Різниця Subaru BRZ і Toyota GT 86: технічні характеристики та особливості
Незабаром після початку XXI століття на ринку майже не залишилося недорогих спортивних автомобілів класичної компоновки, вельми поширених в кінці минулого ...
Найкращі японські універсали: рейтинг, огляд з фото
Універсал – це легкове авто з збільшеним багажником і просторим салоном. Зовсім недавно ці машини стали предметом гордості автолюбителів і заздрості ...
Тюнінг салону "Лади-Калини" своїми руками
Сучасне авто — це не просто засіб пересування, але і місце, де можна сховатися від міської суєти. І якщо в дорогих машинах інженери продумали стандартний ...
Скільки важить ВАЗ-2101? Вага кузова і двигуна ВАЗ-2101
На те, скільки важить ВАЗ-2101 впливає знос металевих частин, наявність додаткового обвісу та обладнання ГБО. Варто зазначити, що переважна частина сучасних ...

Диск зчеплення на ваз 2110: міняємо своїми руками

25.12.14, Ваз
3040
  • 1 Пристрій основних елементів
  • 1.1 Маховик
  • 1.2 Кошик
  • 1.3 Ведений диск
  • 1.4 Вижимний підшипник
  • 1.5 Вилка
  • 1.6 Привід
  • 1.7 Інструменти
  • 2 Послідовність зняття
  • 2.1 Послідовність ремонту

  • Диск зчеплення на ваз 2110: міняємо своїми руками
    Зчеплення ваз 2110
    Зчеплення автомобіля, і зокрема ваз 2110 є одним з важливих елементів трансмісії. Призначення його полягає в короткочасному відключення двигуна від трансмісії.

    Потім плавного з'єднання їх при включенні передач, і запобігання інших елементів (деталей) трансмісії від перевантажень, а так само гасіння коливань. Розташовується зчеплення авто між коробкою передач і двигуном.

    Заміна диска зчеплення ваз 2110 а так само ремонт проводиться при виникненні наступних несправностей: поява специфічних звуків при русі автомобіля, поява проблем з перемиканням передач, пропадає зчеплення при обгоні і деякі інші. Звернення в автосервіс вимагатиме наявності у власника авто кругленької суми грошей, тому багато хто прагне провести ремонт і заміну своїми руками.

    Наша стаття вам у цьому допоможе.


    Порада: Якщо раптом на шляху у вас виникли (виникають) характерні звуки при вимиканні зчеплення, ви можете вставити ріжковий ключ між приводом троса і виделкою зчеплення. Така тимчасова міра дозволить вам без проблем дістатися до гаража.

    У дев'яноста відсотках випадків, ремонт зчеплення зажадає від вас зняття коробки передач.

    Пристрій основних елементів


    Існують, в залежності від пристрою, такі типи зчеплень: гідравлічне, фрикційне, електромагнітне. До того ж бувають однодискові і двох дискові агрегати.

    Наша інструкція розглядає фрикційне однодискове сухе, саме таке застосовується на ваз 2110:

  • Фрикційне - передає обертаючий момент за допомогою сил тертя.

  • Пристрій однодискового зчеплення - воно складається з маховика, веденого і натискного дисків, особливої діафрагменної пружини, вижимного підшипника разом з муфтою, спеціальної вилки.

  • Всі ці конструктивні елементи розташовуються в картері

  • Картер кріпиться болтами безпосередньо до двигуна


  • Маховик



  • Маховик розташовується на колінчастому валу

  • Маховик працює в якості ведучого диска агрегату зчеплення


  • Диск зчеплення на ваз 2110: міняємо своїми руками
    Маховик ваз 2110

    Кошик



  • Натискний диск служить, щоб притискати ведений диск до поверхні маховика і звільняти його при необхідності

  • Він з'єднується з корпусом (з кожухом) за допомогою тангенціальних пружин

  • Ці тангенціальні пружини служать в якості зворотних пружин, в процесі включення зчеплення(див. Ремонт зчеплення ваз 2110 - робимо самі ).

