Різниця Subaru BRZ і Toyota GT 86: технічні характеристики та особливості
Незабаром після початку XXI століття на ринку майже не залишилося недорогих спортивних автомобілів класичної компоновки, вельми поширених в кінці минулого ...
Найкращі японські універсали: рейтинг, огляд з фото
Універсал – це легкове авто з збільшеним багажником і просторим салоном. Зовсім недавно ці машини стали предметом гордості автолюбителів і заздрості ...
Тюнінг салону "Лади-Калини" своїми руками
Сучасне авто — це не просто засіб пересування, але і місце, де можна сховатися від міської суєти. І якщо в дорогих машинах інженери продумали стандартний ...
Скільки важить ВАЗ-2101? Вага кузова і двигуна ВАЗ-2101
На те, скільки важить ВАЗ-2101 впливає знос металевих частин, наявність додаткового обвісу та обладнання ГБО. Варто зазначити, що переважна частина сучасних ...

Ваз 2112: заміна задніх колодок своїми руками:

25.12.14, Ваз
1834
  • 1 Принцип роботи гальмівної системи
  • 1.1 Інструменти
  • 2 На це варто звернути особливу увагу
  • 3 Приступаємо до заміни

  • Ваз 2112: заміна задніх колодок своїми руками:
    Комплект задніх колодок ВАЗ
    На автомобілях марки ВАЗ задні колодки гальм зношуються набагато повільніше передніх. Ресурс їх при стандартних умовах роботи і якісних накладках становить до 50тысяч кілометрів, після цього знижується ефективність їх гальмування, при цьому ручний (гальмо) гальма слабшає, що сигналізує про необхідність замінити колодки задні ваз 2112.

    Таке завдання посильне для кожного і легко вирішується в домашніх (або гаражних) умовах, виконується своїми руками, не вимагає дефіцитного інструменту і навичок професійного авторемонтника.


    Принцип роботи гальмівної системи


    Принцип роботи розглядаємо на прикладі нашої гідравлічної системи з барабанними гальмами:

  • Натискаючи на педаль гальма, ми передаємо навантаження до підсилювача, цей підсилювач створює додаткове зусилля через головний гальмівний циліндр

  • При цьому поршень головного циліндра нагнітає (хитає) рідина через трубопроводи (трубки гальмівні шланги) до циліндрів коліс

  • Від цього зростає тиск гальмівної рідини в приводі гальм

  • Від цього поршні циліндрів коліс переміщують (притискають) гальмівні колодки до барабанів (дисків, якщо гальма дискові)

  • Подальше натискання педалі збільшує тиск рідини та призводить до спрацьовування гальмівних механізмів

  • Механізми призводять до уповільнення обертання коліс і утворення гальмівних сил при контакті шин з дорогою

  • Чим більше сили ми прикладаємо до педалі гальма, тим ефективніше здійснюється гальмування

  • При гальмуванні тиск гальмівної рідини досягає 10-15Мегапаскалей

  • При завершенні гальмування (і відпусканні педалі гальма), вона поворотною пружиною зміщується в початкове положення

  • В початкове положення приходить і поршень головного циліндра гальм

  • Пружинні механізми (елементи) відтягують колодки барабанів (дисків)

  • При цьому гальмівна рідина від колісних циліндрів через шланги і трубопроводи витісняється в бачок головного гальмівного циліндра

  • В гальмівній системі падає тиск


  • Інструменти


    Заміна задніх колодок ваз 2112 не обійдеться без потрібного інструменту:

  • Дві викрутки, плоска (шлицевая) і хрестова

  • Домкрат

  • Балонний ключ

  • Плоскогубці і тонкогубци (плоскогубці з тонкими і довгими губками)

  • Головка глибока 7 з подовжувачем і комірчиком або тріскачкою

  • Може знадобитися головка 30 з міцним комірчиком (якщо раптом не вдасться зняти гальмівний барабан)

  • Металева щітка


  • На це варто звернути особливу увагу


    Заміна задніх колодок на ваз 2112 має свої особливості, без знання яких можна додати собі зайвої роботи і зайвих проблем:

  • Ослаблення і затягування болтів кріплення коліс здійснюйте тільки тоді, коли автомобіль стоїть на землі. Інструкція регламентує моменти затягування болтів 65-95Ньютонов на метр (що відповідає 65-95 килограмсилы на метр)

  • Застосування для миття гальм (барабана, колодок тощо) бензину або солярки або яких-небудь мінеральних розчинників не допускається, щоб уникнути проблем

  • Встановлюючи старі колодки назад, не допускається заміна задньої і передньої колодки між собою, а також їх перестановка з правого на ліве колесо. Така перестановка призведе до нерівномірності гальмування

  • Заміну комплектів колодок гальмівних треба робити відразу з двох сторін машини

  • Перевірте рівень рідини в гальмівному бачку, якщо він досягає відмітки «MAX» або дуже близький до неї, необхідно відкачайте частина рідини за допомогою шприца. Інакше гальмівна рідина виллється через край, коли ви будете ставити нові колодки


  • Приступаємо до заміни


    Щоб замінити на ваз 2112 задні колодки, необхідно встановити ваш автомобіль на рівну площадку, підставивши під передні колеса «башмаки» або інші упори, включити першу передачу.

