Різниця Subaru BRZ і Toyota GT 86: технічні характеристики та особливості
Незабаром після початку XXI століття на ринку майже не залишилося недорогих спортивних автомобілів класичної компоновки, вельми поширених в кінці минулого ...
Найкращі японські універсали: рейтинг, огляд з фото
Універсал – це легкове авто з збільшеним багажником і просторим салоном. Зовсім недавно ці машини стали предметом гордості автолюбителів і заздрості ...
Тюнінг салону "Лади-Калини" своїми руками
Сучасне авто — це не просто засіб пересування, але і місце, де можна сховатися від міської суєти. І якщо в дорогих машинах інженери продумали стандартний ...
Скільки важить ВАЗ-2101? Вага кузова і двигуна ВАЗ-2101
На те, скільки важить ВАЗ-2101 впливає знос металевих частин, наявність додаткового обвісу та обладнання ГБО. Варто зазначити, що переважна частина сучасних ...

Ваз 2109: виявляємо несправності карбюратора

25.12.14, Ваз
5712
  • 1 Основи пристрою і принцип роботи
  • 1.1 Складові деталі
  • 1.2 Робота поплавкової камери
  • 1.3 Принцип роботи в цілому
  • 2 Можливі несправності
  • 2.1 Глохне мотор на ХХ
  • 2.2 Збіднена суміш
  • 2.3 Збагачена суміш
  • 2.4 Перевищення нормальних оборотів ХХ
  • 2.5 Гуляють обороти ХХ
  • 2.6 Ускладнений Запуск двигуна
  • 2.7 Проблеми з повітряною заслінкою
  • 2.8 Глохне мотор
  • 2.9 Підвищений витрата палива
  • 210 Стріляє карбюратор
  • 211 Мотор заводиться але барахлить
  • 212 Втрата потужності двигуна
  • 213 Збіднена суміш в русі
  • 214 Якщо двигун перегрівається
  • 215 Глохне мотор

  • Ваз 2109: виявляємо несправності карбюратора
    Карбюратор ваз
    Коли на ваз 2109 карбюратор працює не рівно страждає мотор, падає його потужність, з'являється шум, стук, деренчання, деталі шатунного механізму йдуть в рознос. Виправити половину цих проблем може елементарна регулювання карбюратора, однак при поломках, які з автомобілем, що мають солідний пробіг, трапляються все частіше, регулювання не вирішує проблему.

    Головне не поспішати і розібратися коли на ваз 2109 не працює карбюратор, викликано це поломкою або все ж відсутністю регулювання.


    Основи пристрою і принцип роботи


    Карбюратор служить для приготування з атмосферного повітря надходить з бака палива пропорційної суміші бензину з повітрям, відповідно до режимів роботи двигуна, і подачі потім цієї суміші в циліндри.

    Але все не так просто як здається спочатку:

  • Він, не дивлячись на малі розміри, є одним з найбільш складних агрегатів у системі живлення

  • Навіть якщо автолюбителі і вирішуються ремонтувати його своїми руками, то, як правило, більшість їх не проникає далі поплавкової камери

  • Хоча, причина несправності за законом підлості часто ховається набагато глибше

  • Тоді виникає питання - відремонтувати чи карбюратор(див. Ремонт карбюратора ВАЗ 2109 в домашніх умовах ) або не возитися і купити новий

  • Можете купити, якщо ціна вас влаштовує, або їхати на СТО, де ремонт може обійтися в половину вартості

  • Найбільш економічний спосіб, відремонтувати самостійно


  • Давайте розглянемо карбюратор з усіх боків, щоб було зрозуміліше, де знаходяться його складові пристрою, дивіться фото:
    Ваз 2109: виявляємо несправності карбюратора
    Вид зліва
    Ваз 2109: виявляємо несправності карбюратора
    Вид праворуч

    Складові деталі


    Будь карбюратор має у своєму складі:

  • поплавцеву камеру

  • змішувальну камеру

  • поплавець із замикаючим голчастим клапаном

  • розпилювач

  • канали для палива і повітря з жиклерами

  • дифузор

  • заслінки повітряні і дросельні


  • Робота поплавкової камери


    Тепер настав час розглянути принцип роботи поплавкової камери:








