1 Пристрій основних елементів 1.1 Маховик 1.2 Кошик 1.3 Ведений диск 1.4 Вижимний підшипник 1.5 Вилка 1.6 Привід 1.7 Інструменти 2 Послідовність зняття 2.1 Послідовність ремонту Зчеплення ваз 2110
Зчеплення автомобіля, і зокрема ваз 2110 є одним з важливих елементів трансмісії. Призначення його полягає в короткочасному відключення двигуна від трансмісії.
Потім плавного з'єднання їх при включенні передач, і запобігання інших елементів (деталей) трансмісії від перевантажень, а так само гасіння коливань. Розташовується зчеплення авто між коробкою передач і двигуном.
Заміна диска зчеплення ваз 2110 а так само ремонт проводиться при виникненні наступних несправностей: поява специфічних звуків при русі автомобіля, поява проблем з перемиканням передач, пропадає зчеплення при обгоні і деякі інші. Звернення в автосервіс вимагатиме наявності у власника авто кругленької суми грошей, тому багато хто прагне провести ремонт і заміну своїми руками.
Наша стаття вам у цьому допоможе.
Порада: Якщо раптом на шляху у вас виникли (виникають) характерні звуки при вимиканні зчеплення, ви можете вставити ріжковий ключ між приводом троса і виделкою зчеплення. Така тимчасова міра дозволить вам без проблем дістатися до гаража.
У дев'яноста відсотках випадків, ремонт зчеплення зажадає від вас зняття коробки передач.
Пристрій основних елементів
Існують, в залежності від пристрою, такі типи зчеплень: гідравлічне, фрикційне, електромагнітне. До того ж бувають однодискові і двох дискові агрегати.
Наша інструкція розглядає фрикційне однодискове сухе, саме таке застосовується на ваз 2110:
Фрикційне - передає обертаючий момент за допомогою сил тертя. Пристрій однодискового зчеплення - воно складається з маховика, веденого і натискного дисків, особливої діафрагменної пружини, вижимного підшипника разом з муфтою, спеціальної вилки. Всі ці конструктивні елементи розташовуються в картері Картер кріпиться болтами безпосередньо до двигуна Маховик
Маховик розташовується на колінчастому валу Маховик працює в якості ведучого диска агрегату зчеплення Маховик ваз 2110
Кошик
Натискний диск служить, щоб притискати ведений диск до поверхні маховика і звільняти його при необхідності Він з'єднується з корпусом (з кожухом) за допомогою тангенціальних пружин Ці тангенціальні пружини служать в якості зворотних пружин, в процесі включення зчеплення(див. Ремонт зчеплення ваз 2110 - робимо самі ). На натискний диск тисне діафрагмова пружина, яка забезпечує зусилля стиснення для кращої передачі крутного моменту Ця діафрагмова пружина своїм зовнішнім діаметром впирається в краю натискного диска При цьому внутрішній діаметр цієї пружини складається з пружних сталевих пелюсток, на кінчики яких впливає натискний підшипник Діафрагмова пружина міцно закріплена в корпусі В якості кріплення застосовуються опорні кільця або розпірні болти Діафрагмова пружина, корпус і натискний диск складають єдиний конструктивний елемент (блок), за яким міцно закріпилася назва кошик зчеплення Вона щільно притискається болтами до маховика Кошик ваз 2110
Ведений диск
На ваз 2110 диск зчеплення (ведений) розташований між маховиком і так званим натискним диском Сама маточина веденого диска з'єднана за допомогою шліців з валом коробки передач і може пересуватися (ковзати) за ним Щоб забезпечити плавність роботи зчеплення, в самій ступиці веденого диска встановлені демпферні пружини, які призначені для гасіння крутних коливань Ведений диск ваз 2110
З двох сторін на веденому диску розташовуються фрикційні накладки Вони складаються зі скляних волокон, латунного та мідного дроту, які запресовуються в суміш каучуку і смоли Варто відзначити, що нам ваз 21102 диск зчеплення точно такий же Вижимний підшипник
Підшипник виключення зчеплення (він же-вижимний підшипник) служить передаточним пристроєм від зчеплення до приводу (на фото внизу він вже знятий з муфти) Він знаходиться на осі обертання агрегату зчеплення і впливає безпосередньо на пелюстки його діафрагменної пружини Вижимний підшипник, муфта і притискний пружинне кільце (з ліва на право)
Підшипник кріпиться на муфті виключення Вилка
Пересування муфти з підшипником здійснює вилка зчеплення Вилка ваз2110 А - важіль вилки, - лапки, які тиснуть на вижимний підшипник
Привід
