Різниця Subaru BRZ і Toyota GT 86: технічні характеристики та особливості
Незабаром після початку XXI століття на ринку майже не залишилося недорогих спортивних автомобілів класичної компоновки, вельми поширених в кінці минулого ...
Найкращі японські універсали: рейтинг, огляд з фото
Універсал – це легкове авто з збільшеним багажником і просторим салоном. Зовсім недавно ці машини стали предметом гордості автолюбителів і заздрості ...
Тюнінг салону "Лади-Калини" своїми руками
Сучасне авто — це не просто засіб пересування, але і місце, де можна сховатися від міської суєти. І якщо в дорогих машинах інженери продумали стандартний ...
Скільки важить ВАЗ-2101? Вага кузова і двигуна ВАЗ-2101
На те, скільки важить ВАЗ-2101 впливає знос металевих частин, наявність додаткового обвісу та обладнання ГБО. Варто зазначити, що переважна частина сучасних ...

Ваз 2109: заміна опорного підшипника своїми руками

25.12.14, Ваз
4251
  • 1 ВП - найважливіший елемент у конструкції
  • 1.1 Особливості ОП
  • 1.2 Основні правила використання ВП
  • 2 Як перевірити ВП на знос
  • 3 Заміна ВП
  • 3.1 Заміна ВП без регулювання сходження-розвалу

  • Ваз 2109: заміна опорного підшипника своїми руками
    Опорний підшипник Ваз 2109
    Як правило, на Ваз 2109 заміна опорного підшипника для деяких водіїв представляє проблему. Вони не знають, як провести заміну, хоча в ній немає нічого складного, і везуть свій транспортний засіб у СТО, де за просту операцію беруть не маленькі гроші.

    В Ваз 2109 заміна опорних підшипників легко і просто проводиться самостійно, без наявності будь-яких спеціальних інструментів і обладнання, яке складно знайти. В цій статті ми дізнаємося, як провести операцію у власному гаражі, не витрачаючи багато часу, сил і коштів.


    ВП - найважливіший елемент у конструкції


    Ваз 2109: заміна опорного підшипника своїми руками
    Заміна опорного підшипника Ваз 2109
    Як відомо, опорний підшипник або ВП, як ми його будемо називати надалі, призначений для виконання певних функцій. Головне його завдання - обертати стійку навколо своєї осі.

    Знаходиться ВП в передній підвісці і на передньопривідному автомобілі, яким є Ваз 2109 втім, як і на задньопривідному, по суті, є найважливішою ланкою. Перш, ніж ми перейдемо до безпосереднього алгоритму заміни ОП, дізнаємося важливу інформацію, що стосується цього підшипника.

    Отже:

  • Ваз 2109 як і всі сучасні автомобілі має в своїй конструкції для контролю руху не тільки пружне, але і демпфіруючі пристрій, зване амортизатором. Це один з головних складових передньої підвіски.


  • Ваз 2109: заміна опорного підшипника своїми руками
    Заміна опорного підшипника на Ваз 2109
    Примітка. Амортизаційна стійка призначена для того, щоб гасити коливання, які неминуче виникають при русі транспортного засобу, навіть по ідеально рівній дорозі.

    Гасить коливання саме опора стійки. Сама стійка своїм нижнім кінцем фіксується до поворотного кулака, а верхнім - до брызговику автомобіля.

  • ОП - це складова частина опори стійки . Ці деталі відносять до групі підшипників кочення.

    Знайшли широке застосування у вітчизняному машинобудуванні завдяки безлічі переваг, серед яких хотілося б виділити універсальність, сприйняття комбінованих навантажень і багато іншого.

  • ВП бере безпосередню участь у гасінні дорожніх коливань, а якщо говорити інакше, в демпфировании і амортизації Ваз 2109. В даному випадку ОП здійснює рухливе з'єднання амортизатора з кузов машини, надаючи, одночасно, вплив на точність налаштувань кутів монтажу коліс.


