Різниця Subaru BRZ і Toyota GT 86: технічні характеристики та особливості
Незабаром після початку XXI століття на ринку майже не залишилося недорогих спортивних автомобілів класичної компоновки, вельми поширених в кінці минулого ...
Найкращі японські універсали: рейтинг, огляд з фото
Універсал – це легкове авто з збільшеним багажником і просторим салоном. Зовсім недавно ці машини стали предметом гордості автолюбителів і заздрості ...
Тюнінг салону "Лади-Калини" своїми руками
Сучасне авто — це не просто засіб пересування, але і місце, де можна сховатися від міської суєти. І якщо в дорогих машинах інженери продумали стандартний ...
Скільки важить ВАЗ-2101? Вага кузова і двигуна ВАЗ-2101
На те, скільки важить ВАЗ-2101 впливає знос металевих частин, наявність додаткового обвісу та обладнання ГБО. Варто зазначити, що переважна частина сучасних ...

Заміна реле стартера ваз 2112 у разі необхідності

23.12.14, Ваз
2432
  • 1 Принцип дії і пристрій
  • 2 Ознаки поломки
  • 3 Знімаємо стартер
  • 3.1 Переходимо до зняття реле
  • 4 Перевірка
  • 5 Ремонт
  • 6 Додаткове реле стартера

  • Заміна реле стартера ваз 2112 у разі необхідності
    Заміна реле стартера ваз 2112 ось так воно виглядає
    Реле стартера ваз 2112 призначене, щоб подавати живлення до електричного мотору стартера при цьому одночасно воно виштовхує бендікс і той входить в зачеплення з маховиком. Від нього фактично залежить правильне спрацьовування стартера і запуск мотора, однак якщо виникають несправності стартера і мотор не запускається, щоб виконати ремонт потрібно знати на ваз 2112 де знаходитися реле стартера.

    Заміна та ремонт його не важке завдання, посильна будь, важливо лише знати пристрій, і черговість дій.


    Принцип дії і пристрій


    Спочатку розглянемо призначення і пристрій, потім принцип роботи, щоб простіше було виконати заміну і ремонт своїми руками:

  • Призначення втягивающего реле - щоб бендикс стартера входив у контакт (зачеплення) з маховиком (точніше з його вінцем)

  • Система спрацьовування ґрунтується на ефекті електричного магнетизму

  • Сердечник, виконаний у вигляді порожнистої трубочки, всередину якої міститься якір, поверх сердечника розташована дротяна обмотка (котушка)

  • Струм створює на котушці електромагнітне поле, якір втягується в сердечник під його дією

  • Припинення подачі струму на котушці вивільняє якір, і він під дією пружини приходить в початкове положення




  • В ваз 2112 реле включення стартера складається з:

  • Якоря, корпусу, електромагніту з обмотками, поворотної (повертає) пружини і електричних контактів

  • Електромагніт виглядає як дві незалежні котушки: одна називається утримує, а друга називається - втягує

  • Тільки утримує котушка підключена до висновків управління і зістикована з корпусом

  • А втягує катушечка - пов'язана з клемою управління, а так само з електродвигуном пускача (стартера)

  • При подачі живлення на контакт управління, в цей час в котушці під дією струму виникає електромагнітна індукція, яка створює магнітне поле

  • Це поле притягує якір, якір починає стискати свою поворотну пружину

  • Одночасно при цьому відбувається виштовхування бендикса(див. Заміна бендикса на стартері ВАЗ своїми силами ), що з'єднує стартер з мотором за допомогою маховика

  • Коли відбувається замикання контактів, тоді втягує обмотка одержує живлення від плюсової клеми, при цьому магнітне поле більше не генерується на котушці, однак якір залишається всередині під дією електромагнітного поля в утримуючої котушки

  • Як тільки двигун запустився, харчування відразу відключається, поворотною пружиною витягується якір на свою позицію

  • Розмикаються контакти, і бендікс відразу виходить з контакту з маховиком


  • Ознаки поломки


    Основна причина поломки реле це вигоряння його контактних пластин, які знаходяться всередині, перегорання обмотки, руйнування матеріалів з-за втоми металу.

    Ознаки несправності такі:

  • Якщо після того як мотор завівся, але при цьому стартер не відключився, і продовжує обертатися разом з мотором, це буде помітно по характерному гуде

  • Якщо при повороті в замку ключа запалювання до стартового положення чути клацання включення, однак пускач не крутить

  • Після повороту в замку ключа в положення запуску пускач обертається, не обертаючи мотор (працює в холосту)


  • Знімаємо стартер


    В ваз 2112 реле стартера перебувати на самому стартері, тому краще знімати його в зборі, при цьому і зняти реле буде набагато простіше і заодно зробите профілактику самого пускача.

    Отже:








  • Щоб легко було зняти стартер, вам необхідно заїхати на оглядову яму, естакаду або підйомник знеструмити машину, відключивши акумулятор

  • Якщо була встановлена захист або бризговики, тоді їх доведеться зняти

  • Знизу стартера (пускача) знаходиться гайка, дістатися до якої зручно з-під днища машини, цю гайку необхідно відкрутити

  • Потім з боку мотора зверху потрібно відключити (зняти) клеми, розташовані на втягуючому реле, потім верхню гайку, якої кріпиться пускач

  • Після цього він легко витягується

  • Тепер можна від'єднати від стартера втягуюче реле


  • Переходимо до зняття реле


    Всю процедуру заміни легко можна виконати самостійно, і для цього лише потрібна ця інструкція, і мінімум інструменту:

  • Викрутка шлицевая (вона ж плоска)

  • Тріскачка з подовжувачем і головка «8»

