Ваз 2110: як проводиться заміна шруса
Заміна шруса ваз 2110
ШРУС (шарнір рівних кутових швидкостей) або по простонародному «граната» служить для передачі обертального руху однієї півосі до іншої і які знаходяться під мінливим кутом по відношенню один до одного.
Пристрій і принцип роботи
Пристрій
Даний вузол породжує масу питань про те, як він влаштований і який принцип його роботи у людини, яка особі зріє його вперше. Але це тільки на перший погляд, насправді «граната» по своїй конструкції гранично проста і зрозуміла.

На фото представлений розібраний шарнір рівних кутових швидкостей, який складається з:
Принцип роботи
Як можна помітити, кількість сферичних канавок в корпусі і на внутрішньому шарнірі одно і відповідає кількості кульок в сепараторі, кульки, в свою чергу, утримуються сепаратором між кулаком і корпусом і переміщуються в їх канавках.

Зусилля з обертового ведучого вала передається саме через кулак з розташованими в канавках кульками на обойму і на ведений вал . Змінний кут між валами ні як не впливає на роботу кульок продовжують виконувати свою роботу передачі зусилля.
Як бачите, така конструкція дозволяє передавати обертальний рух дуже рівномірно і, до речі, незважаючи на гадану складність виконання, даний вузол «відпрацьовує» набагато довше інших пристроїв автомобіля, природно в умовах його правильної експлуатації і технічного обслуговування.
Зовнішній і внутрішній ШРУС
На цьому наше знайомство з «гранатами» не закінчено, так як в автомобілі встановлюються два типи ШРУСов: внутрішній і зовнішній.
Види шарнірів
Для того щоб автомобіль успішно проїжджав всі перешкоди одного шарніра явно замало.

Тому для оптимального функціонування всього приводу на нього ставиться два «гранати»:
Хоча за принципом роботи вони однакові, конструктивні особливості і ціна трохи відрізняються один від одного.
Внутрішня «граната»
Дефектування «гранат»
Причини
Вся без винятку спеціальна література стверджує, що при виготовленні ШРУСов застосовуються тільки надміцні сплави, знос яких мінімальний і практично не помітний. Але як показує практика, а особливо статистика продажів будь-якого автомобільного автомагазину - ні що не вічне під місяцем, в тому числі і Шруси.
Виною тому є:
Перш ніж замінити шрус на ваз 2110 необхідно провести його дефектовку, і бажано своїми руками.
Перевірка зовнішнього ШРУСа
Зміна властивостей деталі, її розмірів і наявність вироблення її тертьових поверхонь розумні люди називають зношуванням, який ми і будемо шукати в шарнірах рівних кутових швидкостей. Головною ознакою граничного зносу «гранати» є її «хрускіт», який з'являється при перекочування кулі в канавці має знос, як правило, «хрускіт» з'являється при русі автомобіля в поворотах, різких прискореннях і при подоланні перешкод.
Остаточно переконатися в несправності даного сайту допоможуть наступні дії, які викличуть характерний звук:
А так само можна спробувати рухати вал між «гранатами» в поперечному напрямку відчути характерний звук зносу - люфт.
Перевірка внутрішнього ШРУСа
Хоча обидва шарніра є ланками одного ланцюга, треба сказати, що в силу особливості своєї експлуатації (значні навантаження і кути роботи) зовнішній шарнір виходить з ладу набагато швидше, хоча за розміром він менше внутрішнього.
Вищеописані ознаки більшою мірою відносяться до зовнішніх шарнірам, від чого з'являється резонне питання - а як перевірити внутрішню «гранату» адже в її робочому положенні практично неможливо добитися великого кута роботи?
Справа в тому, що на відміну від зовнішньої, внутрішня «граната» може сигналізувати звуками про несправності при русі автомобіля в прямому напрямку, особливо при подоланні всіляких перешкод (купини, кучугури, ями). Так само допоможе переконатися в несправності повірка вала рукою на люфт.
Остаточно переконати себе в необхідності заміни пристрою допоможе наступний експеримент:
Якщо внутрішній шарнір має граничний знос, з'явиться той самий своєрідний хрусткий звук, що передбачає за собою невідкладний ремонт.
Заміна «гранати»
Так як заміна шруса на ваз 2110 включає в себе піддомкрачування провідних коліс автомобіля, то перед початком робіт необхідно провести ритуал безпосередньо пов'язаний з технікою безпеки - ставимо автомобіль на гальмо і під задні колеса підкладаємо противооткатники.
Наступним етапом значиться відкручування гайки маточини. Для цього нам потрібна міцна головка на «30» і труба підсилювач.

