1 Шруси в автомобілі ВАЗ 2112 1.1 Заміна зовнішнього ШРУСа 1.2 Як замінити внутрішній ШРУС 1.3 Установка приводного валу Загальний вигляд ШРУСа автомобіля ВАЗ 2112
Основне призначення ШРУСов (шарніра рівних кутових швидкостей) - передача крутного моменту від коробки швидкостей на провідне колесо автомобіля. Це говорить про те, наскільки важливо підтримувати вузол в справному стані, своєчасно замінити ШРУС ВАЗ 2112 у якого з'явилися дефекти новим.
В автомобілі ВАЗ 2112 встановлені два види ШРУСов:
Внутрішній, передає крутний момент валу від трансмісії. Зовнішній, входить в зачеплення з маточиною колеса. Частіше на авто виходить з ладу зовнішній елемент, тому на ВАЗ 2112 заміна ШРУСа може виконуватися шляхом заміни тільки його зовнішнього контуру.
Шруси в автомобілі ВАЗ 2112
Використовувати Шруси стали після переведення автомобілів на передній привід.
Отже:
Застосування, як у задньопривідних автомобілів, хрестовини в карданній передачі, у якої чотири голчастих підшипників, що працюють в парі, не забезпечують необхідну рівність кутових швидкостей веденого і ведучого валів. Застосування такого пристрою веде до збільшення габаритів конструкції, більше стає і ціна пристрою, а передача крутного моменту відбувається з сильною пульсацією, зростаючої із збільшенням кута між валоми. У конструкції ШРУСов спочатку закладений ресурс, який можна порівняти з ресурсом автомобіля, але в процесі експлуатації автомобіля ВАЗ 2112 прийшли до висновку, що більше зношується зовнішня частина конструкції. Захистити її можна тільки гнучким, волого - і морозостійким матеріалом.
Але служити довго, під дією зовнішніх факторів, деталь не може. Пояснюється це дією постійних деформацій, великою кількістю вологи і абразиву. Крім цього, існує ймовірність ушкодження пильника(див. Як виконується заміна пильника і шруса ваз 2112 ) при ремонті або в процесі експлуатації.
Поява тріщин на захисної резинці призводить до виходу його з ладу. Неприпустимо пошкодження валу, який веде до ШРУСу. Хоча дефект можна не помітити неозброєним оком, але робота вузла, у якого кривий вал не буде нормальною. Все це призводить до необхідності заміни вузла.
Заміна зовнішнього ШРУСа
Інструкція вказує, що заміна ШРУС ВАЗ 2112 проводиться на піднятій частині автомобіля і знятому колесі:
Відкручується гайка маточини. Знімається захист картера. Кульова опора звільняється від з'єднання з нижнім важелем підвіски. У разі запресовування опори її відкручують разом з важелем. Знімається кульова опора. Зняття кульової опори
Необхідно відвести в сторону стійку так, щоб ШРУС був в зігнутому положенні. У цьому випадку шків, що входить в підшипник маточини розташовується під кутом до приводного валу, що з'єднує зовнішню і внутрішню гранату. З підшипника вибивається шліцьовий вал ШРУСа. Робиться це за допомогою металевої проставки з зовнішнього боку колеса. Знімається пильовик. З приводного валу видаляється граната. Видаляється вся стара змазка. Для полегшення операції краще використовувати WD-40 або подібний аерозоль. Порада: Заміна ШРУС на ВАЗ 2112 проводиться з заміною наполегливої і стопорного кільця (завзяте кільце стоїть всередині гранати). Весь вузол необхідно змастити великою кількістю змазки.
Після установки ШРУСа на приводний вал, до остаточної його запресовування, вузол потрібно відцентрувати таким чином, щоб рівно, без заїдань входила вилка. Остаточна установка ШРУСа на посадкове місце. Пильник обжимається хомутами. Остаточна збірка проводиться в зворотному порядку. Як замінити внутрішній ШРУС
Заміна Шркш ваз 2112 внутрішніх відрізняється від зовнішніх, що виконується вона, коли з коробки передач повністю злите масло.
Порада: Масло з коробки передач зливається на піднятому автомобілі. Після того як воно злито потрібно визначити його якість і при необхідності замінити новою змащувальну КП рідиною, щоб через невеликий проміжок часу не повторювати таку ж операцію другий раз.
Отже:
Знімається колесо. Відкручується кульова опора. Це звільняє від нижнього важеля стійку. Колесо відводиться в сторону для забезпечення зовнішнього ШРУСу вільного ходу. З колеса вибивається зовнішня граната. З коробки передач виймаються обидві гранати. Порада: Для того щоб коробку не потрапляла бруд і пил отвір потрібно прикрити .
Привідний вал обережно, щоб виключити його пошкоджень, затискається в лещата. За допомогою викрутки відпускається хомут утримує пильник до корпусу внутрішнього ШРУСа. Знімається пильовик. Якщо немає можливості далі використовувати він розрізається. Спеціальної направляючої з бронзи збивається старий ШРУС з приводного валу. На вал надівається новий пильовик і ШРУС. Порада: З боку внутрішнього шарніра на кінці вала потрібно встановити пластикову заглушку.
Внутрішній простір, встановлюваного ШРУСа, рясно змащується. Необхідно стежити, щоб збігалися посадочне місце і напрямок приводу. Встановлюються нові завзяте та стопорне кільце. На шліци шарніра наноситься графітове мастило, і вузол вставляється в корпус КП, як показано на фото. Проводиться заміна масла в КПП . Установка приводного валу
Установка приводного вала в коробку передач ВАЗ 2112
Вал остаточно фіксується в полуосевой шестірні. Привідний вал встановлюється в маточину колеса. Далі складання виконується в зворотній послідовності зняттю. Як правильно виконується заміна Шркш на ВАЗ 2112 добре показує відео.