Різниця Subaru BRZ і Toyota GT 86: технічні характеристики та особливості
Незабаром після початку XXI століття на ринку майже не залишилося недорогих спортивних автомобілів класичної компоновки, вельми поширених в кінці минулого ...
Найкращі японські універсали: рейтинг, огляд з фото
Універсал – це легкове авто з збільшеним багажником і просторим салоном. Зовсім недавно ці машини стали предметом гордості автолюбителів і заздрості ...
Тюнінг салону "Лади-Калини" своїми руками
Сучасне авто — це не просто засіб пересування, але і місце, де можна сховатися від міської суєти. І якщо в дорогих машинах інженери продумали стандартний ...
Скільки важить ВАЗ-2101? Вага кузова і двигуна ВАЗ-2101
На те, скільки важить ВАЗ-2101 впливає знос металевих частин, наявність додаткового обвісу та обладнання ГБО. Варто зазначити, що переважна частина сучасних ...

Заміна колодок ВАЗ 2110 - встановлюємо самі

25.12.14, Ваз
1843
  • 1 Коли потрібно міняти колодки?
  • 1.1 Інструменти та підготовчі роботи
  • 1.2 Зняття старих колодок з задніх коліс
  • 1.3 Установка нових колодок на передні колеса Ваз 2110
  • 1.4 Установка нових колодок на задні колеса

  • Як відомо кожному водієві транспортного засобу, щоб автомобіль ефективно гальмував, слід своєчасно потурбуватись про заміну колодок. Будучи важливим елементом всієї гальмівної системи, якісні колодки допоможуть зберегти барабан гальмівний диск цілим і неушкодженим, надійно виконають своє завдання і прослужать досить довго. Від правильної заміни колодок також залежить багато чого, і ми в цій покрокової інструкції розглянемо, як це зробити на прикладі автомобіля ВАЗ 21-10.
    Заміна колодок ВАЗ 2110 - встановлюємо самі
    Заміна колодок ВАЗ 2110

    Коли потрібно міняти колодки?


    Щоб знати, коли слід міняти колодки, необхідно вміти розпізнавати наступні симптоми:

  • помітне зниження ефективності гальмування;

  • явний скрегіт при натисканні на педаль гальма;

  • збільшення вільного ходу педалі;

  • блокування гальм при натисканні на педаль;

  • різні ривки, вібрації і зайві звуки, які прослуховуються під час гальмування;

  • тріщини і сколи на дисках.


  • Для точного визначення зносу рекомендується зняти колеса в гаражі і розглянути диски.

    Інструменти та підготовчі роботи


    Заміна гальмівних колодок ваз 2110 проводиться після того, як визначено рівень зносу. Процес заміни передбачає проведення послідовних операцій. Насамперед, слід запастися необхідними інструментами, які завжди повинні бути під рукою.
    Це:








  • ключ ріжковий на 13/17 ;

  • домкрат;

  • баллоник;

  • нові колодки.


  • Перед початком робіт необхідно:

  • зафіксувати задні колеса автомобіля, підклавши під них бруски або які-небудь противідкатні пристрої;

  • розслабити болти кріплення дисків;

  • за допомогою домкрата підняти автомобіль;

  • зняти колеса.


  • Щоб уберегти автомобіль від падіння (сам домкрат може не витримати довгий час масу машини), під балку ставиться дерев'яна колодка. Рекомендується знімати колеса по черзі і міняти колодки на кожному з них.
    Починаємо роботу з гальмівним шлангом. Він на автомобілях Ваз 2110 кріпиться гумовим кільцем на кронштейн.
    Йдемо далі:

  • знімаємо шланг і утапливаем за допомогою інструменту в циліндр поршень (краще використовувати звичайну струбцину або спеціальне пристосування, призначене для цього);

  • викруткою відгинаємо край стопорної шайби, що знаходиться під нижнім болтом кріплення направляючого пальця;

  • викручуємо ключем 13/17 болт кріплення направляючого пальця;

  • піднімаючи кришку супорта, виймаємо старі колодки.


  • Заміна колодок ВАЗ 2110 - встановлюємо самі
    Зняття старих колодок
    Потрібно віджати поршень гальмівного циліндра. Для цих цілей бажано використовувати розвідний ключ або струбцину. Спиратися на робочу поверхню диска не дозволяється ні в якому разі, так як його можна пошкодити.

    Зняття старих колодок з задніх коліс


    Проводимо ті ж підготовчі процедури, що і вище. Загалом, цікава конструкція у ваз 2110. Заміна задніх колодок проводиться тими ж інструментами. Після зняття колеса потрібно викрутити два направляючих болта, які видно на фото.
    Заміна колодок ВАЗ 2110 - встановлюємо самі
    викручування направляючих болтів на задньому барабані ваз 2110
    Після цього слід зняти барабан. Даний процес може затягнутися, оскільки не завжди вдається одним разом його витягнути. Буде потрібно трохи терпіння і вправності. Часто причиною, що викликає складності, є прикипание барабана.
    Рекомендується стукати молоточком не сильно в усі частини диска по колу. Щоб пом'якшити удари і не пошкодити диск потрібно бити по дерев'яному бруску або металевому стрижню, що додається до барабану.
    Йдемо далі:

  • беремо викрутку і акуратно знімаємо пружину, тиснучу колодки (робити це слід обережно, щоб пружинка не відлетіла);

  • від'єднуємо напрямну пружину, фіксуючу колодку на щиті;

  • виймаємо ту колодку, яка першою знаходиться до переду автомобіля і не поєднана з ягою стоянкового гальма;

  • беремо за вільний край колодки і відтягаємо в сторону (робимо це до тих пір, поки колодка не витягується з опорної планки повністю).



