Різниця Subaru BRZ і Toyota GT 86: технічні характеристики та особливості
Незабаром після початку XXI століття на ринку майже не залишилося недорогих спортивних автомобілів класичної компоновки, вельми поширених в кінці минулого ...
Найкращі японські універсали: рейтинг, огляд з фото
Універсал – це легкове авто з збільшеним багажником і просторим салоном. Зовсім недавно ці машини стали предметом гордості автолюбителів і заздрості ...
Тюнінг салону "Лади-Калини" своїми руками
Сучасне авто — це не просто засіб пересування, але і місце, де можна сховатися від міської суєти. І якщо в дорогих машинах інженери продумали стандартний ...
Скільки важить ВАЗ-2101? Вага кузова і двигуна ВАЗ-2101
На те, скільки важить ВАЗ-2101 впливає знос металевих частин, наявність додаткового обвісу та обладнання ГБО. Варто зазначити, що переважна частина сучасних ...

Ваз 2110: заміна троса зчеплення своїми руками

25.12.14, Ваз
2505
  • 1 Як все працює
  • 2 Способи заміни
  • 2.1 Спосіб перший
  • 211 Знімаємо механізм склоочисника
  • 212 Міняємо тросик зчеплення
  • 2.2 Варіант другий
  • 3 Регулювання

  • Ваз 2110: заміна троса зчеплення своїми руками
    Тросик зчеплення
    Тросик зчеплення передає зусилля від педалі, при її натисканні, на вилці. Вилка тисне на підшипник, який впливає на пелюстки діафрагменної пружини.

    Як правило, заміна троса зчеплення на ваз 2110 провадиться, якщо він обривається або сильно розтягується. Причиною найчастіше стає експлуатація автомобіля в екстремальних умовах.

    Зустрічається така неприємність на «літніх» автомобілях (з хорошим пробігом), на яких власники їздять практично круглий рік. Однак це може статися і раптом, цілком несподівано, і з незрозумілих причин.

    Так само трос може «закиснути» якщо машиною користуються вкрай рідко. Замінити трос зчеплення на ваз 2110 можна самому.

    Ця не складна операція і не вимагає від вас якихось професійних інструментів або специфічних знань, хоча, лише базові технічні навички, стандартний інструмент і трохи терпіння. Допоможе вам наша інструкція.


    Як все працює


    Зчеплення(див. Ремонт зчеплення ваз 2110 - робимо самі ) автомобіля слугує для короткочасного відключення двигуна від трансмісії, потім плавного з'єднання їх.

    Розглянемо детальніше його пристрій і роботу:

  • Воно складається з ведучого (натискного) диска, веденого диска, приводу вимикання, вилки і вижимного підшипника

  • Привід вимкнення зчеплення буває тросовим або гідравлічним (в нашому випадку тросовий)

  • В обох випадках однакове призначення - передача зусилля від педалі до выжимному підшипнику

  • Ведучий (натискний) диск жорстко закріплений болтами на маховику. Ведений диск розташовується між маховиком і натискним диском

  • Він з'єднується з первинним валом КПП шліцьовим зачепленням (КПП - коробка перемикання передач)


  • Як ці деталі всі разом працюють?

    Щоб це зрозуміти, розглянемо, що відбувається при натисканні на педаль зчеплення:

  • При натисканні педалі зчеплення спершу взагалі нічого не відбувається (це вибирає вільний хід троса), потім вилка починає натискати на вижимний підшипник , підшипник натискає на краю пелюсток діафрагменної пружини, розташованої на нажимном диску

  • Натискний диск в результаті незначно зміщується в напрямку від маховика

  • При цьому ведений диск вивільняється й перестає бути затиснутим між ведучим диском маховиком

  • Він прослизає між ними

  • Таким чином, обертання від коленвала двигуна більше не передається на первинний вал КПП, і вал при цьому зупиняється

  • Що дозволяє водієві переключити першу передачу, аналогічно і всі інші


  • На ваз 2110 тросик зчеплення приймає в цьому безпосередню участь:

  • Одним кінцем він з'єднується з важелем педалі, а іншим - з важелем вилки зчеплення Натиснення на педаль викликає переміщення троса в його оболонці

  • Трос тягне важіль, і вилка повертаючись на осі, тисне лапками на вижимний підшипник

  • Підшипник ж це передає тиск на краю пелюсток діафрагменної пружини ведучого (натискного) диска

  • Ціна тросика зчеплення ваз 2110 становить приблизно 220-280 рублів


  • Способи заміни


    Заміна троса зчеплення в ваз 2110 виконується двома різними способами:








  • Перший: Знімати жабо і механізм склоочисника ВАЗ

  • Другий: Без зняття жабо і механізму склоочисника відповідно


  • Також запам'ятайте, що після заміни троса, хід педалі зчеплення обов'язково потрібно відрегулювати.

