Різниця Subaru BRZ і Toyota GT 86: технічні характеристики та особливості
Незабаром після початку XXI століття на ринку майже не залишилося недорогих спортивних автомобілів класичної компоновки, вельми поширених в кінці минулого ...
Найкращі японські універсали: рейтинг, огляд з фото
Універсал – це легкове авто з збільшеним багажником і просторим салоном. Зовсім недавно ці машини стали предметом гордості автолюбителів і заздрості ...
Тюнінг салону "Лади-Калини" своїми руками
Сучасне авто — це не просто засіб пересування, але і місце, де можна сховатися від міської суєти. І якщо в дорогих машинах інженери продумали стандартний ...
Скільки важить ВАЗ-2101? Вага кузова і двигуна ВАЗ-2101
На те, скільки важить ВАЗ-2101 впливає знос металевих частин, наявність додаткового обвісу та обладнання ГБО. Варто зазначити, що переважна частина сучасних ...

ВАЗ 2108: як виконується ремонт підвіски

26.12.14, Ваз
5395
  • 1 Ходова система авто ВАЗ 2108
  • 2 Ремонт вузлів передньої підвіски
  • 2.1 Ремонт передніх стійок авто ВАЗ 2108
  • 2.2 Ремонт реактивної тяги - стабілізатора поперечної стійкості
  • 2.3 Заміна розтяжок передніх стійок
  • 2.4 Заміна кульової опори
  • 3 Ремонт вузлів задньої підвіски
  • 3.1 Заміна балки задньої підвіски
  • 3.2 Заміна підшипника задньої маточини авто ВАЗ 2108
  • 3.3 Заміна задніх амортизаторів ВАЗ 2108

  • ВАЗ 2108: як виконується ремонт підвіски
    Передня підвіска авто ВАЗ 2108
    Справний стан ходової частини автомобіля ВАЗ 2108 забезпечується своєчасним обслуговуванням та ремонтом своїми руками всіх її вузлів та деталей. Без залучення фахівців автосервісу ціна виконуваних робіт буде значно нижче, а інструкція дозволить усе робити правильно.


    ВАЗ 2108: як виконується ремонт підвіски
    Задня підвіска авто ВАЗ 2108

    Ходова система авто ВАЗ 2108


    Передня і задня підвіски складають ваз ходову 2108.

    Незалежна телескопічна передня підвіска складається з:

  • Гідравлічних передніх стійок амортизаторів з поворотним важелем, на якому закріплений палець рульового наконечника.

  • Нижніх поперечних важелів, з розтяжками і стабілізаторами поперечної стійкості.

  • З двох сторін знаходяться гвинти з циліндричними пружинами, необхідними для зменшення навантаження на стійки.

  • Нижня кульова опора з'єднує нижній важіль підвіски поворотним важелем.

  • Поздовжні тяги, з'єднані з передніми опорами і нижнім важелем через металеві втулки, здійснюють гасіння тягових і гальмівних сил, діючих на підвіску під час руху автомобіля.


  • До складу задньої підвіски входять:

  • Гасіння коливань кузова здійснюють гідравлічні амортизатори, до складу яких входять виті пружини.

  • Балка.


  • Ремонт вузлів передньої підвіски


    Після аварії, при механічних пошкодженнях або заміні сайлентблоков є необхідність у знятті з авто важеля передньої підвіски. Визначити пошкодження сайлентблоків можна по выпучиванию або розтріскування гуми.

    Ремонтні роботи виконуються на ямі або естакаді, в зафіксованому нерухомо автомобілі.

    Порядок виконання робіт:

  • Знімається кульова опора. Палець звільняється від фіксації шплінта, відкручується гайка і, використовуючи зйомник, з важеля выпрессовывается палець.

  • Від важеля відкручується гайка, фіксуюча стабілізатор поперечної стійкості, послаблюється гайка кріплення заднього розтяжки.

