1 Заміна карданного валу 1.1 Що стосується запчастин 1.2 Підбираємо інструмент 2 Ваз 2101 заміна хрестовини 2.1 Встановлюємо хрестовину 2.2 Міняємо підвісний підшипник Хрестовина ваз 2101
Кардан ваз 2101 містить дві хрестовини. Наша инструкцияподробно прояснить, як проводиться заміна хрестовини на ваз 2101 і підвісного підшипника кардана.
Заміна карданного валу
Заміна карданного валу, опорного підшипника або хрестовин дуже простий процес, що не вимагає від вас ніяких спеціальних знань або умінь. Проте вона неможлива без знання його пристрою.
До відома: Кардан (карданний вал) призначається для передавання крутного (обертаючого моменту від двигуна до коліс. Він складається з двох хрестовин, підвісного підшипника і двох валів.
Перший вал з'єднаний з коробкою передач через шліцьове з'єднання з еластичною муфтою, далі на ньому закріплений підвісний підшипник і до другого кінця кріпиться вилка хрестовини, через яку він пов'язаний з другим валом.
Другий вал через таку ж хрестовину пов'язаний з фланцем, який прикручений до фланця мосту.
Фото №2.Пристрій кардана ваз 2101
На Фото №2 ми з вами бачимо:
1 - еластичний (гумовий) муфта 2 - центрующая втулка 3 - фланець муфти 4 - сальник 5 - зовнішня обойма сальника 6 - вал карданний 7-відбивач пилу 8 - опорний підшипник 9-кольцостопорное 10 - гайка 11 - вилка шарниракардана 12-другий відбивач пилу 13 - пружна опора кардана Зрозуміти, що підшипники хрестовини зношені, можна по вібрації, що виникає на певних швидкостях.
Частіше зношується задня хрестовина, що кріпиться до фланця головної передачі. Вона піддається великим навантаженням і забруднення.
Найпростіша діагностика хрестовини проводиться на ямі:
Спускаємося під автомобіль, беремося однієї рукойза фланецшестерни редуктора,а інший за вал і спробуємо крутити їх в різні (протилежні) сторони. Якщо знос великий, відразу відчувається люфт, але вихід з ладу лише одного підшипника хрестовини, вдасться виявити, лише від'єднати кардан від фланця шестерні за допомогою ключа на 13. Наносимо попередньо настановні мітки. Виявивши, що саме хрестовина стала причиною вібрації, приготуйте інструмент для заміни і придбайте нову деталь. Що стосується запчастин
Щоб простіше була заміна - хрестовину ваз 2101 рекомендується брати стандартну (вазівську - у неї і ціна прийнятна) і обов'язково придбати нові стопорні кільця (встановлені найчастіше деформуються або ламаються) Купуючи підвісний підшипник, спочатку перевіряємо еластичність гуми та плавність його ходу. Якщо він при прокручуванні чіпляє,такий підвісна не беріть, ходити він буде не довго. Гума підвісного підшипника повинна бытьэластичной і м'якою. Якщо гума «дубова», після встановлення такого підшипника, в русі на кузов вашого автомобіля буде передаватися сильна вібрація від кардана. Сама гума прослужить недовго. Гайки і болти, що кріпить карданний вал бажано придбати нові. Тому, що старі (як правило), «зализаны» при відкручування, а іноді доводиться зрубати гайки зубилом. Підбираємо інструмент
Нам знадобляться:
Рожково - накидні ключі на 13 і 12 Ключі торцеві на 27 і 13 Мідна або алюмінієва наставка Молоток Знімач для стопорних кілець Съемникстяжной Фланець еластичної муфти Примітка: Фланець і знімач Вам будуть потрібні тільки у разі заміни підвісного підшипника кардана.
Отже:
Роботу рекомендуємо проводити на эстокаде або оглядовій ямі Якщо ви загнали автомобіль на яму, для зручності відкручування гайок, що кріплять кардан до фланця заднього моста, заднє колесо (будь-яке) піднімаємо домкратом. Знімаємо кардан з автомобіля. Першим ділом відкручуємо болти (їх два) кріплять підвісний підшипник до опори (за допомогою ключа на 13) Потім, відкручуємо гайки, що кріплять кардан до фланця заднього моста Відкручуємо кріплення кардана до фланця заднього моста
Важливо поставити мітки, щоб встановити кардан в тому ж положенні (кардан отбаллансирован, зміна положення порушить балансування, що призведе до вібрації і швидкого виходу з ладу його деталей) Після зняття кардана, слід поставити мітки на його частинах(які будуть піддані розбирання і заміну) Складання карданного валу виробляємо за цими мітками, інакше вібрації і биття кардана неминучі Мітки ставимо керном або зубилом, крейдяні в процесі розбирання затрутся. Ваз 2101 заміна хрестовини
Починаємо:
Знімачем для кілець знімаємо з хрестовини стопорні кільця Дістаємо стопорні кільця
Розміщуємо кардан так, щоб потрібна нам хрестовина була «на вазі» Беремо оправку і молоток, вибиваємо чашечку хрестовини Вибиваємо чашечку хрестовини
Повертаємо кардан, і дістаємо чашечку Вибиваємо молотком наступну чашечку Вибити залишилися чашечки хрестовини, не складе для вас праці Ретельно очищаємо вушка кардана від іржі та бруду Прочищаємо канавки, в які встановлюються стопорні кільця. Встановлюємо хрестовину
Беремо нову хрестовину і акуратно дві чашки з її протилежних сторін (щоб не розсипати голки) Заводимо хрестовину у вушка Заводимо хрестовину у вушка, акуратно надягаємо чашку
Зрушуємо її в одну сторону,нанизуємо одну чашкуаккуратно, інакше голки з чашки можуть висипатися З допомогою алюмінієвої або мідної наставки, садимо чашку,поки не з'явитися паз (канавка) для стопорного кільця. Вставляємо стопорне кільце, потім перевертаємо кардан Туттоже акуратно, рухаємо хрестовину до чашкена зустріч, надягаємо чашку і садимо,поки не з'явиться канавка Встановлюємо стопорне кільце Друга частина збирається за тим же принципом, не багато складніше, але выполнимосвоими руками. Ось так проводиться заміна, хрестовина на ваз 2101 встановлена нова, переходимо до підвісного підшипника.На додаток ви можете подивитися заміна хрестовини в ваз 2101 відео.
