Різниця Subaru BRZ і Toyota GT 86: технічні характеристики та особливості
Незабаром після початку XXI століття на ринку майже не залишилося недорогих спортивних автомобілів класичної компоновки, вельми поширених в кінці минулого ...
Найкращі японські універсали: рейтинг, огляд з фото
Універсал – це легкове авто з збільшеним багажником і просторим салоном. Зовсім недавно ці машини стали предметом гордості автолюбителів і заздрості ...
Тюнінг салону "Лади-Калини" своїми руками
Сучасне авто — це не просто засіб пересування, але і місце, де можна сховатися від міської суєти. І якщо в дорогих машинах інженери продумали стандартний ...
Скільки важить ВАЗ-2101? Вага кузова і двигуна ВАЗ-2101
На те, скільки важить ВАЗ-2101 впливає знос металевих частин, наявність додаткового обвісу та обладнання ГБО. Варто зазначити, що переважна частина сучасних ...

Заміна сальника шруса ваз 2109 своїми руками

25.12.14, Ваз
2379
  • 1 Призначення ШРУСов
  • 2 Пристрій і призначення сальника
  • 3 Знімаємо ШРУС
  • 3.1 Приступаємо до роботи
  • 4 Замінюємо ущільнювач шарніра

  • Заміна сальника шруса ваз 2109 своїми руками
    Зняття сальника шруса ваз
    При проведенні планового технічного обслуговування або коли виконуєте ремонтні роботи, пов'язані з деталями ходової, рульового управління, навіть при звичайному огляді виявляються тріщини на сальнику зовнішнього ШРУСа (розшифровується як шарнір рівних (рівнозначних) кутових швидкостей, народна назва - «граната»).

    Необхідна заміна сальників шруса ваз 2109 так як після тріщин, сальник далі просто розривається і в корпус ШРУСа проникає пил, бруд і сторонній сміття, а далі доведеться замінити на ваз 2109 шрус, а то і декілька відразу, тому в цілях економії і уникнення проблем, необхідно своєчасно міняти сальники. Якщо при повороті, ви чуєте характерний хрускіт, тоді доведеться зайнятися заміною шарнірів кутових швидкостей (просто «гранат»), так як момент вже упущений, ціна питання буде зовсім інша.


    Призначення ШРУСов


    ШРУС ваз служить для забезпечення передачі обертаючого моменту при великих кутах повороту сягають до 70 градусів відносно центральної осі. Застосовується в приводах керованих коліс більшості легкових автомобілів, які мають незалежну підвіску і, набагато рідше, в приводах задніх коліс, передніх мостів позашляховиків.

    Трохи історичних фактів:

  • Шруси іноді називають по-старому «гомокинетическими шарнірами» (походить від давньо-грецького «Гомос» («Хомос») -що означає «рівний, однаковий» і «Кинетис» - що означає «рух», «швидкість»).

  • При перших спробах вибудувати передній привід застосовувалися звичайні карданні шарніри

  • Однак, як показала практика, якщо колесо починає переміщатися у вертикальній площині, при цьому, одночасно будучи поворотним, тоді зовнішній шарнір карданної півосі працює у важких умовах при кутах 30-35 градусів

  • Як відомо, при кутах перевищують 10-12 градусів в карданній передачі сильно зростають втрати потужності

  • При цьому обертання передається нерівномірно, швидко зношується шарнір, а так само шини

  • Вали і шестерні трансмісії при цьому працюють з великими перевантаженнями

  • Ось тому і потрібно було винайти особливий шарнір - ШРУС, який начисто позбавлений таких недоліків, і передає обертання рівномірно не залежно від кута, що утворився між сполучуваними (сполучаються) валами


  • Пристрій і призначення сальника


    Сальник (пильовик)- є захисним гофрованим чохлом або кожухом, призначеним для запобігання механізму ШРУСа від попадання в неї сміття, пилу і сторонніх часток.

    Сальник ШРУС потрібен для того, щоб:

  • Оберегти шарнір від попадання в нього каміння, піску, пилу, сміття, бруду і води

  • Захистити мастильні матеріали всередині ШРУСа від забруднення

  • Утримувати мастило в зоні тертьових деталей


  • Сальник (він же пильовик(див. ВАЗ 2109: як виконується заміна зовнішнього пильовика ШРУСа )) є невеликим елементом, який виготовлений з високоякісних сучасних матеріалів. Зараз для виробництва сальников (пиляків) застосовуються суміші на базі силікону або неопрену.

    Тому сальники ШРУСов мають такі якості:

  • Високий запас міцності і еластичності, а так само водонепроникність, хорошу стійкість до дії зовнішнього середовища і різних мастильних матеріалів

  • Також сальник стійкий до впливу морозу або спеки (він зберігає чудові характеристики в зазорі температур від -55 до +90градусов), стійкий до різких перепадів температур


  • Знімаємо ШРУС


    Щоб замінити на ваз 2109 сальники шруса, необхідно виконати процедуру зняття шарнірів з автомобіля.

