1 Що таке стартер і його особливості 2 Визначаємо причину несправності 2.1 Заміна щіток Щітки стартера ВАЗ
Цілком звичайна ситуація - машина не заводиться з півоберту. Тепер замість звичного ревіння мотора з-під капота чуються лише жалібні скрипи і повискування стартера.
Необхідно, незалежно від вашого бажання, приступити до діагностики стартера. Наша інструкція в цьому допоможе.
Не варто відразу знімати і розбирати сам стартер. Можливо, стався обрив електричної ланцюга або порушився контакт, тому перевірте елементи ланцюга і замок запалювання, а так само заряд акумулятора.
Якщо проводка справна і акумулятор в нормі, тільки тоді знімайте стартер. Можливо, заміна щіток стартера ваз 2109 вирішить проблему, тому починайте з них і не поспішайте розібрати стартер повністю.
Важливо знати, як визначити несправність, тому все по порядку.
Що таке стартер і його особливості
Агрегат являє собою простий електричний двигун, який дає постійний струм. Він має чотири полюси і аналогічна кількість щіток, привід його приєднаний до зубчастому вінець маховика. Іноді вам може знадобитися виконати ремонт стартера (фото нижче) і в такому випадку, необхідно знати його пристрій.
Стартер ваз 2109
Отже:
На машинах моделі ваз 2109 встановлюються агрегати 57123708 або 293708 або 4233708 Всі ці моделі є електричними двигунами постійного струму, що мають електромагнітне двох обмотувальний тягове реле і змішане збудження Також вони мають однакові настановні розміри і розрізняються лише особливостями пристрою привода або колекторного вузла Наприклад, агрегат 293708 має колектор торцевого типу, а агрегат 4233708 циліндричного, в інших деталях обидва агрегату практично однакові Стартер ж 57123708 має планетарний редуктор у приводі Головна відмінність між названими моделями агрегатів, які застосовуються на інших автомобілях, полягає у відсутності в кришці приводу опори кінця вала Замість опори кінчика валу використовується втулка, запресована в картер зчеплення(див. Ваз 2109: ремонт зчеплення в домашніх умовах ) У корпусі стартера безпосередньо знаходяться чотири фіксованих полюса Всі вони мають обмотками збудження Причому три обмотки випускаються серійно, а остання обмотка, є шунтовой Рекомендуємо так само уважно придивитися до корпусу і кришок Вони стягуються двома шпильками, а якір має циліндричний колектор Всередині металокерамічної втулки обертається задній кінець якірного валу Ця втулка запресована в кришку А передній кінець якірного валу поміщений в запрессованную в картер зчеплення втулку Настійно рекомендуємо запам'ятати схему підключення стартера і з'єднання його деталей, оскільки це може стати вам у пригоді, якщо ви вирішите відремонтувати його своїми руками На аналізованій у нашому прикладі моделі агрегат починає функціонувати через своє тягове реле Ця деталь закріплена на корпусі і володіє спеціальним захисним екраном, який потрібен, щоб запобігти будь-який контакт реле з вихлопною трубою і захистити від температурного впливу Розміри і маса стартера вельми невеликі, а його основне призначення в обертанні маховика двигуна А, отже, він служить для приведення в рух всього кривошипно-шатунного механізму двигуна З урахуванням значних навантажень, які впливають на його пристрій, агрегат розглянутої нами моделі здатний справно працювати протягом близько шести років Щоб збільшити термін експлуатації стартера до максимально можливого, включайте його при запуску мотора не більше десяти секунд Краще включити його ще раз, якщо раптом мотор не встиг запуститися за десять секунд До того ж, обов'язково врахуйте, що перерви між повторними спробами повинні бути не менше тридцяти секунд, щоб відновилася працездатність акумуляторної батареї Інакше ви ризикуєте розрядити акумулятор, тоді запуск двигуна стане неможливим без підзарядки або заміни батареї Якщо не працює стартер вашої машини, можливо, ви не приділяли достатньо часу на його профілактику і тоді неполадки несподівано можуть застати зненацька, така ціна недбалості Визначаємо причину несправності
Не поспішайте до підстави розібрати на ваз 2109 стартер, як завжди спочатку важливо правильно виявити несправність.
Тому починати слід з перевірки:
Від'єднуємо проводок від клеми, і підключаємо його до «плюса» безпосередньо Якщо двигун запрацював, це означає, що, несправне реле включення Якщо мотор мовчить, то ймовірна причина - знос щіток Простий спосіб допоможе вам виявити перекіс або знос щіток Знімаємо агрегат з машини, і перевіряємо його, запускаємо його, знятий з машини Коли виконуємо перевірку стартера окремо від машини, слід звернути увагу на функціонування його двигуна Часто трапляється так, що двигун працює відмінно лише в одному положенні Варто тільки повернути його набік, і контакт відразу пропаде Таке дивне явище легко пояснити Коли щітки у стартера мають нормальну довжину, вони щільно притиснуті, за допомогою пружинок щіткотримача Коли щітки зношуються сильно, зусилля пружин може не вистачати, тоді щітка притискається лише власною вагою Тому при зміні положення агрегату контакт зникає Подібне ж явище спостерігається при «зависанні» щіток, що мають нормальну довжину, або при перекосі щіток Заміна щіток
Заміна щіток стартера ваз 2109 проста процедура. Будь-якому починаючому автомеханіку або автолюбителю під силу самостійна заміна щіток.
Вам важливо лише виконати прості дії, щоб впоратися з цим завданням:
Беремо знятий з машини агрегат Від клеми пускача, від'єднуємо кабель, знімаємо гвинти, що з'єднують кришки валу і колектора Знімаємо ущільнювальне кільце, кришку, прокладку, потім кільцевої затиск і знаходиться за ним друге ущільнювальне кільце Викрутивши гвинти, знімаємо кришку, прокладку затиск і все ущільнювальні кільця
Після цього приступаємо до зняття задньої кришки стартера, відкривши для цього гайки з стяжних шпильок Знімаємо з стяжних шпильок гайки
Витягаємо збірку щіткотримача Виймаємо збірку щіткотримача
Після цього щітки випадуть під дією пружин, але будуть утримуватися проводами Після розбирання, приступаємо до огляду, а при необхідності, заміні щіток Розбираючи, стартер не забудьте акуратно розкласти деталі у послідовності їх зняття, щоб не заплутатися при збірці. Поява «зайвих» деталей означає, що ви щось забули прикрутити Оглядаємо і при необхідності замінюємо щітки стартера ваз 2109 або всю збірку повністю Перш ніж виконати збирання, проводимо його технічне обслуговування - зачищаємо усі його елементи Пластинки щіток ставимо на колектор, виконуємо їх центрування, а потім одягаємо пружини і власники щіток Встановлюємо збірку власників щіток на якір колектора, і вставляємо у виріз на корпусі ущільнювальну втулку Надягаємо на якір кришку колектора, потім ущільнювальне кільце з прокладками Після цього встановлюємо прокладки, ущільнююче кільце, кільцевої затиск, надягаємо кришку вала на кришку колектора, затягуємо болти Під'єднуємо до електро магнітного пускателю живильний кабель і затягуємо гайку Залишилося прикрутити агрегат до двигуна і підключити до нього дроти Тепер заміна щітки стартера ваз 2109 для вас нікчемна справа, ви переконалися, що операція проста і доступна кожному, додатково ви завжди можете подивитись навчальне відео.