Різниця Subaru BRZ і Toyota GT 86: технічні характеристики та особливості
Незабаром після початку XXI століття на ринку майже не залишилося недорогих спортивних автомобілів класичної компоновки, вельми поширених в кінці минулого ...
Найкращі японські універсали: рейтинг, огляд з фото
Універсал – це легкове авто з збільшеним багажником і просторим салоном. Зовсім недавно ці машини стали предметом гордості автолюбителів і заздрості ...
Тюнінг салону "Лади-Калини" своїми руками
Сучасне авто — це не просто засіб пересування, але і місце, де можна сховатися від міської суєти. І якщо в дорогих машинах інженери продумали стандартний ...
Скільки важить ВАЗ-2101? Вага кузова і двигуна ВАЗ-2101
На те, скільки важить ВАЗ-2101 впливає знос металевих частин, наявність додаткового обвісу та обладнання ГБО. Варто зазначити, що переважна частина сучасних ...

Ваз 2109: виконуємо тюнінг коробки передач

25.12.14, Ваз
2705
  • 1 Види комплектації коробки
  • 2 Тюнінг КПП
  • 3 Тюнінг приводу і диференціала
  • 4 Міняємо вторинний вал і шестерню диференціала
  • 4.1 Це важливо знати кожному
  • 4.2 Чому застосовуємо саме 413
  • 4.3 Тепер вибираємо рядність

  • Ваз 2109: виконуємо тюнінг коробки передач
    Тюнінг коробки ВАЗ
    Тюнінг коробки передач ваз 2109 - це комплектація його стандартної коробки нестандартними запчастинами, з метою поліпшення технічних характеристик автомобіля. Як правило, тюнінг підбирається під вже існуючі можливості машини (її об'єм двигуна, або радіус коліс), а так само з урахуванням вимог до експлуатації - рух по місту, або гонки на довгі або короткі дистанції, для їзди важко прохідною місцевості, або перевезення особливо важких вантажів.

    Зробивши на ваз 21093 тюнінг коробки головне правильно підібрати передавальні числа, тоді виходить більш швидкий розгін машини до максимальної швидкості.


    Види комплектації коробки


    Комплектація шестерень буває різна, дивлячись, що ви хочете отримати на виході:

  • Зрозуміло, найбільш широко застосовується комплектація для руху в міських умовах, так як така комплектація доступна кожному, хто бажає підвищити динаміку розгону машини

  • Тут, як правило, змінюють головну пару шестерень зі стандартною (має передавальне число 3.7 і 17-ти зубів шестерень) на шестерні з передавальними числами 4.1 або 4.3 які мають 15-ть зубів

  • Важливо відзначити, що при цьому швидкість розгону машини збільшується, а передачі коротшають, і максимальна швидкість тюнингованного ваз 2109 падає приблизно на10-15километров в годину (це залежить тільки від двигуна)

  • Існує більше поліпшена комплектація, це коли до головної пари підбирається і монтується спортивний ряд (всі нестандартні шестерні передач)

  • Використання такого ряду допомагає зробити передачі довшими, і звести до мінімуму втрату максимальної швидкості

  • Як і в першому випадку, спортивні ряди теж підбираються до головної пари і за можливостями двигуна

  • Якщо, наприклад, у вас форсований двигун, то спортивний ряд буде йти зі стандартною головною парою


  • Тюнінг КПП


    Найбільш складним процесом при виконанні тюнінгу коробки «дев'ятки» своїми руками є правильний вибір передавальних чисел, тому що ці передавальні числа необхідно індивідуально обчислювати для кожної передачі.

    Отже:

  • Потім вам необхідно знайти відповідні шестерні, а при їх виборі слід враховувати улюблену вами манеру їзди: агресивну або ж спокійну

  • Сьогодні в багатьох магазинах автомобільних запчастин можна придбати так звані «спортивні ряди КПП»

  • Ці набори вже мають шестерні з розрахованими, підігнаними і зміненими передавальними числами

  • А найприємніше в такому наборі, що вони бувають абсолютно різними, і вже адаптованими під потрібний вам стиль водіння

  • Деякі набори навіть дозволяють вам додати «дев'ятці» ще й шосту передачу, від такого тюнінга динаміка автомобіля природно збільшиться ще більше

  • Ціна таких наборів правда виходить набагато вище

  • Характерний недолік всіх цих наборів тільки один - вони дещо знижують максимальну швидкість вашого автомобіля

  • Однак позитивний момент полягає в тому, що після встановлення таких спортивних рядів машина починає набагато швидше набирати швидкість від мінімальної до максимуму при розгоні

  • Коли встановіть на машину спортивні лави, можете також встановити і нестандартну головну пару, яка буде мати інше передаточне число

  • Наприклад, на спортивних моделях машин це число доводять до 55 для порівняння на стандартних «дев'ятках» це число зазвичай коливається в межах від 37 до 41

  • Змінюючи стандартний ряд на спортивний не варто забувати про диференціал, наступна інструкція підкаже, що при тюнинге слід переробити в ньому



  • Тюнінг приводу і диференціала


    Якщо ви серйозно зайнялися тюнінгом ваз 2109 тоді вам слід приділити увагу його приводу.

