Різниця Subaru BRZ і Toyota GT 86: технічні характеристики та особливості
Незабаром після початку XXI століття на ринку майже не залишилося недорогих спортивних автомобілів класичної компоновки, вельми поширених в кінці минулого ...
Найкращі японські універсали: рейтинг, огляд з фото
Універсал – це легкове авто з збільшеним багажником і просторим салоном. Зовсім недавно ці машини стали предметом гордості автолюбителів і заздрості ...
Тюнінг салону "Лади-Калини" своїми руками
Сучасне авто — це не просто засіб пересування, але і місце, де можна сховатися від міської суєти. І якщо в дорогих машинах інженери продумали стандартний ...
Скільки важить ВАЗ-2101? Вага кузова і двигуна ВАЗ-2101
На те, скільки важить ВАЗ-2101 впливає знос металевих частин, наявність додаткового обвісу та обладнання ГБО. Варто зазначити, що переважна частина сучасних ...

Заміна масла в редукторі ваз своїми руками

26.12.14, Ваз
2888
  • 1 Навіщо міняти масло в редукторах авто ВАЗ
  • 1.1 Типи масел для редуктора і фактори, що знижують його властивості
  • 1.2 Періодичність заміни масла в редукторі
  • 2 Заміна масла в редукторі заднього моста
  • 2.1 Заміна масла в кермовому редукторі

  • Заміна масла в редукторі ваз своїми руками
    Загальний вид кермового редуктора ВАЗ
    При експлуатації автомобіля водій повинен виконувати контроль рівня масла в редукторах: заднього моста, рульового управління. Якщо цього не робити або заміна масла в кермовому редукторі ВАЗ 2106 проводиться несвоєчасно, можливі великі неприємності.

    Спочатку буде утруднене обертання рульового колеса, збільшиться його люфт, а це сильно зменшує якість управління автомобілем ВАЗ. Як своїми руками замінити масло в кермовому редукторі і редукторі заднього моста пропонує стаття.


    Навіщо міняти масло в редукторах авто ВАЗ


    У різних вузлах трансмісії автомобіля сильно відрізняються між собою:

  • Наприклад, в рульовому управлінні змащуюча рідина практично не працює, що дозволяє її міняти дуже рідко, а іноді і зовсім обходитися без заміни масла, протягом всього строку експлуатації авто(див. Заміна масла в рульовому ваз своїми силами ).

  • У механічних КП втрати, пов'язані з тертям невеликі, за рахунок прямої передачі руху, а масло тільки перемішується. Тому, в коробці передач відсутня висока температура і охолоджуюча рідина продуктами зношування забруднюється менше.

  • Більш жорсткі умови роботи в передньому провідному мосту, що має гіпоїдних тип зачеплення, або у картері для редуктора заднього моста. В цих вузлах, коли створюються важкі режими експлуатації автомобіля, масло нагрівається до високої температури, вона може досягати 150 Про З, при цьому нормальні умови роботи агрегатів при температурі до 90 Про С. Короткочасно, в точках тертя контактуючих сполучених поверхонь, цей показник може досягти понад 300 Про С.


  • Виходячи з цього, стає зрозумілим: висока температура рідини, разом з атмосферним повітрям, поступово призводить до окислення вуглеводнів, які є основою масел. Погіршуються їх властивості, що вимагає заміни мастильної рідини в редукторі автомобіля.

    Типи масел для редуктора і фактори, що знижують його властивості


    Отже:

  • Невелика ціна мінерального масла. В деяких випадках їх продукти розкладу і окислення можуть містити кислоти.

    Разом з парами атмосферного повітря вони викликають корозію металевих деталей. Це призводить до окислення і сильного забруднення вузла, а присутність води підсилює утворення згустків, які випадають в осад і утворюють в картері редуктора смолянисті відкладення.

  • Саме дороге синтетичне масло. Відмінність його від мінерального у тому, що в'язкість з часом падає, через зменшення лужного числа, виробленням присадок.

  • Чинником, що призводить до старіння масла і втрати його споживчих властивостей, є забруднення пилом і продуктами зносу. У двигуні для очищення встановлений масляний фільтр у мостах авто ВАЗ цю функцію виконує магнітна пробка, яка використовується для зливу масла.

    Але продукти зносу мають механічні включення, які виконують функції абразивної рідини, що збільшує знос деталей вузла - підшипників, шестерень та інших елементів. Найбільше зношуються гумові ущільнення, які призначені для запобігання витоку масла і тому вимагають частої заміни.


  • Періодичність заміни масла в редукторі


    Інструкція по експлуатації автомобіля зазвичай вказує на два типи режиму використання авто: жорстких і ідеальних умовах.

    До жорстких умов відносяться:








  • Пересування на невеликі відстані з частими зупинками, що зазвичай відбувається в межах міста.

  • Їзда по курних, брудним і дорогах з поганим покриттям, з частими пробуксовками по засніженому покритті.

  • Рух на високій швидкості.

  • Транспортування негабаритних вантажів і буксирування причепів.

  • Інші екстремальні умови.


  • До ідеальним відносяться:

  • Рух по дорогах з хорошим покриттям без пилу з помірною або трохи підвищеною швидкістю.