Міняємо підвісний підшипник
Після того як зняли хрестовини, вставляємо кінець (шлицевой) карданного вала під фланець гумової муфти (він у нас заготовлений заздалегідь) Вставляємо шлицевой кінець під фланець муфти
З другойстороны, відкручуємо гайку за допомогою ключа на 27 кріпить вилку шарніра до валу Відвертаємо гайку, що кріпить вилку шарніра
Стягуємо вилку шарнирапри допомогою знімача (він теж підготовлений заздалегідь) Знімаємо підвісний підшипник,використовуючи той же зйомник, попередньо обрізавши зовнішнє кільце підшипника Або просто збиваємо його з валу Стягуємо вилку знімачем, збиваємо підшипник
Складання, природно виробляємо в зворотному порядку. Подминаем борт гайки, контрящей вилку карданного шарніра. Встановлюємо всі частини по місцях, відповідно мітках. Збираємо карданний вал в зворотній послідовності, враховуючи наступне:
Шліцьові з'єднання змащуємо мастилом ФІОЛЕ-1 З'єднуючи деталі поєднуємо мітки, нанесені зубилом на деталі ще до розбирання Зібравши шліцьове з'єднання, притискаємо сальник осьової навантаженням на 03-05 міліметра Обжимаем обойму, що знаходиться на проточці карданної вилки Гайку, що кріпить вилку карданного валу, затягуємо за допомогою динамометричного ключа і зачеканиваем. Збираючи проміжну опору, запрессовываем підшипник оправленням і встановлюємо у проточку опори пружинне стопорне кільце. Надягаємо відбивач пилу на задній кінець карданного валу Оправленням запрессовываем опору разом з підшипником і одягаємо другий відбивач пилу. Напрессовываем на вал вилку переднього кардана і закріплюємо її гайкою Збираємо карданний шарнір в такому порядку:
Видаляємо стару змазку, заповнюємо порожнини шипів хрестовини і змащуємо всередині корпуси підшипників спеціальним мастилом ФІОЛЕ-2У (по 04-06 г на кожен) Шипи хрестовин змащуємо тонким шаром, у избежаниеобразования повітряної подушки всередині підшипника при збірці. Вставляємо шипи хрестовини тому в вилку. Надягаємо корпуси підшипників разом з голками на шипи хрестовин і запрессовываем в отвори вилок зусиллям близько 7840Н (800 кгс). Встановлюємо на всі деталі колишні місця, згідно з нанесеним мітках Стопорні кільця вставляємо в проточки вилок Потім перевіряємо осьовий хід хрестовини, він дозволяється не більше 001-004 мм. Замінюємо одне кільце найменшої товщини, якщо вільний хід вийшов більше зазначеного, на більш товсте. Замінюючи деталі карданного шарніра, відбираємо стопорні кільця за допомогою калібру, який містить 4 пелюстки товщиною (153 міліметра; 156 міліметра; 159 міліметра; і 162 міліметра). Запрессовивая підшипники, коли хрестовина упреться в корпус (зазорів в такому випадку немає), щупом визначаємо дистанцію між корпусом встановленого підшипника і торцем канавки для стопорних кілець. Виходячи з отриманого виміру, враховуючи осьовий зазор, рівний 001-004 міліметра, вставляємо друге кільце потрібної товщини. Попередження: Кільця за стандартом йдуть п'яти розмірів (розрізняються по товщині, у міліметрах), кожен розмір має свій колір:
150 - йде незабарвлений 153 - пофарбовані в темно-коричневий 156 - є синім 159 - чорного кольору 162 - жовтого кольору Завершивши установку стопорних кілець, вдарте по їх вилок гумовим молотком, або молотком, мають пластмасовий бойок. Під впливом удару і стислих сальников, йде зазор, що знаходиться між денцями голчастих підшипників і стопорними кільцями, і утворюються зазори між торцями шипів і корпусами підшипників хрестовини. Закінчивши збирання, проверяембалансировку кардана і легкість прокручування вилок шарнірів. Ось і завершена заміна хрестовини ваз 2101 відео вам в допомогу.