо стопорну шайбу підшипника за допомогою викрутки. Для знімання гайки треба застосує спеціальний ключ; На губки тисів кладемо прокладки і затискаємо шліцьовий вал. Не сильно, а акуратно постукуємо молотком і знімаємо підшипник, після цього вал і шестерні; Зняти підшипник допоможе двухлапый знімач
Знову моєму всі зняті деталі в уайт-спіриті. Рідний підшипник не стандартний і його досить складно придбати, тому його теж моєму.
Він досить рідко виходить з ладу, тому знімаємо його акуратно; Витягуємо зубчасту рейку з корпусу, звільняємо затискну гайку. Промиваємо її,висушуємо; Витягуємо вставку з пластику через щілину. Вона досить складно знімається, але не варто хвилюватися, можна знайти заміну в ремкомплекте.
Витягуємо наголос робимо заміну ущільнювального кільця; Тепер оглядаємо вуса. Вид наконечників повинен бути нормальним, без зовнішніх пошкоджень.
Зверніть увагу, рух повинен виконуватися без люфту. Якщо він є, тоді слід зробити заміну.
При проведенні якої слід дотримуватися довжину важеля. Промовильте різьблення, це захистить від утворення корозії; Робимо огляд шарнірів. На вигляд не повинно бути механічних пошкоджень, якщо вони є, тоді виконайте заміну; Пластикову втулку ставимо нову, направляємо отворами в корпус. Робимо обрізку гумки; З боку шестерні треба вставити рейку. При цьому слід витримають відстань від корпусу і до торця, воно повинно побут порядку 28мм. Сама рейка не може виступати назовні; Тепер нам треба запресувати шестерню і підшипник, і при чому зробити це до упору. Для цього вал разом з корпусом треба затиснути в тіс. Тільки тисне треба з почуттям, а не з сили; Вставляємо упор. Гайку. Пружину; Треба вставити нове кільце з гуми з боку валу. Це теж можна знайти в ремкомплекте. Закручуємо ще одну гайку. Поєднуємо мітки і одягаємо контровочную шайбу, кришку; Тепер одягаємо кільце гумове і чохол. На чохлі затягуємо хомути; Установка чохла і закріплення його хомутом
Робимо установку усов. Надягаємо шайби на шарнірах. Необхідно щоб з обох сторін чохла була шайба; Встановлюємо пластину після цього контрпластину, щільно загортаємо болти. Робимо підгин стопорної пластини. І встановлюємо заглушки з гуми. Тепер отриману конструкцію поміщаємо в моторний відсік. Інструкція дається покрокова. Тому і виконувати всю роботу потрібно поетапно і не поспішаючи.
Тепер, для того щоб встановить рейку на місце, нам треба щоб вал потрапив в отвір в кузові. Накидаємо хомути, одягаємо шайби, наживляємо гайки; Для виконання подальшої роботи краще звичайно вдатися до допомоги. Нам знадобитися поєднати кінці валу рульового ( зі сторони салону), з'єднати і поєднати з валом шестерні.
Треба щоб болт муфти потрапив в потрібне місце на валу; Як ми наживили всі деталі, нам треба наживит муфту. Для цього треба постукувати молотком по поверхні муфти, і поступово подавати її глибше.
Про правильність установки може сигналізувати сигнал, який працює. Муфта працюватиме, коли буде чутний сигнал; Вставляємо болт в вушко муфти і затискаємо його досить сильно; Затягуємо контргайки на хомутах. Шпильки перед установкою обробіть мовилью; З'єднуємо важелі стійок з наконечниками керманичами. Затягуємо гайки; Виконуємо підключення акумулятора, кріпимо гальма і перевіряємо їх роботу. Робимо регулювання розвалу і сходження.
Для роботи потрібно не так багато часу, близько 4-5 годин. Ціна запчастин окупиться. Все можна бачити на фото і відео нашого сайту. Увага: Якщо вам потрібно поміняти просто пильник, тоді такого обсягу робіт можна не робити. Для цього не потрібно знімати весь рульовий механізм повністю.
Перевіряємо і регулюємо виконану роботу
Коли в ваз 2108 рульова рейка ремонт виконаний і все стоїть на своїх місцях, слід провести і регулювання устаткування.
Отже:
При перевірці не допускається вертикальний люфт в рульових тягах; Люфт повинен бути відрегульований на рульовому колесі, і відповідати близько 15-ти градусів; Хід керма повинен бути легкий. Не повинно бути ніяких закусываний. Кількість витків в різні сторони повинно бути рівним; Після повороту керма, він повинен сам повертатися в попереднє положення без сторонньої допомоги; Наступна регулювання повинна робиться після 500-700 км пробігу. Але якщо проблеми виникають раніше, тоді не слід затягувати. Перевіряємо зазор між упором рейки та гайкою
Ось і була виконана серйозна робота. Зате тепер ви впевнені в роботі рульового управління свого автомобіля.
Іноді буває складно зняти окремі деталі, але не варто опускати рук. З новими спробами ви неухильно наближаєтеся до потрібного результату.