Різниця Subaru BRZ і Toyota GT 86: технічні характеристики та особливості
Незабаром після початку XXI століття на ринку майже не залишилося недорогих спортивних автомобілів класичної компоновки, вельми поширених в кінці минулого ...
Найкращі японські універсали: рейтинг, огляд з фото
Універсал – це легкове авто з збільшеним багажником і просторим салоном. Зовсім недавно ці машини стали предметом гордості автолюбителів і заздрості ...
Тюнінг салону "Лади-Калини" своїми руками
Сучасне авто — це не просто засіб пересування, але і місце, де можна сховатися від міської суєти. І якщо в дорогих машинах інженери продумали стандартний ...
Скільки важить ВАЗ-2101? Вага кузова і двигуна ВАЗ-2101
На те, скільки важить ВАЗ-2101 впливає знос металевих частин, наявність додаткового обвісу та обладнання ГБО. Варто зазначити, що переважна частина сучасних ...

Ваз 2109: ремонт зчеплення своїми руками

25.12.14, Ваз
3338
  • 1 Можливі причини неполадок
  • 1.1 Знімаємо і розбираємо зчеплення
  • 1.2 Знімаємо коробку
  • 1.3 Вилка і натискний підшипник
  • 1.4 Розбираємо зчеплення

  • Ваз 2109: ремонт зчеплення своїми руками
    Кошик вижимний підшипник і ведений диск зчеплення ваз 2109
    Агрегат «зчеплення» здійснює короткочасне від'єднання двигуна (мотора) від трансмісії, плавне їх з'єднання при включенні - виключенні передач, а також охороняє всі деталі трансмісії від надмірних перевантажень, м'яко гасить коливання. Якщо автомобіль починає трясти або він пробуксовує, коли ви відпускаєте педаль зчеплення, або раптом виникають сторонні шуми, тріск, скрегіт - отже, необхідний ремонт зчеплення ваз 2109.

    Ремонт на станції техобслуговування обійдеться в круглу суму, тому кожен власник, який розбирається в техніці, здатний виконати цю процедуру своїми руками. Ви теж дізнаєтеся, прочитавши нашу статтю, і зможете заощадити свої гроші.


    Можливі причини неполадок


    Сторонні звуки, скрегіт, пробуксовка - все це лише ознаки несправності зчеплення.

    А нам важливіше зрозуміти причини:

  • Розтягнувся трос зчеплення

  • Сильний знос самої поверхні веденого диска (до заклепок)

  • Поява на веденому диску тріщин і вад (наприклад, руйнування накладок)

  • Зламалися або зігнулися пружини діафрагми

  • Поломка або прогин пелюсток ведучого диска

  • З'явилася вироблення маховика

  • Зносився вижимний підшипник

  • Погнулися вилка зчеплення


  • Простим поверхневим оглядом ці несправності не виявити - доведеться розбирати.

    Знімаємо і розбираємо зчеплення


    Починаємо зі зняття троса (він не вимагає зняття коробки):

  • Озброївшись стандартним набором інструментів, заїжджаємо на естакаду, або підйомник, можна на яму

  • Знімаємо клеми з акумулятора

  • Спочатку вивішуємо передок машини, відкручуємо і знімаємо колеса

  • Потім відключаємо, а провід маси від корпусу коробки передач


  • Знімаємо трос зчеплення.

    Операція нескладна:








  • Спочатку відверніть всі регулювальні гайки

  • Потім уважно огляньте систему зчеплення, постарайтеся запам'ятати розташування деталей

  • Потім витягуємо з кронштейна нижній наконечник троса


  • Ваз 2109: ремонт зчеплення своїми руками
    Відкручуємо регулювальні гайки, витягаємо нижній кінець троса з кронштейна

  • Від'єднуємо трос від важеля вилки зчеплення

  • Потім знімаємо стопорну дужку з пальця педалі, розташованої усередині салону

  • Від'єднуємо наконечник троса від педалі


  • Ваз 2109: ремонт зчеплення своїми руками
    Знімаємо стопор і від'єднуємо трос від педалі

  • З боку рухового відсіку виймаємо гумову подушку, яка стоїть в отворі в щиті передка

  • Потім витягуємо в бік рухового відсіку через цей отвір наконечник троса

  • Повністю виймаємо трос зчеплення, оглядаємо, при необхідності встановлюємо новий

  • Переконайтеся, що втулка, розташована між гумовими подушками входить в кронштейн, розташований на коробці передач, в іншому випадку ви пошкодите різьблення

  • Після установки обов'язково відрегулюйте привід зчеплення


  • Якщо вся проблема полягала в тросі, ремонт завершений, однак чаші проблема набагато глибше.

