Різниця Subaru BRZ і Toyota GT 86: технічні характеристики та особливості
Незабаром після початку XXI століття на ринку майже не залишилося недорогих спортивних автомобілів класичної компоновки, вельми поширених в кінці минулого ...
Найкращі японські універсали: рейтинг, огляд з фото
Універсал – це легкове авто з збільшеним багажником і просторим салоном. Зовсім недавно ці машини стали предметом гордості автолюбителів і заздрості ...
Тюнінг салону "Лади-Калини" своїми руками
Сучасне авто — це не просто засіб пересування, але і місце, де можна сховатися від міської суєти. І якщо в дорогих машинах інженери продумали стандартний ...
Скільки важить ВАЗ-2101? Вага кузова і двигуна ВАЗ-2101
На те, скільки важить ВАЗ-2101 впливає знос металевих частин, наявність додаткового обвісу та обладнання ГБО. Варто зазначити, що переважна частина сучасних ...

Ваз 2112: заміна радіатора охолодження своїми руками

25.12.14, Ваз
1790
  • 1 Радіатор і все про нього
  • 1.1 Ефект термосифона або водяний насос
  • 1.2 Завдання радіатора
  • 1.3 Термостат
  • 2 Заміна РВ
  • 3 Ремонт радіатора

  • Ваз 2112: заміна радіатора охолодження своїми руками
    Радіатори охолодження Ваз 2112
    Як відомо, радіатор охолодження - це один з основних елементів конструкції автомобіля. Радіатор охолодження займає в системі охолодження головну позицію, і на нього покладається завдання розсіювати в повітрі тепло, яке йде від мотора.

    На Ваз 2112 заміна радіатора охолодження - процес відповідальний і поширений. Заміна радіатора охолодження Ваз 2112 відбувається в тому разі, коли виявляються течі або інші проблеми.


    Радіатор і все про нього


    Ваз 2112: заміна радіатора охолодження своїми руками
    Заміна радіатора охолодження на Ваз 2112
    Радіатор охолодження був придуманий дуже давно, ще в 19 столітті. Вже тоді він став виконувати найважливіші функції і геніальна людська думка довела його поступово до досконалості, і сьогодні уявити собі автомобіль на рідинному охолодженні без цього елемента просто неможливо.

    Радіатор, як і будь-який механізм, вузол, елемент автомобіля з часом виходить з ладу. Але існують спеціальні правила, які треба обов'язково дотримуватися.

    В іншому випадку, вихід з ладу радіатора відбудеться раніше часу. Так, відкривати радіатор при високій температурі ОЖ заборонено, але деякі автомобілісти продовжують це робити.

    Ефект термосифона або водяний насос


    Отже:

  • Будь радіатор охолодження взаємодіє з помпою або водяним насосом, як його ще називають. Але в старих ЗІ така помпа була відсутня та ОЖ потрапляла в радіатор по-іншому, за рахунок фізичного ефекту під назвою «термосифона».


  • Примітка. Ефект термосифона передбачає наступне: щільність води падає при розігріві, тим самим рідина починає прагнути вгору. Після цього вона потрапляє в радіатор через верхній патрубок. Коли вода охолоджується, то її густина зростає, і рідина автоматично опускається в нижню частину радіатора.

  • З часом унаслідок низького ККД ефект термосифона став поступово поступатися місцем більш просунутої системи, що припускає використання насоса.


  • Завдання радіатора


    Ваз 2112: заміна радіатора охолодження своїми руками
    Схема радіатора охолодження
    Не варто говорити, що найголовнішим завданням будь-якого РВ є відведення тепла від двигуна в атмосферу. Таким чином, тосол або антифриз охолоджується, проходячи крізь радіатор.

    Після модернізації РВ вдалося досягти наступного:








  • РВ стали встановлювати в найбільш зручному для забезпечення відводу тепла місці. Зокрема, попереду автомобіля, який під час їзди обдувається сильним потоком холодного повітря спереду.


  • Примітка. На деяких автомобілях двигун знаходиться не в передній частині автомобіля, а в задній. Але знову ж таки, РВ встановлюється в цьому випадку попереду, а вся ЗІ проводиться вже до двигуна через весь кузов автомобіля.

  • Модернізація РВ дозволила добре захистити його в холодну пору року. Мова йде про жалюзі, які встановлюються перед радіатором на стадії виробництва Ваз 2112 або ж самостійно самим власником.


  • З чого складається РВ:

  • РА завжди складається з 2-ух бачків: верхнього і нижнього. Вони можуть бути металевими або пластиковими.

  • До цим самим бачків або відділенням проведено патрубки ЗІ.

  • РВ складається з серцевини, яка являє собою набір безшовних алюмінієвих трубок (можуть бути трубки і з латуні, рідше з міді). Товщина цих самих трубок, вірніше їх стінок, становить 015 мм і менше. Кожна з трубок покривається стрічками з міді або того ж алюмінію.