Однодискове зчеплення знаходиться в постійному включенні Його роботу забезпечує привід Коли ми натискаємо на педаль вимикання зчеплення, привід переміщує вилку, яка впливає безпосередньо на вижимний підшипник. Підшипник притискає пелюстки пружини натискного диска Вони (пелюстки) прогинаються в напрямку маховика, в цей час зовнішній край її (пружини) відходить від поверхні натискного диска і звільняє його Тангенціальні пружини при цьому віджимають натискний диск Припиняючи при цьому передачу обертаючого моменту йде від двигуна до КПП (коробці перемикання передач) Коли відпускаємо педаль - діафрагмова пружина тут же знову притискає натискний до веденого Через ведений диск здійснюється контакт з маховиком Обертаючий момент передається від двигуна до КПП за допомогою сили тертя Інструменти
Стандартний набір ключів або головок Спеціальна оправлення, щоб виставити по центру ведений диск Послідовність зняття
Щоб дістатися до зчеплення ваз 2110 необхідно зняти коробку передач:
Оскільки наша мета зняття коробки - це ремонт зчеплення, то немає необхідності зливати трансмісійне масло з неї і діставати привід Перш ніж приступати до зняття деталей зчеплення, вам також знадобиться демонтувати акумулятор, і повітряний фільтр спільно з ДМРВ Подальша послідовність дій така:
В першу чергу знімаємо стартер Відкручуємо верхні болти, які кріплять коробку до двигуна Відключаємо фішку датчика швидкості потім від'єднуємо кріплення джгута проводів Автомобіль піднімаємо, а потім послаблюємо гайку з приводу правого боку (вона повинна залишитися злегка наживленной) Гайка розташована зліва знімається повністю Відкручуємо кульову опору і важіль підвіски Потім відкручуємо два болти, що кріплять важіль підвіски, потім сам важіль підвіски Знімаємо захист двигуна знизу, а також знімаємо фішку з датчика вимикача заднього ходу Необхідно від'єднати реактивну тягу від КПП, відкрутити і зняти нижню кришку корпусу зчеплення Необхідно так само послабити гайку стяжного хомута кулисной тяги, розташованого на приводі управління КПП і виконати від'єднання приводу При встановленні КПП назад важливо відрегулювати кулісу (не забути) Необхідно відкрутити нижній болт з гайкою, що кріплять коробку до двигуна, під двигун обов'язково поставити домкрат. Зробити це треба обережно, щоб не пом'яти піддон Відкручуємо КПП від подушки За допомогою домкрата, спускаємо двигун і знімаємо КПП Після зняття коробки ви зможете визначити причину несправності. Як правило необхідна заміна диска зчеплення на ваз 2110 але існують і інші варіанти - такі як знос корзини зчеплення, або вихід з ладу підшипника.
Послідовність ремонту
Ремонт виробляєте при перших ознаках несправності. Інакше ціна питання для вас може зрости від заміни всього лише проміжного диска до заміни маховика і кошика.
Власне замінити диск зчеплення ваз 2110 зовсім не важко, виконуйте такі дії:
Відкручуємо болти, що кріплять кошик, за допомогою головки або накидного ключа на 8 Відкручуємо кошик за допомогою головки на 8 з тріскачкою
Увага: Кошик відкручуйте рівномірно, викручуйте кожен її болт на оборот, потім переходьте до наступного. Дійте так, поки повністю не відкрутіть кошик.
Знімаємо кошик з диском зчеплення Перевіряємо цілісність пружин кошика Якщо пружини, особливо діафрагмова пошкоджені (бовтається або відламався пелюстка) міняємо корзину Перевіряємо цілісність накладок веденого диска і стан його шліців, якщо шліци розбиті, або накладки стерті до заклепок - диск міняємо Перевіряємо так само стан вижимного підшипника, при необхідності замінюємо Потім встановлюємо диск зчеплення і кошик назад Важливо: Зверніть особливу увагу, щоб проміжний диск своєї виступаючою частиною дивився в бік кошика (а плоска частина відповідно звернена в бік мотора)
Вставте оправлення через корзину в ведений диск Робимо це, щоб ведений диск розташувався по центру маховика Якщо він зміститься, то ви вже не зможете поставити КПП на місце Вставляємо оправлення через корзину в ведений диск
Вставляємо оправку в колінчастий вал Закручуємо болти кріплення кошика в цьому положенні, і тим же способом - по одному обороту на кожен болт Виймаємо оправлення Тепер необхідно змастити первинний вал коробки і встановити на нього вижимний підшипник Після завершення ремонтних робіт, потрібно провести збірку. У нашому випадку під збиранням розуміється зворотна установка коробки. Ось так виконується на ваз 2110 заміна диска зчеплення. Обов'язково подивіться навчальне відео по цій темі.