Різниця Subaru BRZ і Toyota GT 86: технічні характеристики та особливості
Незабаром після початку XXI століття на ринку майже не залишилося недорогих спортивних автомобілів класичної компоновки, вельми поширених в кінці минулого ...
Найкращі японські універсали: рейтинг, огляд з фото
Універсал – це легкове авто з збільшеним багажником і просторим салоном. Зовсім недавно ці машини стали предметом гордості автолюбителів і заздрості ...
Тюнінг салону "Лади-Калини" своїми руками
Сучасне авто — це не просто засіб пересування, але і місце, де можна сховатися від міської суєти. І якщо в дорогих машинах інженери продумали стандартний ...
Скільки важить ВАЗ-2101? Вага кузова і двигуна ВАЗ-2101
На те, скільки важить ВАЗ-2101 впливає знос металевих частин, наявність додаткового обвісу та обладнання ГБО. Варто зазначити, що переважна частина сучасних ...

Заміна задніх підшипників ваз 2112 своїми руками

25.12.14, Ваз
2589
  • 1 Як перевірити підшипник маточини
  • 2 Потрібні інструменти
  • 3 Поетапна заміна
  • 3.1 Збірка маточини задній
  • 4 Технічні дані

  • Заміна задніх підшипників ваз 2112 своїми руками
    Деталі пристрою ступиці ваз 2112
    Поява сильного шуму чи в гулу підшипник задньої маточини, чується «виття» ззаду автомобіля, який помітно посилюється при поворотах машини, однозначно повідомляє нам про те, що необхідна заміна підшипника задньої ступиці ваз 2112 і перевірка стану обох задніх маточин.

    Термін експлуатації маточинних підшипників, передбачається досить великою (не менше 100000километров пробігу), однак стан сьогоднішніх доріг, часто призводить до того, що автомобілю потрібно більш рання заміна заднього підшипника ступиці ваз 2112. Замінити його ви зможете самостійно, вивчивши цю статтю.


    Як перевірити підшипник маточини


    Всі методи перевірки гранично прості:

  • Необхідно обов'язково застопорити «башмаками» колесо, з діагонально протилежного боку від колеса піднятого домкратом, при цьому необхідно по черзі вивішувати кожне заднє колесо. Запитаєте, чому кожне, якщо гуде з однієї сторони?

    Все тому, що досить часто трапляються помилкові визначення сторони гула, а ще частіше трапляється необхідність замінити обидва підшипника

  • Піднімаємо колесо, і як можна сильніше його розкручуємо своїми руками. Якщо чути сторонні звуки при цьому, схожі на гул, тоді подальша перевірка не потрібна, однозначно необхідна заміна

  • Коли є сумніви, необхідно додатково перевірити наявність поперечного люфту, для цього візьміться руками за краї колеса, покачайте його від себе - до себе. Якщо при погойдуванні, ви відчуєте пересування колеса на осі, тоді необхідна заміна заднього ступичного підшипника ваз 2112


  • В магазинах автомобільних запчастин Вам запропонують або окремий підшипник, або маточину в зборі. Немає сенсу купувати вузол в зборі (винятком є випадки, описані нами далі) так як заміна це зовсім не важка справа.

    Потрібні інструменти


    Як зазвичай, не забуваємо про потрібному інструменті:

  • Круглогубці

  • Пара плоских викруток

  • Молоток півкіло, молоток 2 кілограми (або кувалда) і зубило

  • Динамометричний ключ (в крайньому випадку, головка під ступичную гайку і вороток біліше метра завдовжки)

  • Оправка потрібного діаметра (або знімач для підшипника)

  • Лещата (замість них можна два міцних рівних, стійких і досить високих дерев'яних бруска)

  • Дрантя


  • Поетапна заміна


    Щоб замінити на ваз 2112 підшипник задньої маточини, виконуємо дії:








  • Застопориваем передні колеса автомобіля

  • Потім зриваємо болти задніх коліс

  • Попередньо знімаємо ковпачок (цифра 9 фото вгорі) зриваємо з мертвої точки центральну гайку (цифра 7) маточини

