Різниця Subaru BRZ і Toyota GT 86: технічні характеристики та особливості
Незабаром після початку XXI століття на ринку майже не залишилося недорогих спортивних автомобілів класичної компоновки, вельми поширених в кінці минулого ...
Найкращі японські універсали: рейтинг, огляд з фото
Універсал – це легкове авто з збільшеним багажником і просторим салоном. Зовсім недавно ці машини стали предметом гордості автолюбителів і заздрості ...
Тюнінг салону "Лади-Калини" своїми руками
Сучасне авто — це не просто засіб пересування, але і місце, де можна сховатися від міської суєти. І якщо в дорогих машинах інженери продумали стандартний ...
Скільки важить ВАЗ-2101? Вага кузова і двигуна ВАЗ-2101
На те, скільки важить ВАЗ-2101 впливає знос металевих частин, наявність додаткового обвісу та обладнання ГБО. Варто зазначити, що переважна частина сучасних ...

Ваз 2109: заміна головного гальмівного циліндра своїми руками

25.12.14, Ваз
2323
  • 1 Базові технічні відомості про гальмівній системі
  • 1.1 Нюанси експлуатації гальмівної системи
  • 2 Коли потрібно міняти гальмівний циліндр
  • 3 Заміна ГТЦ

  • Ваз 2109: заміна головного гальмівного циліндра своїми руками
    Головний ТЦ на ваз 2109
    Система гальмування є невід'ємним елементом будь-якого автомобіля, однак, в силу ряду обставин, може швидко приходити в не робочий стан. В ваз 2109 заміна головного гальмівного циліндра є завданням нескладної і цілком посильною, навіть для середньостатистичного автолюбителя.

    У даній статті буде представлено, як проводиться заміна головного гальмівного циліндра на ваз 2109.


    Базові технічні відомості про гальмівній системі


    Ваз 2109: заміна головного гальмівного циліндра своїми руками
    Заміна манжета головного гальмівного циліндра ваз 2109
    Для практичного розуміючи функціонування системи гальмування автомобіля, необхідно хоча б приблизно розглянути її будова.

    Отже, ТЗ складається з:

  • осі;

  • підшипників (їх буває два);

  • колісною маточини;

  • гальмівного диска .


  • Ваз 2109: заміна головного гальмівного циліндра своїми руками
    Ваз 2109 розбирання головного гальмівного циліндра
    Під час пересування автомобіля обертається не тільки колесо, але також і гальмівний диск.
    Примітка. Головне - практично розуміти, яким чином диск гальма знижує швидкість обертання.

    Саме гальмівні колодки, які розташовані поруч з диском є пусковим ланкою активації ТЗ. Як тільки диск виявляється затиснутим з двох сторін колодками, то за рахунок сил тертя швидкість його або знижується, або взагалі зупиняється.
    У цьому випадку корисно знати, що:








  • Для того, щоб гальмівні колодки притиснули ТД, необхідні поршні, які в свою чергу притискають безпосередньо самі колодки. Самі ж поршні укладені в гальмівних циліндрах.

    Як тільки ті заповнюються спеціалізованої рідиною, поршні починають притискати колодки, а ті в свою чергу безпосередньо сам диск. Таким чином, за рахунок створення високої міри тертя, істотно знижується швидкість руху автомобіля, а іноді і взагалі зупиняється.

  • При натисканні автомобілістом педалі гальма, та починає штовхати шток, а той у свою чергу поршень, який стискає спеціалізовану гальмівну рідину. В результаті створилося тиск гальмівної рідини направляється безпосередньо до колісного циліндру.

    Потім ця рідина тисне гальмівні поршні, а ті в свою чергу чинять тиску на гальмівні колодки. Таким чином, функціонує система гальмування практичних на всіх автомобілях від національного виробника.


  • Примітка.

    Дуже важливо розуміти хоча б у загальних рисах, цілісний механізм функціонування системи гальмування автомобіля. Для цього необхідно добре вивчити наведені вище відомості.

    Нюанси експлуатації гальмівної системи


    Ваз 2109: заміна головного гальмівного циліндра своїми руками
    Ваз 2109 головний циліндр
    Вони наступні:

  • В той час, коли гальмівні колодки труться по диску за рахунок високого ступеня тертя, вони з часом зношуються (стоншуються) і втрачають свою функціональну здатність. У зв'язку з цим явищем необхідно виконувати регулярну заміну колодок.

