Різниця Subaru BRZ і Toyota GT 86: технічні характеристики та особливості
Незабаром після початку XXI століття на ринку майже не залишилося недорогих спортивних автомобілів класичної компоновки, вельми поширених в кінці минулого ...
Найкращі японські універсали: рейтинг, огляд з фото
Універсал – це легкове авто з збільшеним багажником і просторим салоном. Зовсім недавно ці машини стали предметом гордості автолюбителів і заздрості ...
Тюнінг салону "Лади-Калини" своїми руками
Сучасне авто — це не просто засіб пересування, але і місце, де можна сховатися від міської суєти. І якщо в дорогих машинах інженери продумали стандартний ...
Скільки важить ВАЗ-2101? Вага кузова і двигуна ВАЗ-2101
На те, скільки важить ВАЗ-2101 впливає знос металевих частин, наявність додаткового обвісу та обладнання ГБО. Варто зазначити, що переважна частина сучасних ...

Ваз 2110: промивка системи охолодження своїми руками

25.12.14, Ваз
8107
  • 1 Причини появи забруднень
  • 2 Схема всієї системи охолодження
  • 3 Процес промивання
  • 3.1 Промивка радіатора
  • 3.2 Промивка двигуна
  • 3.3 Промиваємо радіатор пічки
  • 3.4 Грамотне заповнення системи охолоджувальною рідиною
  • 3.5 Усунення повітряної пробки

  • Ваз 2110: промивка системи охолодження своїми руками
    Промиваємо систему охолодження
    Система охолодження авто являє собою поєднання механізмів та вузлів, в яких циркулює вода або хімічна речовина. У такому агресивному середовищі утворюється накип і сольові відкладення під дією температури.

    Ці відкладення згодом відпадають від стінок трубопроводу, забруднюючи елементи охолодження. Забруднення приводить до порушення обігу охолоджуючої рідини і тим самим виводить з ладу систему охолодження.

    На роботі двигуна це відображається у швидкому і сильному нагріванні, навіть у прохолодну погоду, але пічка при цьому перестає гріти (простий приклад - вітчизняні автомобілі ваз 2110 не виняток). Проблема вирішується промиванням.

    Щоб на ваз 2110 промити систему охолодження необхідно знати пристрій і засоби, призначені для промивки, а так само порядок дій. Прочитавши нашу статтю, ви зможете легко прочистити систему своїми руками, заощадивши при цьому.


    Причини появи забруднень


    Далеко не кожен автомобіліст розуміє важливість такої процедури, як промивка системи охолодження:

  • Найчастіше автолюбителі обмежуються доливанням або заміною тосола , при цьому сильно дивуються, коли він чорніє через тиждень

  • А причина елементарна - брудний радіатор

  • Система охолодження двигуна влаштована так, що забруднення з'являються не тільки зовні (такі як пил, пісок або комахи)

  • Але і зсередини (наприклад: накип, іржа, моторне масло, а так само осад при поступовому розкладанні антифризу)

  • Забитий брудом радіатор вже не в змозі справлятися зі своїм основним завданням - охолодження двигуна, надмірне забруднення може призвести до поломки радіатора і його заміні, а відповідно зросте і ціна ремонту!


  • Схема всієї системи охолодження


    Щоб вам було зрозуміліше, розглянемо, як виглядає на ваз 2110 схема системи охолодження:

  • Рідина циркулює від двигуна до радіатору охолодження , охолоджує двигун, потім сама охолоджується в радіаторі, обдувом холодного повітря при русі авто і додатковим охолодженням від вентилятора, і знову потрапляє в двигун, охолоджуючи його.

  • Пічка навпаки нагрівається від розігрітій рідини і прогріває салон.


  • Ваз 2110: промивка системи охолодження своїми руками
    Схема системи охолодження двигуна ваз 2110
    Після того як ми розглянули, як виглядає на ваз 2110 схема охолодження, переходимо до промивки.

    Процес промивання


    Промивка на ваз 2110 системи охолодження завжди починається зі зливу рідини з усієї системи, порядок дій вам підкаже наша інструкція.