  • Необхідний рівень бензину в поплавковій камері підтримується поплавцем, який пов'язаний з голчастим клапаном

  • По мірі витрати палива , поплавець опускається, відпускаючи таким чином голчастий клапан, і порція бензину наливається в паливну камеру

  • Коли в камері досягається потрібний рівень пального, тоді поплавок піднімається, притискаючи клапан і закриваючи тим самим доступ бензину через входить отвір

  • Проходячи через трубку розпилювача по дорозі з поплавкової камери, пальне надходить у змішувальну камеру, там змішується з повітрям, що йде від вхідного патрубка

  • Щоб з поплавкової камери не виливався бензин, якщо машина стоїть не на рівній майданчику, а під ухил, рівень палива в ній відрегульований нижче рівня вихідного отвору


  • Принцип роботи в цілому


    Наступне питання теж важливий, як в цілому працює карбюратор:

  • Дифузор служить для нагнітання швидкості потоку повітря в змішувальну камеру

  • Він також, створюється розрядження на кінці розпилювача, коли двигун знаходиться в робочому режимі

  • Розрідження необхідно для викачування бензину з поплавкової камери і поліпшеного розпилення

  • Насиченість горючої суміші, яка подається в циліндри двигуна, регулюється дросельною заслінкою, яка, пов'язана тросом з педаллю газу

  • Заслінка змінює площа перерізу повітряного проходу і відповідно потоку повітря в змішувальну камеру

  • Закриваючи заслінку, ми зменшуємо потік повітря і збагачуємо бензиново-повітряну суміш, відкриваючи її, ми подаємо більше повітря, відповідно до режиму роботи двигуна, які регулюються ступенем натискання на педаль газу водієм

  • Крім цього, під панеллю приладів, або на ній розташовується спеціальна ручка, яка керує заслінкою карбюратора (ручка називається водіями: «підсмоктування»)

  • Потягнувши за неї, водій закриває повітряну заслінку, тим самим, обмежуючи потік повітря, і підвищує розрядження всередині змішувальної камери

  • Тоді бензин починає більш інтенсивно высасываться з поплавкової камери, а від нестачі повітря виходить збагачена пальна суміш, що як раз і необхідно щоб запустити холодний мотор

  • З цього виходить простий і зрозумілий висновок - карбюратор буде працювати найбільш економічно в режимі середніх навантажень

  • А рух ривками відповідно буде збільшувати витрата бензину , тому що різке натискання на газ, вимагає більш насиченою суміші для мотора

  • Коли у вас з'явиться час і бажання провести чищення карбюратора самостійно, тоді елементарні знання про його пристрої вам неодмінно знадобляться

  • Багато несправності карбюратора можливо усунути, без зняття його з машини

  • При цьому, однак, потрібно дотримувати чистоту, що буває важко забезпечити в межах моторного відсіку автомобіля

  • Плюс до цього, більшість деталей мають маленький розмір, тому їх легко упустити і навіть втратити

  • Тому навіть для невеликого ремонту рекомендується знімати його з двигуна

  • А в процесі ремонту прямо на двигуні вам слід виключити будь-які можливості потрапляння всередину карбюратора сторонніх предметів і бруду

  • Спочатку брудний карбюратор бажано спочатку вимити зовні


  • Можливі несправності


    Глохне мотор на ХХ


    Коли барахлить на ваз 2109 карбюратор, глухне на холостому ходу мотор, це відбувається тому:

  • У ньому надмірно високий або низький рівень, а так само повна відсутність палива в поплавковій камері

  • Не відкривається до кінця повітряна заслінка навіть при повному утопленні рукоятки її приводу, тому на ваз 2109 карбюратор не тримає холості

  • Відбувається підсос повітря через пошкодження в дренажній трубці

  • Порушення герметичності діафрагми його пускового пристрою

  • У карбюраторі конденсат ваз 2109 осел і вийшла вода


  • Збіднена суміш


    Створюється дуже збіднена суміш:

  • З-за неправильного регулювання карбюратора

  • Засмічення паливного жиклера призначеного для холостого ходу або каналу системи холостого ходу

  • Поломка клапан відсічення палива

  • Втрачена герметичність системи через пошкодження підстави карбюратора, або прокладки колектора, або вакуумних шлангів. Можливо, несправний ВУТ.

