Різниця Subaru BRZ і Toyota GT 86: технічні характеристики та особливості
Незабаром після початку XXI століття на ринку майже не залишилося недорогих спортивних автомобілів класичної компоновки, вельми поширених в кінці минулого ...
Найкращі японські універсали: рейтинг, огляд з фото
Універсал – це легкове авто з збільшеним багажником і просторим салоном. Зовсім недавно ці машини стали предметом гордості автолюбителів і заздрості ...
Тюнінг салону "Лади-Калини" своїми руками
Сучасне авто — це не просто засіб пересування, але і місце, де можна сховатися від міської суєти. І якщо в дорогих машинах інженери продумали стандартний ...
Скільки важить ВАЗ-2101? Вага кузова і двигуна ВАЗ-2101
На те, скільки важить ВАЗ-2101 впливає знос металевих частин, наявність додаткового обвісу та обладнання ГБО. Варто зазначити, що переважна частина сучасних ...

Ваз 2110: як проводиться заміна шруса

26.12.14, Ваз
2987
  • 1 Пристрій і принцип роботи
  • 1.1 Пристрій
  • 1.2 Принцип роботи
  • 2 Зовнішній і внутрішній ШРУС
  • 3 Дефектування «гранат»
  • 3.1 Причини
  • 3.2 Перевірка зовнішнього ШРУСа
  • 3.3 Перевірка внутрішнього ШРУСа
  • 4 Заміна «гранати»
  • 5 Пильовики «гранат»
  • 5.1 Дефектування пиляків
  • 5.2 Заміна

  • Ваз 2110: як проводиться заміна шруса
    Заміна шруса ваз 2110
    ШРУС (шарнір рівних кутових швидкостей) або по простонародному «граната» служить для передачі обертального руху однієї півосі до іншої і які знаходяться під мінливим кутом по відношенню один до одного.


    Пристрій і принцип роботи


    Пристрій


    Даний вузол породжує масу питань про те, як він влаштований і який принцип його роботи у людини, яка особі зріє його вперше. Але це тільки на перший погляд, насправді «граната» по своїй конструкції гранично проста і зрозуміла.
    Ваз 2110: як проводиться заміна шруса
    Заміна шркш ваз 2110
    На фото представлений розібраний шарнір рівних кутових швидкостей, який складається з:

  • Виконаного заодно з ведучим валом корпусу шарніра;

  • Внутрішньої обойми;

  • Кільця з отворами для утримання шести кульок - сепаратор.


  • Принцип роботи


    Як можна помітити, кількість сферичних канавок в корпусі і на внутрішньому шарнірі одно і відповідає кількості кульок в сепараторі, кульки, в свою чергу, утримуються сепаратором між кулаком і корпусом і переміщуються в їх канавках.
    Ваз 2110: як проводиться заміна шруса
    Відео роботи шарніра рівних кутових швидкостей
    Зусилля з обертового ведучого вала передається саме через кулак з розташованими в канавках кульками на обойму і на ведений вал . Змінний кут між валами ні як не впливає на роботу кульок продовжують виконувати свою роботу передачі зусилля.

    Як бачите, така конструкція дозволяє передавати обертальний рух дуже рівномірно і, до речі, незважаючи на гадану складність виконання, даний вузол «відпрацьовує» набагато довше інших пристроїв автомобіля, природно в умовах його правильної експлуатації і технічного обслуговування.







    Зовнішній і внутрішній ШРУС


    На цьому наше знайомство з «гранатами» не закінчено, так як в автомобілі встановлюються два типи ШРУСов: внутрішній і зовнішній.
    Ваз 2110: як проводиться заміна шруса
    Види шарнірів
    Для того щоб автомобіль успішно проїжджав всі перешкоди одного шарніра явно замало.
    Ваз 2110: як проводиться заміна шруса
    Кут роботи «гранати»
    Тому для оптимального функціонування всього приводу на нього ставиться два «гранати»:

  • Внутрішня, що передає крутний момент від валу трансмісії;

  • Зовнішня, що входить в зачепленні безпосередньо з маточиною колеса.


  • Хоча за принципом роботи вони однакові, конструктивні особливості і ціна трохи відрізняються один від одного.
    Ваз 2110: як проводиться заміна шруса
    Внутрішня «граната»

    Дефектування «гранат»


    Причини


    Вся без винятку спеціальна література стверджує, що при виготовленні ШРУСов застосовуються тільки надміцні сплави, знос яких мінімальний і практично не помітний. Але як показує практика, а особливо статистика продажів будь-якого автомобільного автомагазину - ні що не вічне під місяцем, в тому числі і Шруси.

    Виною тому є:

  • Підробки, браковані комплектуючі і відверто низька якість;

  • Погана якість, а іноді і відсутність мастильних матеріалів;

  • Пошкодження пильника (а це окрема тема) і, як наслідок, попадання в шарнір «небажаних елементів».


  • Перш ніж замінити шрус на ваз 2110 необхідно провести його дефектовку, і бажано своїми руками.