    Всі переднє приводні машини оснащуються приводом, який складається з двох шарнірів, а між шарнірами розташовується вал:








  • Якщо вже вирішили зробити свій улюблений автомобіль більш спортивним, тоді вам потрібно змінити і привід

  • Зазвичай для машин спортивного типу вали виготовляються з більш легких трубок, а шарніри навпаки робляться масивніше

  • До того ж не виключено, що вам потрібно замінити заодно і маточини коліс - все тому, що звичайні автомобілі мають трохи інші шліци приводів, ніж спортивні моделі

  • Так само після установки не стандартних шестерень вам, швидше за все знадобиться виконати блокування диференціала, з-за нього у машин, за характеристиками близьких до гоночним, сильно погіршується керованість

  • Проте тут все не так просто, якщо вам не хочеться стикатися з необхідністю виконання дорогого ремонту, тоді краще всього звернутися до фахівців, аби вони самі заблокували диференціал - так як будь невірний рух або дію в процесі зняття диференціала може викликати поломку коробки передач

  • Призначення диференціала - поліпшення керованості автомобіля, він також допомагає знизити швидкість зношування покришок

  • Однак, як написано трохи вище, спортивних автомашинах керованість від нього швидше знижується, ніж підвищується

  • Якщо встановлений диференціал, тоді найбільш важливим значенням є його коефіцієнт блокування, величина якого не повинна перевищувати одиницю

  • Відразу відзначимо, що з параметром блокування 1 диференціали ставляться тільки на автомобілі, позашляховики, та й то далеко завжди

  • Нашому звичайному автомобілю вистачає диференціала, що має коефіцієнт до 07 все ще буде залежати від умов експлуатації машини


  • Примітка: слід пам'ятати, що при занадто високому коефіцієнті може все може обернутися трагедією, так як час проходження крутого повороту передня вісь може бути просто знесена.

  • Варто зайвий раз розповідати вам усе випливають наслідки? Ви їх знаєте краще за мене


  • Міняємо вторинний вал і шестерню диференціала


    Коробка передач на ваз 2109 з тюнінгом не обмежується тільки шестерінками коробки, тюнінгу вимагає і диференціал:









  • При звичайній заміну головної пари (шестерні вторинного валу а так само головною шестерні диференціала) в п'яти ступінчастою КПП автомобілів сімейства ВАЗ, з початковим передавальним числом зубів 3.7 або 394 (як еталон) на передаточне число 413 зроблене коли то для «зубил» з моторами 1100лс і п'яти ступінчастою КПП, відкривається можливість поліпшення динаміки вашого автомобіля при цьому не вдаючись до форсування мотора

  • У місті витрата бензину навряд чи зміниться, а ось на трасі може бути помітне підвищення витрат на 3%, якщо гнати з максимальною швидкістю, це погодьтеся не суттєво

  • Зате цілком помітно покращиться динаміка розгону, мотору буде набагато простіше досягати найбільших обертів

  • При цьому п'ята передача стає більш вживаною, так само вам здасться рівніше підхоплення на будь-якій передачі

  • Машина стане набагато легше рушати, долати навіть круті гірки, вам рідше доведеться чіпати передачі при помірній їзді або рухаючись в потоці машин по місту


  • Це важливо знати кожному


    Всі дилери запчастин ВАЗ отримали циркуляр, в якому практично викладено доповідь про початок відкликання всіх машин ВАЗ, які були споряджені КПП 2110 і випускалися до травня 2000 року.



    Отже:

  • Причиною цього є конструктивний недолік КПП, а точніше її вторинний вал порожнисте, всередині нього йде наскрізний канал

  • З-за цього плоске стопорне кільце на вторинному валу може зламати його навпіл

  • Цей недолік зовсім небезпечний: так як осколки тут же потрапляють між шестерень і КПП намертво заклинює

  • Крім цього були випадки, коли уламки вторинного валу проломили наскрізь картер КПП ("рука дружби" так сказати )

  • Провівши серію додаткових випробувань, виробники ВАЗ змінили форму стопорного кільця, це, за словами конструкторів з заводу, зняло проблему

  • Хоча по своїй суті проблемку принципово не вирішили, що тільки повна заміна полого вторинного валу на суцільний може гарантувати вам 100% гарантію