  • Відвертається гайка, що утримує важіль на кронштейні кузова автомобіля і знімається з важіль передньої підвіски.

  • Виконуються всі необхідні ремонтні роботи деталей, і вузол встановлюється на місце в зворотному порядку його зняття.


  • Ремонт передніх стійок авто ВАЗ 2108


    На авто ВАЗ 2108 виникає в крайніх випадках ситуація, що потребує ремонту або заміни передніх стійок . Найчастіше їх з обох сторін замінюють новими.

    Заміна передніх пружин проводиться після розбирання стійок.Ремонтні роботи виконуються за допомогою набору стандартного інструменту і спеціальних стяжок для пружин.

    Порядок виконання робіт:








  • Стійка знімається з автомобіля.

  • Використовуючи металеву щітку, прибирається бруд.

  • На пружини встановлюються стяжки, з допомогою яких звільняється від напруги верхня чашка і гайка, розташована на штоку амортизатора.

  • Після стягування пружини відкручується гайка штока амортизатора, і прибираються верхня опора та пружина, разом зі стяжками.

  • З штока видаляються буфер обмежувача ходу і гумовий кожух. При пошкодженні знятих деталей їх замінюють новими.

  • Поверхні штока, поворотного важеля, корпусу амортизатора і посадкова чашка пружини піддаються візуальному огляду. На їх поверхнях не повинно бути відколів, тріщин або інших механічних пошкоджень.

    Всі деталі в іншому випадку підлягають заміні. Відновлення за допомогою зварювання ушкоджених елементів не допускається, інакше надмірний нагрів масла в стійці може порушити її роботу.

  • Стійка встановлюється у вертикальне положення, шток кілька разів прокачується вниз і вгору. При цьому не повинно бути заїдань, стукотів, провалів. Інакше амортизатор змінюється новим.


  • На автомобілі ВАЗ 2108 встановлюються розбірні і не розбірні передні стійки. Ремонт стійки включає в себе її розбирання для заміни масла, пошкоджених або штока патрона.

    Для цього спеціальним ключем відкручується верхня кришка корпусу амортизатора, витягується патрон, який змінюється новим.
    Порада: Перед установкою нових деталей корпус амортизатора потрібно промити чистим бензином.
    Збірка вузла виконується у зворотному порядку.

    Візуальному огляду піддаються пружини. Їх витки повинні бути не деформованими, не мати пошкоджень. Установка нових елементів проводиться в зворотній послідовності, після попередньої стяжки.

    При установці виток її необхідно зорієнтувати в посадковому місці чашки стійки.
    Порада: Після виконання робіт по заміні стійок необхідно перевірити сходження коліс, яке при необхідності регулюється фахівцями спеціалізованої майстерні.

    Ремонт реактивної тяги - стабілізатора поперечної стійкості


    Періодично при експлуатації автомобіля ВАЗ 2108 потрібно виконувати заміну зношених деталей стабілізатора поперечної стійкості. Робиться це для відновлення необхідних робочих характеристик підвіски після діагностики передньої підвіски.

    До складу стабілізатора входять:

  • штанга;

  • стійки;

  • гумові подушки.


  • Після установки і фіксації від переміщення авто на оглядовій ямі порядок робіт полягає в наступному:

  • Стабілізатор і прилеглі елементи очищаються від бруду.

  • Відкручуються гайки, фіксують бічні стійки стабілізатора.

  • Звільняються від кронштейни кріплення гумових опор, які з кожної сторони знімаються.

  • З авто видаляється штанга стабілізатора.

  • При заміні тільки передніх стійок, з розташованими на них втулками, після видалення їх фіксації за допомогою гумового молотка збиваються елементи зі штанги.


  • Після цього всі деталі оглядаються. На поверхнях не повинно бути тріщин, корозії металу, деформацій.

    Подушка повинна рухатися по штанзі з невеликим зусиллям, при вільному переміщенні вона підлягає заміні. Замінюються при пошкодженні кронштейни подушок, деформовані стійки, зношені втулки.