    Потім:








  • Відпускаємо затяжку болтів кріплення задніх коліс

  • За допомогою домкрата вивішуємо задню частину кузова машини, а замість домкрата використовуємо спеціальні підпори (чурки або козли, якщо є)

  • Потім остаточно відкручуємо болти, що кріплять задні колеса і знімаємо колеса

  • Перед розбиранням заднього механізму гальм, необхідно промити його водою зі спеціальним миючим засобом, потім ретельно висушити механізм


  • Увага: Шановні власники автомобілів! Для миття гальмівного механізму цілком, або його елементів окремо, забороняється застосування нафтопродуктів (бензину та дизельного палива), а так само будь-яких розчинників, про це вже згадувалося вище. Інакше вам доведеться міняти не тільки гальмівні колодки









  • Після миття викручуємо штифти з нашого гальмівного барабана вони видно на фото


  • Ваз 2112: заміна задніх колодок своїми руками:
    Викручуємо з гальмівного барабана штифти

  • Використовуючи щітку, очищаємо посадкову поверхню барабана, потім вкручуємо спеціальні болти в сервісні отвори барабана.

  • Болти вкручуємо по черзі по одному обороту, щоб зняти барабан

  • З багаторічної практики, знаємо, що частенько барабан прикипає міцно до маточини, із-за особливостей режиму робіт

  • В такому разі, його можна зняти, постукуючи через дерев'яний брусочок молотком (при цьому удари слід прикладати по черзі і бажано з протилежних сторін)

  • Можна спробувати зняти барабан за допомогою плоскої викрутки (викрутку вставляємо між краєм барабана і кожухом і видавлюємо його)

  • При цьому не варто забувати про те, що барабан виконаний з алюмінієвого сплаву, при грубому зверненні може просто луснути, ціна недбалого і брутального поводження вийде несподіваною

  • Знявши барабан, беремо лінійку краще штангенциркуль і заміряємо товщину накладок гальмівних колодках

  • Допустима товщина накладок 1.5 міліметра

  • Коли товщина трохи більше, ніж гранично допустима товщина, експлуатація машини допускається, проте спокушатися цим фактом не варто

  • Всього пара сотень кілометрів руху по нашим російським дорогам і потім на горизонті знову перспектива розбирання задніх гальмівних механізмів

  • Тому якщо товщина накладок наближається до гранично припустимої величини, краще замінити відразу і надовго забути про проблеми з ними


  • Примітка: Рекомендуємо при заміні колодок звернути увагу на стан гальмівних барабанів. Виміряйте за допомогою штангенциркуля діаметр його робочої поверхні. Допустимий діаметр барабана в межах 2015 міліметрів.

    Якщо значення діаметра дорівнює або вище гранично допустимого значення, замінюємо барабан. Наявність рисок на барабані можна усунути розточенням до діаметра 201миллиметр. Рекомендуємо одночасно замінити обидва барабана з двох сторін.
    Застереження: Хочу застерегти вас від натискання педалі гальма при знятому гальмівному барабані. Інакше ви можете пошкодити елементи робочого циліндра гальм.

  • Скориставшись спеціальними щипцями або викруткою, знімаємо з передньої гальмівної колодки притискну пружину


  • Ваз 2112: заміна задніх колодок своїми руками:
    Викруткою знімаємо притискну пружину

  • Потім, щипцями (тонкогубцами) від'єднуємо нижню поворотну пружину


  • Ваз 2112: заміна задніх колодок своїми руками:
    Від'єднуємо нижню гальмівну пружинку, використовуючи тонкогубци

  • Тепер, використовуючи викрутку, знімаємо з задній гальмівний колодки притискну пружинку

  • Відкручуємо нижню частину гальмівної колодки вгору, подаємо її вгору і від'єднуємо верхню поворотну пружину


  • Ваз 2112: заміна задніх колодок своїми руками:
    Від'єднуємо верхню поворотну пружинку

  • Тонкогубцами, від'єднуємо від робочого важеля трос стояночного (ручного гальма

  • Потім знімаємо обидві колодки в зборі з гальмівного щита

  • Від'єднуємо розпірну планку від колодок, після цього виймаємо шплінт і дістаємо осьової палець з шайбою разом

  • Знімаємо з гальмівної колодки важіль стоянкового (ручного гальма



  • Ваз 2112: заміна задніх колодок своїми руками:
    Виймаємо шплінт, показаний на малюнку червоною стрілкою, виймаємо палець і знімаємо важіль ручного гальма

  • Встановлюючи нові гальмівні колодки, необхідно втопити поршні робочих гальмівних циліндрів

  • Зараз пора згадати застереження на початку статті про те, що рідина може политися через край. Перевіряйте рівень, откачивайте при необхідності

  • Не забудьте зачепити кінець троса ручника за важіль, прикріплений на колодці!

  • Встановлюємо на ваз 2112 колодки задні у строго оберненій послідовності

  • Враховуючи ту обставину, що після складання і постановки машини на колеса слід кілька разів вичавити педаль гальма до упору, щоб повернути колодки в робочий розташування

  • Надіньте гальмівний барабан, потім встановіть колесо

  • Ті ж дії проведіть на іншій стороні, колеса не опускаємо на землю

  • Потім кілька разів вичавлюємо педаль гальма

  • Спускаємося під машину і регулюємо (натягуємо) тросик ручника

  • Підтягнувши гайку на уравнителе троса, перевіряємо натяжку

  • У салоні піднімаємо ручку нашого стоянкового гальма, вважаємо клацання, якщо клацань більше восьми, тоді підтягуємо гайку трохи і знову перевіряємо

  • Оптимальною кількістю клацань вважається від двох до семи

  • Головне перевірити, щоб при піднятому важіль стоянкового гальма, колеса були зафіксовані (у нас колеса не опущені, тому пробуємо покрутити їх руками)

  • У знятому з ручника положенні, колеса повинні вільно обертатися, без заїдання і тертя колодок. Інакше, при русі автомобіля барабан може заклинити при нагріванні


  • Все, процес завершено, все начебто врахували, залишається подивитися відео, якщо що-то до сих пір не зрозуміло.