Різниця Subaru BRZ і Toyota GT 86: технічні характеристики та особливості
Незабаром після початку XXI століття на ринку майже не залишилося недорогих спортивних автомобілів класичної компоновки, вельми поширених в кінці минулого ...
Найкращі японські універсали: рейтинг, огляд з фото
Універсал – це легкове авто з збільшеним багажником і просторим салоном. Зовсім недавно ці машини стали предметом гордості автолюбителів і заздрості ...
Тюнінг салону "Лади-Калини" своїми руками
Сучасне авто — це не просто засіб пересування, але і місце, де можна сховатися від міської суєти. І якщо в дорогих машинах інженери продумали стандартний ...
Скільки важить ВАЗ-2101? Вага кузова і двигуна ВАЗ-2101
На те, скільки важить ВАЗ-2101 впливає знос металевих частин, наявність додаткового обвісу та обладнання ГБО. Варто зазначити, що переважна частина сучасних ...

Як своїми руками провести ремонт рульової рейки ваз 2109

25.12.14, Ваз
2847
  • 1 Передумови для ремонту
  • 2 Основні елементи
  • 3 Зняття кермової рейки з автомобіля
  • 3.1 Переваги і недоліки самостійної збірки

  • Як своїми руками провести ремонт рульової рейки ваз 2109
    Рульова рейка автомобіля ВАЗ 2109
    У автомобілів ВАЗ 2109 рульова рейка, ремонт якої потрібно періодично, є основною частиною механізму управління поворотом коліс автомобіля, що перетворює обертання керма в поступальний рух рульових тяг.

    У випадку зносу чи пошкодження деталей збільшується люфт, чого порушується керованість. Тому будь-який дефект, не тільки створює складність водіння і збільшує знос покришок від некерованого рисканья, але і робить рух небезпечним, особливо на різноспрямованих поворотах.


    Передумови для ремонту


    Усувати неполадки потрібно при появі перших симптомів:

  • стук на поворотах;

  • туге обертання рульового колеса;

  • підвищений люфт;

  • складність регулювання кута сходження.


  • Перед початком робіт обов'язково потрібно впевнитися, що причиною цих проблем є саме дефект рульової рейки, так як подібний результат може бути викликаний спрацюванням інших деталей: шарових наконечників, опор, ослаблення шліцьового затиску та інших.

    Основні елементи


    Як своїми руками провести ремонт рульової рейки ваз 2109
    Деталі рульової рейки
    Для ВАЗ 2109 ремонт рульової рейки простіше робити, знаючи принцип роботи і призначення кожної деталі.

    Конструкція дуже проста, складається з декількох основних елементів:

  • зубчаста рейка з двома різьбовими отворами для кріплення внутрішніх наконечників тяг;

  • приводна шестірня з шліцьовим валом для з'єднання з рульової муфтою;

  • опорні півкільця , що забезпечують плавне ковзання;

  • механізм упору , регулюючий необхідний конструктивний зазор зубчастої пари;

  • картер , у який деталі збираються і нерухомо кріпляться до корпусу автомобіля;

  • елементи ущільнення і захисту від пилу і бруду.


  • Ремонтний комплект буває двох видів, неповний, який містить деталі, що труться, гумові виробу, які вимагають періодичної заміни, і одноразові хомути. У разі поломки або зносу зубів і шліфованої поверхні, доведеться купувати повний ремкомплект.

    У нього входять абсолютно всі деталі, крім картера, в тому числі зубчаста пара, голчастий і кульковий підшипник, притискна пружина.







    Зняття кермової рейки з автомобіля


    При наявності деяких навичок ремонту, якщо є інструкція, цілком можливо ремонт рейки здійснити своїми руками.

    Для цього знадобиться, крім нового ремонтного комплекту і стандартного набору інструменту автомобіліста деякі додаткові пристосування та інструменти:

  • спеціальний внутрішній восьмигранник24 мм. з отвором посередині диаметром185 мм.;

  • восьмигранник17 мм.;

  • вижимний знімач кульової опори;

  • бажано зйомник для кулькового підшипника;

  • бажано ключ для зняття голчастого підшипника;

  • гострогубці для зняття стопорного кільця підшипника;

  • бажано лещата слюсарні;

  • консистентне мастило «Фіоле-1» найбільш підходяща в холодну пору, так як має більш високу плинність або «Литол-24» і йому подібні.


  • Ті пристосування, які бажано мати значно полегшать розбирання, без них можна обійтися, хоча це ускладнить роботу.

    Отже:

  • Попередньо рейку і рульові тяги з наконечниками бажано очистити струменями води високого тиску.

  • Автомобіль ВАЗ 2109 ремонт рейки якого планується провести, потрібно поставити на майданчику, розмірами, які забезпечують вільний доступ до передніх коліс і подкапотному простору.

  • Затягнути ручне гальмо і додатково уперти задні колеса, передні колеса встановити прямо. Досить підняти домкратом передні колеса до провисання, підставити для безпеки надійні опори, відкрутити гайки кріплення і зняти праве колесо.

  • Щоб забезпечити доступ через моторний відсік треба зняти повітряний фільтр і від'єднати акумулятор.


  • Увага: Для складання знімаються деталей і кріпильних елементів потрібно підготувати чисту коробочку.

  • Першим етапом всередині салону між педалями шарнірною голівкою відкручується на два оберти стопорний болт, стягуючий рульову муфту на шліцьовому хвостовику зубчастого вала.