  • Вторинні порожні вали продовжували і продовжують ламатися, як би прикро це не звучало

  • Саме тому рекомендується перехід на головну пару 413 має суцільний вторинний вал

  • І знову окремо підкреслю - конкретно щоб вал був суцільним, так як на ринку повно більш дешевих варіантів головних пар 413 мають порожнистий вторинний вал

  • Зрозумійте, тут не варто економити, адже в кінцевому підсумку заміна картера КПП і нутрощі (або нова КПП) виходить значно дорожче


  • Чому застосовуємо саме 413


    Давайте поясню детальніше, чому рекомендую на ваз 2109 коробка передач тюнінгувати парою 413:

  • По-перше, вона не просить установки дорогого і сильно навантаженого шостого ряду

  • По-друге, реально поліпшується динаміка розгону, без збільшення витрати пального

  • По-третє, обороти зростуть всього на 500 в хвилину при найвищій швидкості руху машини

  • По-четверте, найвища швидкість досягається саме при установці головної пари 413 на п'ятій передачі, вона при цьому не буде нижче, ніж має стандартна КПП, навпаки ця пара дозволяє розкрутити движок до найвищих оборотів і таким чином відповідно приростити (підвищити) межа найвищої швидкості

  • Проте якщо хочете повторити всі помилки " професійних механіків, які рекомендують встановити пару 43 на звичайний ряд, тоді ви справді втратите максимальну швидкість, з-за того, що обороти двигуна при максимальній швидкості зростуть приблизно на 1000 і мотор стане просто "закручуватися"

  • При цьому передачі коротшають до такої міри, що рушати ви зможете з другої , а перша передача взагалі перетвориться у понад знижувальну, як на повно-приводному джипі

  • Тому такий варіант рекомендується всім бажаючим застосувати свою машину в якості тягача або трактора, для освоєння важкопрохідних нетрів або цілинних земель


  • Тепер вибираємо рядність


    Щоб отримати найбільшу динаміку розгону, на двигунах об'ємом 15 л. рекомендуємо установку18-того ряду КПП має головну пару 39 тому що:

  • По-перше, завдяки цьому виходить перша передача подовжена ( на такій передачі ви зможете розігнатися до 60километров в годину, що буде комфортно по місту, в світлофорних гонках або стрітрейсинг передача значно збереже час на перемикання ніж дозволить істотно обійти будь-якого конкурента )

  • По-друге, виходять зближеними і укороченими передачі 2345 що дозволяє вам тримати двигун в раціональному постійно робочому спектрі (обороти не нижче найбільшого крутного моменту ), а при перемиканні втрачається мінімальна кількість оборотів за рахунок саме зближених передач

  • Всі господарі машин з переднім приводом і стандартної КПП знають, що навіть коли сильно вивернути (розігнати) движок на першій передачі, перемикання на другу призводить до дуже сильного зниження оборотів, падає при цьому динаміка розгону

  • А виною цьому - надто вже великий розрив у передавальних числах, ось 18-тий ряд КПП якраз розрахований таким порядком, щоб забезпечувати впевнений, і рівномірний розгін на передачах (у нас першу і другу ми брали в якості прикладу, фактично зближені всі передачі)

  • А тому що передачі зближені - це значно знижує навантаження на синхронізатори ( вони є найбільш навантаженими, примхливими і крихкими частинами КПП ) від цього суттєво зріс ресурс КПП

  • Достатньо пригадати стандартний недолік коробок ваз2108-2112 - труднощі з включенням другої передачі, тому що передавальні числа цих передач сильно віддалені і підвищене навантаження на синхронизаторе другої передачі спочатку ламає його

  • А коли зношений синхронізатор вже не справляється зі своїми прямими обов'язками, він починає видавати неприємний шум, в процесі перемикання передачі стає чути відповідний клацання, часом з'являється і тріск, тому, що кільце не може більше зрівняти швидкості обертання вала і шестерні

  • Подальша експлуатація коробки передач з таким синхронізатором призводить до того, що шестерні КПП стрімко починають виходити з ладу, а їх зуби і шліци починають фарбуватися

  • При цьому КПП ваз 2109 спочатку починає гудіти і вити, а потім і зовсім заклинює

  • До того ж 18-тий ряд непоганий ще й тим, що він дозволяє заощадити на головній парі, тому що головна пара, на яку 18-тий ряд має число 39 , що є стандартним для більшості коробок


  • Ось і все, фото тут було недоречно, тому я їх не використовував, однак якщо дозріли з тюнінгом і визначилися з вибором пари і рядності, купуйте запчастини і приступайте до роботи, попередньо вивчивши відео матеріал.