    Заміна гальмівних колодок процедура нескладна, проте, якщо є можливість, то краще довірити фахівцеві і автосервісу.

  • Існує ще одна практична тонкість експлуатації гальмівної системи, а саме: над головним циліндром встановлено спеціальний бачок, який зберігає запас гальмівної рідини. Ця гальмівна рідина, нерідко може витікати і для того, щоб не потрапити в дуже незручну ситуацію, потрібно періодично перевіряти гальмівний рідини .

    Визначити ступінь гальмівної рідини можна візуально, для цього достатньо просто візуально оглянути рівень гальмівної рідини в запасному бачку.


  • Ознаки зниження обсягу гальмівної рідини:









  • миготіння сигнальної лампочки;

  • пізня реакція на гальма;

  • погана реакція на гальма при відсутності ознак скрипіння.


  • Примітка. Якщо педаль гальма стала погано реагувати або занадто м'якою, потрібно звернутися в автосервіс або зайнятися самостійним ремонтом та діагностикою ТЗ.

    Коли потрібно міняти гальмівний циліндр


    Ваз 2109: заміна головного гальмівного циліндра своїми руками
    Ваз 2109 гальмівний головний циліндр
    Всім відомим фактом, є те, що до складу комплексної гальмівної системи входить головний і допоміжні циліндри. Їх головна практична роль полягає в регуляції рівня гальмівної рідини.

    Основні причини несправності гальмівних циліндрів:

  • зниження рівня гальмівної рідини в бачку, в результаті її відходу внаслідок яких-небудь механічних дефектів;

  • на місці з'єднання основного циліндра і підсилювача гальма видно неозброєним оком краплі гальмівної рідини;

  • педаль гальма в буквальному сенсі провалюється при гальмуванні, що свідчить про істотне зниження тиску, внаслідок різкого падіння обсягу гальмівної рідини.


  • Заміна ГТЦ


    Ваз 2109: заміна головного гальмівного циліндра своїми руками
    Ваз 21093 головний гальмівний циліндр і його заміна
    Перед тим як безпосередньо приступити до заміни головного гальмівного циліндра, необхідно звільнити систему від рідини.



    Отже:

  • Спочатку потрібно запасний бачок головного циліндра звільнити від гальмівної рідини, для того в якості відкачує пристрою підійде навіть медичний шприц розмірністю в 20-ать кубів;

  • Відкручувати гальмівні трубки потрібно лише після того, як вся рідина буде вилучено.


  • Примітка.

    Оскільки гальмівні трубки виготовлені з надзвичайно м'якого металу, то для їх відкручування класичний ключ не підійде, так як буде просто безэффективным. Краще всього скористатися обтискним ключем.

  • Зняти циліндр попередньо переконавшись, що він повністю звільнений від гальмівних трубок. Оскільки головний циліндр прикручений до вакуумного підсилювача, то для його зняття потрібно відкрутити всі гайки, які їх з'єднують.


  • Примітка. З гальмівної рідиною бажано працювати в гумових рукавичках, хоча на практиці більшість автолюбителів твердо ігнорують дане положення.
    Виймати головний гальмівний циліндр слід з високим ступенем обережності, так як існує можливість, що в ньому залишилася невелика частина рідини.

    Алгоритм безпосередньої заміни старого гальмівного циліндра на новий:

  • демонтаж старого бачка гальмівної рідини викруткою, тільки головне не гострою, щоб не пошкодити його поверхню;

  • застосовуючи неабияку фізичну силу, новий бачок необхідно встановити замість старого;

  • далі збірка проводиться класичним шляхом в зворотній послідовності.


  • Примітка. Необхідно обов'язково дотримуватися затяжки, так як вони невеликі.

    Гайку кріплення циліндра до клапанного підсилювача, необхідно тягнути моментом в межах від 27 до 33 кілограма. Ще більш акуратніше необхідно діяти з гайкою кріплення гальмівних трубок, момент затягування повинен складати від 1 до 15 кілограм.
    Ціна нового головного циліндра відносно невисока. Вище була детально представлена інструкція, як виконати заміну головного циліндра гальмівної системи своїми руками.

    Обов'язково необхідно закріпити теоретичні основи практичним поданням за допомогою фото та відео - матеріалів.