  • Увага: Якщо муфта не розтисне потрібно слабким постукуванням молотка звільнити шліци. До речі, всі етапи попередньо потрібно вивчити по фото, це забезпечить правильну послідовність і прискорить ремонт.
    Потім знімаються наконечники рульових тяг.

  • Для цього плоскогубцями випрямляється загнутий кінець шплінтів наконечників, шплінти витягуються (їх можна використовувати повторно), накидним ключем 19 мм. відкручуються гайки і знімачем вичавлюються кульові опори з поворотних важелів стійок підвіски.

  • Через моторний відсік знімається захисний кожух, який кріпиться трьома гайками з шайбами і граверами. Голівкою 13 мм. відкручуються дві самостопорящиеся гайки, утримують скобу кріплення картера рульової рейки до корпусу автомобіля, скоба знімається.


  • Увага: Гайки при складанні бажано замінити новими.









  • Така ж операція проводиться зовні з боку правого колеса для зняття другий крепящей скоби. Тепер можна вийняти вал приводної шестерні з пазів рульової муфти і витягнути рульову рейку з тягами назовні.


  • Як своїми руками провести ремонт рульової рейки ваз 2109
    Відгинання стопорної пластини

  • Для зручності розбирання і подальшого складання картер через алюмінієві пластини акуратно затискається в лещатах.

  • Зубилом і молотком відгинаються кути стопорної пластини, що запобігає мимовільне відкручування болтів кріплення внутрішніх наконечників рульових тяг.

  • Головкой22 мм. відкручуються болти, знімаються стопорная і сполучна планки, від'єднуються обидві тяги.

  • З одного боку знімається гумова опора, розпірне кільце, з іншого сторони гумовий ковпачок і роз'ємна опора, викруткою витягується гумовий пильник, захищає вал шестерні.

  • Кусачками зрізаються два пластикових хомута і знімається захисний чохол. Проводиться візуальний огляд гумових деталей, якщо немає видимих ушкоджень, їх можна використовувати повторно.


  • Як своїми руками провести ремонт рульової рейки ваз 2109
    Спеціальний восьмигранний ключ для розбирання механізму упору

  • Потім розбирається механізм упору рульової рейки. Восьмигранним ключем 17 мм. Викручується гайка упору, якою регулюється зазор зубчастої пари, при складанні потрібно затягнути гайку так, щоб залишався гарантований зазор порядку 012 мм

  • Викруткою виймається стопорне і ущільнювальні кільця, пружина, притискає через упор зубчасту рейку до шестірні і компенсує можливу появу більшого зазору, ніж необхідно. Упор потрібно виймати, повернувши картер отвором вниз, якщо наголос не випадає потрібно постукати картером по дерев'яній колодці, затиснутої в лещатах.

  • Для вибірки приводний шестерні картер знову затискається в лещатах, виймається стопорная шайба, восьмигранною головкою 24 мм з отвором посередині відкручується і гайка підшипника.

    Ріжковий ключ 14 мм. вставляється в пази на шліцьовому хвостовику, підбирається зручна по висоті опора, впираючись в яку, ключем, як важелем, приводна шестірня витягується разом з підшипником. Тепер можна демонтувати зубчасту рейку.

  • Для остаточного розбирання шестерні острогубцами розтискається і знімається стопорне кільце і знімачем виштовхується валик з підшипника.


  • Увага: Якщо немає знімача, валик коліщатком вниз вставляється в лещата з невеликим зазором, підшипник спирається на щоки лещат. Легким постукуванням по торцю валик вибивається з підшипника.
    Як своїми руками провести ремонт рульової рейки ваз 2109
    Сверловка картера для вибивання голчастого підшипника

  • Якщо немає ключа для виймання голчастого підшипника, і не вдається витягнути його гачком, доведеться свердлом діаметром 12-20 мм висвердлювати отвір в картері в місці точно навпроти торця підшипника. Потім можна буде підшипник просто виштовхнути назовні звичайним цвяхом, який проходить в отвір.

    Після складання потрібно не забути залити отвір епоксидним клеєм або заглушити холодної зварюванням.




  • Залишається замінити опорну втулку і зафіксувати її з двох сторін кільцями, і ремонт рейки ВАЗ 2109 закінчений.

  • У деяких конструкціях опорна втулка має виступи, які утримують втулку від зрушень в поглибленнях картера. На опорну втулку надіваються демпфуючі гумові кільця, які після установки розрізаються канцелярським або будь-яким іншим гострим ножем.


  • Збірка проводиться в зворотному порядку, з попередньою рясної мастилом всіх дотичних і тертьових деталей. Після установки на автомобіль потрібно повністю затиснути гайку упору і відкрутити її приблизно на 30 градусів, що забезпечить необхідний технологічний зазор около012 мм.

    Переваги і недоліки самостійної збірки


    Самостійне виконання ремонту значно економить бюджет, витрати знадобляться тільки на придбання необхідного ремонтного комплекту і мастила, ціна на які цілком демократична.

    У разі залучення фахівців доведеться пристойно витратитися. Але гірше те, що можуть попастися недобросовісні виконавці, які не встановлять нові деталі, що призведе до швидкого зносу і необхідності позачергового ремонту.

    Однак є і недоліки, непрофесійне виконання може призвести до дрібних, але важливих упущень, які можуть несприятливо вплинути на працездатність відразу після складання або через короткий час експлуатації.

    Уникнути цих помилок допоможе докладний відео на сайті, яке необхідно переглядати послідовно, детально вникають і ретельно дублюючи кожен етап роботи.