1 Можливі причини неполадок 1.1 Знімаємо і розбираємо зчеплення 1.2 Знімаємо коробку 1.3 Вилка і натискний підшипник 1.4 Розбираємо зчеплення Кошик вижимний підшипник і ведений диск зчеплення ваз 2109
Агрегат «зчеплення» здійснює короткочасне від'єднання двигуна (мотора) від трансмісії, плавне їх з'єднання при включенні - виключенні передач, а також охороняє всі деталі трансмісії від надмірних перевантажень, м'яко гасить коливання. Якщо автомобіль починає трясти або він пробуксовує, коли ви відпускаєте педаль зчеплення, або раптом виникають сторонні шуми, тріск, скрегіт - отже, необхідний ремонт зчеплення ваз 2109.
Ремонт на станції техобслуговування обійдеться в круглу суму, тому кожен власник, який розбирається в техніці, здатний виконати цю процедуру своїми руками. Ви теж дізнаєтеся, прочитавши нашу статтю, і зможете заощадити свої гроші.
Можливі причини неполадок
Сторонні звуки, скрегіт, пробуксовка - все це лише ознаки несправності зчеплення.
А нам важливіше зрозуміти причини:
Розтягнувся трос зчеплення Сильний знос самої поверхні веденого диска (до заклепок) Поява на веденому диску тріщин і вад (наприклад, руйнування накладок) Зламалися або зігнулися пружини діафрагми Поломка або прогин пелюсток ведучого диска З'явилася вироблення маховика Зносився вижимний підшипник Погнулися вилка зчеплення Простим поверхневим оглядом ці несправності не виявити - доведеться розбирати.
Знімаємо і розбираємо зчеплення
Починаємо зі зняття троса (він не вимагає зняття коробки):
Озброївшись стандартним набором інструментів, заїжджаємо на естакаду, або підйомник, можна на яму Знімаємо клеми з акумулятора Спочатку вивішуємо передок машини, відкручуємо і знімаємо колеса Потім відключаємо, а провід маси від корпусу коробки передач Знімаємо трос зчеплення.
Операція нескладна:
Спочатку відверніть всі регулювальні гайки Потім уважно огляньте систему зчеплення, постарайтеся запам'ятати розташування деталей Потім витягуємо з кронштейна нижній наконечник троса Відкручуємо регулювальні гайки, витягаємо нижній кінець троса з кронштейна
Від'єднуємо трос від важеля вилки зчеплення Потім знімаємо стопорну дужку з пальця педалі, розташованої усередині салону Від'єднуємо наконечник троса від педалі Знімаємо стопор і від'єднуємо трос від педалі
З боку рухового відсіку виймаємо гумову подушку, яка стоїть в отворі в щиті передка Потім витягуємо в бік рухового відсіку через цей отвір наконечник троса Повністю виймаємо трос зчеплення, оглядаємо, при необхідності встановлюємо новий Переконайтеся, що втулка, розташована між гумовими подушками входить в кронштейн, розташований на коробці передач, в іншому випадку ви пошкодите різьблення Після установки обов'язково відрегулюйте привід зчеплення Якщо вся проблема полягала в тросі, ремонт завершений, однак чаші проблема набагато глибше.
Знімаємо коробку
Щоб дістатися до решти деталей зчеплення, доведеться знімати коробку передач, наша інструкція вам допоможе:
Зняття коробки починаємо зі зняття стартера(див. Ремонт стартера Ваз 2109 своїми руками - можливість непогано заощадити ) Викручуємо три гайки, якими він кріпиться (одна з них розташовується із зворотного боку корпусу стартера) Не забуваємо відкрутити всі дроти і клеми Послаблюємо хомут приводу перемикання передач, сдергиваем його Знімаємо тросик спідометра Знімаємо колодку дроти датчика заднього ходу Відкручуємо кріплення розтяжок Відкрутивши гайки кріплення розтяжок, відводимо їх (розтяжки) в сторони. Далі выпрессовываем з поворотного важеля палець опори Попередньо витягуємо шплінт і відкручуємо гайку Викручуємо два болта, щоб від'єднати від поворотного кулака весь шарнір Видавлюємо монтуванням наконечник внутрішнього шруса Заглушаем отвір в коробці, інакше розіллється масло при знятті Переходимо до корпусу зчеплення: Щоб зняти нижню захист, відкручуємо три болти Обов'язково спиратися мотор і коробку на підставки або бруски, або вивішуємо агрегат з допомогою лебідки Спочатку відкручуємо задню опору, а потім ліву Тепер переходимо до самої коробці:
Знімати коробку поодинці не рекомендується, краще покличте помічника Відкручуємо кріплення корпуса коробки (три болти і гайка) Стягуємо КПП строго по горизонталі, не зачіпаємо при цьому первинним валом пелюстки натискної пружини (якщо зламати їх, зросте ціна ремонту) Акуратно ставимо коробку на підлогу, прибираємо, щоб не заважала під ногами Вилка і натискний підшипник
Вилка зчеплення ваз 2109
Після зняття коробки передач і знімаємо вилку і підшипник, для цього:
Підчіплюємо викруткою акуратно захисний чохол Дістаємо чохол з отвору в корпусі коробки Порваний, або втратив пружність чохол замінюємо Плоскогубцями, стискаємо пелюстки фіксатора з внутрішньої сторони корпусу зчеплення і одночасно подцепляем викруткою зовні, щоб вийняти пластмасову втулку на осі вилки зчеплення Якщо втулка зношена, або пошкоджені пелюстки її фіксатора, замінюємо втулку Піднімаємо вилку зчеплення, і виводимо вісь вилки з втулки, яка запресована в корпус зчеплення Знімаємо вилку зчеплення, виводимо вісь, потім важіль через отвір в корпусі зчеплення. Знімаємо кінці пружинки з лапок муфти підшипника, кінці віджимаємо викруткою Пружина, притискає муфту підшипника до вилки
Знімаємо вижимний підшипник з направляючої втулки Оглядаємо стан вилки, якщо лапки погнуті, або мають вироблення, вилку слід замінити Заклинив, погано обертається, скрипучий підшипник підлягає заміні Якщо муфта підшипника має сколи, пошкодження лапок, або посадкового місця під підшипник, вона підлягає заміні Встановлюємо тому вилку з підшипником Розбираємо зчеплення
І так переходимо до розбирання і дефектовке зчеплення:
Тепер нам потрібно спеціальна оправлення, щоб не випав наш ведений диск Замість неї цілком годиться старий первинний вал Зафіксуємо міцною викруткою провідний диск, від провертання Викручуємо всі болти, що кріплять кошик Вставляємо оправлення, і знімаємо зчеплення в зборі Порада 1: При відкручування болтів, що кріплять кошик зчеплення, застопорить маховик за допомогою викрутки. Встановіть болт ля кращого упору викрутки
Порада 2:Знімати кошик зчеплення можна і без допомоги оправки, при цьому лише треба притримувати ведений диск, щоб уникнути його випадання з кожуха зчеплення, вона знадобиться при постановці кошика на місце. Оправлення треба або виточити (замовити) за формою і діаметру первинного валу або використовувати старий первинний вал
Вставляємо оправку в отвір для первинного валу (фото внизу) Відкручуємо болти, що кріплять кошик зчеплення до маховика (дивись поради 1 і 2) Відкручуємо кошик зчеплення
Знімаємо акуратно кожух зчеплення з веденим диском Оглядаємо ведений диск Так виглядає ведений диск ваз 2109
Перевіряємо знос його фрикційних накладок.
Замінюємо фрикційні накладки або ведений диск у випадках:
Поглиблення головок заклепок менше 02 міліметра Замаслена поверхню накладок Заклепувальні з'єднання ослаблені Спостерігаються тріщини і викришування накладок Перевіряємо надійність кріплення демпферных пружин, розташованих у гніздах маточини знятого веденого диска:
Якщо вони зламані, диск необхідно замінити Якщо ви виявили викривлення диска, перевірити його на биття Коли значення биття більше 05 міліметра, замінюємо диск Оглядаємо тертьові поверхні маховика і знятого натискного диска:
Не допустимо наявність глибоких рисок, забоїн, задирів слідів перегріву і зносу Поверхня натискного диска корзини зчеплення
Ослаблення заклепочных деталей натискного диска неприпустимо При виявленні дефектів маховика або натискного диска, їх рекомендується замінити Уважно оглядаємо і оцінюємо придатність діафрагменної пружини, а так само опорних кілець знятого натискного диска:
Справна діафрагмова пружина
Опорні кільця з тріщинами і слідами зносу означають заміну кошика Не допускається наявність тріщин (сколів) на діафрагменної пружини Місця зіткнення пелюстків пружини з вижимним підшипником повинні розташовуватися в одній площині, не мати при цьому видимих слідів зносу Укладаємо ведений диск в кошик так, щоб найменш виступаюча частина його маточини дивилася в бік маховика Найбільш виступаюча частина веденого диска дивиться в сторону коробки передач
Вставляємо оправку в шліци нашого веденого диска Встановлюємо кошик на маховик і закручуємо шістьма болтами до маховика Болти закручуємо рівномірно і по діагоналі, з моментом 19-31 кгс·м Закручуємо кошик зчеплення на місце, рівномірно і по діагоналі обтиску болти кріплення
Тепер можна вийняти центрирующую оправлення Змащуємо шліци первинного валу КПП і внутрішню поверхню вижимного підшипника мастилом (тонким шаром) Встановлюємо на місце коробку передач Знову скористайтеся допомогою напарника Закінчивши роботу, регулюємо натяг троса і перевіряємо роботу зчеплення:
Послаблюємо контргайку, яка знаходиться на нижньому кінці троса Крутячи регулювальну гайку, встановлюємо необхідний хід педалі Кілька разів натискаємо на педаль до упору її в підлогу, знову перевіряємо хід педалі, затискаємо контргайку На цьому ремонт зчеплення завершений, рекомендуємо додатково подивитися відео.