Різниця Subaru BRZ і Toyota GT 86: технічні характеристики та особливості
Незабаром після початку XXI століття на ринку майже не залишилося недорогих спортивних автомобілів класичної компоновки, вельми поширених в кінці минулого ...
Найкращі японські універсали: рейтинг, огляд з фото
Універсал – це легкове авто з збільшеним багажником і просторим салоном. Зовсім недавно ці машини стали предметом гордості автолюбителів і заздрості ...
Тюнінг салону "Лади-Калини" своїми руками
Сучасне авто — це не просто засіб пересування, але і місце, де можна сховатися від міської суєти. І якщо в дорогих машинах інженери продумали стандартний ...
Скільки важить ВАЗ-2101? Вага кузова і двигуна ВАЗ-2101
На те, скільки важить ВАЗ-2101 впливає знос металевих частин, наявність додаткового обвісу та обладнання ГБО. Варто зазначити, що переважна частина сучасних ...

Заміна переднього гальмівного диска на ваз 2112 своїми руками

25.12.14, Ваз
1841
  • 1 Призначення і принцип дії
  • 2 Причини поломок
  • 3 Розглянемо ознаки неполадок
  • 4 Виявляємо дефекти і ремонтуємо гальма
  • 4.1 Переходимо до заміни

  • Заміна переднього гальмівного диска на ваз 2112 своїми руками
    Передній диск гальмівний ВАЗ з колодками і супортом
    Заміна передніх гальмівних дисків ваз 2112 виконується при деформації, тріщинах, або стирання диска до мінімально допустимої товщини, для ваз2112 ця товщина складає 18 міліметрів, якщо вентильований диск, і 11 міліметрів, якщо невентилируемый (як тільки передній диск стерся до цієї товщини, його терміново треба міняти). Варто нагадати, що від стану деталей гальмівної системи залежить її робота і ваше життя і життя оточуючих людей.

    Тому рекомендується стежити за станом гальмівних колодок, шлангів і інших деталей, так як заміна гальмівних передніх дисків на ваз 2112 своєчасно, допоможе уникнути великих неприємностей, пов'язаних з відмовою гальм.


    Призначення і принцип дії


    Незамінною деталлю гальмівний системи передніх коліс ваз є диски гальмівні, що працюють спільно з колодками.

    Принцип роботи простий:

  • При гальмуванні водій тисне на педаль гальмування

  • Педаль передає зусилля на головний гальмівний циліндр

  • Цей циліндр штовхає гальмівну рідину, яка передає тиск до колісним циліндрах, розташованим в супорті

  • Поршні колісних циліндрів тиснуть на колодки, а ті відповідно затискають гальмівний диск, пов'язаний з колесом

  • Відбувається уповільнення обертання колеса і зупинка автомобіля

  • Енергія обертання перетворюється в теплову, що виникає від тертя

  • При цьому деталі гальмівної системи сильно нагріваються

  • Максимально швидке і плавне гальмування досягається після того, як приробляться диски і гальмівні колодки, період притирання (припрацювання) становить від п'ятисот кілометрів і до тисячі

  • Не можна в період припрацювання різко гальмувати, треба щоб притерлися робочі поверхні

  • При цьому на ваз 2112 передні дискові гальма зношуються швидше, або повільніше, а це впливає на стиль управління автомобілем

  • При виготовленні деталей застосовується чавун, тільки для спортивних автомобілів може використовуватися кераміка, або карбон

  • Заміна гальмівного переднього диска ваз 2112 буде описана в цій статті


  • Причини поломок


    В процесі роботи диски і колодки поступово зношуються, теоретично, повинні колодки стиратися сильніше, і змінюватися частіше, однак:

  • Може виникнути прискорений (підвищений) знос диска, це викликається неякісними накладками гальмівних колодок , коли в їхньому складі є більш тверді включення, або інші неприпустимі відхилення

  • При активному водінні, супроводжуваному частими гальмуваннями або розгонами, а так само їзда по калюжах стають причинами деформацій диска або появи мікротріщин в ньому. Причина такого явища - різке охолодження поверхні диска, а при гальмуванні відбувається нагрівання його до температури 450градусов за Цельсієм


  • Увага: при деформації диска в процесі гальмування починають виникати вібрації, і з'являтися тріщини (спочатку непомітні). Потім тріщини збільшуються і призводять до руйнування не тільки самого диска, але і заклинювання всього гальмівного механізму.

  • Потрапляють великі включення або бруд у зазори, наявні між тертьовими поверхнями, призводять до появи канавок, від цього послаблюється, тертя при гальмуванні і може зрости гальмівний шлях

  • До того ж підлаштовуються нові колодки до пошкоджених дисків набагато довше


  • Порада: Виявляється неякісна колодка, в якій є дуже тверді включення, по характерному писком, цей писк чути від дисків при малій швидкості руху машини, але не при гальмуванні. Це може вказувати на появу буртика, який зачіпає за край колодки.







