Різниця Subaru BRZ і Toyota GT 86: технічні характеристики та особливості
Незабаром після початку XXI століття на ринку майже не залишилося недорогих спортивних автомобілів класичної компоновки, вельми поширених в кінці минулого ...
Найкращі японські універсали: рейтинг, огляд з фото
Універсал – це легкове авто з збільшеним багажником і просторим салоном. Зовсім недавно ці машини стали предметом гордості автолюбителів і заздрості ...
Тюнінг салону "Лади-Калини" своїми руками
Сучасне авто — це не просто засіб пересування, але і місце, де можна сховатися від міської суєти. І якщо в дорогих машинах інженери продумали стандартний ...
Скільки важить ВАЗ-2101? Вага кузова і двигуна ВАЗ-2101
На те, скільки важить ВАЗ-2101 впливає знос металевих частин, наявність додаткового обвісу та обладнання ГБО. Варто зазначити, що переважна частина сучасних ...

Ремонт ходової ваз 2109 своїми руками

26.12.14, Ваз
9937
  • 1 Діагностика
  • 2 Заміна деталей переднього моста
  • 2.1 Важіль передньої підвіски
  • 2.2 Амортизатори
  • 2.3 Гальмівні колодки
  • 3 Задня підвіска

  • Ремонт ходової ваз 2109 своїми руками
    Передня підвіска
    Кожен досвідчений автомобіліст розуміє, як важливо вчасно робити профілактику найбільш вразливих вузлів автомобіля. До них відноситься і ходова частина - її діагностика просто необхідна для безпечної експлуатації будь-якої машини.

    Ходова частина включає в себе: колеса, задню і передню підвіски, а також раму. Ці елементи піддаються великим навантаженням не тільки при русі, але і в стані спокою автомобіля.

    Тому деталі ходової зношуються швидше, ніж будь-які інші. У нашій статті піде мова про автомобілі ВАЗ 21099 - ремонт ходової частини якого, зможе виконати своїми руками будь-який автовласник.


    Діагностика


    Буде найрозумніше, якщо ви не станете чекати поломки і проведете діагностику ходової частини. Єдиної думки з приводу її термінів немає - у кожного фахівця своє думка на цей рахунок.

    Пробіг, рекомендований для профілактики автомобіля, варіюється від десяти до тридцяти тисяч кілометрів. Орієнтуватися, перш за все, потрібно на умови експлуатації - якщо ви їздите по розбитим путівцях, ця цифра буде мінімальною.

    Отже:

  • До процедури діагностики відноситься перевірка ступеня зносу амортизаторів. В автосервісах її виготовляють спеціальним приладом, який перевіряє на пружність пружини.

    Визначити ступінь їх зносу візуально неможливо. Втратили пружність пружини можуть зламатися.

  • Обов'язково проводиться огляд чашок пружин, які теж можуть мати дефекти і пошкодження. Перевіряють люфти в шрус ВАЗ - порваний пильовик здатний створити проблеми.

    Також необхідний огляд кульових опор і наконечників рульових тяг.

  • Сайлент блоки є сполучними елементами між рамою і підвіскою, з-за цієї износившейся деталі, втрачається плавність ходу автомобіля. Огляду підлягають і гальмівні колодки, і ступичні підшипники, перевіряється герметичність шлангів.

  • Комп'ютерна діагностика дає можливість виявити і своєчасно усунути навіть незначні несправності, що обереже деталі від більш суттєвих пошкоджень.

  • При попаданні в яму, або ударі об бордюр, найпершими страждають колісні диски. Обід диска може погнутися, що неодмінно буде відчуватися при русі.

    Залізний або литий диск можна прокатати, ну а кований ремонту не підлягає. При ударі він просто лопне.

  • Колеса будь-якого автомобіля потребують періодичної балансування, перевірки тиску в шинах. Воно повинно бути таким, яке наказує інструкція по експлуатації.

    При сезонній зміні коліс, потрібно чергувати їх установку з передньої на задню вісь, що дозволить збалансувати стирання шин.


  • Ремонт ходової ваз 2109 своїми руками
    Балансування колеса
    При недотриманні цих простих правил, зношуються не тільки шини, але і рульове керування, гальмівна система і елементи трансмісії. Своєчасне технічне обслуговування ходової, є запорукою вашої безпеки на дорозі.

