Різниця Subaru BRZ і Toyota GT 86: технічні характеристики та особливості
Незабаром після початку XXI століття на ринку майже не залишилося недорогих спортивних автомобілів класичної компоновки, вельми поширених в кінці минулого ...
Найкращі японські універсали: рейтинг, огляд з фото
Універсал – це легкове авто з збільшеним багажником і просторим салоном. Зовсім недавно ці машини стали предметом гордості автолюбителів і заздрості ...
Тюнінг салону "Лади-Калини" своїми руками
Сучасне авто — це не просто засіб пересування, але і місце, де можна сховатися від міської суєти. І якщо в дорогих машинах інженери продумали стандартний ...
Скільки важить ВАЗ-2101? Вага кузова і двигуна ВАЗ-2101
На те, скільки важить ВАЗ-2101 впливає знос металевих частин, наявність додаткового обвісу та обладнання ГБО. Варто зазначити, що переважна частина сучасних ...

Ваз 2109: заміна зовнішнього пильовика шруса своїми руками

25.12.14, Ваз
3803
  • 1 Конструкція зовнішнього шарніра ВАЗ 2109
  • 1.1 Як замінити пильник зовнішнього ШРУСа авто ВАЗ 2109

  • Ваз 2109: заміна зовнішнього пильовика шруса своїми руками
    Установка пильника зовнішнього шарніра на автомобілі ВАЗ 2109
    З розробкою і впровадженням у виробництво автомобілів з переднім приводом постало питання про створення шарніра рівних кутових швидкостей - ШРУСа, який би передавав крутний момент від коробки передач на провідне колесо. У задньопривідних автомобілях такий момент передає карданна передача, має в конструкції хрестовину і чотири голчастих підшипників.

    Використання аналогічного вузла в передньопривідному авто призводить до збільшення його габаритів, а значить стає більше ціна виробу. До того ж передача крутного моменту супроводжується вібрацією, чим більше кут між валами - ведучим і веденим, тим вібрація сильніше.



    На авто ВАЗ 2109 встановлені два типи ШРУСов:

  • Зовнішній шрус - входить в зачеплення з маточиною колеса.

  • Внутрішній шрус - передає крутний момент на вал від трансмісії.


  • У даній статті буде розглянуто питання, як виконується заміна зовнішнього пильовика ШРУСа ВАЗ 2109.

    Конструкція зовнішнього шарніра ВАЗ 2109


    На фото показані основні елементи вузла:
    Ваз 2109: заміна зовнішнього пильовика шруса своїми руками
    Конструкція зовнішнього ШРУСа авто ВАЗ 2109
    Тут позиції: 1 - корпус гранати, 2 - сепаратор, 3 - скоба, 4 - кульки, 5 і 9 - хомути, 8 - підсилювач.

    При розробці ШРУСов передбачалося, що їх ресурс буде аналогічний ресурсу всього автомобіля, але в процесі експлуатації були виявлені відхилення. Особливо важко зберегти на тривалий період використання в авто ВАЗ 2109 пильник ШРУСа .

    Застосування для його виготовлення гнучкого влагло - і морозостійкого матеріалу дозволило декілька збільшити стійкість виробу. Але, під впливом несприятливих зовнішніх факторів: вологи, абразивних частинок, деформацій елемента, на деталі можуть з'явитися тріщини, які неприпустимі для її подальшої експлуатації.

    Це пов'язано з тим, що через порваний пильовик потрапляє в шарнір пил і бруд, які призводять до зносу внутрішніх деталей ШРУСа. Як правило, виявити це можна по появі хрускоту при русі машини на поворотах.

    Тому потрібно постійно стежити, щоб своєчасно була виконана заміна пильника зовнішнього ШРУСа ВАЗ 2109.








    Як замінити пильник зовнішнього ШРУСа авто ВАЗ 2109


    Порушення цілісності пильовика можна визначити по слідах мастила на шарнірі. Всі деталі ШРУСов не мають взаємозамінністю.

    Тому найкращий варіант для надійної роботи вузла буде повна заміна зовнішнього ШРУСа ВАЗ 2109 разом з пильником. Але, якщо все-таки виникла необхідність поміняти тільки пильник, потрібно разом з півосями зняти ШРУС.

    Інструкція вказує, що для цього треба:








  • Встановити на автомобілі ручне гальмо.

  • Зафіксувати задні колеса, підставивши під них упори.

  • Послабити гайку, фіксуючу ШРУС в маточині колеса.

  • На підставки встановити передок машини.

  • Потім знімається колесо.

  • Від'єднується рульова тяга.

  • Выпрессовывается палець кульовий опори.

  • Роз'єднується нижня кульова опора від поворотного кулака.

  • Поворотний кулак, одночасно зі стійкою, відтягується і звільняється з маточини зовнішній ШРУС.

  • З коробки витягується внутрішній ШРУС.

  • Вал приводу фіксується в лещатах.

  • Знімаються хомути, утримують пильовик.

  • При необхідності ревізії всіх деталей вузла, то навіть якщо хомути і пильовики цілі, їх краще замінити новими.

  • Шарніри збиваються выколоткой, виготовленої з бронзи.

  • Пильовики знімаються.

  • Всі деталі промиваються в бензині.

  • Збірка своїми руками виконується в зворотному порядку.

  • На вал встановлюється пильовик.

  • Одягається внутрішній ШРУС.

  • Ставиться нове стопорне кільце.

  • Збирається зовнішній ШРУС.

  • Стикуються внутрішній і зовнішній Шруси.



  • Ваз 2109: заміна зовнішнього пильовика шруса своїми руками
    Зовнішній і внутрішній Шруси в зборі на приводному валу

  • На гранату надівається пильник, попередньо в нього закладається змащення.

  • Хомути затягуються на валу, потім на гранаті.


  • Порада: Перед тим як затягнути болти потрібно випустити «надлишок» повітря з чохла. Для цього від валу приводу викруткою відтягується посадочний поясочок чохла.

  • В зоні стягання і фіксації хомутів потрібно перевірити, чи немає тріщин, деформацій, слідів від контакту про дорожнє покриття хомутів. В іншому випадку їх потрібно замінити.

  • Перед заправкою приводного вала в коробку передач на його кінець встановлюється пластмасова заглушка.


  • Порада:Щоб забезпечити повну посадку в диференціал приводного валу про нього треба несильно постукати.

  • Стикуються шліци шестерні диференціала і валу.

  • Вставляється в маточину хвостовик зовнішнього шарніра. Для цього відтягується стійка і поворотний кулак, а потім заправляються шліци.

  • Встановлюється і затягується нова фіксуюча гайка.


  • Порада: Остаточне затягування гайки потрібно виконувати після монтажу колеса, і коли буде прибраний домкрат.
    Як виконується заміна зовнішніх пиляків ШРУСа ВАЗ 2109 добре видно на відео.