1 Діагностика 2 Як провести зняття хрестовини своїми руками 2.1 Демонтаж: спосіб перший 2.2 Демонтаж: спосіб другий 2.3 Монтаж нової хрестовини 2.4 Ремонт підвісного підшипника Хрестовина кардана ваз 2104
На ваз 2104 заміна хрестовини проводиться в тому випадку, коли з-під автомобіля починають доноситися характерні стуки і вібрації в процесі їзди. Особливо часто стуки чути під час зміни швидкості на КПП.
Люфт в з'єднаннях є головною причиною поломки.Заміна хрестовини ваз 2104 відбувається і у випадках, коли на деталь діють великі навантаження.
Часто це відбувається взимку, під час їзди по засніжених дорогах або коли маса автомобіля перевантажена.Виходить, що малий люфт, який виник спочатку, поступово перетворюється на великий зазор і наслідок цього - вихід з ладу хрестовини кардана.
Дана деталь завжди буває схильна до високих навантажень і сильним забрудненням, так як розміщена близько до колесам і дорожньому покриттю. Діагностика
З метою виявлення несправностей хрестовини проводиться відповідна діагностика.
Для цього проводиться наступний вид операцій:
автомобіль заганяється на оглядову яму; беремося за карданний вал однією рукою, а інший тримаємо фланець провідної шестерні, яка розташована буває у редуктора; тримаючи міцно з'єднання, намагаємося провернути чи скрутити деталі в різні сторони. Увага: Якщо вдається хоч на йоту провернути, значить в з'єднаннях спостерігається люфт і відповідно, хрестовина має дефект. Зрозуміло, що затягувати з ремонтом не варто і як це буває з хворою людиною, автомобіль слід терміново привести в порядок.
Якщо все зробити вчасно, то доведеться лише поміняти хрестовину. В іншому випадку це загрожує більш дорогим ремонтом, який включає в себе і заміну підшипника підвісної.
Як провести зняття хрестовини своїми руками
Щоб грамотно провести ремонт хрестовини, необхідно мати набір інструментів і деталей:
нову хрестовини кардана; стопорні кільця; підшипник підвісного типу; нові болти і гайки (вони потрібні із-за того, що часто при демонтажі старі виходять з ладу чи навіть зрізаються через неможливість відкручування); торцеві і гайкові ключі на 121327; молоток; наставка з алюмінію або міді; фігурна викрутка; пасатижі для вилучення стопорних кілець. Як правило, для виконання робіт необхідна оглядова яма, так як часто підняти автомобіль на домкрат буває недостатньо.
Демонтаж: спосіб перший
Отже, заміна хрестовини на ваз 2104 починається:
перше, що потрібно зробити, це зняти кардан; ключем на 13 відкручуємо болти, які фіксують підвісний підшипник (як відомо, кардан кріпиться до поперечної балці автомобіля); Зняття кардана
відкручуємо ті кріплення, які з'єднують кардан з хвостової частиною заднього моста (ця операція потребує використання кернера, яким потрібно поставити мітки, щоб при збірці нічого не наплутати); знімаємо хрестовину (для цього використовуємо заздалегідь підготовлені пасатижі, якими разжимаем стопорне кільце); кардан повертаємо так, щоб хрестовина була у висячому положенні; Знятий кардан
вибиваємо чашку хрестовини (користуючись молотком і можна тонким металевим стрижнем); повертаємо кардан; витягаємо чашку хрестовини; вибиваємо наступну, тим же способом. Увага: Варто зауважити, що перед заміною хрестовини, потрібно ретельно підготувати вушка кардана.
З цією метою їх очищають від бруду та іржі. Аналогічну чистку проводять і з канавками стопорних кілець.
