Різниця Subaru BRZ і Toyota GT 86: технічні характеристики та особливості
Незабаром після початку XXI століття на ринку майже не залишилося недорогих спортивних автомобілів класичної компоновки, вельми поширених в кінці минулого ...
Найкращі японські універсали: рейтинг, огляд з фото
Універсал – це легкове авто з збільшеним багажником і просторим салоном. Зовсім недавно ці машини стали предметом гордості автолюбителів і заздрості ...
Тюнінг салону "Лади-Калини" своїми руками
Сучасне авто — це не просто засіб пересування, але і місце, де можна сховатися від міської суєти. І якщо в дорогих машинах інженери продумали стандартний ...
Скільки важить ВАЗ-2101? Вага кузова і двигуна ВАЗ-2101
На те, скільки важить ВАЗ-2101 впливає знос металевих частин, наявність додаткового обвісу та обладнання ГБО. Варто зазначити, що переважна частина сучасних ...

Ваз 2109: як відрегулювати гальма своїми руками

25.12.14, Ваз
2717
  • 1 Перевірка
  • 2 Регулювання педалі
  • 3 Регулятор тиску гальм
  • 3.1 Перевірка регулятора тиску
  • 3.2 Регулювання чаклуна
  • 4 Ручник

  • Ваз 2109: як відрегулювати гальма своїми руками
    Регулювання гальм ваз 2109
    Коли автомашина починає рушати з місця, нерідко з'являється відчуття, що хтось ззаду її утримує. Необхідно зупинитися, перевірити рукою температуру заднього барабана.

    Якщо він нагрітий, отже, задні колодки при здійсненні гальмування підклинюють. Висновок: необхідно на ваз 2109 відрегулювати гальма.

    На ваз 2109 регулювання гальма задніх не складе особливої праці. З цієї причини треба провести ремонтні та перевірочні роботи, щоб відрегулювати вільний хід гальмової педалі.

    Регулювання вільного ходу проводиться у гаражному приміщенні. Перед початком проведення ремонту треба перевірити стан і роботу задньої гальмівної системи.


    Перевірка


    Ваз 2109: як відрегулювати гальма своїми руками
    Ваз 2109 регулювання задніх гальм
    Треба:

  • Підняти Домкратом задній міст автомашини.

  • Зняти диски коліс.

  • Зняти гальмівні барабани .

  • Оглянути гальмівні циліндри, чи немає патьоків.

  • Так само перевірити їх роботу, циліндри повинні виходити на потрібний для гальмування відстань.

  • Після відпускання педалі не повинно відбуватися їх заклинювання. При виявленні цієї вади циліндри треба замінити.

  • Перевірити стан пружин, вони не повинні мати вигинів по спіралі. Також вони повинні мати рівну поверхню.

  • Оглянути якість самих колодок. На них не повинно бути відшарувань, товщина повинна бути не менше 2/3 по відношенню стандарту.

  • Так само оглянути розпірну планку, вона не повинна мати ніяких дефектів, так як пошкоджена планка може порушувати роботу колодок.

  • Перевірити гальмівні барабани. На них не повинно бути задирок, великих проточек від роботи колодок.


  • Увагу. Необхідно перевіряти дві сторони автотранспортного засобу. Після проведення огляду, при необхідності замінити зношені або вийшли з ладу деталі.
    Ваз 2109: як відрегулювати гальма своїми руками
    Ваз 2109 регулювання гальм
    Для проведення регулювання необхідно:

  • пластинка товщиною 3 мм;

  • набір ключів;

  • переносна лампа з захисним скляним ковпаком, з сталевий захисною сіткою.


  • Процес регулювання вільного ходу педалі гальма проводиться для забезпечення нормальної функціональності всієї системи. Якщо зменшений хід, тоді задні колодки не до кінця повертаються в своє положення. Це викликає нагрівання їх і барабанів.

    Так само відбувається нерівномірний розгін до початку рухи. При збільшеному вільний час, натискаючи на педаль, відбувається неповне розсування гальмівних колодок .







    Регулювання педалі


    Після проведеного огляду необхідно провести регулювання гальмівної системи:

  • Підняти капот.

  • Від'єднати мінусову клему з акумулятора.

  • Зрушити переднє водійське сидіння від панелі приладів до упору до заднім пасажирським сидінням. Це необхідно зробити для неважко доступу під рульову колонку.

  • Повісити приготований ліхтар в салоні автомобіля, щоб забезпечити достатнє освітлення в місці проведення регулювання.


  • Примітка. Роботи проводити акуратно і послідовно.

  • Натиснути долонею руки на педаль гальма. Натискання проводити без різких поштовхів.

  • Інший вільною рукою треба спробувати встановити пластину в проміжок від кронштейна педалі до кнопку вмикача.


  • У разі входу пластинки або якщо виявлений більший проміжок, більш ніж на 2 мм, треба провести наступні дії:

  • Педаль тримати рукою, не відпускаючи.

  • Другою рукою за допомогою ключа, трохи відкрутити по різьбі дві гайки. Щоб послабити кріплення вмикача сигнальної лампочки гальма.


  • Переміщати його акуратно, щоб добитися необхідного простору між ним і гальмівною педаллю:
    Примітка: відстань повинна бути не більше 5 мм.

