Різниця Subaru BRZ і Toyota GT 86: технічні характеристики та особливості
Незабаром після початку XXI століття на ринку майже не залишилося недорогих спортивних автомобілів класичної компоновки, вельми поширених в кінці минулого ...
Найкращі японські універсали: рейтинг, огляд з фото
Універсал – це легкове авто з збільшеним багажником і просторим салоном. Зовсім недавно ці машини стали предметом гордості автолюбителів і заздрості ...
Тюнінг салону "Лади-Калини" своїми руками
Сучасне авто — це не просто засіб пересування, але і місце, де можна сховатися від міської суєти. І якщо в дорогих машинах інженери продумали стандартний ...
Скільки важить ВАЗ-2101? Вага кузова і двигуна ВАЗ-2101
На те, скільки важить ВАЗ-2101 впливає знос металевих частин, наявність додаткового обвісу та обладнання ГБО. Варто зазначити, що переважна частина сучасних ...

ВАЗ-2105: ремонт стартера - поради і тонкощі

23.12.14, Ваз
4977
  • 1 Інструменти
  • 2 Зняття стартера ВАЗ 2105
  • 3 Ремонт стартера
  • 3.1 Розбирання стартера
  • 3.2 Дефектування стартера ВАЗ 2105
  • 3.3 Збірка стартера
  • 4 Установка

  • ВАЗ-2105: ремонт стартера - поради і тонкощі
    Сьогодні ремонтуємо ВАЗ 2105 - його стартер
    П'ятірка перестала заводитися? Це біда - без цього нікуди не поїдеш.

    Ну що ж, давайте розберемося разом у тому, чому не заводиться автомобіль, що стало причиною поломки стартера і як усунути цю несправність. Отже, давайте по порядку.

    У даній статті ви знайдете все необхідне для самостійного ремонту стартера на автомобілі ВАЗ 2105 - фото, відео, детальну інструкцію, а також безліч корисних порад, які полегшать вашу працю та дозволять заощадити ваші кошти.



  • Інструменти

  • Зняття стартера ВАЗ 2105

  • Ремонт стартера



  • Розбирання стартера

  • Дефектування стартера ВАЗ 2105

  • Збірка стартера ВАЗ 2105



  • Установка


  • Причиною робочого стартера можуть бути багато його деталі. Так, якщо під час пуску двигуна, чути характерне клацання, а далі все тихо - можна зробити висновок, що несправне втягуюче реле і перш, ніж розбирати повністю стартер спробувати його замінити.

    Якщо відбувається обертання стартера, але двигун не обертається, то проблема в бендиксе - шестірні зачеплення з маховиком. Або ж могли просто окислиться контакти на стартері і він відмовився працювати.

    Інструменти


    Що знадобиться для ремонту стартера:

  • Стандартний набір інструментів (гайкові ключі, викрутки, пасатижі)

  • Моторне масло

  • Наждачний папір

  • Мультиметр

  • Штангенциркуль


  • ВАЗ-2105: ремонт стартера - поради і тонкощі
    Звичайний мультиметр
    Заготовили всі необхідне для ремонту? Ось вам інструкція з ремонту стартера ВАЗ 2105!

    Зняття стартера ВАЗ 2105


    Звичайно, щоб відремонтувати стартер, його для початку потрібно зняти з автомобіля.

    Цим ми і займемося:







    Рада! Перед зняттям стартера ОБОВ'ЯЗКОВО (!) вимкніть мінусову клему з акумуляторної батареї!

  • Знімаємо повітряний фільтр для зручності. Якщо інжекторний автомобіль, то необхідно відкрутити розтяжки впускного колектора.

  • Далі потрібно буде ключем на 10 (найзручніше головкою) відкрутити болт кріплення щитка стартера.

  • Потім беремо ключ на 13 і відкручуємо дроти від втягивающего реле стартера, щоб не відривати їх в процесі зняття.

  • Після чого відкручуємо три болта кріплення стартера. Ця операція виконується тим же ключем на 13.

  • Відкрутіть щиток стартера повністю.

  • Акуратно вийміть стартер з моторного відсіку автомобіля.

  • Зняття закінчено.


  • Рада! Краще виконувати роботи на холодному двигуні, щоб не обпалити руки об колектора.

    Ремонт стартера


    Отже, стартер у нас в руках і можна приступати до його розбирання. Робоче місце має бути чистим і на ньому не повинно бути нічого зайвого - в стартері багато дрібних деталей.

    Вони дрібні, але дуже важливі! Не втрачайте їх.

    Розбирання стартера


    Рада! Перед розбиранні стартера обов'язково очистіть його від бруду! Так буде набагато зручніше.
    ВАЗ-2105: ремонт стартера - поради і тонкощі
    Чистий стартер ВАЗ 2105
    Отже:

  • Знімаємо втягуюче реле. Для цього ключем на 13 відкручуємо гайку, що кріпить виведення проводу обмотки статора.

    Після чого відкручуємо знизу реле два кріплять його гвинта і акуратно виймаємо реле разом з пружиною і серцевиною, який необхідно від'єднати від вилки.

  • Тепер приступаємо до розбирання статора. Він кріпиться двома шпильками. Їх відкручуємо головкою на 10 або звичайним ключем.

    Знімаємо статор з шпильок.

  • Тепер перед нами постає планетарний механізм, який теж потрібно розібрати.

  • Спочатку піддягніть викруткою головну шестерню, а потім всі інші. Зверніть увагу на ступінь їх зносу.


