1 Основи пристрою і принцип роботи 1.1 Складові деталі 1.2 Робота поплавкової камери 1.3 Принцип роботи в цілому 2 Можливі несправності 2.1 Глохне мотор на ХХ 2.2 Збіднена суміш 2.3 Збагачена суміш 2.4 Перевищення нормальних оборотів ХХ 2.5 Гуляють обороти ХХ 2.6 Ускладнений Запуск двигуна 2.7 Проблеми з повітряною заслінкою 2.8 Глохне мотор 2.9 Підвищений витрата палива 210 Стріляє карбюратор 211 Мотор заводиться але барахлить 212 Втрата потужності двигуна 213 Збіднена суміш в русі 214 Якщо двигун перегрівається 215 Глохне мотор Карбюратор ваз
Коли на ваз 2109 карбюратор працює не рівно страждає мотор, падає його потужність, з'являється шум, стук, деренчання, деталі шатунного механізму йдуть в рознос. Виправити половину цих проблем може елементарна регулювання карбюратора, однак при поломках, які з автомобілем, що мають солідний пробіг, трапляються все частіше, регулювання не вирішує проблему.
Головне не поспішати і розібратися коли на ваз 2109 не працює карбюратор, викликано це поломкою або все ж відсутністю регулювання.
Основи пристрою і принцип роботи
Карбюратор служить для приготування з атмосферного повітря надходить з бака палива пропорційної суміші бензину з повітрям, відповідно до режимів роботи двигуна, і подачі потім цієї суміші в циліндри.
Але все не так просто як здається спочатку:
Він, не дивлячись на малі розміри, є одним з найбільш складних агрегатів у системі живлення Навіть якщо автолюбителі і вирішуються ремонтувати його своїми руками, то, як правило, більшість їх не проникає далі поплавкової камери Хоча, причина несправності за законом підлості часто ховається набагато глибше Тоді виникає питання - відремонтувати чи карбюратор(див. Ремонт карбюратора ВАЗ 2109 в домашніх умовах ) або не возитися і купити новий Можете купити, якщо ціна вас влаштовує, або їхати на СТО, де ремонт може обійтися в половину вартості Найбільш економічний спосіб, відремонтувати самостійно Давайте розглянемо карбюратор з усіх боків, щоб було зрозуміліше, де знаходяться його складові пристрою, дивіться фото:
Вид зліва
Вид праворуч
Складові деталі
Будь карбюратор має у своєму складі:
поплавцеву камеру змішувальну камеру поплавець із замикаючим голчастим клапаном розпилювач канали для палива і повітря з жиклерами дифузор заслінки повітряні і дросельні Робота поплавкової камери
Тепер настав час розглянути принцип роботи поплавкової камери:
Необхідний рівень бензину в поплавковій камері підтримується поплавцем, який пов'язаний з голчастим клапаном По мірі витрати палива , поплавець опускається, відпускаючи таким чином голчастий клапан, і порція бензину наливається в паливну камеру Коли в камері досягається потрібний рівень пального, тоді поплавок піднімається, притискаючи клапан і закриваючи тим самим доступ бензину через входить отвір Проходячи через трубку розпилювача по дорозі з поплавкової камери, пальне надходить у змішувальну камеру, там змішується з повітрям, що йде від вхідного патрубка Щоб з поплавкової камери не виливався бензин, якщо машина стоїть не на рівній майданчику, а під ухил, рівень палива в ній відрегульований нижче рівня вихідного отвору Принцип роботи в цілому
Наступне питання теж важливий, як в цілому працює карбюратор:
Дифузор служить для нагнітання швидкості потоку повітря в змішувальну камеру Він також, створюється розрядження на кінці розпилювача, коли двигун знаходиться в робочому режимі Розрідження необхідно для викачування бензину з поплавкової камери і поліпшеного розпилення Насиченість горючої суміші, яка подається в циліндри двигуна, регулюється дросельною заслінкою, яка, пов'язана тросом з педаллю газу Заслінка змінює площа перерізу повітряного проходу і відповідно потоку повітря в змішувальну камеру Закриваючи заслінку, ми зменшуємо потік повітря і збагачуємо бензиново-повітряну суміш, відкриваючи її, ми подаємо більше повітря, відповідно до режиму роботи двигуна, які регулюються ступенем натискання на педаль газу водієм Крім цього, під панеллю приладів, або на ній розташовується спеціальна ручка, яка керує заслінкою карбюратора (ручка називається водіями: «підсмоктування») Потягнувши за неї, водій закриває повітряну заслінку, тим самим, обмежуючи потік повітря, і підвищує розрядження всередині змішувальної камери Тоді бензин починає більш інтенсивно высасываться з поплавкової камери, а від нестачі повітря виходить збагачена пальна суміш, що як раз і необхідно щоб запустити холодний мотор З цього виходить простий і зрозумілий висновок - карбюратор буде працювати найбільш економічно в режимі середніх навантажень А рух ривками відповідно буде збільшувати витрата бензину , тому що різке натискання на газ, вимагає більш насиченою суміші для мотора Коли у вас з'явиться час і бажання провести чищення карбюратора самостійно, тоді елементарні знання про його пристрої вам неодмінно знадобляться Багато несправності карбюратора можливо усунути, без зняття його з машини При цьому, однак, потрібно дотримувати чистоту, що буває важко забезпечити в межах моторного відсіку автомобіля Плюс до цього, більшість деталей мають маленький розмір, тому їх легко упустити і навіть втратити Тому навіть для невеликого ремонту рекомендується знімати його з двигуна А в процесі ремонту прямо на двигуні вам слід виключити будь-які можливості потрапляння всередину карбюратора сторонніх предметів і бруду Спочатку брудний карбюратор бажано спочатку вимити зовні Можливі несправності