  • Пробита прокладка під верхньою кришкою

  • Зносився корпус карбюратора або осі дросельних заслінок, тому відбувається заїдання заслінок

  • Несправність або погана регулювання приводу дросельної заслінки

  • Ослаблення або відсутність заглушки паливних, або повітряних каналів

  • Пошкодження гнізда жиклера холостого ходу

  • Зіпсований гвинт регулювання якості суміші


  • Збагачена суміш


    Від чого відбувається надмірне збагачення суміші:









  • Від неправильного регулювання карбюратора

  • Засмічення повітряного жиклера

  • Ослаблення паливного жиклера стоїть на холостий хід або соленоїда холостого ходу (його може й не бути)

  • Розгерметизація поплавця

  • Несправність голчастого клапана

  • Заїдання повітряної заслінки в повністю відкритому положенні

  • Утворився сильний нагар навколо пластинки дросельної заслінки

  • Не відповідає необхідної величина відкривання дросельної заслінки

  • Неправильно встановлена платівка дросельної заслінки у вторинній камері

  • Пошкодження прокладки верхньої кришки

  • Забилася система, що служить для примусової вентиляції картера

  • Несправність системи запалювання


  • Перевищення нормальних оборотів ХХ


    Коли оберти холостого ходу надмірно підвищені:

  • Значить, гвинт якості встановлений в систему холостого ходу неправильно відрегульований

  • Знос осі дросельної заслінки або осей отворів, розташованих в корпусі карбюратора (і при скиданні обертів до рівня холостого ходу, тому обороти можуть не повертатися до вихідного значення)

  • Заїдання повітряної заслінки в робочому (закритому) стані

  • Можливо, заїдають або неправильно відрегульовані тяги, або важелі приводу керуючого дросельною заслінкою

  • Дросельна заслінка у вторинній камері відкрита на величину, неприпустиму на холостих


  • Гуляють обороти ХХ


    Обороти ХХ плавно зростають, а потім так само плавно зменшуються (в циклічному режимі):

  • Це походить від неправильного регулювання контактів мікро перемикача економайзера регулює примусовий холостий хід (ЕПХХ)


  • Ускладнений Запуск двигуна


    Труднощі запуску холодного двигуна:

  • Засмітився в карбюраторі паливний фільтр

  • Застряє голчастий клапан (від цього неправильний рівень або відсутність палива в камері поплавця)

  • Закривається не повністю повітряна заслінка.

  • Несправність електромагнітного клапана холостого ходу

  • Несправна робота блоку ЕПХХ, обрив в електричному ланцюзі, на ваз 2109 у карбюратора немає маси

  • При повністю закритій повітряній заслінці не відкривається дросельна в первинній камері

  • Несправність пускового пристрою. При цьому повітряна заслінка залишається закритою коли виникають перші спалахи в циліндрах

  • Порушення герметичності пневматичного магістралі

  • Підсмоктує повітря через нещільне прилягання роз'ємів корпусу карбюратора або фланця кріплення його до впускного колектора двигуна

  • Відбувається витік палива

  • Несправність паливного насоса

  • Несправність системи зажиганияЗатрудненный пуск гарячого двигуна:

  • При неправильному рівень палива в камері поплавця

  • Відбувається витік в голчастому клапані

  • Розгерметизувався поплавок

  • Зносилася вісь поплавця. Можливо, заїдає поплавок

  • Забилася вентиляція поплавкової камери

  • Відбувається надмірне збіднення або збагачення суміші холостого ходу

  • Можлива, якась несправність з попереднього параграфа


  • Проблеми з повітряною заслінкою


    Несправність повітряної заслінки:

  • Повітряну заслінку заїло у відкритому положенні

  • Зламалася тяга повітряної заслінки

  • Неправильне регулювання або несправність системи відкриття повітряної заслінки

  • Неправильна регулювання або несправність пускового пристрою


  • Глохне мотор


    Мотор зупиняється, коли працює в режимі холостого ходу примусово:

  • Засмічення або обрив електричної ланцюга ЕПХХ


  • Підвищений витрата палива


    Можливі причини підвищення витрати бензину:

  • Можлива одна з причин, які вже перераховані в параграфі «Утруднений пуск гарячого двигуна»

  • Не відкрита повністю повітряна заслінка

  • Засмічення повітряних жиклерів

  • Занадто високі обороти ХХ

  • Несправність блок ЕПХХ

  • Витік бензину

  • В ваз 2109 карбюратор переливає

  • Засмітився фільтр

  • Несправність елементів системи запалювання


  • Стріляє карбюратор


    Зворотні спалахи (постріли) або гучні хлопки (з впускного отвору).

