Різниця Subaru BRZ і Toyota GT 86: технічні характеристики та особливості
Незабаром після початку XXI століття на ринку майже не залишилося недорогих спортивних автомобілів класичної компоновки, вельми поширених в кінці минулого ...
Найкращі японські універсали: рейтинг, огляд з фото
Універсал – це легкове авто з збільшеним багажником і просторим салоном. Зовсім недавно ці машини стали предметом гордості автолюбителів і заздрості ...
Тюнінг салону "Лади-Калини" своїми руками
Сучасне авто — це не просто засіб пересування, але і місце, де можна сховатися від міської суєти. І якщо в дорогих машинах інженери продумали стандартний ...
Скільки важить ВАЗ-2101? Вага кузова і двигуна ВАЗ-2101
На те, скільки важить ВАЗ-2101 впливає знос металевих частин, наявність додаткового обвісу та обладнання ГБО. Варто зазначити, що переважна частина сучасних ...

Заміна корзини зчеплення ваз 2112 своїми руками

25.12.14, Ваз
2048
  • 1 Пристрій і робота зчеплення
  • 1.1 Потрібний інструмент
  • 2 Знімаємо кошик

  • Заміна корзини зчеплення ваз 2112 своїми руками
    Зчеплення ВАЗ
    Коли виникають проблеми з перемиканням передач, вони погано або взагалі не перемикаються, виникають скрипи при натисканні або відпусканні педалі зчеплення, з'являється запах горілого пластику, все це ознаки несправності зчеплення. При їх появі необхідний ремонт і заміна корзини зчеплення на ваз 2112 та інших зношених деталей.

    Зчеплення закрито коробкою передач, з цього до нього ще треба дістатися, у вас є вибір - їхати на СТО і платити за ремонт, або впоратися з ним своїми руками, прочитавши цю статтю.


    Пристрій і робота зчеплення


    Зчеплення - важливий необхідний елемент трансмісії вашого автомобіля, призначений для короткочасного відключення мотора від трансмісії, їх плавного з'єднання після перемиканні передач, і запобігання від перевантажень всіх елементів трансмісії, і щоб гасити ударні коливання. Розташовується між двигуном і коробкою передач .

    Розглянемо його будову:

  • На сучасних автомобілях моделі ВАЗ встановлюється сухе однодискове зчеплення

  • Його конструкція включає маховик, диафрагменную пружину, натискної, ведений диски, підшипник вижимний з виделкою і муфтою

  • Конструктивні елементи цього агрегату розміщуються в корпусі (він же картер)

  • Картер прикріплений до двигуна болтами

  • Роль ведучого диска виконує маховик, встановлений на коленвал двигуна

  • Притискний диск придавлює до нього (маховика) ведений диск, але в разі необхідності може звільнити його від тиску

  • Притискний диск з'єднується з кожухом (корпусом) за допомогою пластинчастих тангенціальних пружинок

  • Ці пружини, грають роль зворотних пружин, коли зчеплення вимикається

  • На притискний диск тисне пружина (діафрагмова), яка забезпечує необхідне зусилля стиснення, щоб передавати крутний момент

  • Сама діафрагмова пружина по зовнішньому діаметру впирається в краю притискного диска

  • Її внутрішній діаметр представлений пружними сталевими листками (пелюстками), на краю яких натискає підшипник вимкнення (відключення) зчеплення (так званий «вижимний» підшипник)

  • Сама діафрагмова пружина міцно закріплюється в корпусі

  • Для міцності кріплення застосовуються розпірні болти або опорні кільця.

  • Притискний диск з пружиною (діафрагменної) і корпусом (кожухом) утворюють цілісний конструктивний блок, що носить звичну назву кошик

  • Кошик жорстко з'єднується болтами з маховиком

  • У розглянутій кошика зчеплення притискного дії пелюстки її діафрагменної пружини зміщуються до маховика при вимкненому зчепленні

  • Ведений диск розташований між вижимним диском і маховиком

  • Його маточина шліцами з'єднується з первинним валом КПП і може з ним переміщатися

  • Щоб забезпечити плавності вмикання агрегату зчеплення в маточині диска розміщуються демпферні пружини, які виконують роль гасителів коливань

  • З двох сторін веденого диска прикріплені фрикційні накладки

  • Вони виготовляються з суміші скляних волокон, тертої латунного та мідного зволікань, які спресовуються з сумішшю каучуку і смоли

  • Цей склад короткочасно може витримати температуру до 400градусов

  • Вижимний підшипник виконує функцію передавального пристрою між приводом і зчепленням

  • Він розташований на осі обертання нашого зчеплення і натискає на пелюстки його пружини (діафрагменної)

  • Сам підшипник насаджений на муфту вимикання передач

  • Переміщення муфти разом з підшипником відбувається за допомогою вилки зчеплення


  • Потрібний інструмент


    Для виконання зняття корзини зчеплення ваз 21124 ремонту і заміни його деталей вам знадобитися:

  • Оглядова яма, або естакада

  • Стандартний набір головок і простих ключів

  • Шлицевая (плоска) викрутка

  • Центруюча оправка для веденого диска

  • Стопори для коліс (башмаки)