    Збірка вузла виконується в зворотній послідовності розбирання.

    Заміна розтяжок передніх стійок


    Заміна розтяжок виконується, коли потрібно оновити ходову частину передньої підвіски або після аварії, якщо розтяжка вийшла з ладу. Для початку потрібно всі різьбові сполучення обробити спеціальною рідиною WD-40 роз'їдає наліт іржі або чистим бензином.

    Отже:

  • Послаблюється затягування гайок фіксуючих переднє і заднє кріплення розтяжки. Потім відкручуються болти кріплення розтяжки, розташовані на кронштейні і фіксують його до кузова авто.


  • ВАЗ 2108: як виконується ремонт підвіски
    Заміна розтяжок передніх стійок ВАЗ 2108

  • Розтяжка вільно знімається.


  • Порада: Перед тим як прибрати розтяжки необхідно прорахувати кількість регулювальних шайб на задньому і передньому кінці.








    Розтяжка, гумовий сайлентблок і кронштейн візуально розглядаються і виявляються всі пошкодження. Після усунення дефектів або заміни сильно зношених елементів складання виконується в зворотній послідовності розбирання.
    Порада: При відведення автомобіля в бік, після ремонту, потрібно звернутися в майстерню, де буде проведена діагностика передньої підвіски.

    Заміна кульової опори


    Поява під час руху автомобіля ВАЗ 2108 металевого стуку може вказати на вихід з ладу кульової опори. Виявити вийшла з ладу кульова опора можна після підняття і фіксації колеса в нерухомому стані з допомогою педалі гальма, потім при розгойдуванні автомобіля наявність люфту в кульовій опорі буде добре чути.

    Змінюється опора при порушенні герметичності гумового пильовика.

    Порядок робіт:

  • Автомобіль встановлюється на оглядову яму. Гайка, яка фіксує кульовий шарнір, очищається від бруду. Відкручується гайка, що утримує палець.

  • Після установки знімача палець выпрессовывается з важеля.

  • Віджимається важіль, відкручуються болти, що кріплять кульову опору до поворотного кулака.

  • Опора знімається з автомобіля.

  • Новий вузол встановлюється в зворотному порядку зняття.


  • Порада: Встановлення нової опори потрібно виконувати після змазування пальця поворотного литолом, а гумовий пильник наполовину наповнюється мастилом. Обов'язково болти кріплення кульової потрібно замінити новими з самоконтрирующимися гайками.

    Ремонт вузлів задньої підвіски


    Заміна балки задньої підвіски


    Іноді виникає необхідність в заміні балки задньої підвіски автомобіля ВАЗ 2108. Це може бути після аварії, невдалої поїздки по поганій дорозі, наїзді на бордюр або купину, що може призвести до деформацій і порушень загальних характеристик елементів задньої підвіски авто.

    Отже:

  • Для проведення робіт по заміні балки задньої підвіски задню частину автомобіля потрібно підвісити, звільнити від загальної маси таким чином, щоб балка перебувала у вільному стані.

  • Прибираються всі навісні елементи - від'єднуються фіксація задніх амортизаторів, шланги гальмівні трубки, наконечники тросів ручного гальма.

  • Від'єднується від кронштейна, що знаходиться на балці підвіски, сережка регулятора тиску.

  • Відвертаються гайки утримуючі болти кріплення до кронштейнів нижній частині амортизаторів, після чого останні відводяться в сторони.

  • Останній етап - розкручуються болти кріплення до кронштейна самої балки.

  • Після зняття з автомобіля всі елементи підлягають візуальному огляду. При необхідності реставруються або замінюються новими.

  • Складання вузла виконують у зворотній послідовності розбирання.



  • Заміна підшипника задньої маточини авто ВАЗ 2108


    При появі в колесі люфту, який легко можна визначити при русі - наявність шуму ззаду автомобіля, стуку. При невеликому зазорі можна спробувати гайку маточини підтягнути.