  • Примітка. Алюмінієві радіатори набагато легше латунних, але швидше руйнуються під впливом механічних впливів.

    Крім того, ремонт таких радіаторів вкрай складний, адже він передбачає зварювання, яку дуже складно виконати. Як відомо, для алюмінію потрібна особлива зварювання.

    І щоб зрівнятися за показниками з латунним радіатором, алюмінієвий повинен бути зроблений набагато товще і більше.








    Термостат


    Ваз 2112: заміна радіатора охолодження своїми руками
    Термостат
    Цей елемент З дуже важливий для нормального функціонування РВ. Він підтримує основну функцію РВ, тобто сприяє підтримці постійної температури охолоджуючої рідини .

    У спекотну погоду одного термостата буває недостатньо і тоді використовується вентилятор або навіть кілька вентиляторів, встановлених у Ваз 2112 додатково.

    Заміна РВ


    Ваз 2112: заміна радіатора охолодження своїми руками
    Заміна радіатора охолодження Ваз 21124
    Як і говорилося вище, заміна радіатора потрібна в тому випадку, коли його ремонт неможливий і виявляються часті течі ОЖ. Перевіряється РВ з допомогою спеціального обладнання в майстерні, де можна «вилікувати».

    Як і говорилося вище, поїдені з часом іржею місця, з допомогою зварювання відновлюються.
    Ваз 2112: заміна радіатора охолодження своїми руками
    Ваз 2112 радіатор охолодження і його заміна
    Якщо ремонт не допоміг, то проводиться заміна РВ наступним чином:

  • В першу чергу, знімається з автомобіля АКБ.

  • ОЖ зливається.

  • Знімається також повітряний фільтр .

  • Після цього треба знайти хомут, який стягує джгути проводів і розстебнути його (в крайньому випадку, можна розрізати і потім поставити новий).

  • Таким же манером расстегиваем хомут дросельної заслінки, розташований на кожусі вентилятора.

  • Настав час послабити затягування хомутів з подальшим відокремленням відвідного шланга РВ від термостата. Одночасно треба зняти і підвідний шланг РВ від сорочки охолодження.


  • Ваз 2112: заміна радіатора охолодження своїми руками
    Ваз 2112 зняття радіатора охолодження

  • Тепер потрібно ослабити затягнення хомута, який фіксує пароотводящий шланг, і від'єднати його від розширювального бачка. Після цього зняти зі шланга хомут кріплення.

  • Пароотводящий шланг витягується з хомутів, які стягують його з шланг розширювального бачка і підвідної трубою водяного насоса.

  • Гайка, яка фіксує радіатор до кузова у верхній частині, відвертається. Мова йде про гайці, яка одночасно зміцнює і кожух вентилятора.

  • Нахиляємо РВ до двигуна і виймаємо рухом вгору. Демонтувати цей елемент потрібно разом з вентилятором.

  • Від'єднуємо від РВ все навісне обладнання (шланги).

  • 2 болта і гайки тримають кожух з вентилятором. Вони відвертаються, і кожух з вентилятором відокремлюється від РВ.



  • Примітка. На РО повинні залишитися дві подушки нижнього кріплення. Їх треба теж в обов'язковому порядку замінити, якщо вони порвані або втратили колишню пружність.

  • На новий радіатор одягається кожух з вентилятором. Подушки, як і було сказано, ставляться нові.

  • РВ встановлюється на місце. Заливається в систему ОЖ.

  • Процес заміни закінчено.


  • Ремонт радіатора


    Своїми руками можна провести і ремонт РВ, якщо на те є можливість. Іншими словами, якщо на РО пошкоджена серцевина, верхній або нижній бачок, патрубки, то в цьому випадку можна самостійно усунути.

    Хоча це і дуже копітка робота, все ж можна з нею впоратися при наявності терпіння, бажання і знання.

    Отже:

  • Починається ремонт цього елемента з перевірки рівня ОЖ в розширювальному бачку. На розширювальному бачку Ваз 2112 є написи min/max,за якими можна визначити норму.

    Якщо рідина постійно зменшується, то, ймовірно, мова йде про течі, яка може утворюватися в патрубках.

  • Оглядаємо всі шланги і порвані замінюємо.

  • Знайти тріщину в шлангах легко, але от в самому радіаторі її знайти трохи проблематично, особливо якщо тріщина мала. Зате на сьогоднішній день в магазинах продаються спеціальні добавки до тосолу, які потрапляючи в радіатор, закривають мікротріщини. Дуже зручно і практично.

  • Якщо теча виявлена в патрубках радіатора, то вирішити її можна або герметиком, або ізоляційною стрічкою, або розрізаною шлангом.


  • Інструкція по заміні РВ наведена тут з метою допомогти починаючим водіям самостійно проводити ремонтні роботи, ціна на які сьогодні явно зашкалює в спеціалізованих автосервісах. В процесі проведення операції рекомендується переглядати фото та відео - матеріали, що дають практичне розуміння.