    Заміна деталей переднього моста


    У певних обставинах, поломка може статися раніше, ніж ви встигнете зробити діагностику. Якщо ви хочете самостійно провести на ВАЗ 2109 ремонт ходової - відео, фото і спеціальна література допоможуть вам досконально розібратися: як і що потрібно робити.

    Важіль передньої підвіски


    З'явилися при русі гул, вібрація або постукування, відчуття, що автомобіль веде у бік - це ознаки несправності в підвісці.

    Отже:








  • Насамперед потрібно оглянути важіль передньої підвіски. Щоб до нього дістатися, треба підняти передню частину автомобіля, встановивши його на опори, або використовувати два домкрата.


  • Ремонт ходової ваз 2109 своїми руками
    Важіль передньої підвіски

  • Відкрутивши чотири колісних болта балонним ключем на 17 зніміть колесо. Відверніть гайку, якої кріпиться кульовий шарнір, і знімачем звільніть палець шарніра.

    Далі потрібно від'єднати стійку стабілізатора від важеля.


  • Ремонт ходової ваз 2109 своїми руками
    Зняття важеля передньої підвіски

  • Щоб зняти сам важіль, необхідно відкрутити гайку і вийняти болт, що з'єднує його з кронштейном кузова.


  • Якщо ви помітили, що геометрична форма важеля порушена або гумові елементи його шарніра зношені, деталь доведеться замінити.

    Амортизатори


    Найчастіше, в автомобілі ВАЗ 2109 ремонт передньої підвіски не обходиться без заміни амортизатора. Про необхідність такого ремонту можуть говорити удари, супроводжувані характерним звуком, що виникають при русі.

    Найчастіше, причиною цієї проблеми є поломка пружини амортизатора або втрата її еластичності. Заміна пружин, або амортизаторів в зборі, проводиться парно на одній осі (передньої або задньої).

    Отже:









  • Для того, щоб замінити передній амортизатор, потрібно зняти, а потім розібрати передню стійку . Теоретично її можна демонтувати разом гальмівним диском і поворотним кулаком.

    Але тоді буде неможливо відрегулювати кути установки коліс.

  • Тому потрібно діяти іншим способом. Знявши колесо, повернути кермо до упору в протилежну сторону.

    Вийнявши шплінт, накидним ключем " на 19 отворачивайте гайку, фіксуючу палець рульового наконечника до важеля стійки.


  • Ремонт ходової ваз 2109 своїми руками
    Зняття стійки

  • Вийнявши палець важеля, виводимо з тримача стійки муфту гальмівного шланга. Потім потрібно зняти пластикову заглушку верхньої опори стійки і послабити гайку штока амортизатора.

  • Перед тим, як відвернути болт, яким кріпляться стійка і поворотний кулак, на кронштейн і болт потрібно фарбою нанести настановну мітку.

  • При зворотній збірці поєднання міток дозволяє отримати найменше відхилення кута розвалу коліс від заданого значення. Адже ремонт передньої підвіски ВАЗ 2109 в гаражних умовах, не повинен додати вам нових проблем.

  • Далі, голівкою на 19 відвертаємо верхній і нижній болти кріплення стійки і знімаємо регулювальну шайбу. Поворотний кулак відводимо від стійки так, щоб гальмівний шланг не натягався.

  • З допомогою ключа на 13 відверніть гайки, з'єднувальні опору стійки з кузовом. Стійку зняли, тепер на пружини потрібно встановити дві стяжки так, щоб вони захопили п'ять витків.

    Стяжки повинні бути діаметрально протилежні один одному.


  • Ремонт ходової ваз 2109 своїми руками
    Амортизатор зі стяжками

  • При затягуванні гвинтів стяжки, пружина стискається.Гайку штока можна відвернути, коли ослабне тиск пружини на опорні чашки.

    Тепер можна зняти зі стійки чашку, верхню опору, пружину з стяжками, захисний чохол і буфер ходу.

  • Збити опору буфера стиску і гайку корпусу стійки можна зубилом. Ця гайка вам вже не знадобиться, адже в комплекті з новим амортизатором вона є.

    Вийнявши шток з робочим циліндром, зливаєте в ємність рідина з амортизатора.


