Ваз 2105 заміна хрестовини своїми руками - докладна інструкція
Деталі карданної передачі
В автомобілі ВАЗ 2105 хрестовина, заміна (10) якої буде розглянута, потрібна для того, щоб виготовити карданні шарніри. Які спільно з переднім (5) і заднім (12) карданними валами, еластичною муфтою (1), проміжною опорою (7), фланцями, кріпильними та захисними деталями плавно передають крутний момент з вихідного валу коробки передач на фланець провідної шестерні заднього моста.
Так як при русі міст постійно переміщується в межах допустимих підвіскою, неможливо використовувати жорсткий спосіб передачі обертального моменту. Шліци і шарніри дозволяють без ривків направляти допомогою карданної передачі обертання в точку змінного положення мосту.
Їх функціональні можливості розраховані на якісну роботу в межах 15-ти градусів зміни кута нахилу, і укорачиваясь або подовжуючись в межах 20-ти міліметрів.

Можливі причини передчасного зносу хрестовин
Причини:
Вібрації мосту з великою амплітудою і частотою створюють критичні навантаження рухомих частин кардана . Для періодичної мастила передбачені маслянки або різьбові отвори з заглушками, які вкручуються маслянки в момент мастила.
При найменшому порушенні захисного ущільнення в голчастий підшипник проникає пил, бруд і абразивним впливом пере ролики і внутрішню поверхню обойми і потрібно передчасна заміна хрестовини ВАЗ 2105.
Увага: Щоб виключити помилку суміщення, перед розбиранням сполучаються деталі мітяться однаковими крапками, при складанні потрібно контролювати збіг міток, причому всіх вузлів.
Не треба сподіватися, що якщо один вузол перевірили, другий точно співпаде, повинен дотримуватися багатоступеневий контроль. Тим більше це зовсім не складно.
Знімаємо кардан
Будь-яка робота має робитися поетапно. І ця не виняток.
Підготовка до зняття кардана
Заміна хрестовин в карданному валі ваз 2105 зажадає наявності набору інструментів і пристосувань:
Днище миється і просушується, автомобіль встановлюється на оглядову яму або підйомник. Якщо їх немає, демонтаж своїми руками значно ускладниться, доведеться, для забезпечення доступу до кріпильних болтів карданної передачі, автомобіль підняти або опустити.
Можна задніми колесами по напрямних наїхати на піднесення висотою не менше двадцяти п'яти сантиметрів, хоча б одне колесо потрібно зняти або підняти, щоб вона могла вільно обертатися, передок підняти домкратом і встановити на міцні опори.
Якщо заїжджати передніми колесами піднесення можна робити нижче, але тоді задню частину доведеться піднімати двома перестановками опор, так як фланець мосту потрібно піднімати трохи вище. Рукоятка перемикання швидкостей встановлюється в нейтральне положення, ручний гальма не включається.
Перед початком розбирання бажано переглянути на відео роботу професіоналів.
Послідовність демонтажу карданної передачі
Отже:
Нанесення міток фарбою на сполучуваних деталях
Порада: Після зняття кардана рекомендується продублювати мітки керн, так як в процесі роботи фарба може стертися.
Кожна гайка встановлюється послідовно доступне положення поворотом кардана на чверть обороту, для можливості вільного обертання попередньо знімається ручник, і коробка швидкостей ставиться в нейтральне положення.

Після відкручування всіх гайок болти виймаються. Якщо корозія утримує деталі склеєними, вузол роз'єднується слабкими ударами молотка по крайці фланцевої вилки.
Щоб кардан не впав, він тимчасово підвішується на одному болте.
Порада: Для підстраховки на болт потрібно наживити гайку, так як при від'єднанні проміжної опори доведеться кардан дещо зміщувати.

Щоб звільнити передній карданний вал досить зняти обойму сальника з фланця еластичної муфти. Для цього плоскою викруткою послідовно відгинаються всі чотири фіксуючих усика, і обойма зсувається шлицевому наконечника валу.
Торцевій головкой13 мм. з комірчиком відкручуються два болта кріплення до поперечки. Карданну передачу можна знімати в бік заднього моста.
Потрібно витягнути болт, на якому висів задній кардан, і потягнути карданну передачу, шліци переднього кардана выскользнут з муфти і запобіжної планки і поперечці вийдуть назовні.
Порада: Не потрібно знімати запобіжну планку переднього кардана і поперечку, вони не заважають зняттю і установці.
Почистити і змастити на поперечці місце кріплення проміжної опори цілком можливо на місці.
Послідовність демонтажу карданних шарнірів
Виконуємо:
Кільця послідовно акуратно стискуються острогубцами і виймаються з проточек вилок. Для зручності роботи кардан повертається в лещатах в потрібне положення.
При цьому корпус буде вдавливаться у вилку, а корпус протилежної підшипника видавлюватися назовні. Потім, штовхаючи назад зміщену вилку, хрестовина видавить корпус першого підшипника назовні.
Видалити їх повністю можна оправленням і молотком, вони досить легко випадають.

У новій конструкції шарнірів передбачені більш широкі стінки вилок, тому випресовування проводиться в кілька етапів:
Для демонтажу другого шарніра виконуються аналогічні дії на вільному від інших деталей задньому кардане.
Процес вибору стопорних кілець і складання хрестовин карданних
Нові хрестовини початку досить розмиті і не вимагають додаткової змазки, але бувають ситуації, коли заміна хрестовини на ВАЗ 2105 створює необхідність видалити заводську мастило і нанести нову. Наприклад, якщо підшипник впав, і всередину потрапила бруд, хрестовину довелося промивати.
Шипи і корпус змазують тонким шаром консистентного мастила ФІОЛЕ-2У або ЛІТОЛ-24.
Увага: Мастило в обсязі 04-06 р. має рівномірно наноситься на корпус і шип підшипника.
Більший обсяг може утворити повітряну пробку, яка буде пружинити і не дозволить точно визначити зазор і підібрати товщину стопорних кілець.
Увага: Проходження підшипника по шпильці потрібно постійно контролювати, похитуючи хрестовину, не повинно відчуватися защемлень, хрестовина повинна погойдуватися вільно і плавно.
Заміряється розкриття зазор між площиною корпусу і кромкою проточки в отворі вилки. Замір проводиться щупом або калібром 4178344992. з пелюстками різної товщини (різниця пелюсток відрізняється на003 мм.).

Замір дозволяє точно визначити товщину другого стопорного кільця. Правильний підбір пари кілець дозволяє сцентрировать хрестовину у межах нормативного допуску, чого зменшується ціна заміни.
Стопорні кільця виготовляються розміром від145 мм. до 167 мм. з різницею в003 мм., кожного розміру, для наочності привласнений свій колір, в який забарвлюється стопорне кільце. Краще всього, коли ставляться кільця одного кольору, значить однієї товщини, різниця не повинна превышать003 мм.
Не пропустіть!
Різниця Subaru BRZ і Toyota GT 86: технічні характеристики та особливості
Найкращі японські універсали: рейтинг, огляд з фото
Тюнінг салону "Лади-Калини" своїми руками
Скільки важить ВАЗ-2101? Вага кузова і двигуна ВАЗ-2101
Чим відрізняється передній привід від заднього: різниця, переваги і недоліки кожного