    Отже:








  • Спочатку відкриваємо заливну пробку розширювального бачка

  • Встановлюємо під двигун зливну ємність, потім відкручуємо пробку (болт) зливного отвору, розташовану на блоці циліндрів


  • Ваз 2110: промивка системи охолодження своїми руками
    Викручуємо пробку на блоці циліндрів

  • Поллється тосол, переконайтеся, що він потрапляє точно в підставлену ємність, а не повз


  • Ваз 2110: промивка системи охолодження своїми руками
    Зливаємо тосол з блоку двигуна

  • Після припинення витікання тосола, викручуємо зливну пробку, розташовану в нижній точці радіатора, не забуваємо попередньо підставити ємність для тосолу


  • Ваз 2110: промивка системи охолодження своїми руками
    Викручуємо пробку радіатора і зливаємо рідину в підставлену ємність

  • Закрутивши всі пробки на місце, заливаємо дистильовану воду і додаємо спеціальну присадку (засіб для видалення накипу), наприклад Hi-Gear (фото внизу)


  • Ваз 2110: промивка системи охолодження своїми руками
    Присадка, розчинювальна і вимивають накип
    Існують і інші спеціальні засоби для видалення накипу та промивки системи охолодження, в їх склад входять спеціальні миючі компоненти в різних пропорціях, однак, властивості і призначення у них одне:

  • Дозволяють ефективно і головне дбайливо (без шкоди для деталей системи) видалити сильні забруднення, розчинити найбільш стійкі вапняні і інші відкладення на всіх внутрішніх поверхнях

  • Здатні видалити будь-які типи і види забруднень, включаючи масляні, найбільш дбайливим способом

  • Технологія використання будь-подібної хімії традиційно завершується промиванням водою


  • Після заливання води і миючих засобів запускаємо двигун, нехай трохи (хвилин сім - десять) попрацює, щоб засіб зруйнувало накип та бруд, після чого знову зливаємо воду.Можна промивати підкисленою водою, водою з додаванням соди або спеціальних солей, тільки тут важливо не переборщити з концентрацією, інакше роз'їсть радіатор і патрубки та інші деталі.

    Для повної і якісної очищення системи охолодження вашого двигуна, тепер необхідно послідовно виконати три простих дії: спочатку промити чистою водою радіатор, потім повністю промити двигун, і не забути промити радіатор опалення . На ваз 21101 система охолодження промивається аналогічно.








    Промивка радіатора


    Після промивання за допомогою спеціальних засобів необхідно промити систему водою, щоб напором змити забруднення, які не вийшли при зливанні самопливом.

    Для цього:

  • Після того як повністю злили рідину з системи, розбираємо систему трубопроводу, знявши патрубок з верхньої частини радіатора і з його підстави

  • Нам необхідний хороший напір води, вставляємо в верхній патрубок радіатора промивний шланг

  • Включаємо напір води, для якісної промивки радіатора, стежимо при цьому за випливає рідиною, якщо пішла чиста вода знизу радіатора, перекриваємо напір


  • Промивка двигуна


    Двигун миється за допомогою того ж шланга:

  • Вставляємо шланг у вихід термостата

  • Даємо напір

  • Стежимо за випливає з двигуна водою

  • Як тільки пішла чиста вода, без окалини і помутніння з нижнього патрубка, припиняємо промивання


  • Промиваємо радіатор пічки


    Промити грубку(див. Як промити пічку ВАЗ 2110 кількома способами так само необхідно, як і інші деталі, доведеться повозитися, але допоможе уникнути проблем з підігрівом салону надалі.

    Отже:

  • Відкриваємо кран отопітеля, потім знімаємо всі шланги з печі

  • Використовуємо один з штуцерів радіатора, до якого приєднуємо шланг з напором чистої води

  • Промивання виробляємо, поки не піде чиста вода з другого відкритого штуцера


  • Важливо знати, як правильно злити і залити охолоджуючу рідину у вітчизняних моделях авто, щоб уникнути нещасних випадків:

  • Зливання і заливання рідини виконувати після повного охолодження мотора

  • Будь-охолоджуючі рідини є токсичними речовинами (отруйні), тому поводитися з ними слід обережно

  • Обов'язково перевіряйте стан кришки заливної (розширювального) бачка, перед запуском мотора, важливо, щоб вона була щільно закрита


  • Порядок дій при зливання і заливання охолоджуючої рідини.