Глохне мотор на ХХ
Коли барахлить на ваз 2109 карбюратор, глухне на холостому ходу мотор, це відбувається тому:
У ньому надмірно високий або низький рівень, а так само повна відсутність палива в поплавковій камері Не відкривається до кінця повітряна заслінка навіть при повному утопленні рукоятки її приводу, тому на ваз 2109 карбюратор не тримає холості Відбувається підсос повітря через пошкодження в дренажній трубці Порушення герметичності діафрагми його пускового пристрою У карбюраторі конденсат ваз 2109 осел і вийшла вода Збіднена суміш
Створюється дуже збіднена суміш:
З-за неправильного регулювання карбюратора Засмічення паливного жиклера призначеного для холостого ходу або каналу системи холостого ходу Поломка клапан відсічення палива Втрачена герметичність системи через пошкодження підстави карбюратора, або прокладки колектора, або вакуумних шлангів. Можливо, несправний ВУТ. Пробита прокладка під верхньою кришкою Зносився корпус карбюратора або осі дросельних заслінок, тому відбувається заїдання заслінок Несправність або погана регулювання приводу дросельної заслінки Ослаблення або відсутність заглушки паливних, або повітряних каналів Пошкодження гнізда жиклера холостого ходу Зіпсований гвинт регулювання якості суміші Збагачена суміш
Від чого відбувається надмірне збагачення суміші:
Від неправильного регулювання карбюратора Засмічення повітряного жиклера Ослаблення паливного жиклера стоїть на холостий хід або соленоїда холостого ходу (його може й не бути) Розгерметизація поплавця Несправність голчастого клапана Заїдання повітряної заслінки в повністю відкритому положенні Утворився сильний нагар навколо пластинки дросельної заслінки Не відповідає необхідної величина відкривання дросельної заслінки Неправильно встановлена платівка дросельної заслінки у вторинній камері Пошкодження прокладки верхньої кришки Забилася система, що служить для примусової вентиляції картера Несправність системи запалювання Перевищення нормальних оборотів ХХ
Коли оберти холостого ходу надмірно підвищені:
Значить, гвинт якості встановлений в систему холостого ходу неправильно відрегульований Знос осі дросельної заслінки або осей отворів, розташованих в корпусі карбюратора (і при скиданні обертів до рівня холостого ходу, тому обороти можуть не повертатися до вихідного значення) Заїдання повітряної заслінки в робочому (закритому) стані Можливо, заїдають або неправильно відрегульовані тяги, або важелі приводу керуючого дросельною заслінкою Дросельна заслінка у вторинній камері відкрита на величину, неприпустиму на холостих Гуляють обороти ХХ
Обороти ХХ плавно зростають, а потім так само плавно зменшуються (в циклічному режимі):
Це походить від неправильного регулювання контактів мікро перемикача економайзера регулює примусовий холостий хід (ЕПХХ) Ускладнений Запуск двигуна
Труднощі запуску холодного двигуна:
Засмітився в карбюраторі паливний фільтр Застряє голчастий клапан (від цього неправильний рівень або відсутність палива в камері поплавця) Закривається не повністю повітряна заслінка. Несправність електромагнітного клапана холостого ходу Несправна робота блоку ЕПХХ, обрив в електричному ланцюзі, на ваз 2109 у карбюратора немає маси При повністю закритій повітряній заслінці не відкривається дросельна в первинній камері Несправність пускового пристрою. При цьому повітряна заслінка залишається закритою коли виникають перші спалахи в циліндрах Порушення герметичності пневматичного магістралі Підсмоктує повітря через нещільне прилягання роз'ємів корпусу карбюратора або фланця кріплення його до впускного колектора двигуна Відбувається витік палива Несправність паливного насоса Несправність системи зажиганияЗатрудненный пуск гарячого двигуна: При неправильному рівень палива в камері поплавця Відбувається витік в голчастому клапані Розгерметизувався поплавок Зносилася вісь поплавця. Можливо, заїдає поплавок Забилася вентиляція поплавкової камери Відбувається надмірне збіднення або збагачення суміші холостого ходу Можлива, якась несправність з попереднього параграфа Проблеми з повітряною заслінкою
Несправність повітряної заслінки:
Повітряну заслінку заїло у відкритому положенні Зламалася тяга повітряної заслінки Неправильне регулювання або несправність системи відкриття повітряної заслінки Неправильна регулювання або несправність пускового пристрою Глохне мотор
Мотор зупиняється, коли працює в режимі холостого ходу примусово:
Засмічення або обрив електричної ланцюга ЕПХХ Підвищений витрата палива
Можливі причини підвищення витрати бензину:
Можлива одна з причин, які вже перераховані в параграфі «Утруднений пуск гарячого двигуна» Не відкрита повністю повітряна заслінка Засмічення повітряних жиклерів Занадто високі обороти ХХ Несправність блок ЕПХХ Витік бензину В ваз 2109 карбюратор переливає Засмітився фільтр Несправність елементів системи запалювання Стріляє карбюратор
Зворотні спалахи (постріли) або гучні хлопки (з впускного отвору).