    На ваз 2109 хлопки в карбюраторі відбуваються з наступних причин:

  • Відбувається витік вакууму з впускного колектора

  • Заїдає голчастий клапан або забився паливний канал

  • Сильно збіднена робоча суміш

  • Обгорів впускний клапан

  • Неправильно виставлений момент запалювання на ваз 2109 стріляє в карбюратор


  • Мотор заводиться але барахлить


    Неполадки в роботі мотора після включення запалення:

  • Поява несправностей системи економайзера холостого ходу (ЕПХХ), таких як: поганий контакт, обрив в електричному ланцюзі; поломка/погана регулювання мікроперемикача; несправності в електронному блоці управління

  • Несправність електромагнітного клапана

  • Зносилася голка запірного клапана

  • Перегрів мотора


  • Втрата потужності двигуна


    Двигун втратив потужність, виникають перебої в його роботі:

  • Відбувається не повне відкривання дросельних заслінок

  • Заїдають дросельні заслінки первинної або вторинної камери

  • Знижений рівень бензину в камері поплавця

  • Занадто збіднена або занадто збагачена суміш холостого ходу

  • Несправність клапана відсічення палива на холостих. На ваз 2109 заливає карбюратор

  • Засмічення жиклерів або внутрішнього паливного каналу

  • Ослаблення повітряних або паливних жиклерів

  • Забився канал еконостата

  • Забитий або заблокований жиклер перехідної системи вторинної камери (це може викликати перебої перехідного процесу, коли починає відкриватися дросельна заслінка у вторинній камері)

  • Коли мотор працює лише на вторинній камері (тобто при повністю відкритій дросельній заслінці), ймовірно, засмітився головний паливний жиклер первинної камери

  • Не повне відкриття повітряної заслінки при утопленні рукоятки її приводу

  • Несправність прискорювального насоса: пошкодження діафрагми; засмічений канал або розпилювач насоса

  • Забруднений повітряний фільтр



  • Збіднена суміш в русі


    Вкрай збіднена суміш у процесі руху:

  • Коли суміш холостого ходу виходить правильна, і немає явних несправностей в карбюраторі, загальна суміш цілком може бути збідненою. Перевіряємо концентрацію СО на обертах мотора 3000 об/хв.

  • Концентрація повинна бути не менше 50% в порівнянні з концентрацією холостого ходу

  • Несправність паливного насоса або затурканість паливних фільтрів

  • Несправності в системі запалювання


  • Якщо двигун перегрівається


    Можливо, надмірне збіднення горючої суміші, яке викликається:

  • Низьким рівнем палива поплавкової камери

  • Засмічування основних паливних жиклерів

  • Підпором повітря через з'явилися не щільності в роз'ємах карбюратора або фланця кріплення до впускного колектора


  • Надмірне збагачення суміші, викликається:

  • Завищеним рівнем бензину в камері поплавця

  • Забрудненням основних отворів повітряних жиклерів

  • Детонаційні удари, при роботі двигуна під навантаженням

  • Надмірне збіднення суміші, ваз 2109 карбюратор смикається при русі і під навантаженням

  • З'являються періодично, і потім зникають перебої в роботі двигуна

  • Потрапляння сторонніх часток в канали системи забезпечує холостий хід

  • Поява сторонніх часток у паливних каналах, або поплавковій камері, які перекривають жиклери


  • Глохне мотор


    Якщо мотор глухне відразу після запуску:

  • Можливо, перегоріло додатковий опір котушки запалювання (звичайно, якщо воно є)


  • Щоб усунути кожну несправність, існує окрема інструкція. Наша стаття, допомагає зрозуміти можливу причину, щоб не переплачувати ремонтникам незрозуміло за що, і не купувати новий карбюратор, якщо він тут не при чому!

    Що стосується відео, тут теж вибирайте виходячи з виявленої проблеми.