  • Потім піднімаємо домкратом потрібну сторону і підставляємо "козелки", або дерев'яні бруски

  • Знімаємо заднє колесо

  • Заливаємо місце, на якому посаджений гальмівний барабан засобом WD-40 або іншим подібним засобом (у крайньому випадку, можна буде скористатися гальмівною рідиною або соляркою)

  • Відкручуємо два направляючих болта (попередньо їх бажано обстукати молотком)

  • Потім намагаємося дуже акуратно зняти гальмівний барабан (Коли він не йде - треба вкрутити відповідні болти в технологічні отвори в гальмівному барабані). Створюємо натяг за рахунок цих болтів і не сильними ударами молотка підбиваємо барабан

  • У результаті повинно вийти легко, якщо не виходить, доведеться купити знімач для барабанів, як самий крайній випадок (не варто бити молотком по барабану із зусиллям, барабан алюмінієвий і може тріснути)

  • Потім відкручуємо центральну гайку повністю (звичайно цілком можливо зняти її відразу, навіть вийняти маточину спільно з колесом і навіть барабаном, однак тоді виникає висока ймовірність пошкодити гальмівні колодки)

  • Стягуємо маточину (Коли на осі залишається внутрішня обойма підшипника, тоді необхідно застосувати знімач або заточеним зубилом і спробувати зрушити обойму з місця)

  • Потім оглядаємо вісь, при виявленні слідів провертання підшипника, тоді рекомендується замінити маточину цілком

  • Заодно слід оглянути на перебіг гальмівний циліндр, і перевірити стан колодок

  • Далі важливо зняти з маточини стопорне кільце, для цього знадобляться круглогубці або (при відсутності круглогубців) двома плоскими викрутками


  • Заміна задніх підшипників ваз 2112 своїми руками
    Круглогубцями виймаємо стопор з маточини

  • Обов'язково необхідно очистити від іржі кромку, змочити її WD-40 або іншим підручним засобом


  • Є три варіанти вилучення ступичного підшипника своїми руками:









  • Перший - за допомогою спеціального преса (тільки він є не у всіх)

  • Другий - зняття знімачем (він коштує відносно не дорого, якщо придбати, то стане в нагоді зараз і в майбутньому)

  • Третій - За допомогою важкого молотка (від 2 кілограмів) або кувалди. Хоча багатьом такий спосіб здасться трохи агресивним або грубим, однак саме ним і користується більшість «професіоналів» на станціях, які обслуговують автомобілі, тому ми розглянемо саме його

  • Встановлюємо нашу маточину на тверду рівну поверхню, щоб вона не хиталася, і робимо через оправку пару різких ударів, щоб змістити з місця підшипник

  • Коли зсув сталося, треба встановити маточину ваз на лещата (так що б вона мала упор, і в той же час вільне місце, щоб міг вийти підшипник)


  • Заміна задніх підшипників ваз 2112 своїми руками
    Встановлюємо маточину на лещата, як показано продовжуємо вибивати підшипник

  • Наносимо ще кілька сильних ударів і підшипник виходить (не варто відразу викидати його)

  • Спочатку оглядаємо стан посадкової площини підшипника, потім зачищаємо іржу, скориставшись наждачним папером, змащуємо поверхню моторним маслом (або відпрацюванням)

  • Новий підшипник перед установкою необхідно скрутити за допомогою відповідного болта і пари шайб (ці шайби необхідно вибирати за розмірами внутрішніх обойм, так як дворядний підшипник, то при установці його без скручування велика ймовірність, що він розсиплеться, така ціна незнання)

  • Знову встановлюємо маточину з лещат на тверду рівну поверхню

  • Зверху кладемо скручений болтом із шайбами підшипник, злегка намазуємо маслом його постановочну площину (зсередини новий хороший підшипник змащувати зазвичай немає необхідності, але якщо ви сумніваєтеся і у вас мало досвіду по збірці і розбиранні маточин, тоді покладіть всередину мастило типу "Літол" -24)

  • Беремо звичайний 500 грамовий молоток, і злегка, вирівнюємо підшипник в площині

  • Потім беремо відповідну за розмірами оправку і несильними ударами намагаємося запресувати підшипник на місце