  • Потім слід постаратися послабити верхній елемент пружини, яка призначена для стягування колодок. Щоб зуміти послабити її необхідно повернути саму колодку трохи вбік (приблизно на 60 градусів). Після того, як пружина послабитися, її потрібно вийняти і зняти іншу з задньої колодки.








    Зняття розпірної планки - це наступний етап роботи. Цей процес більш складний, ніж заміна передніх колодок ваз 2110. Саме тому він займає більше часу і вимагає необхідних знань. В принципі, якщо озброїтися терпінням і вправністю, а також повністю слідувати інструкції статті, все вийде і у любителя-автомобіліста.
    Після зняття розпірної планки (дивимося фото внизу), необхідно від'єднати тягу стоянкового гальма від троса. Даний етап роботи найважливіший. Необхідно ретельно запам'ятати, як з'єднується тяга ручного гальма і колодка. Це потрібно для того, щоб ставлячи нові колодки на місце, не помилитися. Після цього открепляем напрямну пружину, а потім виймаємо шплінт. Колодка після даних маніпуляцій вийде легко.
    Заміна колодок ВАЗ 2110 - встановлюємо самі
    зняття розпірної планки з заднього барабана Ваз 2110

    Установка нових колодок на передні колеса Ваз 2110


    Якісна заміна колодок ваз 2110 - це свого роду мистецтво. Не варто говорити про те, що місця від старих колодок необхідно ретельно прочистити від бруду, землі, що накопичується з часом. Можна використовувати для цих цілей викрутку з широким лезом або маленький шпатель.
    Перед тим, як поставити нові колодки потрібно також зуміти перемістити поршень як можна далі циліндра. Як і говорилося вище, цю операцію можна виконувати різними способами. Можна взяти газовий ключ і втиснути їм в циліндр поршень, як показано на фото.
    Заміна колодок ВАЗ 2110 - встановлюємо самі
    вдавлення поршня в циліндр газовим ключем
    Таким чином, своїми руками можна встановити передні колодки досить легко. Але існує і ще один метод. Він передбачає встановлення нової колодки з одночасним опусканням супорта в робоче положення. В даному випадку буде необхідно користуватися металевим стрижнем, який наголошуючи про диск, можна втиснути поршень. Цей метод більше підійде тим, хто має певну вправність у роботі зі стрижнем або монтажною лопаткою.
    Далі слід:

  • перерізати бокорезом провід датчика зносу старої колодки, розташованої на внутрішній стороні (це робиться через те, що в комплекті нових колодою такий датчик присутній;

  • від'єднати електричний роз'єм від проводів автомобіля;

  • вийняти провід датчика з гумових кілець, які охоплюють гальмівний шланг.


  • Заміна колодок ВАЗ 2110 - встановлюємо самі
    зняття дроти датчика з гумових кілець при установці передніх колодок на автомобілі Ваз 2110
    Встановлюючи нові колодки, необхідно з'єднати роз'єм датчика зносу і дроти автомобіля, заново пропустивши новий дріт через гумові кільця гальмівного шланга. Що стосується наконечника датчика, то його потрібно вставити в отвір колодки.
    Крім цього, перед установкою нових колодок інструкція рекомендує змастити всі направляючі пальці супорта литолом або спеціальним мастилом. До того ж, рекомендується звернути увагу на пружини затискного типу, які зобов'язані бути розміщеними паралельно краю колодок зверху. Цей параметр дуже важливий, так як відбувається заклинювання поршня і направляючих супорта і постійно контактують з гальмівним диском колодки можуть потріскатися.
    Отже, приступаємо до безпосередньої установки. Опускаємо скобу супорта, підтискаючи її за допомогою викрутки, і затягуємо нижній болт. Їм кріпиться направляючий палець, який фіксується загинанням країв стопорної шайби.
    Потім приступаємо до встановлення гальмівного шланга. Якщо він старий, то бажано відразу ж його замінити, адже благо ціна нього не така вже й висока. Отже, кріпимо його на місце в кронштейні, а потім декількома натисканнями на педаль гальма, допомагаємо поршня супорта стати в робоче положення.

    Установка нових колодок на задні колеса


    Після ретельного очищення різних отворів під барабаном від бруду, необхідно загнати поршні гальмівного циліндра всередину. Робиться це до мінімуму, після чого з'єднується тяга ручного гальма до нової колодці. Дане відео посібник допоможе виконати всі без помилок
    Після з'єднання тяги, колодку потрібно зашплинтовать. Краще працювати невеликими плоскогубцями і викруткою. Зручний інструмент в даному разі буде відігравати велику роль.
    Далі під'єднуємо напрямну пружину до гальмівної колодки, а тягу стоянкового гальма приєднуємо до тросу. Спочатку з'єднуємо верхню пружину з новою колодкою одним кінцем, потім іншим з другої колодкою. Для зручності роботи колодку краще оперти про п'яту гальмівного циліндра і, потягнувши за її нижній край, натягнути пружину так, щоб її можна було вставити в проріз планки. В кінці потрібно ретельно закрутити напрямні болти і поставити колеса на місце.