    Отже:

  • Радимо підняти передню частину машини трохи вгору, але можна і в горизонтальному стані, перед зливом рідини

  • Знімаємо клему з акумуляторної батареї

  • Після цього знімаємо пробку з розширювального бачка, і зливаємо охолоджувач

  • Підставте під двигун ємкість для зливання тосола, навіть якщо ви робите це на вулиці. Тільки після цього відкручуйте зливну пробку блоку циліндрів

  • Коли рідина перестане текти, необхідно відкрити пробку внизу на радіаторі. Під неї теж підставляйте ємність

  • Зачекайте, поки рідина повністю зіллється з системи, і тільки після цього закручуйте всі пробки


  • Грамотне заповнення системи охолоджувальною рідиною


    Пора заповнювати систему охолодження свіжої рідиною.

    Щоб по мірі наповнення не з'являлися повітряні пробки, не дозволяють заповнити систему до кінця, необхідно виконати наступні дії:

  • Якщо у вас інжекторний двигун необхідно послабити хомут, і зняти шланг, що подає рідину на трубку підігріву патрубка дроселя

  • Якщо двигун карбюраторний знімайте шланг, який веде до трубці підігріву карбюратора


  • Сміливо доливайте рідину в систему, рідину наливають тільки через розширювальний бачок, тоді вона правильно розподілиться по всій системі:

  • По мірі доливання робіть паузи, щоб рідина встигала заповнити всі відводи і ніші

  • Коли рівень рідини в бачку зупиниться в районі його кріплення і перестане осідати, це означає, що система охолодження заповнена повністю, можна закрити кришку бачка

  • Тепер повертаємо шланги на місце


  • Після цього необхідно поганяти двигун, щоб розігнати рідина:

  • Запускайте його, дайте прогрітися до робочої температури, щоб запрацював вентилятор охолодження

  • Тепер вимикайте двигун і дивіться в розширювальному бачку рівень рідини

  • Після роботи мотора, система додатково вбирає ще деяку кількість охолоджуючої рідини

  • Долийте рідину до необхідного рівня


  • У перші дні після очищення системи і зміни рідини необхідно постежити за роботою системи, за температурою рідини, вона відображається на панелі приладів. Якщо помітите, що температура піднімається до критичної позначки, стрілка приходить в червону зону, але вентилятор не запускається, відразу увімкніть систему опалення і перевірте потік повітря, що виходить з неї:

  • Якщо повітря гаряче, швидше за все не справний вентилятор

  • Коли йде холодне повітря, а температура при цьому висока, це вказує на наявність повітряної пробки в системі



  • Усунення повітряної пробки


    Найбільш простий, але ефективний спосіб, видалити повітря із системи, це загнати автомобіль передньою частиною на узвишшя, щоб двигун стояв злегка під кутом і попрацював пару хвилин. слід підвищити його обороти до середнього рівня.

    Це зазвичай видаляє повітряну пробку, однак бувають випадки і важче, тоді треба зробити наступне:

  • Знімаємо патрубок охолодження з дросельного вузла, який йде на зворотну подачу

  • Додаємо рідина в бачок

  • Рідина повинна піти через трубку дросельного вузла (якщо рідина йде, то затикаємо штуцер пальцем, і чекаємо, поки рідина не поллється з шланга)

  • Якщо рідина не йде, заводьте двигун, а шланг заткніть пальцем

  • Необхідно дочекатися моменту, коли з'явиться рідина з трубки дросельного вузла

  • Як тільки рідина пішла, закриваємо штуцер і тримаємо, поки рідина не піде зі шланга

  • Натягуємо патрубок і гарненько затискаємо хомут

  • Заводимо двигун знову і прогріваємо, використовуємо пічку в якості індикатора

  • Якщо пішов гаряче повітря - все в порядку

  • Додаємо рідина в розширювач за необхідності


  • Аналогічно промивається ваз 21102 система охолодження, і видаляються пробки. На цьому промивка системи завершена, додатково подивіться наше відео.