1 Що таке бензобак і для чого він потрібен 1.1 Матеріал бака 1.2 Як пальне потрапляє в бак і з бака 1.3 Призначення системи вентиляції і пристрій 2 Зняття бензобака Бак ваз 2109 розташовується під днищем машини, під заднім сидінням
Заміна бензобака на ваз 2109 виконується в разі пробиття. Або при появі течі палива на стику (в такому випадку можна спробувати запаяти).
Поява течі в результаті руйнування стінок бака лікується його заміною. Коли засмічується паливна магістраль на ваз 2109 зняття бензобака і його прочищення вирішують цю проблему, при цьому слід замінити сітку електричного бензонасоса.
Виконати заміну самостійно при необхідності може кожен власник машини.
Не здумайте піддатися рекламі, яка пропонує купити Супер - присадку, яка при заливанні в бак призводить до повного розсмоктування бруду. Знайте, цей метод хороший тільки як профілактичний, приміром, через кожні 10000километров заливаєте подібне засіб, тоді воно дійсно допомагає видалити опади і відкладення і не тільки з бензобака, але і прочищає весь паливопровід без якого-небудь збитку для вашого автомобіля.
У випадку (а такі випадки поширені серед власників авто) коли на ваз 2109 бензобак раніше ніколи не чистився, застосування присадки лише ускладнить проблему.
Що таке бензобак і для чого він потрібен
Обсяг бака сучасної машини, дозволяє водієві проїхати понад п'ятсот кілометрів без дозаправки.
Пора розібратися, що являє собою такий необхідний і важливий агрегат паливної системи:
Паливний бак представляє собою спеціальну ємність для безпечного збереження палива, запобігання витоку його і втрат внаслідок випаровування Встановлюється в найбільш безпечному місці машини Бак бензину ваз 2109 розміщується під заднім сидінням, так як ця зона найменше піддається деформації при ударі До кузову автомобіля бензобак прикріплений стрічковими хомутами Для забезпечення йому додаткового захисту від пошкоджень, з низу може бути захищений металевим листом Щоб уникнути нагрівання палива від деталей вихлопної системи, на ньому є термоізоляційні прокладки Матеріал бака
При виготовленні баків використовуються три основні матеріали: пластик (поліетилен, найбільш сучасний матеріал), алюміній і сталь:
Пластик, як найбільш сучасний часто застосовується у виробництві бензобаків для легкових автомобілів Пластик зручний, тому що дозволяє використовувати більш повно все установче простір, виконати ємність практично будь-якої форми і розміру, отримати найбільшу місткість палива, що найбільш важливо Головним достоїнством пластику є його несхильність корозії Однак пластик проникний для вуглеводнів на молекулярному рівні, тому щоб уникнути мікро витоку стінки роблять багатошаровими і внутрішню поверхню покривають додатково фтором Металеві баки виготовляють зварюванням штампованих сталевих листів В основному для дизельного палива, рідше для бензину, використовується алюміній Як пальне потрапляє в бак і з бака
Для заповнення бака (просто заправки) використовується спеціальна заливна горловина:
Вона є єдиною його частиною, що видно зовні автомобіля Розміщена заливна горловина справа або зліва вище заднього крила машини Сторона розташування принципового значення тут не має Деяким водіям, які страждають неуважністю краще, щоб горловина розташовувалася з того боку, що і дверцята водія, це дозволяє мінімізувати ризик, залишаючи заправку забути вийняти паливний пістолет з бака Горловина з'єднується з баком допомогою трубопроводу Переріз забезпечує його пропускну спроможність до 50 літрів за хвилину Горловина закривається кришкою на різьбі, зовні її приховує люк, який можна відкривати з салону за допомогою електричного або механічного приводу або ж вручну, якщо на лючку не варто замок Паливо в систему живлення потрапляє через топливозаборник, який з'єднується з вихідним топливопроводом, надлишки палива стікають назад через спускний паливопровід Топливозаборник захищений сіткою, яка призначена для грубого очищення пального від бруду Всередині паливного баку машини з бензиновим двигуном поміщається електробензонасос ваз (фото внизу), який нагнітає тиск палива в системі Бензонасос ВАЗ
Кількість палива в баку контролює паливний датчик, який з'єднаний з насосом в єдиний пристрій Складається датчик з потенціометра і поплавця Коли змінюється рівень палива, поплавок піднімається або опускається, зумовлюючи тим самим зміна (в більшу або меншу сторону) опору потенціометра Від цього змінюється напруга в ланцюзі стрілка на панелі приладів змінює своє положення Коли паливний бак представляє собою складну конструкцію або має великий обсяг, у нього можуть встановлюватися два детектора, що працюють паралельно Призначення системи вентиляції і пристрій
Щоб нормально (без перебоїв) забезпечувати двигун пальним, в баку важливо постійно підтримувати нормальний атмосферний тиск.