  • Ремонт ходової ваз 2109 своїми руками
    Розбирання пружинної стійки

  • Зробивши промивання «уайт-спиритом» корпусу стійки, встановлюєте в нього патрон амортизатора. Гайку корпусу стійки потрібно затягнути за допомогою динамометричного ключа.

    Момент затягування зазвичай зазначений на упаковці деталі.

  • Одягнувши захисний чохол на шток, встановлюєте стяжки тепер на нову пружину. У стислому стані вона встановлюється на верхню опорну чашку і опору.

    Після закріплення її гайками, стяжки можна зняти.


  • Потім проводиться зворотна складання та аналогічна заміна другого амортизатора.

    Гальмівні колодки


    Ремонт підвіски ВАЗ 2109 а конкретно, заміна гальмівних колодок, знадобиться в тому випадку, якщо при гальмуванні машину веде вбік, або збільшився гальмівний шлях . Щоб бачити стан колодки, не знімаючи її, в корпусі гальмівного механізму існує оглядове вікно - досить лише зняти його кришку.

  • Мінімально допустима товщина гальмівної накладки - півтора міліметри. Заміряйте її лінійкою, якщо знос перевищує допустимий - накладки доведеться міняти.

    Робиться це симетрично розташовані на одній осі.

  • Загнавши машину на підйомник, зніміть переднє колесо. Промийте гальмівний механізм теплою мильною водою і дайте йому просохнути.

    Ніяких розчинників і нафтопродуктів при цьому використовувати не треба.


  • Ремонт ходової ваз 2109 своїми руками
    Зняття гальмівної колодки


  • Від'єднуєте гальмівний шланг від кронштейна стійки амортизатора і відводьте його від гальмівного диска за допомогою викрутки. Отгибаете стопорну пластину штифта супорта, і відвертаєте болт, притримуючи штифт.

    Супорт потрібно підняти вгору і залишити в цьому положенні.


  • Ремонт ходової ваз 2109 своїми руками
    Піднятий супорт

  • Знявши стару гальмівну колодку, виміряйте штангенциркулем товщину гальмівного диска в різних точках - вона повинна бути не менше 11 мм. Попутно виконується очищення всіх забруднених елементів, особливо посадочних місць колодок.

  • Зверніть увагу, в якому стані знаходиться направляючий штифт. Якщо він прийшов в непридатність, зробіть заміну штифта, обробивши графитной мастилом його поверхню.

  • Виробляючи на ВАЗ 21099 ремонт підвіски, розбирання будь-якого її вузла, автоматично перевіряйте цілісність всіх ущільнювачів і пиляків. Низька ціна гумок дозволяє замінити їх без шкоди для бюджету.

  • Монтуючи нову колодку, будьте уважні: дивіться, щоб притискна пружина була паралельна верхньому контуру колодки. Опускаєте супорт в зворотне положення, закручуєте болт штифта і стопорите його пластиною.


  • На цьому заміна гальмівної колодки закінчено, можна ставити колесо на місце. Усе це треба проробити і з протилежного боку.

    Опустивши автомобіль, необхідно натиснути до упору педаль гальма, щоб поршні супортів встали в робоче положення.

    Задня підвіска


    Центральна балка є основним елементом системи заднього приводу ВАЗ 2109 - ремонт задньої підвіски часто вимагає заміни балки цілком.

    Отже:

  • Щоб її провести, треба підняти задню частину автомобіля, поставивши під передні колеса черевики і включити передачу.

  • Після зняття коліс знімають обидва амортизатора, від'єднують троси ручного гальма і виймають з кронштейнів наконечники.

  • Щоб від'єднати гальмівні шланги, потрібно подумати, чим закрити отвори, щоб уникнути витоку гальмівної рідини. Відгвинтивши гайки кріплення балки, вибиваєте болти і знімаєте балку.


  • Ремонт ходової ваз 2109 своїми руками
    ВАЗ 2109: ремонт підвіски задньої
    Якщо ви будете розбирати балку, то краще заздалегідь послабити всі з'єднання, затягнуті з великим крутним моментом. Можливо, достатньо буде замінити сайлент блоки, або підшипники, та встановити балку на місце.

    Якщо ж ви не впевнені, що можете самі визначити причину несправності - довіртеся фахівцям.