Різниця Subaru BRZ і Toyota GT 86: технічні характеристики та особливості
Незабаром після початку XXI століття на ринку майже не залишилося недорогих спортивних автомобілів класичної компоновки, вельми поширених в кінці минулого ...
Найкращі японські універсали: рейтинг, огляд з фото
Універсал – це легкове авто з збільшеним багажником і просторим салоном. Зовсім недавно ці машини стали предметом гордості автолюбителів і заздрості ...
Тюнінг салону "Лади-Калини" своїми руками
Сучасне авто — це не просто засіб пересування, але і місце, де можна сховатися від міської суєти. І якщо в дорогих машинах інженери продумали стандартний ...
Скільки важить ВАЗ-2101? Вага кузова і двигуна ВАЗ-2101
На те, скільки важить ВАЗ-2101 впливає знос металевих частин, наявність додаткового обвісу та обладнання ГБО. Варто зазначити, що переважна частина сучасних ...

Ваз 2109: регулювання зчеплення своїми руками

25.12.14, Ваз
6770
  • 1 В яких випадках необхідно регулювати педаль
  • 2 Діагностика роботи зчеплення
  • 3 Регулювання педалі зчеплення
  • 3.1 Регулювання вільного ходу
  • 4 Як зрозуміти, що потрібна регулювання муфти
  • 5 Прокачування зчеплення

  • Ваз 2109: регулювання зчеплення своїми руками
    Регулювання зчеплення
    На ваз 2109 регулювання зчеплення проводиться в декількох випадках. В основному, якщо виявилися проблеми ваз 2109 зчеплення. Регулювання в даному випадку - це те, що треба.


    В яких випадках необхідно регулювати педаль


    Ваз 2109: регулювання зчеплення своїми руками
    Ваз 21093 регулювання зчеплення
    Регулювання зчеплення ваз 2109 необхідна, так як:

  • Якщо її не провести, то незабаром знадобиться ремонт автомобіля. Це пов'язано з тим, що він буде віддавати надто багато енергії для того, щоб педаль правильно працювала.

  • З-за неправильної роботи, педаль зчеплення частково вимикається. Це призводить до того, що диск зчеплення контактує з маховиком двигуна, в результаті чого вони обидва стираються.

  • Якщо хід педалі недостатній, то автомобіль буксує, тобто відбувається втрата крутного моменту коліс.


  • Діагностика роботи зчеплення


    Ваз 2109: регулювання зчеплення своїми руками
    Регулювання зчеплення на ваз 2109
    Щоб провести діагностику роботи педалі, необхідно взяти лінійку. З її допомогою треба виміряти відстань від педалі до підлоги.

    Нормальне відстань - 160 мм. В іншому випадку необхідна регулювання.
    Примітка: однак починати вимірювання ходу педалі потрібно буде тільки в тому випадку, якщо автомобіль буде працювати неправильно під час перемикання передач або під час початку руху.
    Ознаками неправильної роботи зчеплення є наступні:








  • Бажаючи плавно почати рух, нічого не виходить. Замість цього спостерігаються ривки і удари.

  • При перемиканні швидкостей чути шум.

  • Педаль зчеплення западає вниз.


  • Можна також провести диагностирующий тест самостійно.

    Для цього потрібно:

  • Завести двигун машини.

  • Повільним рухом відпустити педаль зчеплення.

  • Рушити з місця.


  • При цьому якщо автомобіль рушив вперед відразу після того, як водій почав відпускати педаль, значить вільний хід відсутній. У той же час, якщо машина не зрушила з місця навіть після того, як педаль була повністю відпущена, значить її хід більше норми.

    Регулювання педалі зчеплення


    Ваз 2109: регулювання зчеплення своїми руками
    Регулювання зчеплення в ваз 2109
    Після будь-якої маніпуляції з педаллю зчеплення її необхідно відрегулювати, інакше вона буде заклинювати.

    Для цього необхідно:

  • Відкрутити гайку, яка розташовується безпосередньо під педаллю.

  • Закрутити контргайку як можна сильніше. Вона знаходиться нижче попередньої гайки.

  • Закрутити гайку під педаллю.

  • Максимально підкрутити до вилки гумову шайбу.

  • Щоб збільшити хід педалі, слід закрутити гайку на наконечник. Щоб навпаки його зменшити - відгвинтити гайку.