Для цього існує система вентиляції:
Система нейтралізує розрідження, яке виникає при витраті пального (за допомогою встановленого клапана вентиляції) Видаляє зайвий повітря, що потрапляє всередину в процесі заправки Крім цього не дозволяє підніматися тиску всередині бака, що виникає при розширенні (випаровуванні) палива з-за нагріву Виникає в баку розрядження (або надлишковий тиск) може призвести до сумних наслідків:
Зменшення обсягу паливного бака Припинення подавання палива Існує ймовірність пошкодження топливозаборника і навіть паливного насоса При надмірному підвищенні тиску ємність може розірватися (лопнути) Сучасні машини оснащені системою вентиляції має замкнутий тип Тобто бак не контактує безпосередньо з атмосферою З виникаючих розрідженням бореться спеціальний клапан вентиляції По суті, він є звичайним зворотним клапаном, який відкривається тоді, коли розрідження досягне певного значення Після відкриття клапана внутрішній тиск в ємності вирівнюється з атмосферним Клапан вентиляції бака
Пари палива, в процесі заправки видаляються за допомогою системи уловлювання через спеціальний вентиляційний трубопровід, після чого вони потрапляють в парозбірником (адсорбер), де і конденсуються Коли адсорбер повністю заповнюється, тоді спрацьовує система продувки, і паливо скидається у впускний колектор Аналогічним чином скидається надлишковий тиск, що виникає при нагріванні Додатково система вентиляції оснащена гравітаційним клапаном, який запобігає розлив пального, якщо раптом автомобіль перевернеться Зняття бензобака
Порада: Перед зняттям рекомендується виробити, або злити паливо. Рекомендується знімати бензобак будь-якого автомобіля з помічником.
Щоб зняти на ваз 21093 бензобак приготуємо інструменти (стандартний набір) і потім виконуємо такі дії:
Обесточиваем проводку, знявши клеми акумулятора Відкидаємо нижню подушку заднього сидіння і відгинаємо шумоізоляцію (вирізану частину) Відкручуємо гвинти, що кріплять кришку люка Відгинаємо шумоізоляцію і відкручуємо гвинти кріплення кришки
Знімаємо кришку разом з гумовою прокладкою Від'єднуємо колодку із проводами від бензонасоса ваз Відключаємо харчування бензонасоса
Відвертаємо гайку, що кріпить насос, під яку заведено проводок «маси» Знімаємо проводок з шпильки Потім, скориставшись ключем «17» відкручуємо штуцер трубки, що подає паливо І відводимо її в бік Відкручуємо штуцер трубки подачі бензину ключем «17»
Таким же чином відкручуємо зливний штуцер трубки Всі наступні операції виконуємо під днищем машини Спочатку необхідно зняти патрубок, що йде від наливної горловини Для цього треба послабити затягування хомута, закріплювального патрубок і потім стягнути його з горловини Послаблюємо хомут і стягуємо патрубок заливної горловини
Аналогічно знімається патрубок випуску повітря і патрубок сепаратора зі штуцерів Послаблюються хомути та знімаються патрубки паливної магістралі Відкручуємо гайки хомутів кріплення бензобака ваз 2109 Притримуйте його рукою, щоб уникнути падіння Від'єднуємо патрубки паливної системи і притримуючи бензобак рукою відкручуємо гайки кріплять його хомутів
Тепер можете знімати паливний бак, тут і знадобиться помічник Відведіть кріплять його хомути вбік, щоб не заважали і удвох з помічником знімайте бак з машини Коли бак знятий, неодмінно злийте залишки бензину з нього, відгорніть кріплення і зніміть насос з датчиком палива Знімаємо прокладку датчика, при необхідності замінюємо її нової Оглядаємо бензобак по лініях стику нижньої і верхньої частин Якщо виявили текти, ретельно промийте і просушіть його Потім можна запаяти м'яким припоєм місце течі своїми руками Попередження: Паяти дозволено тільки ретельно вимитий (зсередини) і просушений бензобак, щоб не містив парів палива, інакше пари при пайку можуть запалати і бак вибухне. Для промивання використовуйте миючі засоби типу «Лобомид», МЛ або МС.
Потім, для видалення залишків миючого засобу, пропарюють і промиваємо бензобак напором гарячої води. Ретельно висушуємо бензобак зсередини
Ціна питання, при недбалій очищення бака перед пайкою - ваше життя!
Отже:
При необхідності, підклеюємо відірвані прокладки на бензобаку Під'єднуємо омметр до клем датчика вказує рівень палива і перевіряємо його опір при трьох основних положеннях поплавця У положенні «порожній бензобак» (крайньому нижньому) опір в межах 315-345Ом В середньому положенні (пол бензобака) -108-128Ом А в положенні «повний бензобак» (крайньому верхньому)допускається не вище 7Ом Коли опір датчика відрізняється від зазначеного, необхідно замінити датчик палива Підключаємо омметр до датчика
Після промивання бензобака від бруду, промиваємо і забруднений фільтр Струшуємо поплавок Якщо всередині нього є бензин, рекомендується замінити поплавок, його герметичність порушена Щоб замінити хомути, що кріплять бензобак, виймаємо їх з кронштейнів кузова і встановлюємо нові Перед постановкою бензобака на місце необхідно прибрати всередину кузова проводки датчика палива Щоб вам легше було виконувати описані вище процедури, наводимо фотографії з позначеннями:
Бензобак ваз 2109 (вид спереду знизу).«1» - сам паливний бак, «2» - зливна паливна магістраль, «3» - підводить паливна магістраль
Бензобак ваз 2109 (вид ззаду знизу) . «1» - шланг випуску повітря, «2» - патрубок сепаратора, «3» - патрубок наливної горловини
Сподіваємося, наша інструкція виявиться корисною для вас, ви переконалися, що і в цьому питанні не було нічого важкого, додатково щоб уникнути помилок подивіться відео.