  • ВАЗ-2105: ремонт стартера - поради і тонкощі
    Стартер ВАЗ 2105 ремонт

  • Тепер необхідно зняти привід стартера. Для цього піддягаємо опору важеля (вилки) і отримуємо привід, вал, важіль і зовнішню шестерню в зборі.

  • Збиваємо стопорне кільце з шестерні, витягуємо його.

  • Потім слід зняти привід з валу. Там теж є стопорне кільце - і зніміть його.

  • Повернемося до розбирання статора. Задня кришка прикручена двома гвинтами, виконаними під хрестову викрутку.

    Відкрутіть їх і зніміть кришку.

  • Щітковий вузол знімається досить просто - піддягніть його викруткою і вийміть.

  • Далі знімається упорна шайба і витягується якір із статора.


  • Власне кажучи, розбирання стартера закінчена.








    Дефектування стартера ВАЗ 2105


    Тепер звернемо нашу увагу на те, які деталі могли прийти в непридатність, а також варто їх міняти або «походять ще»:

  • Втягуюче реле. Перевіряється за допомогою мультиметра.

    Контакти приладу слід приєднати до висновків втягивающего реле і замкнути їх натисканням п'ятака.

  • Якщо прозвонка працює або показує опір близьке до нуля - значить реле працює. Якщо ні - реле змінюється.

  • Сердечник втягивающего реле повинен вільно переміщатися в ньому. На корпусі не повинно бути відколів, подряпин, задирів і так далі.

    Легкість переміщення перевіряється руками. В випадку не відповідності вимогам сердечник слід замінити.

  • Обмотки. Категорично заборонено сліди підгоряння.

    Якщо підгоріла обмотка якоря, то на жаль і ах, його слід замінити. Якщо ж сліди підгоряння виявлені на колекторі, то це можна зачистити наждачним папером.

  • На поверхні колектора не допускається наявність сколів та інших механічних пошкоджень.

  • Бендікс стартера . Опис його несправності було викладено вище.

    При необхідності необхідно замінити.


  • ВАЗ-2105: ремонт стартера - поради і тонкощі
    Бендікс стартера

  • Щітки(див. Заміна щітки стартера і всі про це ) повинні мати висоту 12 мм - це мінімум. Якщо щітки на вашому стартері стерлися більше ніж допустимо (перевіряється за допомогою штангенциркуля), то їх треба замінити!

  • Планетарний механізм. Уважно розгляньте всі шестерні - кожну з них на наявність механічних пошкоджень.

    Негідні шестерні слід замінити.

  • А якщо пошкоджені вони всі, то слід міняти цілком механізм. Після складання перевірити легкість обертання шестерень.


  • ВАЗ-2105: ремонт стартера - поради і тонкощі
    ВАЗ 2105 стартер ремонт

  • І останнє - тестування обмоток якоря і статора. Статор перевіряється наступним чином.

    Один провід мультиметра підключається до самого корпусу стартера, другий до висновку статорної обмотки (по черзі). Має показувати опір близьке до 10 кОм.

  • Мультиметр підключаємо до висновків обмотки і дивимося на свідчення - опір не має прагне до нескінченності.

  • Один провід мультиметра підключаємо до корпусу, другий до контактних пластин. Опір в такому випадку також має бути близько 10 кОм.

  • Якщо щось не так, як у цій інструкції - деталь підлягає заміні.


  • Збірка стартера


    Всім знайомі слова - порядок складання зворотний порядку розбирання. Як би це банально не звучало - це дійсно так.

    І тому ми не будемо заглиблюватися в цей процес, а звернемо увагу лише на деякі дрібні моменти, про які не варто забувати.


    ВАЗ-2105: ремонт стартера - поради і тонкощі
    Щітки стартера
    Отже:

  • Мастило. Де вона повинна бути?

    Змастіть вал якоря, півкільце держателя якоря, обгонную муфту і бендікс (шестерню привода). Масло не повинне потрапляти на корпус якоря, статора та колектора. Будьте уважні.

  • Всі кріпильні деталі затягуйте без фанатизму - не шукайте собі зайвих проблем.

  • Осьовий люфт кожуха валу якоря не повинен перевищувати 05 мм (перевіряється штангенциркулем). Регулюється регулювальними шайбами у разі відхилення від нормального.

  • Встановлюйте стопорні кільця обережно, так як вони мають дуже погане властивість летіти геть у той кінець гаража, і його потім не знайдеш. А без нього встановлювати ні в якому разі не можна.

    Так що краще буде хоча б підставити руки так, щоб, у разі чого, своїми руками втримати це кільце.


  • Ну ось, наш стартер зібраний і тепер можна зі спокійною совістю встановлювати його на автомобіль.

    Установка


    Отже:

  • Вставляємо стартер ВАЗ 2105 в посадочне місце.

  • Потім закріплюємо його трьома кріпильними болтами.

  • Після чого слід встановити назад щиток стартера.

  • Тепер наступний крок - підключення назад всіх необхідних проводів до втягивающему реле.

  • Далі встановіть назад розтяжки (на інжекторному автомобілі) або ж встановіть корпус повітряного фільтра (на карбюраторному автомобілі).

  • Підключіть мінусову клему назад до акумулятора і можна пробувати заводити свій улюблений автомобіль.


  • Короткий висновок. Ремонт стартера своїми руками - справа не складне, але досить економне.

    Ціна на запчастини плюс ціна за роботу майстрам на найближчій СТО - вже хороші гроші. А так доведеться витратитися лише на запчастини.

    Сподіваємося, що ця стаття допомогла вам. Слідкуйте за своїм автомобілем, вчасно ремонтуйте і коли вам буде дуже потрібно, він послужить вам вірою і правдою!