  • Пасатижі або плоскогубці

  • Чисте ганчір'я

  • Графитная мастило, щоб змастити первинний вал

  • Помічник (він полегшить та прискорить роботу)


  • Знімаємо кошик


    Кошик зчеплення ваз 2112 знімається в такому порядку:









  • Закатуємо машину на оглядову яму або естакаду (дивлячись що у вас під рукою)

  • Даємо охолонути вихлопного колектора, щоб не обпектися

  • Знімаємо коробку передач, попередньо не забуваємо відключити провід живлення від акумулятора

  • Спочатку відкручуємо і знімаємо захист

  • Потім відкручуємо болти і витягуємо з коробки стабілізатор і кулісу


  • Заміна корзини зчеплення ваз 2112 своїми руками
    Відкручуємо і від'єднуємо кулісу

  • Зливаємо з коробки масло, відкрутивши зливну пробку і підставивши під отвір порожню чисту ємність (адже масло нам потім заливати назад)

  • Відкрутивши, знімаємо пильник зчеплення

  • Висмикуємо приводи з коробки, затикаємо отвори для приводів дерев'яними чопами


  • Заміна корзини зчеплення ваз 2112 своїми руками
    Висмикуємо приводи, затикаємо придатними за розміром чопами

  • Відключаємо роз'єми датчиків швидкості і заднього ходу

  • Знімаємо кронштейн (він при знятті буде заважати)

  • Встановлюємо під двигун упор і знімаємо його ліву подушку

  • Якщо двигун має задню опору її теж знімаємо

  • Ключиком «19» відкрутіть три гайки, що кріплять коробку до двигуна і болт

  • Відведіть її від двигуна і знімайте (цю процедуру краще виконувати з помічником)

  • Ось нам відкрилося зчеплення

  • Головкою або накидним ключем «на 8» , відкручуємо болти, якими кріпиться на ваз 2112 кошик зчеплення


  • Важливо: Відкручування кошика виконуйте рівномірно, викручуючи кожен болт на один оборот, потім наступний болт. І так по колу, поки не відкрутіть повністю кошик.








  • Притримуйте кошик, поки откручиваете, інакше модно впустити її і ведений диск на ногу

  • Відкрутивши болти, знімаємо диск зчеплення з кошиком, фото нижче


  • Заміна корзини зчеплення ваз 2112 своїми руками
    (Зліва направо) ведений диск і корзина зчеплення


    Раз вже знята кошик зчеплення на ваз 2112 необхідно перевірити цілісність всіх інших деталей і механізмів зчеплення, так як процес зняття досить трудомісткий і розбирати все спочатку через пару днів явно не весело, але такою буде ціна неуважність і поспіх.

    Отже:

  • Перевіряємо стан накладок веденого диска, зламані накладки або протерті до заклепок не допускаються, або переклепывайте або міняйте разом з диском (так звичайно швидше)

  • Перевіряємо стан пружин диска, не повинно бути зламані, або випадають, інакше диск міняємо

  • Перевіряємо стан шліців веденого диска, якщо вони виробилися в процесі експлуатації, диск підлягає заміні

  • Оглядаємо поверхню нашого маховика, при наявності глибоких борозен або задирів може знадобитися його шліфування в токарному верстаті

  • Оглядаємо кошик, продавлені або поламані пелюстки діафрагменної пружини означають необхідність заміни кошика

  • Поверхня притискного диска повинна бути гладкою, глибокі борозни від заклепок веденого диска означають заміну кошика, інакше отримаєте погане зчеплення, яке може прослизати

  • Зламані або продавлені (вичавлені) пружини вижимного диска теж означають заміну кошика

  • Беремо в руки вижимний з муфтою в зборі, відламані або сколені вушка муфти неприпустимі (не буде контакту з вилкою зчеплення)

  • Покрутіть підшипник руками, скрипи, шарудіння і відчутний люфт означає, що його потрібно міняти

  • Огляньте вилку зчеплення, прогину і тріщин бути не повинно, інакше міняйте вилку

  • Після повної перевірки і вибракування всіх деталей, пошкоджені замініть на нові

  • Потім встановіть кошик з веденим диском назад

  • При цьому треба звернути увагу, щоб при установці ведений диск виступаючою частиною лежав у бік кошика (відповідно плоска частина була спрямована в бік маховика)

  • Вставляємо центрирующую оправлення через кошик в ведений диск

  • Ми це робимо для того, щоб він став строго по центру щодо маховика

  • У разі якщо диск хоч трохи зміститься, ви не зможете вставити на місце коробку передач (первинний вал не увійде)

  • Закручуємо болти кошика в такому положенні

  • Як ви пам'ятаєте, по одному обороту кожен болт по колу


  • Заміна корзини зчеплення ваз 2112 своїми руками
    Вставили центрирующую оправку і закручуємо болти кошика

  • Після того як затиснули всі болти, витягуємо оправлення

  • На цьому наша інструкція по заміні кошика закінчена

  • Тепер можна ставити на місце коробку, і прикручувати всі зняті деталі назад


  • Додатково подивіться відео інструкцію по зняттю кошика.