  • На натискний диск тисне діафрагмова пружина, яка забезпечує зусилля стиснення для кращої передачі крутного моменту

  • Ця діафрагмова пружина своїм зовнішнім діаметром впирається в краю натискного диска

  • При цьому внутрішній діаметр цієї пружини складається з пружних сталевих пелюсток, на кінчики яких впливає натискний підшипник

  • Діафрагмова пружина міцно закріплена в корпусі

  • В якості кріплення застосовуються опорні кільця або розпірні болти

  • Діафрагмова пружина, корпус і натискний диск складають єдиний конструктивний елемент (блок), за яким міцно закріпилася назва кошик зчеплення

  • Вона щільно притискається болтами до маховика


  • Диск зчеплення на ваз 2110: міняємо своїми руками
    Кошик ваз 2110

    Ведений диск



  • На ваз 2110 диск зчеплення (ведений) розташований між маховиком і так званим натискним диском

  • Сама маточина веденого диска з'єднана за допомогою шліців з валом коробки передач і може пересуватися (ковзати) за ним

  • Щоб забезпечити плавність роботи зчеплення, в самій ступиці веденого диска встановлені демпферні пружини, які призначені для гасіння крутних коливань


  • Диск зчеплення на ваз 2110: міняємо своїми руками
    Ведений диск ваз 2110

  • З двох сторін на веденому диску розташовуються фрикційні накладки

  • Вони складаються зі скляних волокон, латунного та мідного дроту, які запресовуються в суміш каучуку і смоли

  • Варто відзначити, що нам ваз 21102 диск зчеплення точно такий же


  • Вижимний підшипник



  • Підшипник виключення зчеплення (він же-вижимний підшипник) служить передаточним пристроєм від зчеплення до приводу (на фото внизу він вже знятий з муфти)

  • Він знаходиться на осі обертання агрегату зчеплення і впливає безпосередньо на пелюстки його діафрагменної пружини


  • Диск зчеплення на ваз 2110: міняємо своїми руками
    Вижимний підшипник, муфта і притискний пружинне кільце (з ліва на право)

  • Підшипник кріпиться на муфті виключення


  • Вилка



  • Пересування муфти з підшипником здійснює вилка зчеплення


  • Диск зчеплення на ваз 2110: міняємо своїми руками
    Вилка ваз2110 А - важіль вилки, - лапки, які тиснуть на вижимний підшипник

    Привід



  • Однодискове зчеплення знаходиться в постійному включенні

  • Його роботу забезпечує привід

  • Коли ми натискаємо на педаль вимикання зчеплення, привід переміщує вилку, яка впливає безпосередньо на вижимний підшипник.

  • Підшипник притискає пелюстки пружини натискного диска

  • Вони (пелюстки) прогинаються в напрямку маховика, в цей час зовнішній край її (пружини) відходить від поверхні натискного диска і звільняє його

  • Тангенціальні пружини при цьому віджимають натискний диск

  • Припиняючи при цьому передачу обертаючого моменту йде від двигуна до КПП (коробці перемикання передач)

  • Коли відпускаємо педаль - діафрагмова пружина тут же знову притискає натискний до веденого

  • Через ведений диск здійснюється контакт з маховиком

  • Обертаючий момент передається від двигуна до КПП за допомогою сили тертя


  • Інструменти



  • Стандартний набір ключів або головок

  • Спеціальна оправлення, щоб виставити по центру ведений диск


  • Послідовність зняття


    Щоб дістатися до зчеплення ваз 2110 необхідно зняти коробку передач:









  • Оскільки наша мета зняття коробки - це ремонт зчеплення, то немає необхідності зливати трансмісійне масло з неї і діставати привід

  • Перш ніж приступати до зняття деталей зчеплення, вам також знадобиться демонтувати акумулятор, і повітряний фільтр спільно з ДМРВ