    Розглянемо ознаки неполадок


    Розглянемо причини, які вимагають ваз 2112 передні гальмівні диски замінити, а так само ознаки виникнення неполадок:

  • Деформація

  • Стирання до мінімально допустимої товщини

  • Нерівномірна товщина по колу диска

  • Поява тріщин або глибоких борозен

  • Освіта буртиков


  • Перші ознаки несправності:

  • Поява ривків при гальмуванні, сторонні звуки і підвищена вібрація

  • Гальма блокуються при будь-якому (навіть самому слабкому) натисканні на педаль

  • Коли товщина металу стає нижче допустимої норми

  • Поява металевого скреготу в процесі гальмування. Що говорить про терті металевого підстави колодки про буртик, або зовнішню поверхню диска

  • Появі відколів і тріщин, які добре помітні крізь отвори, що знаходяться в колісних дисках


  • Виявляємо дефекти і ремонтуємо гальма


    Щоб визначити товщину зношеного диска скористаємося штангенциркулем.

    Заміри треба знімати в робочій зоні:









  • Різниця між товщиною нового і зношеного дисків допускається не більше 3 міліметри

  • А гранично допустиме биття - 003 міліметра. Биття вимірюється за допомогою індикатора, який встановлюється в спеціальному пристосуванні (биття можна перевірити після зняття в токарному верстаті, якщо у токаря є потрібний прилад)


  • Порада: Вимірювання товщини зазвичай виконуються безпосередньо на автомобілі, хоча іноді для цього потрібно зняти захисний пильник, який перекриває доступ до диска

  • Найчастіше інструкція виробника гальмівних дисків наказує, що після виникнення дефектів ремонту вони вже не підлягають

  • Проте зараз існує обладнання, за допомогою якого ми можемо усунути деякі дефекти, які виникають в процесі роботи гальм

  • У такому разі, ціна виробленого ремонту зменшується, тому:

  • Буртики і канавки усуваються шляхом проточки, яка виконується без зняття елементів або зі зняттям їх з машини

  • Така міра скорочує час на притирання колодок і збільшує в цілому ефективність роботи гальмівної системи

  • Виконуючи проточку необхідно знімати мінімальний шар металу з обох сторін (товщина після проточки повинна перебувати в допустимих межах)

  • Коли показник биття виявляється вище норми, виконується заміна передніх гальмівних дисків на ваз 2112

  • Деякі власники буртик прибирають за допомогою напилка

  • Напилок притискається до розкрученому попередньо диску

  • Машина вивішується на підйомнику, знімається колесо, потім запускається двигун та включається будь-яка передня передача


  • Попередження: Будьте обережні, такий спосіб не безпечний. При такому способі можна порушити балансування і тоді з'явиться биття.

    Сточив занадто багато можна погіршити контакт з колодками і збільшити термін притирання. Важливо знати: заміну дисків слід обов'язково проводити парно, гальмівні колодки, які являють собою критичний елемент вашої безпеки, замінюються на нові.

    Всі роботи по заміні деталей гальмівної системи повинні виконуватися строго за інструкцією і з дотриманням заходів безпеки. Якщо було допущено порушення інструкції, тоді з продавця знімається відповідальність за гарантійні зобов'язання.

    Переходимо до заміни


    Перед початком процедури ремонту надійно застопорить машину «башмаками» і стоянковим гальмом .

    Потім:

  • Послаблюємо балонним ключем болти колеса, вивішуємо домкратом колесо, підкладаємо дерев'яні чурбаки для страховки, потім знімаємо переднє колесо

  • Знімаємо гальмівні колодки з відповідного колеса

  • Знімаємо гальмівний механізм (супорт), не від'єднуючи при цьому від нього гальмівний шланг

  • За допомогою дроту або мотузки підвішуємо супорт до опорної пружини передньої підвіски

  • Важливо, щоб при цьому гальмівний шланг не був перекручений і не був у натягу (приклад на фото внизу)



  • Заміна переднього гальмівного диска на ваз 2112 своїми руками
    Дротом або мотузкою підвішуємо супорт на пружину підвіски, гальмівної шланг при цьому не перекручений і не натягнутий

  • Раз вже зняли колесо і супорт, оглядаємо стан гальмівних шлангів і трубок, визначаємо наявність витоку гальмівної рідини

  • Потріскані шланги замінюємо

  • Очищаємо диск від бруду і пилу


  • Порада: Якщо місце прилягання маточини диска і прикипіли, тоді його слід обробити рідиною WD-40. А через п'ять хвилин починати відкручувати болти. Це ж відноситься до всіх закислим і погано откручивающимся з'єднанням.

  • Вивертаємо направляючі штифти і знімаємо гальмівний диск. Можна скористатися для цього гумовим або полімерним молотком


  • Заміна переднього гальмівного диска на ваз 2112 своїми руками
    Викручуємо направляючі штифти колеса, щоб зняти диск

  • Уважно оглядаємо деталь, заміряємо товщину, приймаємо остаточне рішення про заміну або ремонт

  • Встановлюємо новий елемент, збираємо всі деталі тому в зворотній послідовності

  • Якщо виконали заміну колодок, тоді необхідно після складання прокачати гальма


  • Заміна своїми руками завершена, додатково подивіться відео, воно відповість на всі виниклі питання і пояснить незрозумілі моменти.