  • Примітка: необхідно так відрегулювати хід педалі, щоб він знаходився в межах 120-130 мм
    Коли регулювання закінчена потрібно:

  • Натиснути 3 рази на зчеплення.

  • Знову виміряти відстань від підлоги до педалі.

  • Продовжувати регулювання педалі, поки її хід не досягне норми.


  • Для регулювання гідравлічного зчеплення слід:









  • Зняти пружину з кронштейна робочого циліндра і вилки.

  • Розкрутити або закрутити регулювальну гайку, розташовану на штоку циліндра.

  • Після цього вільний хід вилки повинен складати приблизно 5 мм.


  • Регулювання вільного ходу


    Це абсолютно нескладний процес. Її виконання займе всього близько 15 хвилин, але зате після цього водіння свого автомобіля стане набагато більш приємним процесом.

    З-за того, що педаль завищена, її хід є дуже довгим.

    Щоб виправити дану ситуацію знадобиться всього лише ключ на 12 і наступна інструкція:

  • Подивитися на рульовий вал. Тут можна побачити 2 гвинта (гвинт-упор з контргайкою, який обмежує верхнє положення педалі; контргайка, за допомогою якої і можна змінити хід педалі).

  • Відкрутити гвинт-упор.

  • Обертати їм до тих пір, поки положення педалі не буде нормальним.

  • Закрутити контргайку.


  • Щоб після регулювання зчеплення воно не буксував, треба провести наступні маніпуляції:

  • Відкрутити контргайку штока головного циліндра.

  • Обертати їм до тих пір, поки вільний хід повністю не зникне (під час його обертання потрібно буде прикладати зусилля).

  • Повернути штук на 1 оборот назад.

  • Подивитися, чи є у механізму вільний хід.

  • Похитувати шток циліндра туди-сюди.

  • Перевірити, наскільки добре працюють передачі.


  • Примітка: якщо під час їх роботи чути якийсь сторонній шум, значить дії були виконані неправильно. Треба все перевірити ще раз.

  • Закрутити контргайку.



  • Як зрозуміти, що потрібна регулювання муфти


    Ознаками того, що необхідно провести врегулювання муфти зчеплення, є:

  • Ривки або вібрації при натисканні зчеплення.

  • Невелика буксування зчеплення при тривалому натисканні.

  • Зчеплення веде.


  • В такому випадку регулювання муфти не уникнути.

    Щоб здійснити цей процес, слід виконати такі дії:

  • Включити нейтральне положення коробки передач .

  • Зняти картер зчеплення.

  • Зняти підшипник.


  • Примітка: робити це потрібно плавно і повільно, інакше можна злегка нашкодити підшипнику.

  • Крутити регулювальні гайки до тих пір, поки хід педалі не буде відрегульований.

  • Також треба перевірити, чи не є муфта занадто замасляній, так як це теж може бути причиною проковзування зчеплення.


  • Примітка: в цьому випадку, щоб її врегулювати, досить буде всього лише промити її бензином.

    Прокачування зчеплення


    Ваз 2109: регулювання зчеплення своїми руками
    Прокачування зчеплення
    Кожен раз, коли відбувається заміна рідини в системі, необхідно прокачувати зчеплення. Інакше сюди може потрапити повітря, що призведе до швидкого виходу системи з ладу.

    Прокачування відбувається так:

  • На штуцер циліндра надівається шланг.

  • Інший його кінець слід опустити в ємність з рідиною.

  • Повернути штуцер на 3/4 обороту.

  • Натискати на зчеплення до тих пір, поки зі шланга не перестануть виходити бульбашки повітря.


  • Примітка: якщо педаль повністю опущена, а виділення повітря не припинилося, значить слід загорнути штуцер. Дуже важливо, щоб рівень рідини в бачку був нормальним (не менше половини бачка).
    Регулювання і ремонт зчеплення - це абсолютно нескладний процес. Тому немає сенсу їхати в автосервіс, де ціна навіть на таку дріб'язкову роботу буде високою.

    Значно краще виконати діагностику і ремонт машини своїми руками і у себе вдома. Але на початку потрібно переглянути купу фото і відео, щоб не нашкодити автомобілю.

    Будь-яка інструкція допоможе швидко і якісно виконати роботу.