1 Принцип дії і пристрій 2 Ознаки поломки 3 Знімаємо стартер 3.1 Переходимо до зняття реле 4 Перевірка 5 Ремонт 6 Додаткове реле стартера Заміна реле стартера ваз 2112 ось так воно виглядає
Реле стартера ваз 2112 призначене, щоб подавати живлення до електричного мотору стартера при цьому одночасно воно виштовхує бендікс і той входить в зачеплення з маховиком. Від нього фактично залежить правильне спрацьовування стартера і запуск мотора, однак якщо виникають несправності стартера і мотор не запускається, щоб виконати ремонт потрібно знати на ваз 2112 де знаходитися реле стартера.
Заміна та ремонт його не важке завдання, посильна будь, важливо лише знати пристрій, і черговість дій.
Принцип дії і пристрій
Спочатку розглянемо призначення і пристрій, потім принцип роботи, щоб простіше було виконати заміну і ремонт своїми руками:
Призначення втягивающего реле - щоб бендикс стартера входив у контакт (зачеплення) з маховиком (точніше з його вінцем) Система спрацьовування ґрунтується на ефекті електричного магнетизму Сердечник, виконаний у вигляді порожнистої трубочки, всередину якої міститься якір, поверх сердечника розташована дротяна обмотка (котушка) Струм створює на котушці електромагнітне поле, якір втягується в сердечник під його дією Припинення подачі струму на котушці вивільняє якір, і він під дією пружини приходить в початкове положення В ваз 2112 реле включення стартера складається з:
Якоря, корпусу, електромагніту з обмотками, поворотної (повертає) пружини і електричних контактів Електромагніт виглядає як дві незалежні котушки: одна називається утримує, а друга називається - втягує Тільки утримує котушка підключена до висновків управління і зістикована з корпусом А втягує катушечка - пов'язана з клемою управління, а так само з електродвигуном пускача (стартера) При подачі живлення на контакт управління, в цей час в котушці під дією струму виникає електромагнітна індукція, яка створює магнітне поле Це поле притягує якір, якір починає стискати свою поворотну пружину Одночасно при цьому відбувається виштовхування бендикса(див. Заміна бендикса на стартері ВАЗ своїми силами ), що з'єднує стартер з мотором за допомогою маховика Коли відбувається замикання контактів, тоді втягує обмотка одержує живлення від плюсової клеми, при цьому магнітне поле більше не генерується на котушці, однак якір залишається всередині під дією електромагнітного поля в утримуючої котушки Як тільки двигун запустився, харчування відразу відключається, поворотною пружиною витягується якір на свою позицію Розмикаються контакти, і бендікс відразу виходить з контакту з маховиком Ознаки поломки
Основна причина поломки реле це вигоряння його контактних пластин, які знаходяться всередині, перегорання обмотки, руйнування матеріалів з-за втоми металу.
Ознаки несправності такі:
Якщо після того як мотор завівся, але при цьому стартер не відключився, і продовжує обертатися разом з мотором, це буде помітно по характерному гуде Якщо при повороті в замку ключа запалювання до стартового положення чути клацання включення, однак пускач не крутить Після повороту в замку ключа в положення запуску пускач обертається, не обертаючи мотор (працює в холосту) Знімаємо стартер
В ваз 2112 реле стартера перебувати на самому стартері, тому краще знімати його в зборі, при цьому і зняти реле буде набагато простіше і заодно зробите профілактику самого пускача.