  • Паяльник потрібен для ремонту


  • Зрозуміло, можна викрутити і замінити його без зняття пускача з машини, рекомендується все ж це робити при знятому пристрої:









  • Після зняття (описаного вище) відкручуємо гайку, якої кріпиться клема до шпильці, це наочно показано на фото:


  • Заміна реле стартера ваз 2112 у разі необхідності
    Відкручуємо гаєчку з допомогою головки «8» з тріскачкою і знімаємо клему стартера зі шпильки

  • Акуратно знімаємо клему, потім відводимо трохи вбік, щоб не заважала

  • Тепер розгортаємо пускач, і з цієї сторони відкручуємо два гвинти, скориставшись приготовленої плоскою викруткою

  • Все це видно на наступній картинці


  • Заміна реле стартера ваз 2112 у разі необхідності
    Викручуємо гвинти, якими кріпиться реле розгорнувши, стартер іншою стороною

  • Тепер витягайте його не відчуваючи труднощів, для цього акуратно потягніть за його корпус назад

  • Якщо раптом не знімається, це означає що потрібно злегка підняти його, для того, щоб вийшло із зачеплення

  • Важливо не втратити при цьому пружину, яка легко може вискочити, при необережному від'єднанні

  • Крім цього вам варто переконатися, що сердечник після цього залишився на місці - всередині корпусу пускача

  • Приступайте до перевірки реле від'єднання його


  • Перевірка


    Щоб зручніше було проводити перевірку:

  • Візьміть два дроти 30-40сантиметров довжиною і потім підключіть до акумулятора ці дроти

  • Потім необхідно з'єднати безпосередньо провід, який йде від негативної клеми з відповідною йому клемою на реле, потім підключаємо проводок, який з'єднується з позитивною клемою

  • Реле при цьому має втягнути сердечник з характерним клацанням

  • Коли це не сталося - тоді причиною неполадки дійсно є саме реле, встановлюємо назад, можна прикручувати пускач назад

  • Виконуючи заміну реле, неодмінно варто виробити і профілактику для самого стартера

  • Відкрутіть задню кришку, очистивши попередньо (за необхідності) з неї бруд, і оглянути стан щіток щітки крім цього вилки бендикса

  • Якщо ви виявили, що щітки або вилку необхідно змінювати, тоді краще всього зробити це відразу, інакше незабаром, обов'язково доведеться знову знімати стартер і ремонтувати


  • Ремонт


    Після перевірки стану реле можна спробувати його відремонтувати, якщо ціна нового вас не влаштовує, та й просто хочете розібратися з пристроєм:

  • Пристрій має всього три висновки, до яких підключаються дроти

  • Перший висновок зроблений більш тонким, до нього підключений керуючий провід, що йде від замку запалювання

  • При повертанні ключа в замку, відбувається замикання контактів, подається напруга на обмотках реле

  • Два інших виводу мають грубе виконання, розраховані на проходження струму великої сили

  • Перший підключається до акумулятора, другий з'єднаний з електродвигуном стартера

  • Найпоширенішою несправністю є засмічення, або обгорання п'ятакових контактів

  • Виконати розбирання реле легко, при цьому прості несправності ви можете перемогти самі

  • Відкручуємо болти і знімайте гайку з шайбою з виведення реле

  • Потім слід відпоювати з допомогою звичайного паяльника висновки обмотки

  • Зверніть увагу, є прокладка під кришкою в корпусі, з нею потрібно звертатися дуже акуратно, тому що пошкодити її легко

  • Ця прокладка служить для оберігання реле від пилу і вологи

  • За допомогою викрутки виймаємо з корпусу контактну пластину зі штоком

  • Уважно огляньте стан п'ятаков на кришці, а так само контактну пластинку

  • Виявили нагар - необхідно за допомогою дрібної наждачного шкурки затерти п'ятаки до блиску

  • При сильному зносі п'ятаков, краще купити нове реле, ніж напаивать п'ятаки


  • Додаткове реле стартера




    В ваз 2112 реле захисту стартера встановлюється не на всіх автомобілях з заводу, однак зараз є популярною додатковим захистом стартера:

  • Контролер автомобіля управляє виключенням і включенням додаткового реле, все залежить від частоти обертання коленвала, а так само часу обертання двигуна стартером

  • Відбувається це так: після повороту в замку ключа в положення «Стартер» як тільки частота обертання коленвала досягає 500оборотов в хвилину, від контролера подається сигнал до додаткового реле і включається стартер

  • Таким чином, після включення стартера він буде працювати, поки ключ запалювання стоїть в положенні «Стартер» близько 20-ти секунд при тій умові, що частота обертання вала не збільшиться до 500оборотов в хвилину

  • Таким чином, запобігає випадкове включення пускача, коли вже запущений двигун, а так само охороняється від перегріву при тривалій роботі


  • Іншими словами воно необхідно:

  • Щоб захистити стартер від випадкового (тривалого запуску, або запуску під час роботи мотора) внаслідок спікання контактів всередині замку запалювання

  • Ще, щоб відключити від стартера харчування, у разі, коли мотор запущений, а ключ у цей час, з якоїсь причини, ще перебуває в режимі «пуск стартера»

  • Ще воно розвантажує контакти в замку запалювання


  • Як з'ясувати чи варто у вашій машині додаткове реле пускача:

  • Спочатку, перевірте наявність його в монтажному блоці

  • Другий спосіб, щоб перевірити його роботу робимо наступним чином - обертаємо стартер, в режимі для продування циліндрів, при цьому через 12-13секунд пускач вимикається автоматично


  • Марка реле стартера ваз 21124 повинна бути вказана в керівництві по експлуатації. Додатково, якщо після вивчення матеріалу, залишилися якісь не зовсім зрозумілі моменти, рекомендуємо подивитися відео.