    Щоб виконати дану операцію вам знадобляться такі інструменти:








  • Ключі 17 мм і 30 мм (краще головки з тріскачкою і комірчиком)

  • Балонний ключ

  • Монтування

  • викрутка шлицевая (плоска)

  • Нові сальники (пильовики)

  • Пластикові хомути

  • Мастило для ШРУС

  • Молоток

  • Щипці, або плоскогубці (для хомутів)

  • Дрантя

  • Рідина WD-40 або аналог


  • Приступаємо до роботи


    Приступаючи до будь-якого ремонту, дотримуйтесь техніку безпеки, тому дійте як велить інструкція:









  • Встановіть противідкатні упори («башмаки» або просто деревинки) під задні колеса

  • Затягніть важіль стоянкового гальма

  • Відпускаємо затяжку болтів кріплення коліс, піднімаємо за допомогою домкрата потрібну нам сторону і підставляємо спеціальні упори «козли» під автомобіль (при їх відсутності можна підставити міцні товсті дерев'яні бруски)

  • Потім остаточно відкручуємо колісні болти і знімаємо колесо

  • Піддягніть за допомогою плоскої викрутки зніміть захисний ковпачок своїми руками

  • Зніміть бризговики (захист моторного відсіку, якщо вона є

  • Потім необхідно викрутити пробку щоб злити з коробки зміни передач масло (Про це інша стаття)

  • Швидше за все, болти закисли, тому нанесіть на різьбові з'єднання, які будете відкручувати рідина WD-40 або щось схоже

  • Тепер відкрутіть два болти, якими кріпиться опора до поворотного кулака, їх видно на фото нижче


  • Заміна сальника шруса ваз 2109 своїми руками
    Відкрутіть два болта кульової опори

  • Тут вам потрібен буде помічник

  • Попросіть його натиснути і утримувати педаль гальма

  • Ви після цього можете відвертати гайку, що кріпить приводний вал до колісної маточині


  • Заміна сальника шруса ваз 2109 своїми руками
    Головкою 30 з комірчиком викручуємо гайку, якої прикріплений приводний вал до маточини

  • Вийміть упорну шайбу

  • Потім треба викрутити колеса їх положення в крайнє праве або ліве (це залежить від сторони, з якою ви знімаєте вал)

  • Тепер видавлюйте з маточини колеса зовнішній ШРУС

  • Відразу перевіряйте стан його сальника


  • Заміна сальника шруса ваз 2109 своїми руками
    Видавили ШРУС з маточини, тепер доступний сальник

  • Однією рукою притримуємо приводний вал, другий рукою, з монтуванням, выпрессоваем з корпусу коробки внутрішній ШРУС


  • Увага: Необхідно враховувати, якщо виникла необхідність отримувати відразу обидва приводних валу, тоді треба, перед тим як выпрессовывать другий вал, замість знятого першого, вставити старий корпус від внутрішнього ШРУСа, або спеціальну оправку.

    Як варіант ремонтувати їх по черзі. Якщо випустити з уваги цей важливий момент, тоді порушиться (зміститься) положення шестерень півосей. У такому випадку встановити назад приводні вали буде неможливо без розбирання коробки.

    Замінюємо ущільнювач шарніра


    Щоб замінити на ваз 2109 сальник шруса, виконуємо такі дії:

  • Вставте і зафіксуйте вал в лещатах

  • Не забувайте про певної обережності, при фіксації валу в лещатах, щоб уникнути його пошкодження

  • Далі, з допомогою викрутки, або спеціальних щипців відпускаємо хомути, що кріплять сальники до корпусів ШРУСов



  • Заміна сальника шруса ваз 2109 своїми руками
    Щипцями відпускаємо хомути, що кріплять пильовики

  • Знявши хомути, розріжте сальники, якщо вони пошкоджені (все одно міняти)

  • Потім важливо спочатку гарненько вимити шрус бензином, щоб видалити потрапила туди бруд і стару, відробила мастило

  • Надягаємо новий сальник на вал, потім набиваємо на розрізи, наповнений свіжою мастилом шрус

  • Потім затискаємо за допомогою кліщів хомут пильовика

  • Щоб зрівняти тиск повітря в пильовику, треба відвернути викруткою зовнішній край

  • Після цього затискаємо зовнішній хомут

  • Варто пам'ятати про пластмасовому запобіжнику, збираючи ваз 21093 шрус внутрішній, який встановлюється на кінчику валу

  • Перед установкою на місце зібраних приводів з заміненими сальниками, обов'язково вставте стопорне кільце, розташоване на внутрішньому ШРУСе

  • Після установки в коробку передач приводу, необхідно посадити його до повного зміцнення шруса в його шестірні

  • Для цього можна вдарити молотком уздовж осі валу (тільки не сильно)

  • Скористайтеся для цього пом'якшувальною елементом, наприклад дерев'яним бруском

  • Збираємо на ваз 2109 шруси в протилежному порядку

  • Не забуваємо про заміну старої гайки маточини на нову гайку

  • Обов'язково развальцевать краю нової гайки, щоб уникнути відкручування.


  • Заміна сальників (пиляків) ШРУСа завершена, відео урок прояснить незрозумілі моменти.