  • Їзда без причепа або інших додаткових елементів, що перевищують нормативну навантаження.


  • Враховуючи ці фактори, виробники пропонують заміну масла в редукторах провідних мостів виконувати в два рази частіше, ніж у механічних КП - від 20000 до 30000 кілометрів пробігу автомобіля ВАЗ. Інтервали заміни масла зменшуються при постійній експлуатації авто в жорстких умовах.

  • Виробники масел на своїх продуктах вказують обґрунтований термін придатності. Найчастіше це 4 - 5 років, якщо олія буде зберігатися в герметично закритій заводській упаковці, коли немає впливу атмосферних факторів.


  • Позапланова заміна масла проводиться у випадках:









  • Придбання уживаного авто. Після консультації з фахівцем заміну краще зробити, щоб почати свій відлік пробігу в залежності від залитого продукту.

  • Після обкатки нової машини. У цьому випадку при обкатці відбувається приробітку і притирання поверхонь, що труться.

    В результаті утворюється підвищена кількість продуктів початкового зносу, що потребують видалення. Крім цього виробники автомобілів заливають в картери вузлів масла, які не розраховані на довгу експлуатацію машин, що мають гіпоїдних тип зачеплення.

    Пояснюється це тим, що у них невисокі протизадирні властивості. Такі масла служать для першої заливки і їх заміну потрібно робити через дві - три тисячі кілометрів пробігу.

  • Після ремонту або капремонту в агрегатах трансмісії, а потім обкатки автомобіля. У цьому випадку також потрібна позапланова заміна олії і деякі доповнення.

    Ремонтні роботи потрібні при відхиленнях в роботі або виході з ладу певних агрегатів. За цей час масло має багато продуктів тривалого зносу.

    Так на балках задніх ведучих мостів утворюються низькотемпературні відкладення, мають вигляд суцільного масляного нальоту і згустки з продуктами зносу і пилом. У цьому випадку при установці нового редуктора, невеликого пробігу авто, після заливки свіжого масла, в ній будуть частинки змитих зі стінок балки моста старих забруднень.

    Тому після невеликого пробігу, до 50 кілометрів, потрібно злити масло.


  • Порада: Масло в цьому випадку зливається в чисту ємність. Відстоюється протягом півтора місяців, для випадання в осад забруднень, проціджують і повторно використовується.

    Заміна масла в редукторі заднього моста


    Отже:

  • Автомобіль ВАЗ ставиться на оглядову яму або естакаду.

  • У задньому мосту відкручується в холодці отворі пробка, як показано на фото.


  • Заміна масла в редукторі ваз своїми руками
    Відкручування пробки з заливного отвору

  • Під отвір для зливу масла підставляється ємність.

  • Викручується маслосливная пробка.


  • Заміна масла в редукторі ваз своїми руками
    Відкручування маслосливной пробки

  • Після повного витікання рідини пробка для зливу встановлюється на місце.


  • Порада: При темному кольорі злитого з картера редуктора масла або наявності в ньому металевих частинок, вузол потрібно промити.

  • Для промивання береться суміш мастила і тридцяти відсотковий гас або дизельне паливо, замість гасу.

  • Вивішується заднє колесо, запускається двигун, включається перша передача.

  • Через три хвилини суміш для промивання зливається.

  • Для заливки нового масла можна використовувати пластмасовий шприц великого розміру, на кінець, якого одягнена еластична.

  • Заливається В редуктор спеціальне трансмісійне масло об'ємом 13 літра.

  • Рівень рідини повинен дійти до нижньої кромки отвори для заливання.

  • Очищається від бруду і перевіряється сапун, який потрібен для стравлювання в редукторі надлишкового тиску, що утворюється при нагріванні і підвищенні рівня масла.



  • Заміна масла в кермовому редукторі


    Рух автомобіля в заданому напрямку забезпечується рульовим керуванням, що має шарнірно-важільний привід керма і червячно-роликовий редуктор. В картер редуктора вузла заливається приблизно 02 літра олії. В авто від ВАЗ 2101 до ВАЗ 2107 олія не зливається, а лише при необхідності доливають.

    Для цього:

  • Окручивается маслозаливная пробка, яка має конічну різьбу.

  • Перевіряється спеціальним стрижнем, вставленим до упору на отвір, рівень масла.


  • Заміна масла в редукторі ваз своїми руками
    Контроль рівня олії в кермовому редукторі ВАЗ 2107

  • Рівень масла повинен перебувати на глибині до 15 міліметрів від верхньої кромки маслозаливного отвору.

  • Якщо потрібно замінити масло в кермовому редукторі ключем на «13» відкручуються болти, що фіксують нижню кришку редуктора.

  • Кришка відсувається, і масло зливається в ємність.

  • Кришка встановлюється на місце, закручуються болти, заливається нове масло.

  • Вставляється пробка маслозаливного отвору.


  • Яким чином виконується на ВАЗ 2106 заміна масла в кермовому редукторі добре видно на відео. Своєчасна заміна мастильної рідини в основних вузлах авто ВАЗ збільшує термін його експлуатації, без додаткових вкладень в дорогий ремонт.