Отже:
Щоб легко було зняти стартер, вам необхідно заїхати на оглядову яму, естакаду або підйомник знеструмити машину, відключивши акумулятор Якщо була встановлена захист або бризговики, тоді їх доведеться зняти Знизу стартера (пускача) знаходиться гайка, дістатися до якої зручно з-під днища машини, цю гайку необхідно відкрутити Потім з боку мотора зверху потрібно відключити (зняти) клеми, розташовані на втягуючому реле, потім верхню гайку, якої кріпиться пускач Після цього він легко витягується Тепер можна від'єднати від стартера втягуюче реле Переходимо до зняття реле
Всю процедуру заміни легко можна виконати самостійно, і для цього лише потрібна ця інструкція, і мінімум інструменту:
Викрутка шлицевая (вона ж плоска) Тріскачка з подовжувачем і головка «8» Паяльник потрібен для ремонту Зрозуміло, можна викрутити і замінити його без зняття пускача з машини, рекомендується все ж це робити при знятому пристрої:
Після зняття (описаного вище) відкручуємо гайку, якої кріпиться клема до шпильці, це наочно показано на фото: Відкручуємо гаєчку з допомогою головки «8» з тріскачкою і знімаємо клему стартера зі шпильки
Акуратно знімаємо клему, потім відводимо трохи вбік, щоб не заважала Тепер розгортаємо пускач, і з цієї сторони відкручуємо два гвинти, скориставшись приготовленої плоскою викруткою Все це видно на наступній картинці Викручуємо гвинти, якими кріпиться реле розгорнувши, стартер іншою стороною
Тепер витягайте його не відчуваючи труднощів, для цього акуратно потягніть за його корпус назад Якщо раптом не знімається, це означає що потрібно злегка підняти його, для того, щоб вийшло із зачеплення Важливо не втратити при цьому пружину, яка легко може вискочити, при необережному від'єднанні Крім цього вам варто переконатися, що сердечник після цього залишився на місці - всередині корпусу пускача Приступайте до перевірки реле від'єднання його Перевірка
Щоб зручніше було проводити перевірку:
Візьміть два дроти 30-40сантиметров довжиною і потім підключіть до акумулятора ці дроти Потім необхідно з'єднати безпосередньо провід, який йде від негативної клеми з відповідною йому клемою на реле, потім підключаємо проводок, який з'єднується з позитивною клемою Реле при цьому має втягнути сердечник з характерним клацанням Коли це не сталося - тоді причиною неполадки дійсно є саме реле, встановлюємо назад, можна прикручувати пускач назад Виконуючи заміну реле, неодмінно варто виробити і профілактику для самого стартера Відкрутіть задню кришку, очистивши попередньо (за необхідності) з неї бруд, і оглянути стан щіток щітки крім цього вилки бендикса Якщо ви виявили, що щітки або вилку необхідно змінювати, тоді краще всього зробити це відразу, інакше незабаром, обов'язково доведеться знову знімати стартер і ремонтувати Ремонт
Після перевірки стану реле можна спробувати його відремонтувати, якщо ціна нового вас не влаштовує, та й просто хочете розібратися з пристроєм:
Пристрій має всього три висновки, до яких підключаються дроти Перший висновок зроблений більш тонким, до нього підключений керуючий провід, що йде від замку запалювання При повертанні ключа в замку, відбувається замикання контактів, подається напруга на обмотках реле Два інших виводу мають грубе виконання, розраховані на проходження струму великої сили Перший підключається до акумулятора, другий з'єднаний з електродвигуном стартера Найпоширенішою несправністю є засмічення, або обгорання п'ятакових контактів Виконати розбирання реле легко, при цьому прості несправності ви можете перемогти самі Відкручуємо болти і знімайте гайку з шайбою з виведення реле Потім слід відпоювати з допомогою звичайного паяльника висновки обмотки Зверніть увагу, є прокладка під кришкою в корпусі, з нею потрібно звертатися дуже акуратно, тому що пошкодити її легко Ця прокладка служить для оберігання реле від пилу і вологи За допомогою викрутки виймаємо з корпусу контактну пластину зі штоком Уважно огляньте стан п'ятаков на кришці, а так само контактну пластинку Виявили нагар - необхідно за допомогою дрібної наждачного шкурки затерти п'ятаки до блиску При сильному зносі п'ятаков, краще купити нове реле, ніж напаивать п'ятаки Додаткове реле стартера
В ваз 2112 реле захисту стартера встановлюється не на всіх автомобілях з заводу, однак зараз є популярною додатковим захистом стартера:
Контролер автомобіля управляє виключенням і включенням додаткового реле, все залежить від частоти обертання коленвала, а так само часу обертання двигуна стартером Відбувається це так: після повороту в замку ключа в положення «Стартер» як тільки частота обертання коленвала досягає 500оборотов в хвилину, від контролера подається сигнал до додаткового реле і включається стартер Таким чином, після включення стартера він буде працювати, поки ключ запалювання стоїть в положенні «Стартер» близько 20-ти секунд при тій умові, що частота обертання вала не збільшиться до 500оборотов в хвилину Таким чином, запобігає випадкове включення пускача, коли вже запущений двигун, а так само охороняється від перегріву при тривалій роботі Іншими словами воно необхідно:
Щоб захистити стартер від випадкового (тривалого запуску, або запуску під час роботи мотора) внаслідок спікання контактів всередині замку запалювання Ще, щоб відключити від стартера харчування, у разі, коли мотор запущений, а ключ у цей час, з якоїсь причини, ще перебуває в режимі «пуск стартера» Ще воно розвантажує контакти в замку запалювання Як з'ясувати чи варто у вашій машині додаткове реле пускача:
Спочатку, перевірте наявність його в монтажному блоці Другий спосіб, щоб перевірити його роботу робимо наступним чином - обертаємо стартер, в режимі для продування циліндрів, при цьому через 12-13секунд пускач вимикається автоматично Марка реле стартера ваз 21124 повинна бути вказана в керівництві по експлуатації. Додатково, якщо після вивчення матеріалу, залишилися якісь не зовсім зрозумілі моменти, рекомендуємо подивитися відео.