Різниця Subaru BRZ і Toyota GT 86: технічні характеристики та особливості
Незабаром після початку XXI століття на ринку майже не залишилося недорогих спортивних автомобілів класичної компоновки, вельми поширених в кінці минулого ...
Найкращі японські універсали: рейтинг, огляд з фото
Універсал – це легкове авто з збільшеним багажником і просторим салоном. Зовсім недавно ці машини стали предметом гордості автолюбителів і заздрості ...
Тюнінг салону "Лади-Калини" своїми руками
Сучасне авто — це не просто засіб пересування, але і місце, де можна сховатися від міської суєти. І якщо в дорогих машинах інженери продумали стандартний ...
Скільки важить ВАЗ-2101? Вага кузова і двигуна ВАЗ-2101
На те, скільки важить ВАЗ-2101 впливає знос металевих частин, наявність додаткового обвісу та обладнання ГБО. Варто зазначити, що переважна частина сучасних ...

Заміна зовнішнього шруса на ваз 2109 своїми руками

25.12.14, Ваз
2737
  • 1 Шруси в авто ВАЗ 2109
  • 1.1 Як розібрати зовнішній шарнір автомобіля ВАЗ 2109
  • 1.2 Складання зовнішнього ШРУСа авто ВАЗ 2109
  • 1.3 Заміна зовнішнього ШРУСа авто ВАЗ 2109

  • Заміна зовнішнього шруса на ваз 2109 своїми руками
    Загальний вид зовнішнього ШРУСа автомобіля ВАЗ 2109
    Шарнір рівних кутових швидкостей - ШРУС, призначений для передачі крутного моменту на ведучому колесу автомобіля від коробки передач. Це вказує на те, що дуже важлива підтримка сайту в справному стані, при зношенні його деталей необхідно встановити нові елементи або на ВАЗ 2109 замінити зовнішній ШРУС повністю.

    Автомобіль ВАЗ 2109 оснащений двома видами ШРУСов:

  • Внутрішнім, який передає від трансмісії на вал крутний момент.

  • Зовнішнім, що входять з маточиною колеса в зачеплення.


  • На авто ВАЗ 2109 частіше з ладу виходить зовнішній елемент, тому і міняти його потрібно набагато частіше, ніж внутрішній. У цій статті пропонується ознайомитися з правилами та порядком проведення робіт по відновленню нормальної роботи зовнішнього ШРУСа своїми руками.


    Шруси в авто ВАЗ 2109


    Після того, як почали виробляти передньопривідні автомобілі постало питання про ефективне забезпечення рівності кутових швидкостей валів - провідного і веденого. Подальше використання в карданній передачі хрестовини, з чотирма голчастими підшипниками, призвело до збільшення габаритів вузла, збільшилася ціна конструкції, а крутний момент став передаватися з великою вібрацією, чим більше кут між валами, тим вона сильніше.

    Спочатку, закладений ресурс використання ШРУСов, аналогічний ресурсу автомобіля, але після початку експлуатації було виявлено, що знос все-таки є і більше зношується зовнішня частина вузла. Застосування для виготовлення пильовика шруса волого - і морозостійкого матеріалу, що володіє хорошою гнучкістю, дозволило захистити Шруси від швидкого зносу.

    Але, тим не менш, дія зовнішніх чинників, таких як: волога, абразив, постійні деформації призводять до обмеження ресурсу експлуатації ШРУСов. До того ж є ймовірність, що в процесі експлуатації і ремонту пильник може пошкодитися.

    На захисної резинці можуть утворитися тріщини, що неприпустимо для нормальної роботи сайту. Менш помітний неозброєним оком дефект валу, його викривлення, але використання деталі надалі неприпустимо.

    Тому, періодично треба контролювати в якому стані знаходиться на автомобілі ВАЗ 2109 зовнішній ШРУС, і при необхідності виконати його своєчасний ремонт або заміну.

    Як розібрати зовнішній шарнір автомобіля ВАЗ 2109


    Якщо при русі на поворотах авто в передньому приводі чути стуки потрібно виконати перевірку шарнірів рівних кутових швидкостей. Наявність люфту, при погойдуванні рукою приводного вала, або порваному пильовику вказує, що потрібна заміна зовнішнього ШРУСа ВАЗ 2109.

    Конструкція вузла досить складна, деталі не взаємозамінні, при пориві пильовика бруд потрапляє в шарнір і приводить його в непридатність. Тому оптимальним варіантом буде заміна ШРУСа зовнішнього ВАЗ 2109.

    Тим не менш, у випадку, якщо пошкоджений захисний чохол, потрібна заміна мастила, а для оцінки стану деталей шарнір розбирають.

    Для цього ШРУС від'єднується від автомобіля, а потім:

  • Використовуючи спеціальне пристосування, знімаються хомути на фото позиції 5 і 9 утримуючі захисний чохол поз. 8 який потім зсувається на валу приводу колеса. Якщо привід правого колеса чохол треба піджати або вивернути.


  • Заміна зовнішнього шруса на ваз 2109 своїми руками
    Зовнішній ШРУС авто ВАЗ 2109

  • Выколоткой або молотком шарнір збивається з валу. У цьому випадку зусилля додається до обоймі поз. 3.


  • Порада: не Можна додавати до сепаратору поз. 2 навантаження.








  • Шарнір промивається.