На ваз 2109 хлопки в карбюраторі відбуваються з наступних причин:
Відбувається витік вакууму з впускного колектора Заїдає голчастий клапан або забився паливний канал Сильно збіднена робоча суміш Обгорів впускний клапан Неправильно виставлений момент запалювання на ваз 2109 стріляє в карбюратор Мотор заводиться але барахлить
Неполадки в роботі мотора після включення запалення:
Поява несправностей системи економайзера холостого ходу (ЕПХХ), таких як: поганий контакт, обрив в електричному ланцюзі; поломка/погана регулювання мікроперемикача; несправності в електронному блоці управління Несправність електромагнітного клапана Зносилася голка запірного клапана Перегрів мотора Втрата потужності двигуна
Двигун втратив потужність, виникають перебої в його роботі:
Відбувається не повне відкривання дросельних заслінок Заїдають дросельні заслінки первинної або вторинної камери Знижений рівень бензину в камері поплавця Занадто збіднена або занадто збагачена суміш холостого ходу Несправність клапана відсічення палива на холостих. На ваз 2109 заливає карбюратор Засмічення жиклерів або внутрішнього паливного каналу Ослаблення повітряних або паливних жиклерів Забився канал еконостата Забитий або заблокований жиклер перехідної системи вторинної камери (це може викликати перебої перехідного процесу, коли починає відкриватися дросельна заслінка у вторинній камері) Коли мотор працює лише на вторинній камері (тобто при повністю відкритій дросельній заслінці), ймовірно, засмітився головний паливний жиклер первинної камери Не повне відкриття повітряної заслінки при утопленні рукоятки її приводу Несправність прискорювального насоса: пошкодження діафрагми; засмічений канал або розпилювач насоса Забруднений повітряний фільтр Збіднена суміш в русі
Вкрай збіднена суміш у процесі руху:
Коли суміш холостого ходу виходить правильна, і немає явних несправностей в карбюраторі, загальна суміш цілком може бути збідненою. Перевіряємо концентрацію СО на обертах мотора 3000 об/хв. Концентрація повинна бути не менше 50% в порівнянні з концентрацією холостого ходу Несправність паливного насоса або затурканість паливних фільтрів Несправності в системі запалювання Якщо двигун перегрівається
Можливо, надмірне збіднення горючої суміші, яке викликається:
Низьким рівнем палива поплавкової камери Засмічування основних паливних жиклерів Підпором повітря через з'явилися не щільності в роз'ємах карбюратора або фланця кріплення до впускного колектора Надмірне збагачення суміші, викликається:
Завищеним рівнем бензину в камері поплавця Забрудненням основних отворів повітряних жиклерів Детонаційні удари, при роботі двигуна під навантаженням Надмірне збіднення суміші, ваз 2109 карбюратор смикається при русі і під навантаженням З'являються періодично, і потім зникають перебої в роботі двигуна Потрапляння сторонніх часток в канали системи забезпечує холостий хід Поява сторонніх часток у паливних каналах, або поплавковій камері, які перекривають жиклери Глохне мотор
Якщо мотор глухне відразу після запуску:
Можливо, перегоріло додатковий опір котушки запалювання (звичайно, якщо воно є) Щоб усунути кожну несправність, існує окрема інструкція. Наша стаття, допомагає зрозуміти можливу причину, щоб не переплачувати ремонтникам незрозуміло за що, і не купувати новий карбюратор, якщо він тут не при чому!
Що стосується відео, тут теж вибирайте виходячи з виявленої проблеми.