    Це трохи продовжить використання підшипника, але для повного усунення несправності необхідна його заміна.

    Отже:

  • Для роботи, крім інструмента, знадобиться знімач для маточини, оправка для того, щоб вибити обойму старого підшипника або шматок труби потрібного діаметра.

  • Піднімається ремонтована сторона авто. Відкручується колесо.

  • Знімаються гальмівні колодки і барабан.

  • Використовуючи в якості важеля невеликий шматок труби, розкручується гайка маточини, яка видаляється разом з упорною шайбою.

  • Маточина з осі знімається за допомогою спеціального знімача.

  • Далі виконується заміна вийшов з ладу підшипника.

  • Затискається В лещата маточина, з якої видаляється стопорне кільце.

  • Знімачем або оправленням знімається старий підшипник.

  • Маточина промивається чистим бензином, змащується литолом і в неї запресовується новий елемент.

  • Ставиться нове стопорне кільце.

  • Збирається гальмівний механізм, на місце прикручується колесо, автомобіль опускається на землю.

  • Проводиться регулювання затягування гайки маточини, яку потім потрібно законтрить.


  • Заміна задніх амортизаторів ВАЗ 2108


    Міняти задні амортизатори необхідно, коли вони перестають належним чином гасити коливання корпусу машини при її русі. На авто ВАЗ 2108 амортизатори можуть бути розбірними і не розбірними.

    У першому випадку їх можна відремонтувати, у другому тільки замінити новими. При деформації пружин або їх осідання елементи потрібно замінити або підкласти під них прокладки, для підняття або опускання задній частині кузова.

    Отже:

  • Автомобіль фіксується в нерухомому стані.

  • Ремонтована сторона підвішується, знімаються колеса.

  • В салоні авто знімається зі склянки пластиковий захисний ковпачок, відкручуються гайки, фіксують шток амортизатора.

  • Відвертається гайка болта кріплення до кронштейна балки амортизатора.

  • Амортизатор знімається з авто. Для цього віджимається як можна нижче задня бабка, що послаблює пружину і дозволяє вийняти амортизатор з ніші на задньому колесі і зняти пружину.


  • ВАЗ 2108: як виконується ремонт підвіски
    Зняття заднього амортизатора
    Порада: Для полегшення зняття амортизатора його шток потрібно втопити, щоб він не чіплявся за витки пружини.

  • Після зняття амортизатора з пружиною з чашки верхньої фіксації амортизатора виймається гумова прокладка, пружини виймається гумовий пильник з буфером обмежувача ходу. Необхідно стежити, щоб всі гумові деталі були без розривів, матеріал мав достатню еластичність.

    Старі елементи потрібно замінити новими.

  • Пружини не повинні мати тріщин і деформацій. Пружини при заміні повинні змінюватися парно з боку. Інакше можна порушити характеристики роботи вузла задньої підвіски авто ВАЗ 2108.


  • Збірка вузла:

  • Витягується шток амортизатора, на який одягаються:



  • буфер для обмеження ходу,

  • пильник гумовий,

  • металева кришка.



  • Накручуються на шток гайки.

  • Використовуючи ізоляційну стрічку або звичайні нитки на пружині, фіксується гумова прокладка потрібної товщини, кінець якої орієнтується в паз під виток на прокладці.

  • Нижня частина амортизатора закріплюється і на нього одягається пружина.

  • Витягується на повну довжину шток, вивертається гайка.

  • Пружина стискається, але потрібно стежити, щоб не просів шток. Під балку встановлюється амортизатор, балку повільно потрібно підняти, що стискає пружину.

    Шток амортизатора орієнтується таким чином, щоб він потрапив в отвір для верхнього кріплення. Після цього шток фіксується гайкою в салоні автомобіля.


  • Своєчасна діагностика та ремонт ходової частини автомобіля ВАЗ 2108 збільшує термін його експлуатації у справному стані.