    Спосіб перший


    Попередньо розглянемо можливі різновиди жабо:

  • Жабо З/О (старого зразка) та Н/О (нового зразка) є повністю взаємозамінними

  • Це означає, що кріплення, а також механізми омивачів лобового скла не потребують доопрацювання

  • Іноді однак, при заміні жабо З/на жабо Н/О можуть виникнути деякі складності, наприклад: можуть виникнути зазори (щілини) між склом і ущільнювальної гумкою жабо особливо ближче до країв

  • Усунути їх можна скориставшись напилком


  • Поява щілин зазвичай викликано такими причинами:

  • Низька якість самої накладки (жабо)

  • Порушення геометрії кузова (це відноситься до машин старше десяти років, або побували в аваріях)


  • Далі розглянемо як замінити жабо і старого та нового зразка.

    Заміна троса зчеплення на ваз 2110 знімаючи жабо і склоочисник проводиться в такому порядку:

  • Щоб зняти жабо старого зразка вам потрібні: головка на «10» з тріскачкою, ключик на «10» (відкрутити там, куди не підлізти головкою), плоска і хрестова викрутка


  • Ваз 2110: заміна троса зчеплення своїми руками
    Кріплення жабо старого зразка

  • Відкручуємо гайки (їх два), розташовані по краях облицювання, голівкою на «10»

  • Потім відвертаємо п'ять саморізів, хрестової викруткою

  • Плоскою викруткою піддягаємо фіксатори, розташовані в задній частині

  • Піднімаємо облицювання і від'єднуємо трубки від склоомивачів

  • Знімаємо верхню частину накладки

  • Далі знімаємо повідці з двірників(див. Ремонт двірників своїми силами ), відкручуємо гайки ключиком на «10»

  • Викручуємо десять саморізів, що кріплять накладку, і ще чотири саморіза прихованих під заглушками, за допомогою хрестової викрутки

  • Підчепивши фіксатор в центрі знімаємо накладку з рами вітрового вікна

  • Щоб від'єднати останню частину жабо, нам слід викрутити ще шість саморізів кріплення шумоізоляції, потім зняти кожух


  • Щоб зняти жабо нового зразка знадобиться той же інструмент.
    Ваз 2110: заміна троса зчеплення своїми руками
    Схема кріплення жабо нового зразка
    Щоб від'єднати верхню частину жабо нового зразка, виконуємо таку послідовність дій:

  • Відкручуємо дві гайки на обох краях облицювання, голівкою на «10»

  • Викручуємо чотири саморіза, що кріплять облицювання, які заховані під заглушками, хрестової викруткою

  • Відвертаємо саморізи (їх шість), що кріплять шумоізоляцію до накладці вітрового скла


  • Знімаємо нижню частину жабо:









  • Відкручуємо дванадцять саморізів, хрестової викруткою

  • Відводимо водоотводящий щиток в бік від облицювання і знімаємо шланг з трійника омивача

  • Знімаємо водоотводящий щиток

  • Потім знімаємо частина жабо


  • Встановлюється жабо в зворотному порядку.


    Знімаємо механізм склоочисника


    Щоб зняти механізм склоочисника своїми руками, використовуємо набір інструментів, описаний вище, виконуємо такі дії:

  • Відключаємо мінусову клему акумулятора, знімаємо вітрову накладку (жабо) як описано вище

  • Потім розширювальний бачок

  • Відключаємо роз'єм моторедуктора склоочисника.

  • Відкручуємо гайку кріплення лівого механізму трапеції до кузова

  • Потім гайку кріплення правого

  • Викручуємо болт, що кріпить кронштейна моторедуктора

  • Знімаємо трапеція склоочисника зі шпильок

  • Витягуємо її з короба воздухопритока


  • Ваз 2110: заміна троса зчеплення своїми руками
    Трапеція склоочисника
    Тепер переходимо до зняття самого троса.


    Міняємо тросик зчеплення


    Щоб на ваз 2110 поміняти трос зчеплення знадобляться два ключа на «19» (обов'язково ріжкових), ключик на «8» і пара все тих же викруток.