  • Заміна зовнішнього шруса на ваз 2109 своїми руками
    Елементи зовнішнього ШРУСа ВАЗ 2109
    Позиції: 1 - корпус; 2 - сепаратор шарніра, 3 - обойма зовнішнього ШРУСа; 4 - кульки.
    Порада: Перш ніж почати розбирання виробу потрібно відзначити взаємне положення всіх деталей вузла, крім кульок. Для цього використовуються фарба або брусок.









  • Зовнішній шарнір закріплюється в лещата.

  • Обойма і сепаратор нахиляються так, щоб якомога більше з паза корпусу ШРУСа вийшов один кулька.

  • З м'якого металу викруткою кулька видавлюється з сепаратора.

  • Всі деталі розгортаються таким чином, щоб сусідній кулька був в такому ж становищі.

  • Витягуються всі кульки. Їх можна витягувати і в іншій послідовності - через один.


  • Порада: не Можна допускати велике зусилля повороту сепаратора. Це може призвести до блокування кульок і утруднення подальшого розбирання вузла.

  • Сепаратор з обоймою встановлюється так, щоб проти виступів конструкції корпусу розташувалися видовжені вікна сепаратора.

  • Сепаратор витягується разом з обоймою.

  • З сепаратора витягується обойма. Для цього в подовженому вікні сепаратора розміщується виступ обойми, яка потім викочується.


  • Порада: Якщо в зовнішньому шарнірі сепаратор має однакові вікна, то для його вилучення не грає ролі, яке вікно використовувати.

  • Всі деталі ШРУСа ще раз промиваються.

  • Візуально оглядається їх стан. На перемичках сепаратора не допускаються тріщини, на доріжках обойми не повинні бути глибокі ями, великі задирки, корозія на всіх робочих поверхнях деталей ШРУСов.

    Граничний знос робочих поверхонь елементів не повинен перевищувати 01 міліметр.

  • Якщо на автомобілі ВАЗ 2109 замінити зовнішніх ШРУСов деталі немає можливості, робиться заміна всього вузла.


  • Складання зовнішнього ШРУСа авто ВАЗ 2109


    Порядок робіт зворотній розбиранню з урахуванням таких операцій:

  • Всі деталі перед складанням треба змастити мастилом ШРУС-4.

  • При установці в корпус шарніра сепаратора з обоймою забезпечити збіг міток, які були нанесені перед розбиранням сайту.

  • Встановлення кульок в сепаратор потрібно виконувати, нахиливши обойму, приблизно, на кут більше в два рази, ніж сепаратор.

  • Шарнір заповнюється мастилом ШРУС-4 об'ємом 40 см3.

  • Строго по центру вала в канавку встановлюється нове стопорне кільце. Канавка заповнюється консистентним мастилом.

  • Вал впирається в обойму, при цьому потрібно зберегти співвісність кільця відносно обойми і валу.

  • З торця вала різко забивається молотком так, що стискається стопорне кільце і прослизає через отвір обойми.

  • Випускається з чохла «надлишок» повітря. Для цього, викруткою відтягується від валу приводу посадочний поясочок чохла.

  • Встановлюються кріпильні хомутики.

  • Перевіряється наявність тріщин в зоні фіксації і стягання хомутами, деформацій, слідів контакту хомутів про дорожнє покриття. При їх наявності хомути змінюються новими.

  • Після закінчення робіт ШРУС повинен провертатися без заїдань, плавно від зусилля руки.


  • Заміна зовнішнього ШРУСа авто ВАЗ 2109


    Інструкція з догляду за автомобілем ВАЗ 2109 пропонує на ВАЗ 2109 зняти зовнішній ШРУС на піднятій частині машини і знятому колесі.

    Отже:

  • Гайку маточини потрібно відкрутити.

  • Видалити захист картера.

  • Від'єднати від нижнього важеля підвіски кульову опору. Якщо вона запресована, відкручуються одночасно і опора і важіль.

  • Зняти кульову опору.



  • Заміна зовнішнього шруса на ваз 2109 своїми руками
    Знімається кульова опора

  • Відводиться в сторону стійка, при цьому ШРУС повинен бути зігнутим. Шків, який входить в підшипник маточини , повинен бути до приводного валу під кутом.

  • Вал шарніра, на якому розташовані шліци, потрібно вибити з підшипника, до зовнішньої частини колеса. Для цього використовується металева проставка.

  • Видаляється пильовик.

  • Збивається граната з приводного валу.

  • Забирається вся стара змазка. Полегшити це операції допоможе аерозоль типу WD-40.


  • Порада: Заміна зовнішніх ШРУСов ВАЗ 2109 виконується водночас із заміною кілець - стопорного і наполегливої, розташованого всередині гранати. Весь вузол змащується рясно мастилом.

  • Встановивши новий ШРУС на приводний вал, його потрібно відцентрувати так, щоб рівно, виключивши заїдання, входила вилка.

  • Виконати остаточну запресовування приводного валу.

  • Встановити шарнір на посадкове місце.

  • Обжати пильник хомутом.

  • Збірка всього вузла виконується у зворотному порядку.


  • Як виконується на автомобілі ВАЗ 2109 заміна зовнішнього ШРУСа, добре видно на відео. Своєчасна робота по забезпеченню нормальної роботи ШРУСов забезпечить надійну роботу автомобіля ВАЗ 2109 а ціна подальших ремонтів буде зменшена.