  • Закрутити спочатку одну гайку, потім другий затягнути.

  • Руку прибрати з педалі.

  • Перевірити виконані операції.

  • Буфер вмикача впирається в кронштейн гальмівної педалі, регулювання вважається закінченою.


  • Регулятор тиску гальм


    Увагу. Якщо з гальмівною системою спостерігаються проблеми, то заковика може ховатися в самому регуляторі тиску.








    Ваз 2109: як відрегулювати гальма своїми руками
    Ваз 2109 регулятор тиску задніх гальм
    Для того, щоб відрегулювати його, потрібно знати основні принципи роботи цього механізму, званого в народі чаклуном. Як правило, кріпиться чаклун при допомогою двох болтів знизу автомобіля. Що стосується одного з болтів, то він одночасно фіксує ще й вильчатый елемент важеля приводу, що відповідає за тиск.

    Цей самий елемент або кронштейн і є той самий предмет, з допомогою якого здійснюється переміщення і таким чином, можна відрегулювати тиск.

    Перевірка регулятора тиску


    Ваз 2109: як відрегулювати гальма своїми руками
    Ваз 2109 регулятор тиску гальм
    Щоб перевірити регулятор тиску, необхідно:

  • Автомобіль встановити на домкрат або яму;

  • Знайти регулятор і очистити його від бруду і масла;

  • Уважно оглянути і вирішити, чи є на деталі пошкодження (у разі їх виявлення доведеться чаклун замінити);

  • Помічник натискає на педаль гальма;

  • Звертаємо увагу на поршень, який повинен висуватися з корпуса на кілька міліметрів (2 мм), при цьому стискаючи пластинчасту пружину до упору.


  • Примітка. Якщо виявлено невідповідність перерахованим вище показникам і відсутні навіть хід поршня, то регулятор знову ж підлягає заміні.

    Регулювання чаклуна


    Щоб відрегулювати чаклун, необхідно:

  • Прожати задню частину машини, прикладаючи зусилля в півсотні кгс на задній бампер (таким чином, задня підвіска стане в середнє положення);

  • Встановити штанги між кузовом і важелі задньої підвіски;

  • Тепер слід візуально оглянути зазор, який знаходиться між нижньою частиною важеля приводу чаклуна і пружиною (він повинен бути рівний 2 мм);

  • Регулювання проводиться за допомогою спеціального інструменту.


  • Ваз 2109: як відрегулювати гальма своїми руками
    Ваз 2109 регулятор гальмівних зусиль

    Ручник


    Ваз 2109: як відрегулювати гальма своїми руками
    Ваз 2109 регулятор гальм


    Так само необхідно провести регулювання ручної стоянкової гальмівної системи. При неправильній її функціональності може відбуватися заклинювання гальмівних колодок.

    Регулювання її треба проводити після 30000 км експлуатації автомобіля або при перших ознаках неякісної роботи.

    Для регулювання буде потрібно:

  • гаражне приміщення з оглядовою ямою,

  • звичайний набір ключів.


  • Приступимо:

  • Включити передню передачу.

  • Під передні колеса поставити для надійності упори.

  • Задню підвіску автомобіля необхідно підняти домкратом, підставити надійні підпори.


  • Починати треба з перевірки важеля, який знаходиться в салоні автомобіля між двома передніми пасажирськими сидіннями. Підняти його на два або три клацання.

    При піднятті проведений один клацання, значить, трос ручника перетягнуть. Це призводить до блокування задніх барабанів гальмівними колодками.

    Якщо вироблено більше 8-ми, тоді трос ослаблений, ручник не працює:

  • При включеному ручному гальмі спуститися в оглядову яму.

  • Послабити першу контрящую гайку на уравнителе.

  • Другу підтягнути гайку, щоб трос був в натягнутому положенні.

  • При необхідності навпаки відпустити.

  • Перевірити роботу важеля. Він повинен спрацьовувати на два або три клацання.


  • Тоді з ями затягнути першу гайку, затяжку проводити двома ключами, щоб отримати ефект затягування двох гайок:

  • Після цього вимкнути стояночную систему.

  • Провести перевірку обертання задніх колісних дисків.


  • Руками зробити обертальні рухи. Обертання їх повинно проходити без ривка, спокійним прокручуванням по осі автомобіля.

    Звук повинен виходити шарудить. Отже, регулювання гальмівної системи автомобіля проведена успішно.

    Автотранспортний засіб готове до продовження експлуатації.Так само регулювання гальм можна провести в автомобільній майстерні.

    Довірити виконання цієї роботи можна фахівцям. Але надійність автомобіліст відчуває, тоді, коли ця робота проведена самостійно.

    Технічно справним автомобіль може вважатися, коли самостійно проводиться його огляд і ремонт. Він ніколи не підведе у важку, небезпечну хвилину.

    Крім того, ціна на ремонт в СТО буває високою. При виконанні робіт своїми руками треба уважно переглянути відео.

    Також треба вивчити фото, при необхідності взяти їх на місце проведення ремонту. Розкласти на стелажі або задньому сидінні машини.

    При необхідності ще раз їх переглянути. Прочитати інструкцію проведення операції, місць розташування необхідних конструкцій.

    Закінчити регулювання, перевірити на вільному асфальтованому ділянці проведену роботу.