    Трос знімається так:

  • З допомогою двох ключів на 19 послаблюємо дві гайки (фото внизу)


  • Ваз 2110: заміна троса зчеплення своїми руками
    Використовуючи два ключика на «19» послаблюємо гайки троса

  • Потім виймаємо тросик із кронштейна

  • Витягуємо наконечник троса зчеплення з вилки, розташованої на коробці передач

  • Потім знімаємо при допомогою хрестової викрутки кожух педалі зчеплення


  • Ваз 2110: заміна троса зчеплення своїми руками
    Знімаємо кожух педалі зчеплення

  • Підчіплюємо стопорну скобу плоскою викруткою

  • Дістаємо стопорну скобу

  • Витягуємо палець, отцепляем наконечник троса зчеплення


  • Ваз 2110: заміна троса зчеплення своїми руками
    Знявши стопорну скобу, виймаємо палець, отцепляем наконечник троса від педалі

  • Тепер переходимо в салон, скориставшись ключем на «8» відкручуємо опорну пластину

  • Витягуємо опорну пластину

  • Тепер можна витягнути в салон тросик цілком

  • Прикріплюємо новий тросик на місце старого і збираємо всі зняті елементів (жабо і трапеція склоочисника) у зворотному порядку


  • На цьому заміна троса зчеплення ваз 2110 першим способом закінчено.

    Варіант другий


    Не можна сказати однозначно, що це більш легкий спосіб, у ньому є свої нюанси.

    Міняємо трос зчеплення ваз 2110 не знімаючи жабо:

  • Відпускаємо затягування кріплення троса ключами на 19

  • Виймаємо тросик із кронштейна

  • Виводимо наконечник троса із зачеплення з вилкою вимикання зчеплення

  • Тепер переміщаємося в салон і там відкручуємо гайку, що кріпить тросик біля педалі, використовуємо ключик на «8»

  • Знімаємо дужку, кріпить наконечник троса до педалі

  • Для цього нам потрібно максимально підняти вгору педаль зчеплення і плоскою викруткою підчепити кліпсу

  • Тепер ми можемо витягти трос через салон

  • Обов'язково треба зняти пластикову втулку з пальця педалі


  • Ваз 2110: заміна троса зчеплення своїми руками
    Знімаємо пластикову втулку з пальця педалі зчеплення

  • Якщо втулка зламана, або зношена, міняємо її на нову

  • Врахуйте, розріз втулки передбачений конструкцією і не є дефектом

  • Протягуємо новий трос під капот з салону

  • Найскладніша процедура при такому методі - це одягти тому дужку, кріпить наконечник троса до педалі

  • Неприємність полягає в тому, що туди підлізти дуже важко, тому додається заводської інструкції і рекомендується знімати склоочисник і жабо

  • Як варіант - замінити дужку своїм затиском, виготовленим із скріпки

  • Акуратно застебніть свою саморобну кліпсу в поглиблення кріплення і затисніть пасатижами для надійності, саме так роблять любителі

  • Можна (і навіть потрібно) змастити тросик зчеплення трансмісійним або моторним маслом, але краще всього використовувати густу консистентне мастило (наприклад, ШРУС), щоб вона не замерзала взимку

  • Однак змастити трос всередині кожуха такою густою змазкою вельми проблематично


  • Як бачите, замінити трос зчеплення ваз 2110 самостійно досить просто. Навіть для тих, хто це робить в перший раз.


    Регулювання


    Після заміни троса обов'язково зробіть регулювання.

    Після заміни старого троса на новий нам необхідно правильно відрегулювати хід педалі від верхнього її положення до самої підлоги автомобіля:

  • Хід педалі зчеплення повинен знаходитися в межах 1255 -130 міліметрів

  • Ви можете орієнтуватися по положенню самої педалі по відношенню до інших

  • Відрегулюйте тросик, щоб вона (педаль) знаходилася на одному рівні з іншими педалями вашої машини

  • Щоб відрегулювати хід педалі зчеплення, беремо два ключа на «13» і послаблюємо контргайку на нижньому наконечнику троса


  • Ваз 2110: заміна троса зчеплення своїми руками
    Послаблюємо контргайку троса ключами на «13»

  • Обертаємо регулювальну гайку (змінюючи тим самим положення нижнього кінця троса) встановлюємо таким чином необхідний хід педалі

  • Потім необхідно кілька разів натиснути на педаль, до її повного упору в підлогу, ще раз перевірити величину ходу, після цього затягнути контргайку


  • На цьому ваз 2110 заміна троса зчеплення і регулювання закінчена. Додатково рекомендуємо подивитися відео.