1 Які бувають типи амортизаційних стійок 2 Ремонт стійок 2.1 Ремонт передніх стійок 2.2 Ремонт задніх стійок авто ВАЗ 2109 Задня амортизаційна стійка ВАЗ 2109
Для забезпечення комфортної та безпечної їзди на автомобілі ВАЗ 2109 важливу роль відіграють стійки амортизаторів. Але з часом погіршуються їх технічні характеристики, а то і зовсім підвіски приходять в непридатність.
Помітити несправність вузлів можна за такими ознаками:
Заводський брак. Виникнення глухий стукіт про кузов автомобіля опор амортизаторів, який з'являється при русі авто по нерівній дорозі, по купинах. Поява неприємного скрипу при рушанні або зупинці машини. Визначити, чи потрібно ремонтувати стійку ВАЗ 2109 можна за патьоків амортизаційної рідини, стійка стає мокрою і брудною. На необхідність заміни амортизаторів може вказати розгойдування автомобіля, як на гойдалці, хоча дорога рівна.
Найчастіше ремонт стійки потрібного ефекту не дає, через невеликий проміжок часу вона дасть про себе знати, що змусить власника автомобіля ВАЗ 2109 замінити стійку нової. У статті пропонується ознайомитися про ремонт стійок своїми руками.
В даний час їх найчастіше виготовляють цілісними конструкціями. Тому потрібно уважно оглянути вироби, перед тим як починати ремонт. Порада: Необхідно знати, що іноді ремонтувати вузол недоцільно і малоефективне, а інколи, після ремонту, можна створити на дорозі аварійну ситуацію.
Які бувають типи амортизаційних стійок
Від якості дорожнього покриття, стилю керування автомобілем залежить вибір стійок:
Масляні стійки ВАЗ 2109 за рахунок роботи гідравлічного вузла забезпечує комфортний рух по хорошій дорозі в межах міста і по трасах. Ціна їх найнижча, невеликі габарити.
До недоліків, при їх установці, можна віднести: у компенсаційних камерах знаходиться суміш повітря, яка при його надлишку створює ненадійність в роботі пристрою, а при нестачі ефективність амортизатора - нульова; погана тепловіддача; можуть з'явитися кавітаційні бульбашки при русі автомобіля по грунтовці, за рахунок частого і різкого переміщення поршня, а це призведе до спінювання олії. Газові стійки ВАЗ 2109 відрізняються більшою стійкістю і підвищеною вартістю. Володіють збільшеною жорсткістю при високій швидкості пересування авто, але комфорт знижує підвищена ударна навантаження, діюча на водія і пасажирів. Компромісний варіант перших двох виконань - двотрубні газонаповнені стійки. Мають достатню м'якість ходу, стійкі, при русі на великій швидкості, по пересіченій місцевості.
Газовий підпір має невисокий тиск, що виключає закипання масла, коливання добре гасяться. Це найбільш надійні та довговічні стійки для ВАЗ 2109 . Ремонт стійок
Ремонт передніх стійок
Над колесами автомобіля з обох його сторін розташовані стійки амортизаторів.
Порядок ремонту передньої стійки ВАЗ 2109 полягає в наступному:
Вузол знімається з автомобіля, очищається від бруду. Стяжками стискається пружина, поки не перестануть стягуватися опорні чашки, як показано на фото. Установка стяжок на пружини амортизатора
Відкручується гайка верхньої опори амортизатора. Знімаються на верхній опорі обмежувач, опора і опорний підшипник . Від'єднуються чашка верхня і пружина. Звільняється передня стійка від буфер ходу стиснення і захисного кожуха. Порада: При наявності на кронштейні, корпусі, нижньої чашки пружини або поворотному важелі ознак деформації або руйнування - елементи потрібно замінити.
Після установки стійки у вертикальне положення необхідно кілька разів підняти і опустити до упору шток амортизатора. Заїдання і стуки вказують на неможливість ремонту амортизатора. При їх відсутності ремонт передньої стійки ВАЗ 2109 можна продовжувати. Зубилом збивається опора буфера стиску і відкручується ключем гайка корпусу амортизатора. Знімається гайка. Витягуються шток, робочий циліндр. В чисту ємність зливається амортизаційна рідина. Ретельно промивається внутрішня частина корпусу. Вставляється масляний або газовий картридж. Стійка збирається в зворотному порядку. Всі несправні елементи змінюються новими. Встановлюється обережно стиснута пружина. Загальний вигляд передньої стійки ВАЗ 2109
Несправності елементів, при яких потрібна їх заміна:
Змінюється кожух якщо: стався розрив; загубилася пружність; відбулося відшарування металевої арматури. Змінюється пружина якщо: з'явилися на ній тріщини; отримали деформацію витки; зменшилася довжина пружини з маркуванням класу А, жовтого або білого кольору, стала менш 207 міліметрів. При пошкодженні різьблення всі болти кріплення повинні змінитися. Ремонт задніх стійок авто ВАЗ 2109
Отже:
Включається задня передача. Під передні колеса встановлюються упори. Задня частина автомобіля піднімається. Для надійності фіксації встановлюються додаткові опори біля домкрата. Знімається задня стійка . Витягуються буфер ходу стиснення і пильовик, які залишилися в пружині. Порада: Якщо буфер і пильовик пошкоджені їх слід замінити новими.
Амортизатор промивається. Кріпиться в лещата. Стійка встановлюється вертикально. Шток амортизатора кілька разів підніметься і опускається до упору. Порада: Наявність заїдань і стукотів вказує на неможливість ремонту амортизатора. При їх відсутності ремонт задньої стійки ВАЗ 2109 можна продовжувати.
Візуально оглядаються і при необхідності змінюються: подушки заднього амортизатора; на нижньому кріпленні стійки - сайлентблок; пильник; прокладка для ізоляції; буфер ходу стиснення; пружина. До упору витягується шток амортизатора. Ключем відкручується гайка резервуара. Витягуються робочий циліндр, шток з усіма деталями. В чисту ємність зливається амортизаторні рідина. З робочого циліндра виймаються направляюча втулка штока, сам шток і поршень. Зливається рідина. З циліндра в зборі обережно вибивається корпус клапану стиснення. Шток з поршнем затискається в лещата. Відкручується гайка клапана віддачі. Знімаються: поршень, клапана, направляюча втулка, сальник штока, обойма сальника. При необхідності всі деталі можна замінити новими. Загальний вигляд задньої стійки ВАЗ 2109
Задній амортизатор збирається в зворотному порядку. При цьому потрібно врахувати: після того як клапан зібраний, необхідно перевірити хід дисків і тарілки клапанів, який повинен бути вільним; на корпус обойма напресовується оправленням; з допомогою оправки в циліндр вставляється клапан стиснення. Несправності елементів задньої стійки, при яких потрібна їх заміна:
Сайлентблока, якщо: виявлені тріщини; утворилися деформації. Пильовика, якщо: загубилася пружність; порвався. Буфер ходу стиснення, якщо: пошкодився; отримав деформації; зруйнувався. Ізолююча прокладка, якщо: втратила пружність; порвалася. Пружина, якщо: виникли на ній тріщини; деформувалися витки; зменшилася довжина пружини з маркуванням класу А, жовтого або білого кольору, стала менш 207 міліметрів. Як правильно відремонтувати на автомобілі ВАЗ 2109 стійки можна побачити на відео. Своєчасний ремонт або заміна стійок амортизаторів забезпечить надійність і комфорт при пересуванні на автомобілі ВАЗ 2109.