Якщо ж такий ключ у вас відсутній його можна виготовити самому з підручних засобів, що є більш надійним варіантом.
Саморобний ключ
Увага! Так як прикладене зусилля на ключ дуже велике відкручування гайки маточини колеса необхідно проводити до початку ремонту, тобто перед підйомом підвіски автомобіля.
Подальші дії виконуємо по пунктах, які містить у собі нижеизложенная інструкція:
Зняття кульової опори

Рада! Я б не рекомендував займатися демонтажем «зовнішньої» гранати безпосередньо на самому автомобілі, так як в процес велика ймовірність вибивання з гнізда внутрішнього шарніра, що загрожує пошкодженням сальника.
Увага! Якщо ви плануєте одночасно знімати два привода, то після демонтажу одного необхідно в його посадкове місце в коробці передач вставити технологічний фіксатор, в якості якого можна використовувати стару внутрішню «гранату». В іншому випадку, після того як ви витягнете обидва приводу, відбудеться зсув шестерень диференціала, що не дозволить під час наступної збірки вставити на місце зняті Шруси.

Рада! Сила постукування повинна вибиратися досвідченим шляхом, так як в даній операції все залежить від пружності розпірного кільця, яке повинно стиснутися в канавці ШРУСа для того що б дати йому зісковзнути зі пазів.
В іншому випадку, щоб не здерти даними кільцем шліци приводу, «гранату» можна підпиляти «болгаркою» в декількох місцях, після чого розбити кувалдою.
Розпірне кільце
Далі заміна шркш на ваз 2110 переходить у стадію складання, під час якої необхідно простежити, що б на внутрішньому шарнірі було замінено старе розпірне кільце, так як має місце бути можливе роз'єднання приводів і коробки передач під час руху автомобіля.

Рада! Стару гайку маточини щоб уникнути можливого її розкручування рекомендується поміняти на нову.
Пильовики «гранат»
Зізнатися, я б ніколи не зачіпав тему пиляків, якби дана стаття не була присвячена шарнірів рівних кутових швидкостей. Зараз самі зрозумієте чому.
Сама по собі ця деталь не відрізняється великими розмірами, але в силу складного технологічного процесу її виготовлення і застосування дорогих матеріалів ціна її не так вже і мала, що б нехтувати рекомендаціями по її догляду.
Багато автовласників і не здогадуються, що вони самі є винуватцями своїх не малих витрат.
А адже саме гарний стан такого невеликого елемента з гуми як пильник дозволяє гарантувати довговічну роботу і економію значних коштів, так як його завданням є захист механізмів від пилу і інших забруднюючих речовин, а саме:
Рада! Перевірка стану пиляків повинна стати регулярною процедурою, а їх заміна при виявленні дефектів (пориви, тріщини), обов'язкової і не терпить зволікань.
Дефектування пиляків
Даний вид пиляків, так само як і всі інші, виконується із спеціальної гуми, а так само можуть виготовлятися на основі силікону, але, як показує досвід, фактором визначальним якість виготовлення пильовика може стати лише репутація виробника. Тим не менш, пильовик не повинен бути сильно грубим і при повороті його складки назовні не повинно спостерігатися зміни кольору поверхні, ніяких тріщин і розломів.
При перевірці вже працюють пиляків на наявність дефектів, необхідно враховувати їх умови експлуатації:

Для визначення цілісності пильовика необхідно виставити автомобіль на яму, підняти його передню частину і вивернувши кермо до упору почергово в обидві сторони, прокручуючи колесо, оглянути пильовики на наявність вищеописаних пошкоджень.
Заміна
Ну а так як заміна шруса у ваз 2110 відбувається набагато рідше, ніж заміна його пильовика, вашій увазі пропонується інструкція по даній операції:


На фото показана пластмасова заглушка внутрішнього шарніра, не забудьте поставити її на місце під час складання приводу.
Не пропустіть!
Різниця Subaru BRZ і Toyota GT 86: технічні характеристики та особливості
Найкращі японські універсали: рейтинг, огляд з фото
Тюнінг салону "Лади-Калини" своїми руками
Скільки важить ВАЗ-2101? Вага кузова і двигуна ВАЗ-2101
Чим відрізняється передній привід від заднього: різниця, переваги і недоліки кожного