Різниця Subaru BRZ і Toyota GT 86: технічні характеристики та особливості
Незабаром після початку XXI століття на ринку майже не залишилося недорогих спортивних автомобілів класичної компоновки, вельми поширених в кінці минулого ...
Найкращі японські універсали: рейтинг, огляд з фото
Універсал – це легкове авто з збільшеним багажником і просторим салоном. Зовсім недавно ці машини стали предметом гордості автолюбителів і заздрості ...
Тюнінг салону "Лади-Калини" своїми руками
Сучасне авто — це не просто засіб пересування, але і місце, де можна сховатися від міської суєти. І якщо в дорогих машинах інженери продумали стандартний ...
Скільки важить ВАЗ-2101? Вага кузова і двигуна ВАЗ-2101
На те, скільки важить ВАЗ-2101 впливає знос металевих частин, наявність додаткового обвісу та обладнання ГБО. Варто зазначити, що переважна частина сучасних ...

Заміна втягивающего реле стартера ваз 2109 під силу кожному

23.12.14, Ваз
5267
  • 1 Призначення втягивающего реле
  • 2 Перевіряємо втягуюче реле
  • 3 Ремонт стартера
  • 3.1 Інструменти для заміни
  • 3.2 Знімаємо стартер
  • 3.3 Зняття та ремонт реле
  • 3.4 Реле в нерозбірному корпусі

  • Заміна втягивающего реле стартера ваз 2109 під силу кожному
    Втягуюче реле ВАЗ
    Будь власнику автомобіля або просто водієві не раз доводилося стикатися з такою проблемою, коли в самий несподіваний момент транспортний засіб відмовляється заводитися геть. Можна виявити причину методом виключення.

    Якщо акумулятор повністю заряджений і в електричній мережі не виявлено проблем, тоді причину варто шукати в стартері і його пристроях (пусковий і тягове реле). На ваз 2109 втягуюче реле стартера служить для включення обмоток і передачі обертаючого моменту від ротора стартера до маховика двигуна.

    Після пуску мотора втягуюче реле роз'єднує привід і відключає живлення. Виходить, стартер працює лише в момент пуску, а далі він відключається і електрично і механічно.

    Заміна втягуюче реле стартера ваз 2109 може вирішити цю проблему, так як неприємності з ним досить поширена несправність. Однак не варто поспішати, завжди важливо перевірити і виявити причину неполадки.


    Призначення втягивающего реле


    У всіх машинах Волзького авто мобільного заводу застосовується класична система запуску двигуна, влаштована на базі електричного стартера, що має таку будову:

  • Стартер є компактним електродвигуном, який за допомогою муфти (вона ж «бендікс») під'єднується до маховика двигуна на короткий час, приводячи в обертання маховик

  • Все це виглядає так просто, лише з першого погляду, насправді, забезпечення нормальної роботи стартера - дуже непросте завдання, і тому є дві причини

  • Перша - стартер хоча і має скромні габарити, але в процесі роботи через нього пропускається струм в десятки, і навіть сотні ампер, а це створює деякі проблеми з безпечним підключенням його в ланцюг живлення машини

  • Якщо замикати ланцюг стартера в замку запалювання безпосередньо, тоді ніякої замок, а так само інші компоненти, які включені в цю ланцюг, просто згорять, не витримавши струмів, що виникають при ввімкненні стартера(див. Ремонт стартера Ваз 2109 своїми руками - можливість непогано заощадити )

  • Саме тому підключати цей агрегат до акумуляторної батареї необхідно дистанційно, за допомогою реле, має контакти, розраховані на великі струми

  • Друга - агрегат повинен працювати швидко, і відключатися, коли двигун запустився, інакше він буде зруйнований, так як не витримає всієї потужності двигуна

  • З обома задачами чудово справляється на ваз 2109 втягуюче стартера, яке для цього і призначений


  • Перевіряємо втягуюче реле


    Спочатку давайте розберемося, які в ньому бувають несправності:

  • Перша ситуація, коли втягуюче реле видає клацання, але якір стартера при цьому не крутиться

  • Друга ситуація, коли ні реле, ні сам стартер не подають ознак життя

  • Почнемо з першого варіанти. Якщо реле видає клацання, тоді слід перевірити справність роботи якоря стартера

  • Для перевірки слід перемкнуть великою викруткою клеми втягивающего реле

  • Можна використовувати замість викрутки невеликий шматок зварювального кабелю з товстими клемами на кінцях

  • Це треба для того що, працюючи з великим струмом, можна запросто спалити клеми або тонку викрутку

  • При замиканні цих клем, якір стартера зобов'язаний закрутитися (Ви це почуєте)

  • Це свідчить про те, що не справно реле, тому що не пропускає електрика

  • Коли після замикання клем стартер все одно мовчить, значить, реле не при чому, а несправний сам стартер

  • Тепер, коли стало ясно, що причина несправності криється в реле, потрібна заміна реле втягивающего на стартері ваз 2109 або його ремонт по можливості


  • Ремонт стартера


    Інструменти для заміни


    Інструмент, який вам необхідний для виконання ремонту або заміни:

  • Головка на «13» із тріскачкою (або комірчиком)

  • Плоска (шлицевая) викрутка

  • Паяльник

  • Набір ключів


  • Знімаємо стартер


    Починаємо знімати з ваз 2109 стартер, втягуюче реле прикручені до нього, тому вони знімаються в зборі.

    Послідовність дій така:








  • Перед кожною роботою пов'язаної зі зняттям або установкою агрегатів двигуна, слід неодмінно зафіксувати автомобіль ручником ( стоянковим гальмом ) і відключити акумулятор від ланцюга живлення (зняти клеми)

  • Ці запобіжні заходи треба вжити і при зняття стартера


  • Заміна втягивающего реле стартера ваз 2109 під силу кожному
    Стартер і втягуюче реле в розрізі

  • Від акумулятора на контакт втягивающего реле приходить кабель великого перетину

  • Від'єднуємо цей провід, ключем на «13» відкрутивши гайку

  • Витягуємо з втягивающего реле більш тонкий проводок живлення обмотки

  • Тим же ключем на «13», відкручуємо гайки (їх всього три), якими стартер прикріплений до блоку зчеплення

  • На автомобілі ваз 2109 ці дії виконати набагато простіше, на відміну від класичних моделей, всі гайки тут розташовуються в зручних (легко доступних) місцях

  • Для викручування їх не потрібно торцевий ключ з карданом

  • Вийняти стартер зручно через верх, для цього доведеться злегка покрутити його навколо своєї осі, або через низ, теж без проблем

  • Щоб дістати його через низ, вам доведеться знімати захист картера двигуна


  • Зняття та ремонт реле


    Знімається реле простіше простого:

  • Відкрутіть два болти, що кріплять його до стартеру і від'єднайте сережку сердечника від верхнього кінця приводного важеля

  • Під'єднайте нове, і заміна втягивающего на стартері ваз 2109 завершена


  • Однак його можна відремонтувати, якщо вас не влаштовує ціна чи любите економити:









  • Першою і найпоширенішою проблемою є втрата контакту в місцях пайки проводів до клеми


  • Заміна втягивающего реле стартера ваз 2109 під силу кожному
    Місця пайки проводів до клем, які рекомендується пропоїти

  • Можливо, виконана неякісна пайка і від окислення з часом порушився контакт

  • Перш ніж розбирати реле, обов'язково пропаяйте контактні клеми за допомогою паяльника, несправність зникає після цього в більшості випадків


  • Заміна втягивающего реле стартера ваз 2109 під силу кожному
    Схема пристрою втягивающего агрегату в розрізі
    Якщо несправність залишилася, тоді переходимо до розбирання:

  • Після контактів з поширені несправності це обрив проводу та нагар на контактах

  • Щоб усунути несправності такого роду, знадобиться розбирання втягивающего реле

  • Воно складається з корпуса (цифра 11 на фото вгорі), всередині якого знаходиться обмотка (23), осердя (6) з поворотною пружиною (712), а також контактів (10)

  • Пружина служить для від'єднання шестерні ротора стартера від вінця маховика, коли відключається живлення обмотки втягивающего реле

  • Задня кришка втягивающего стартера ваз 2109 прикручена до корпусу гвинтами

  • Тому спочатку необхідно зняти кришку

  • Відкручуємо для цього гвинти її кріплення

  • Після цього відкручуємо дві гайки з обох контактних болтів

  • Під гайками знаходяться шайби, які важливо не втратити, і при складанні обов'язково встановити на місце


  • Заміна втягивающего реле стартера ваз 2109 під силу кожному
    Знімаємо гвинти, що кріплять кришку, відкручуємо гайки з контактних болтів

  • За допомогою паяльника отпаиваем обидва виводу обмотки

  • І знімаємо кришку


  • Заміна втягивающего реле стартера ваз 2109 під силу кожному
    Отпаиваем висновки і знімаємо кришку

  • При виявленні нагару на контактах, їх необхідно почистити надфілем

  • Під кришкою знаходиться ущільнювальне кільце з гуми

  • Це кільце треба буде замінити в разі втрати еластичності або пошкодження

  • Потім знімаємо контактну пластину в зборі зі штоком.


  • Заміна втягивающего реле стартера ваз 2109 під силу кожному
    Виймаємо контактну пластину

  • Скористаємося плоскою (шлицевой) викруткою, щоб зняти поворотну пружину зі штока

  • У разі деформації пружини або сильного розтягування її необхідно замінити, тому що витягнута пружина вже не забезпечує необхідний контакт і внаслідок цього погана робота втягивающего

  • Розбираємо контактну пластинку

  • Для цього знімаємо стопорне кільце, ізолююча шайба і контактна пластина випадуть самі, під дією пружини


  • Заміна втягивающего реле стартера ваз 2109 під силу кожному
    Всі деталі контактної пластини (розташовані в порядку встановлення їх на шток)


  • Необхідно дістати з кришки контактні болти

  • Потім ретельно очистити їх контактні поверхні, тому що з-за їх підгоряння порушується правильна робота втягивающего

  • Коли підгоріли контакти сильно і усунути нагар не виходить наждачним папером, тоді їх треба повернути на 180 градусів, щоб їх зіткнення відбувалося іншого (пригорілу) стороною


  • Важливо : Обмотки реле встановлюються в нерозбірний корпус, тому замінюємо втягуюче реле стартера цілком при їх пошкодженні

  • На цьому інструкція з розбирання втягивающего реле ваз 2109 завершена

  • Залишилося провести заміну елементів, що вийшли з ладу, і зібрати всі деталі назад


  • Реле в нерозбірному корпусі


    Якщо втягуюче має нерозбірний корпус, краще відразу замінити його повністю.

    Однак можна своїми руками відремонтувати і таке:

  • Развальцовываем корпус акуратно за допомогою плоскогубец або великої викрутки

  • Після розвальцьовування, отпаиваем контакти і виймаємо кришку

  • Далі все по порядку, як у вищеописаному випадку

  • При складанні залишиться акуратно заклепати корпус


  • Після складання залишається перевірити опір обмоток, при справних обмотках:

  • Опір між нижнім болтом реле і пелюстковим контактом при справної обмотки в межах близько 05 Ом

  • А між корпусом і пелюстковим контактом приблизно 07 Ом


  • На цьому ремонт і заміна втягивающего стартера ваз 2109 закінчена. Заміну, на мій погляд, виконати простіше і швидше, та й надійніше, якщо ви любите все ремонтувати до останнього, тоді подивіться відео з ремонту.