Демонтаж: спосіб другий
Починаємо:
піднімаємо автомобіль на оглядову яму; знімаємо пружину троса ручного гальма; мітки наносимо на місця стиків карданного валу і редуктора ; відкручуємо чотири гайки самоконтрящиеся, утримуючи кардан від проворачиваний викруткою; знімаємо один кінець карданного вала; відзначаємо положення кардана і фланця ЕФ; Відмітка положення кардана
знаходимо чотири стопорних усика на обоймі, біля ЕФ і відгинаємо їх; обойму, разом з ущільненням зводимо вперед; беремо ключ на 13; відкручуємо їм дві гайки, фіксуючу страхувальну планку; витягаємо страхувальну планку; знімаємо пластину підвісного підшипника зі шпильок, притримуючи кардан і відкручуючи ключем на 13 гайки, що фіксують дані сполуки (зазвичай пластина буває закріплена через шайби гумового типу); Пластина підвісного підшипника
кардан виймаємо з шліців; виймаємо його; наносимо кернером або зубилом мітки взаємного розташування деталей, щоб не порушилася балансування; наносимо позначки розташування вилок і валів; стопорні кільця витягаємо спеціальним інструментом; беремо спеціальний знімач і встановлюємо його на вилку хрестовини; выпрессовываем голчастий підшипник, який автоматично повинен випасти в чашку знімача. Випресовування голчастого підшипника
Увага: Слід пам'ятати, що підшипник вийде лише на третину своєї висоти.
протилежний підшипник выпрессовываем так само, як і перший ; вибиваємо підшипники повністю, наголошуючи викрутку в край корпусу підшипника; хрестовину виводимо з вилки кардана; Виведення хрестовини з вилки кардана
спеціальний знімач, яким выпрессовывался підшипник, ставимо на хрестовину; выпрессовываем іншу пару підшипників; на хрестовину ставимо ущільнення і пластмасові заглушки; беремо Фіоле і змащуємо їм підшипники хрестовини ретельним чином. Можна сказати, що на цьому процес демонтажу закінчений. Тепер же потрібно грамотно встановити хрестовину на місце. Дане відео допоможе тим, хто має гарну візуальну пам'ять, зробити все правильно.
Монтаж нової хрестовини
Починаємо установку новою або відремонтованою хрестовини на місце.
Отже:
вставляємо хрестовину у вилку; беремо знімач і проставку; запрессовываем підшипник у вилку (це потрібно робити так, щоб він увійшов наного глибше, ніж проточка під стопорне кільце); втягає стопорне кільце; з протилежного боку вилки запресовується підшипник номер два таким чином, щоб перший упирався в стопорне кільце; фіксуємо стопорне кільце другого підшипника; заганяємо стопорне кільце до кінця за допомогою молотка і борідка; беремо щуп і заміряємо зазор, який знаходиться між підшипником і стопорним кільцем; Увага: Потрібно зазначити, що зазор повинен становити не менше 001 і не більше 004 мм, Що стосується стопорних кілець, то вони бувають п'яти розмірів і відрізняються різними кольорами.
незабарвлені стопорні кільця мають товщину - 150 мм; коричневі - 152 мм; сині - 156; чорні - 159; жовті - 162. На фото внизу зображені стопорні кільця різного розміру:
Стопорні кільця
Ремонт підвісного підшипника
Часто буває недостатньо замінити хрестовину і доводиться міняти і підвісний підшипник.
Розглянемо на прикладі, як це зробити своїми руками грамотно:
виймаємо задній кардан, як того вимагає інструкція; беремо головку 27; відкручуємо їй гайку вилки переднього кардана (робити це потрібно не до кінця!) ; Відкручування гайки переднього кардана
беремо знімач; закручуємо їм болт, створюючи попередній натяг (в даному випадку може статися так, що вилка не зрушиться і тоді потрібно буде ударами молотка допомогти їй зрушитися); відкручуємо ключем на 13 болти кріплення підвісного підшипника; вибиваємо підшипник з валу; збираємо все в зворотній послідовності. Вищеописана покрокова інструкція допоможе автомобілістам отримати необхідні навички у роботі. Але не тільки.
Працюючи своїми руками, моно непогано заощадити. Адже сьогодні ціна на послуги з ремонту автомобілів досить висока і не кожен може собі це дозволити, тим більше якщо полагодити вітчизняні автомобілі, такі як Ваз 2104 можна власними силами.