  • Особливості ОП


    Ваз 2109: заміна опорного підшипника своїми руками
    Заміна опорних підшипників в Ваз 2109
    Від стандартного підшипника кочення ВП все-таки відрізняється, хоча і належить до цієї ж групи. Тут у ролі тіл кочення виступають завжди циліндричні ролики, розташовані перпендикулярно по відношенню один до одного.

    Крім того, кожен з роликів захищений від зіткнень один з одним спеціальним сепаратором. Таким чином, кожен з роликів виступає як окремий елемент, що бере на себе самостійно навантаження з різних напрямків.
    Ваз 2109: заміна опорного підшипника своїми руками
    Заміна опорних підшипників Ваз 2109
    В сучасних автомобілях, таких як Ваз 2109 зазвичай використовують наступні типи ОП:








  • Підшипник з вбудованим кільцем (він може бути внутрішнім або зовнішнім). Такий вид підшипника наділений монтажними отворами і не вимагає притискних фланців.

    До того ж, такий тип ВП має вбудовані прокладки, що забезпечують постійну точність обертання. Застосовується даний вид ВП, як для обертання зовнішнього, так і для обертання внутрішнього кільця.

  • Існує ще один вид ОП, який наділений вже виділеннями внутрішнім кільцем для обертання зовнішнього.

    Зовнішнє кільце в цьому виді ВП стикається з корпусом. Даний тип ОП застосовується там, де зазвичай вимагається точність обертання зовнішніх кілець.

  • Третій вид ОП - це підшипник з виділенням зовнішнім вже кільцем для обертання внутрішнього. У цьому виді ВП вже внутрішнє кільце стикається з корпусом, а зовнішнє відділяється.

    Застосовується там, де потрібно забезпечити точність обертання внутрішнього кільця.


  • Ваз 2109: заміна опорного підшипника своїми руками
    Заміна опорного підшипника на стійці Ваз 2109

  • Четвертий тип ВП називається поодиноко-розділеним. У такому підшипнику зовнішнє кільце поділене в одній точці, з-за чого і збільшується жорсткість всього підшипника.

    Застосовується знову ж таки там, де потрібно забезпечити високу точність обертання зовнішнього кільця.


  • Основні правила використання ВП


    Як правило, несправності опори стійки виявляються в той момент, коли транспортний засіб рухається. Якщо є проблема, пов'язана зі стійкою, то чути буває характерний стукіт, особливо при русі по нерівній дорозі.
    Примітка. При виникненні такого стуку, потрібно, в першу чергу, перевірити надійність фіксування опори і якщо вона підлягає заміні, то змінюють одночасно з нею не тільки гумовий демпфер, але і ВП.
    Отже:









  • ВП в процесі руху автомобіля піддається величезним навантаженням, адже саме цей елемент стримує хід відбою амортизатора. З-за цього даний підшипник перевіряється кожні 20 тис. кілометрів пробігу на несправність, а через кожні 100 тис. кілометрів потрібна обов'язкова заміна, незалежно від стану самої стійки.


  • Ваз 2109: заміна опорного підшипника своїми руками
    Заміна опорних підшипників на Ваз 2109
    Примітка. Найчастіше ВП на Ваз 2109 потребує заміни, якщо для його власника основної і щоденної дорогою є грунтовка або ж він частенько виїжджає на дачу або на природу, проїжджаючи нерівні вибоїни і вибоїни.

  • Опора стійки амортизатора наділена гумово елементом, який в процесі тривалої експлуатації покривається тріщинами. На процес зносу цього елемента також впливають різко змінюються погодні умови, відкладення мастила та інші забруднення.

    В цьому випадку даний елемент бажано замінити, щоб він у свою чергу не вплинув на роботі ОП.


  • Як перевірити ВП на знос


    Ваз 2109: заміна опорного підшипника своїми руками
    Ваз 2109 опорні підшипники
    Як і говорилося вище, даний елемент відчуває неймовірні по силі навантаження в процесі руху транспортного засобу. Тому доводиться регулярно перевіряти опорний підшипник на знос, і стежити за його технічним станом.