  • Подальша послідовність дій така:








  • В першу чергу знімаємо стартер

  • Відкручуємо верхні болти, які кріплять коробку до двигуна

  • Відключаємо фішку датчика швидкості потім від'єднуємо кріплення джгута проводів

  • Автомобіль піднімаємо, а потім послаблюємо гайку з приводу правого боку (вона повинна залишитися злегка наживленной)

  • Гайка розташована зліва знімається повністю

  • Відкручуємо кульову опору і важіль підвіски

  • Потім відкручуємо два болти, що кріплять важіль підвіски, потім сам важіль підвіски

  • Знімаємо захист двигуна знизу, а також знімаємо фішку з датчика вимикача заднього ходу

  • Необхідно від'єднати реактивну тягу від КПП, відкрутити і зняти нижню кришку корпусу зчеплення

  • Необхідно так само послабити гайку стяжного хомута кулисной тяги, розташованого на приводі управління КПП і виконати від'єднання приводу

  • При встановленні КПП назад важливо відрегулювати кулісу (не забути)

  • Необхідно відкрутити нижній болт з гайкою, що кріплять коробку до двигуна, під двигун обов'язково поставити домкрат. Зробити це треба обережно, щоб не пом'яти піддон

  • Відкручуємо КПП від подушки

  • За допомогою домкрата, спускаємо двигун і знімаємо КПП


  • Після зняття коробки ви зможете визначити причину несправності. Як правило необхідна заміна диска зчеплення на ваз 2110 але існують і інші варіанти - такі як знос корзини зчеплення, або вихід з ладу підшипника.

    Послідовність ремонту


    Ремонт виробляєте при перших ознаках несправності. Інакше ціна питання для вас може зрости від заміни всього лише проміжного диска до заміни маховика і кошика.

    Власне замінити диск зчеплення ваз 2110 зовсім не важко, виконуйте такі дії:

  • Відкручуємо болти, що кріплять кошик, за допомогою головки або накидного ключа на 8


  • Диск зчеплення на ваз 2110: міняємо своїми руками
    Відкручуємо кошик за допомогою головки на 8 з тріскачкою
    Увага: Кошик відкручуйте рівномірно, викручуйте кожен її болт на оборот, потім переходьте до наступного. Дійте так, поки повністю не відкрутіть кошик.


  • Знімаємо кошик з диском зчеплення

  • Перевіряємо цілісність пружин кошика

  • Якщо пружини, особливо діафрагмова пошкоджені (бовтається або відламався пелюстка) міняємо корзину

  • Перевіряємо цілісність накладок веденого диска і стан його шліців, якщо шліци розбиті, або накладки стерті до заклепок - диск міняємо

  • Перевіряємо так само стан вижимного підшипника, при необхідності замінюємо

  • Потім встановлюємо диск зчеплення і кошик назад


  • Важливо: Зверніть особливу увагу, щоб проміжний диск своєї виступаючою частиною дивився в бік кошика (а плоска частина відповідно звернена в бік мотора)

  • Вставте оправлення через корзину в ведений диск

  • Робимо це, щоб ведений диск розташувався по центру маховика

  • Якщо він зміститься, то ви вже не зможете поставити КПП на місце


  • Диск зчеплення на ваз 2110: міняємо своїми руками
    Вставляємо оправлення через корзину в ведений диск

  • Вставляємо оправку в колінчастий вал

  • Закручуємо болти кріплення кошика в цьому положенні, і тим же способом - по одному обороту на кожен болт

  • Виймаємо оправлення

  • Тепер необхідно змастити первинний вал коробки і встановити на нього вижимний підшипник

  • Після завершення ремонтних робіт, потрібно провести збірку. У нашому випадку під збиранням розуміється зворотна установка коробки.


  • Ось так виконується на ваз 2110 заміна диска зчеплення. Обов'язково подивіться навчальне відео по цій темі.