  • На ваз 2112 заміна підшипника задньої маточини має одне основне правило - в жодному разі не завдавати ніяких сильних ударів (толку мало, а деталі зіпсуєте), якщо підшипник не йде це означає виник перекіс, вибивайте його назад і починайте знову

  • Як тільки підшипник пройде більше половини відстані тоді можна докласти більше сили (без фанатизму, звичайно), так як перекіс йому вже не загрожує

  • Коли дійдете до зрізу маточини, треба скористатися старою обоймою, замість оправки (пам'ятайте - жодних сильних ударів, так як метал високовуглецевий, він при сильному ударі лопається і може завдати вам важку травму)

  • Добиваємо його до упору, потім ставимо стопор (якщо стопор встановити не виходить, швидше за все, підшипник ви не посадили до кінця) він повинен легко встати і пружинити в пазу


  • На цьому для ваз 2112 заміна ступичного підшипника заднього фактично завершується, далі залишається, зібрати все як було.

    Збірка маточини задній


    Інструкція по збірці маточини задній передбачає такі дії:

  • Приступаємо до процесу складання, надягаємо на вісь маточину (не забуваємо зняти болт, стягуючий обойми)

  • Починаємо закручувати центральну гайку (гайка обов'язково повинна бути нова), важливо не забути поставити під неї упорну шайбу

  • Потім одягаємо і прикручуємо на місце гальмівний барабан, потім наживляємо колесо

  • Треба перевірити обертання, покрутивши колесо руками (при цьому сторонніх шумів бути не повинно)

  • Якщо тут усе добре, тоді опускайте з домкрата автомобіль

  • Затягуємо болти колеса і його центральну гайку (рекомендований момент затяжки для маточини приблизно 20 кілограм на метр, це сильна затяжка, і якщо немає під рукою динамометричного ключа, тоді потрібно взяти важіль, довжиною не менше метра і затягнути гайку, приклавши зусилля вдвічі більше, ніж зусилля при затягуванні коліс)

  • Потім треба накернить гайку маточини, тонким зубилом і молотком, щоб випадково не викрутилася



  • Заміна задніх підшипників ваз 2112 своїми руками
    Накерниваем гайку з двох сторін, щоб не открутилась випадково

    Технічні дані


    Залишається додати, що марка підшипника задньої маточини на ваз 21124 по каталогу - 256706 і:

  • Область застосування його - задній підшипник ступиці машин моделей ВАЗ 2108 - 21124

  • Володіє наступними характеристиками - це кульковий, дворядний, радіально-наполеглива, закритого типу (ущільнюється з двох сторін)

  • Так як він має тіла кочення, розташовані два ряди, то цілком здатний зафіксувати вал під впливом навантажень, в обидві сторони

  • Існуючий аналог роликового типу за номером - 537906 володіє більшою вантажопідйомністю, однак набагато меншою швидкістю обертання


  • Так як автомобілі ВАЗ досить широко поширені не тільки в Росії, але і за кордоном, потреба у таких підшипниках дуже висока - їх сьогодні виробляють аж чотири заводи нашої країни:

  • «Саратовський завод» (маркує їх SPZ) - і виробляє згідно з думкою фахівців, найбільш якісні запчастини задньої маточини, при цьому не особливо дорогі

  • Маркування 23 ГПЗ (або VBF) означає Вологда - серед автомобілістів теж вважається кращим заводом. Хоча саратовські нітрохи не поступаються їм в довговічності, набагато рідше трапляються підробки і коштують дешевше

  • Самарські, маркуються СПЗ-4 - виробляються для тих, хто завжди звик економити. Однак якщо потрібен дійсно якісний підшипник для маточини, краще звернути увагу на виробників представлених вище

  • Курські маркувалися 20 ГПЗ - але, в наш час вони вже зняті з виробництва

  • Вітчизняний підшипник має ГОСТ520-2002 а імпортний по ISO15:1998

  • За Класифікацією в міжнародній системі номер такого підшипника - BA2B33313C


  • Все, залишається побажати успіхів і запропонувати відео урок, для кращого засвоєння матеріалу.