    Знімаємо коробку


    Щоб дістатися до решти деталей зчеплення, доведеться знімати коробку передач, наша інструкція вам допоможе:

  • Зняття коробки починаємо зі зняття стартера(див. Ремонт стартера Ваз 2109 своїми руками - можливість непогано заощадити )

  • Викручуємо три гайки, якими він кріпиться (одна з них розташовується із зворотного боку корпусу стартера)

  • Не забуваємо відкрутити всі дроти і клеми

  • Послаблюємо хомут приводу перемикання передач, сдергиваем його

  • Знімаємо тросик спідометра

  • Знімаємо колодку дроти датчика заднього ходу

  • Відкручуємо кріплення розтяжок

  • Відкрутивши гайки кріплення розтяжок, відводимо їх (розтяжки) в сторони.

  • Далі выпрессовываем з поворотного важеля палець опори

  • Попередньо витягуємо шплінт і відкручуємо гайку

  • Викручуємо два болта, щоб від'єднати від поворотного кулака весь шарнір

  • Видавлюємо монтуванням наконечник внутрішнього шруса

  • Заглушаем отвір в коробці, інакше розіллється масло при знятті

  • Переходимо до корпусу зчеплення:

  • Щоб зняти нижню захист, відкручуємо три болти

  • Обов'язково спиратися мотор і коробку на підставки або бруски, або вивішуємо агрегат з допомогою лебідки

  • Спочатку відкручуємо задню опору, а потім ліву


  • Тепер переходимо до самої коробці:

  • Знімати коробку поодинці не рекомендується, краще покличте помічника

  • Відкручуємо кріплення корпуса коробки (три болти і гайка)

  • Стягуємо КПП строго по горизонталі, не зачіпаємо при цьому первинним валом пелюстки натискної пружини (якщо зламати їх, зросте ціна ремонту)

  • Акуратно ставимо коробку на підлогу, прибираємо, щоб не заважала під ногами


  • Вилка і натискний підшипник


    Ваз 2109: ремонт зчеплення своїми руками
    Вилка зчеплення ваз 2109
    Після зняття коробки передач і знімаємо вилку і підшипник, для цього:









  • Підчіплюємо викруткою акуратно захисний чохол

  • Дістаємо чохол з отвору в корпусі коробки

  • Порваний, або втратив пружність чохол замінюємо

  • Плоскогубцями, стискаємо пелюстки фіксатора з внутрішньої сторони корпусу зчеплення і одночасно подцепляем викруткою зовні, щоб вийняти пластмасову втулку на осі вилки зчеплення

  • Якщо втулка зношена, або пошкоджені пелюстки її фіксатора, замінюємо втулку

  • Піднімаємо вилку зчеплення, і виводимо вісь вилки з втулки, яка запресована в корпус зчеплення

  • Знімаємо вилку зчеплення, виводимо вісь, потім важіль через отвір в корпусі зчеплення.

  • Знімаємо кінці пружинки з лапок муфти підшипника, кінці віджимаємо викруткою


  • Ваз 2109: ремонт зчеплення своїми руками
    Пружина, притискає муфту підшипника до вилки

  • Знімаємо вижимний підшипник з направляючої втулки

  • Оглядаємо стан вилки, якщо лапки погнуті, або мають вироблення, вилку слід замінити

  • Заклинив, погано обертається, скрипучий підшипник підлягає заміні

  • Якщо муфта підшипника має сколи, пошкодження лапок, або посадкового місця під підшипник, вона підлягає заміні

  • Встановлюємо тому вилку з підшипником


  • Розбираємо зчеплення


    І так переходимо до розбирання і дефектовке зчеплення:

  • Тепер нам потрібно спеціальна оправлення, щоб не випав наш ведений диск

  • Замість неї цілком годиться старий первинний вал

  • Зафіксуємо міцною викруткою провідний диск, від провертання

  • Викручуємо всі болти, що кріплять кошик

  • Вставляємо оправлення, і знімаємо зчеплення в зборі


  • Порада 1: При відкручування болтів, що кріплять кошик зчеплення, застопорить маховик за допомогою викрутки. Встановіть болт ля кращого упору викрутки
    Порада 2:Знімати кошик зчеплення можна і без допомоги оправки, при цьому лише треба притримувати ведений диск, щоб уникнути його випадання з кожуха зчеплення, вона знадобиться при постановці кошика на місце. Оправлення треба або виточити (замовити) за формою і діаметру первинного валу або використовувати старий первинний вал

  • Вставляємо оправку в отвір для первинного валу (фото внизу)

  • Відкручуємо болти, що кріплять кошик зчеплення до маховика (дивись поради 1 і 2)


  • Ваз 2109: ремонт зчеплення своїми руками
    Відкручуємо кошик зчеплення

  • Знімаємо акуратно кожух зчеплення з веденим диском

  • Оглядаємо ведений диск


  • Ваз 2109: ремонт зчеплення своїми руками
    Так виглядає ведений диск ваз 2109
    Перевіряємо знос його фрикційних накладок.

    Замінюємо фрикційні накладки або ведений диск у випадках:

  • Поглиблення головок заклепок менше 02 міліметра

  • Замаслена поверхню накладок

  • Заклепувальні з'єднання ослаблені

  • Спостерігаються тріщини і викришування накладок




  • Перевіряємо надійність кріплення демпферных пружин, розташованих у гніздах маточини знятого веденого диска:

  • Якщо вони зламані, диск необхідно замінити

  • Якщо ви виявили викривлення диска, перевірити його на биття

  • Коли значення биття більше 05 міліметра, замінюємо диск


  • Оглядаємо тертьові поверхні маховика і знятого натискного диска:

  • Не допустимо наявність глибоких рисок, забоїн, задирів слідів перегріву і зносу


  • Ваз 2109: ремонт зчеплення своїми руками
    Поверхня натискного диска корзини зчеплення

  • Ослаблення заклепочных деталей натискного диска неприпустимо

  • При виявленні дефектів маховика або натискного диска, їх рекомендується замінити


  • Уважно оглядаємо і оцінюємо придатність діафрагменної пружини, а так само опорних кілець знятого натискного диска:
    Ваз 2109: ремонт зчеплення своїми руками
    Справна діафрагмова пружина

  • Опорні кільця з тріщинами і слідами зносу означають заміну кошика

  • Не допускається наявність тріщин (сколів) на діафрагменної пружини

  • Місця зіткнення пелюстків пружини з вижимним підшипником повинні розташовуватися в одній площині, не мати при цьому видимих слідів зносу

  • Укладаємо ведений диск в кошик так, щоб найменш виступаюча частина його маточини дивилася в бік маховика


  • Ваз 2109: ремонт зчеплення своїми руками
    Найбільш виступаюча частина веденого диска дивиться в сторону коробки передач

  • Вставляємо оправку в шліци нашого веденого диска

  • Встановлюємо кошик на маховик і закручуємо шістьма болтами до маховика

  • Болти закручуємо рівномірно і по діагоналі, з моментом 19-31 кгс·м


  • Ваз 2109: ремонт зчеплення своїми руками
    Закручуємо кошик зчеплення на місце, рівномірно і по діагоналі обтиску болти кріплення

  • Тепер можна вийняти центрирующую оправлення

  • Змащуємо шліци первинного валу КПП і внутрішню поверхню вижимного підшипника мастилом (тонким шаром)

  • Встановлюємо на місце коробку передач

  • Знову скористайтеся допомогою напарника


  • Закінчивши роботу, регулюємо натяг троса і перевіряємо роботу зчеплення:

  • Послаблюємо контргайку, яка знаходиться на нижньому кінці троса

  • Крутячи регулювальну гайку, встановлюємо необхідний хід педалі

  • Кілька разів натискаємо на педаль до упору її в підлогу, знову перевіряємо хід педалі, затискаємо контргайку


  • На цьому ремонт зчеплення завершений, рекомендуємо додатково подивитися відео.