    Перевірка зовнішнього ШРУСа


    Зміна властивостей деталі, її розмірів і наявність вироблення її тертьових поверхонь розумні люди називають зношуванням, який ми і будемо шукати в шарнірах рівних кутових швидкостей. Головною ознакою граничного зносу «гранати» є її «хрускіт», який з'являється при перекочування кулі в канавці має знос, як правило, «хрускіт» з'являється при русі автомобіля в поворотах, різких прискореннях і при подоланні перешкод.

    Остаточно переконатися в несправності даного сайту допоможуть наступні дії, які викличуть характерний звук:

  • При рушанні автомобіля з місця створювати несильні ривки;

  • При зміні навантаження (різко прискорюватися і скидати газ).


  • А так само можна спробувати рухати вал між «гранатами» в поперечному напрямку відчути характерний звук зносу - люфт.

    Перевірка внутрішнього ШРУСа


    Хоча обидва шарніра є ланками одного ланцюга, треба сказати, що в силу особливості своєї експлуатації (значні навантаження і кути роботи) зовнішній шарнір виходить з ладу набагато швидше, хоча за розміром він менше внутрішнього.

    Вищеописані ознаки більшою мірою відносяться до зовнішніх шарнірам, від чого з'являється резонне питання - а як перевірити внутрішню «гранату» адже в її робочому положенні практично неможливо добитися великого кута роботи?

    Справа в тому, що на відміну від зовнішньої, внутрішня «граната» може сигналізувати звуками про несправності при русі автомобіля в прямому напрямку, особливо при подоланні всіляких перешкод (купини, кучугури, ями). Так само допоможе переконатися в несправності повірка вала рукою на люфт.

    Остаточно переконати себе в необхідності заміни пристрою допоможе наступний експеримент:

  • Підвішуємо провідні колеса автомобіля, що виведе внутрішню гранату в максимальний кут роботи;

  • Заводимо двигун;

  • Включаємо першу передачу.


  • Якщо внутрішній шарнір має граничний знос, з'явиться той самий своєрідний хрусткий звук, що передбачає за собою невідкладний ремонт.

    Заміна «гранати»


    Так як заміна шруса на ваз 2110 включає в себе піддомкрачування провідних коліс автомобіля, то перед початком робіт необхідно провести ритуал безпосередньо пов'язаний з технікою безпеки - ставимо автомобіль на гальмо і під задні колеса підкладаємо противооткатники.

    Наступним етапом значиться відкручування гайки маточини. Для цього нам потрібна міцна головка на «30» і труба підсилювач.
    Ваз 2110: як проводиться заміна шруса
    Інструмент для гайки маточини
    Якщо ж такий ключ у вас відсутній його можна виготовити самому з підручних засобів, що є більш надійним варіантом.
    Ваз 2110: як проводиться заміна шруса
    Саморобний ключ
    Увага! Так як прикладене зусилля на ключ дуже велике відкручування гайки маточини колеса необхідно проводити до початку ремонту, тобто перед підйомом підвіски автомобіля.
    Подальші дії виконуємо по пунктах, які містить у собі нижеизложенная інструкція:









  • Під піднятий домкратом автомобіль підкладаємо надійні упори;

  • Відвертаємо болти і знімаємо колесо з маточини;

  • До кінця відкручуємо гайку маточини і виймаємо її наполегливу шайбу;

  • Від поворотного кулака відвертаємо два болта кріплять нижню кульову опору;


  • Ваз 2110: як проводиться заміна шруса
    Зняття кульової опори

  • Повертаємо рульове колесо в крайнє положення (вправо або вліво, залежно від того, на якій стороні автомобіля проводьте заміну шарніра) і відтягнувши поворотний кулак знімаємо маточину разом зі стійкою з шліців вала привода;


  • Ваз 2110: як проводиться заміна шруса
    Зняття маточини з валу
    Рада! Я б не рекомендував займатися демонтажем «зовнішньої» гранати безпосередньо на самому автомобілі, так як в процес велика ймовірність вибивання з гнізда внутрішнього шарніра, що загрожує пошкодженням сальника.

  • За допомогою монтажної лопатки виймаємо внутрішній шарнір з пазів коробки передач;


  • Увага! Якщо ви плануєте одночасно знімати два привода, то після демонтажу одного необхідно в його посадкове місце в коробці передач вставити технологічний фіксатор, в якості якого можна використовувати стару внутрішню «гранату». В іншому випадку, після того як ви витягнете обидва приводу, відбудеться зсув шестерень диференціала, що не дозволить під час наступної збірки вставити на місце зняті Шруси.