    Робити це нескладно, і досить знати декілька важливих нюансів.
    Примітка. Стукіт при русі автомобіля по нерівній дорозі вже апріорі свідчить про несправності, пов'язаної з ОП або стійкою в цілому.
    Щоб перевірити ВП на знос, треба зробити наступне:

  • Беремося за стійку двома руками.

  • Просимо помічника покачати автомобіль.

  • Якщо відчувається характерний стукіт, ОП підлягає заміні.


  • Ваз 2109: заміна опорного підшипника своїми руками
    Ваз 2109 опорний підшипник стійки
    Важливо знати і те, що зношений ВП провокує безліч порушень. Якщо його вчасно не змінити, то це, в першу чергу, позначиться на безпеці руху, порушиться налаштування розвалу-сходження і прискориться знос самої амортизаційної стійки.

    Заміна ВП


    Підшипник, якщо в ньому виявлена проблема, ремонту не підлягає.

    Його можна тільки змінювати, але от процес заміни може бути проведений різними способами:

  • Перший спосіб передбачає демонтаж усієї стійки, звичайно ж, з важелями і всьому, що до неї кріпиться. Якщо використовувати даний метод заміни, зберігаються всі налаштування розвал-сходження.

  • Інший спосіб заміни передбачає від'єднання стійки від рульового кулачка. Після цього тільки знімається все інше.


  • Заміна ВП без регулювання сходження-розвалу


    Ваз 2109: заміна опорного підшипника своїми руками
    Ваз 21093 опорний підшипник
    Даний спосіб заміни більш затребуваний і для його проведення потрібно озброїтися наступними інструментами:

  • Специльный знімач гайок стійки.

  • Стяжки для пружин.

  • Спеціальний знімач для зняття рульового наконечника .


  • Приступимо:

  • Ковпак маточини знімається.

  • Разконтрируется гайка ШРУС. У деяких випадках ця гайка може бути законтрена так сильно, що до неї добратись викруткою або яким-небудь іншим інструментом не вдається. В цьому випадку доведеться попрацювати дрилем з відповідним розміром свердла.


  • Ваз 2109: заміна опорного підшипника своїми руками
    Гайка ШРУС

  • Беремо потрібний розмір голівки і з допомогою воротка відвертаємо гайку ШРУС до тих пір, поки вона не стане легко обертатися руками. Асистент у цей час тримає натиснутою педаль гальма.

  • Автомобіль ставимо на підйомник.

  • Знімаємо колесо.

  • Тепер треба буде расплинтовать гайку рульового наконечника. Після цього її потрібно буде відвернути.

  • Беремо молоток і монтування - выпрессовываем палець.


  • Ваз 2109: заміна опорного підшипника своїми руками
    Заміна ВП першим способом


  • Від'єднуємо кульову, перш відкрутивши два болта її утримують.

  • Беремо гальмівний шланг і вивільняємо його від стійки.


  • Примітка. Обов'язково треба відвести в сторону і супорт, щоб він не висів на гальмівному шлангу.

  • Тепер треба вивернути гайку стійки, але зробити це не повністю.

  • Відвертаємо тепер три гайки, фіксують опору.

  • Гайка ШРУС відвертається. Стійка виймається, а ШРУС ваз одночасно з цим стягується з пазів.


  • Ваз 2109: заміна опорного підшипника своїми руками
    Операція по зняттю стійки

  • Після стягування пружини, відвертається ОП.

  • Ставимо новий підшипник.

  • Все збираємо, як було.


  • Примітка. При зворотній збірці бажано поставити і нову гайку, яку треба затягнути великим моментом і обов'язково законтрить.
    Сподіваємося, що інструкція по заміні опорника своїми руками принесе неоціненну користь. В процесі робіт треба обов'язково використовувати фото і відео - матеріали, які дають практичне розуміння.

    Таким чином, зробивши все самостійно, можна непогано заощадити, адже ціна на такий ремонт професійних майстерень не низька.