  • Фіксуємо приводний вал в лещатах і з обох «гранат» знімаємо пильовики (якщо вони мають явні дефекти, для полегшення операції зрізаємо їх ножем);

  • За допомогою кувалдочки та виколотки (вставка з бронзи чи міді) збиваємо Шруси з приводів, постукуючи по корпусу вздовж осі приводу;


  • Ваз 2110: як проводиться заміна шруса
    Демонтаж зовнішнього шарніра
    Рада! Сила постукування повинна вибиратися досвідченим шляхом, так як в даній операції все залежить від пружності розпірного кільця, яке повинно стиснутися в канавці ШРУСа для того що б дати йому зісковзнути зі пазів.
    В іншому випадку, щоб не здерти даними кільцем шліци приводу, «гранату» можна підпиляти «болгаркою» в декількох місцях, після чого розбити кувалдою.
    Ваз 2110: як проводиться заміна шруса
    Розпірне кільце

  • Внутрішня «граната» демонтується схожим чином;


  • Далі заміна шркш на ваз 2110 переходить у стадію складання, під час якої необхідно простежити, що б на внутрішньому шарнірі було замінено старе розпірне кільце, так як має місце бути можливе роз'єднання приводів і коробки передач під час руху автомобіля.
    Ваз 2110: як проводиться заміна шруса
    Нове розпірне кільце

  • Після установки приводу у диференціал коробки передач необхідно докласти незначне зусилля для того, щоб він ШРУС зафіксувався у шестірні півосі, для чого, через що пом'якшує постачання (дерев'яний брусочок або брусок з кольорового металу), не сильним постукуванням молотка вдаряємо вздовж осі вала;

  • На цьому заміна шруса у ваз 2110 вважається закінченою, подальша збірка відбувається в зворотному порядку.


  • Рада! Стару гайку маточини щоб уникнути можливого її розкручування рекомендується поміняти на нову.

    Пильовики «гранат»


    Зізнатися, я б ніколи не зачіпав тему пиляків, якби дана стаття не була присвячена шарнірів рівних кутових швидкостей. Зараз самі зрозумієте чому.

    Сама по собі ця деталь не відрізняється великими розмірами, але в силу складного технологічного процесу її виготовлення і застосування дорогих матеріалів ціна її не так вже і мала, що б нехтувати рекомендаціями по її догляду.

    Багато автовласників і не здогадуються, що вони самі є винуватцями своїх не малих витрат.

    А адже саме гарний стан такого невеликого елемента з гуми як пильник дозволяє гарантувати довговічну роботу і економію значних коштів, так як його завданням є захист механізмів від пилу і інших забруднюючих речовин, а саме:

  • Захист «гранати» і її мастильних матеріалів від попадання води, сміття, бруду і пилу;

  • Утримання мастильних матеріалів в межах сполучення контактних поверхонь.


  • Рада! Перевірка стану пиляків повинна стати регулярною процедурою, а їх заміна при виявленні дефектів (пориви, тріщини), обов'язкової і не терпить зволікань.

    Дефектування пиляків


    Даний вид пиляків, так само як і всі інші, виконується із спеціальної гуми, а так само можуть виготовлятися на основі силікону, але, як показує досвід, фактором визначальним якість виготовлення пильовика може стати лише репутація виробника. Тим не менш, пильовик не повинен бути сильно грубим і при повороті його складки назовні не повинно спостерігатися зміни кольору поверхні, ніяких тріщин і розломів.



    При перевірці вже працюють пиляків на наявність дефектів, необхідно враховувати їх умови експлуатації:

  • Встановлений всередині страждає від зміни температур (відбувається підвищений нагрів від двигуна), пошкоджується предметами, що потрапляють у відсік двигуна при русі автомобіля. Як правило, його ушкодження проявляються як розриви, мікротріщини і виділення змащення;

  • Встановлений зовні пильник так само піддається нагріванню від тертя деталей, зазнає постійних агресивних впливів зовнішнього середовища (каміння, пісок), а так само в силу великої амплітуди зміни кута між валами - багаторазовим циклам стиснень/розтягнень.


  • Ваз 2110: як проводиться заміна шруса
    Перевірка пильовика
    Для визначення цілісності пильовика необхідно виставити автомобіль на яму, підняти його передню частину і вивернувши кермо до упору почергово в обидві сторони, прокручуючи колесо, оглянути пильовики на наявність вищеописаних пошкоджень.

    Заміна


    Ну а так як заміна шруса у ваз 2110 відбувається набагато рідше, ніж заміна його пильовика, вашій увазі пропонується інструкція по даній операції:

  • Початок робіт та її основні етапи аж до демонтажу ШРУСов повністю ідентичні вищеописаних дій описаних в інструкції по заміні шарнірів;

  • Після того як пильник знятий, промиваємо «гранату» в бензині (спеціальному миючому розчині) позбавляючись від старого мастила і потрапила бруду;

  • Надягаємо на вал новий пильник;

  • Одягаємо на шліци приводу заздалегідь заповнений спеціальною змазкою сам ШРУС;

  • Користуючись спеціальними кліщами спочатку затискаємо хомут пильовика на валу привода;

  • Потім за допомогою викрутки відгинаємо зовнішній край пильника (для вирівнювання тиску повітря всередині) і тільки після цього затискаємо хомут зовні.


  • Ваз 2110: як проводиться заміна шруса
    Затискач хомутів
    Ваз 2110: як проводиться заміна шруса
    Пластмасова заглушка
    На фото показана пластмасова заглушка внутрішнього шарніра, не забудьте поставити її на місце під час складання приводу.