Різниця Subaru BRZ і Toyota GT 86: технічні характеристики та особливості
Незабаром після початку XXI століття на ринку майже не залишилося недорогих спортивних автомобілів класичної компоновки, вельми поширених в кінці минулого ...
Найкращі японські універсали: рейтинг, огляд з фото
Універсал – це легкове авто з збільшеним багажником і просторим салоном. Зовсім недавно ці машини стали предметом гордості автолюбителів і заздрості ...
Тюнінг салону "Лади-Калини" своїми руками
Сучасне авто — це не просто засіб пересування, але і місце, де можна сховатися від міської суєти. І якщо в дорогих машинах інженери продумали стандартний ...
Скільки важить ВАЗ-2101? Вага кузова і двигуна ВАЗ-2101
На те, скільки важить ВАЗ-2101 впливає знос металевих частин, наявність додаткового обвісу та обладнання ГБО. Варто зазначити, що переважна частина сучасних ...

Ваз 2105 заміна хрестовини своїми руками - докладна інструкція

26.12.14, Ваз
1857
  • 1 Можливі причини передчасного зносу хрестовин
  • 2 Знімаємо кардан
  • 2.1 Підготовка до зняття кардана
  • 2.2 Послідовність демонтажу карданної передачі
  • 2.3 Послідовність демонтажу карданних шарнірів
  • 2.4 Процес вибору стопорних кілець і складання хрестовин карданних

  • Ваз 2105 заміна хрестовини своїми руками - докладна інструкція
    Деталі карданної передачі
    В автомобілі ВАЗ 2105 хрестовина, заміна (10) якої буде розглянута, потрібна для того, щоб виготовити карданні шарніри. Які спільно з переднім (5) і заднім (12) карданними валами, еластичною муфтою (1), проміжною опорою (7), фланцями, кріпильними та захисними деталями плавно передають крутний момент з вихідного валу коробки передач на фланець провідної шестерні заднього моста.



    Так як при русі міст постійно переміщується в межах допустимих підвіскою, неможливо використовувати жорсткий спосіб передачі обертального моменту. Шліци і шарніри дозволяють без ривків направляти допомогою карданної передачі обертання в точку змінного положення мосту.

    Їх функціональні можливості розраховані на якісну роботу в межах 15-ти градусів зміни кута нахилу, і укорачиваясь або подовжуючись в межах 20-ти міліметрів.
    Ваз 2105 заміна хрестовини своїми руками - докладна інструкція
    Так має виглядати працездатна хрестовина

    Можливі причини передчасного зносу хрестовин


    Причини:

  • Недолік мастила ; Шліци і голчасті підшипники хрестовин повинні бути постійно змащені відповідною змазкою, інакше значно зростає знос, так як режим навантаження високий, особливо при їзді по гравійним дорогах на великій швидкості.

    Вібрації мосту з великою амплітудою і частотою створюють критичні навантаження рухомих частин кардана . Для періодичної мастила передбачені маслянки або різьбові отвори з заглушками, які вкручуються маслянки в момент мастила.

  • Пошкодження сальника ущільнювача ; Сальник може втратити захисні властивості від механічного впливу (при попаданні в глибоку калюжу), неправильної установки (перекіс, защемлення) або від порушення еластичності від впливу хімічних речовин (взимку від реагентів).

    При найменшому порушенні захисного ущільнення в голчастий підшипник проникає пил, бруд і абразивним впливом пере ролики і внутрішню поверхню обойми і потрібно передчасна заміна хрестовини ВАЗ 2105.

  • Порушення технології складання ; Порушення центрування хрестовини від неправильного підбору стопорних кілець, або зміна положення (випадково перевернути вилку при складанні заднього карданного валу) сполучуваних деталей відносно один одного призводить до дисбалансу всього вузла, що викликає руйнівну вібрацію при їзді.


  • Увага: Щоб виключити помилку суміщення, перед розбиранням сполучаються деталі мітяться однаковими крапками, при складанні потрібно контролювати збіг міток, причому всіх вузлів.
    Не треба сподіватися, що якщо один вузол перевірили, другий точно співпаде, повинен дотримуватися багатоступеневий контроль. Тим більше це зовсім не складно.

    Знімаємо кардан


    Будь-яка робота має робитися поетапно. І ця не виняток.







    Підготовка до зняття кардана


    Заміна хрестовин в карданному валі ваз 2105 зажадає наявності набору інструментів і пристосувань:

  • Гайковий ключ13 мм. (бажано з широкими щоками);

  • Торцева головка13 мм. з комірчиком;

  • Струбцина на зусилля не менше 1500 кгс. (6778239522);

  • Слюсарні лещата;

  • Накладки з м'якого металу;

  • Гострогубці або вузькі плоскогубці;

  • Сталева втулка для зняття підшипників;

  • Латунна выколотка;

  • Керн;

  • Молоток;

  • Велика плоска викрутка;


  • Днище миється і просушується, автомобіль встановлюється на оглядову яму або підйомник. Якщо їх немає, демонтаж своїми руками значно ускладниться, доведеться, для забезпечення доступу до кріпильних болтів карданної передачі, автомобіль підняти або опустити.

    Можна задніми колесами по напрямних наїхати на піднесення висотою не менше двадцяти п'яти сантиметрів, хоча б одне колесо потрібно зняти або підняти, щоб вона могла вільно обертатися, передок підняти домкратом і встановити на міцні опори.

    Якщо заїжджати передніми колесами піднесення можна робити нижче, але тоді задню частину доведеться піднімати двома перестановками опор, так як фланець мосту потрібно піднімати трохи вище. Рукоятка перемикання швидкостей встановлюється в нейтральне положення, ручний гальма не включається.

    Перед початком розбирання бажано переглянути на відео роботу професіоналів.

    Послідовність демонтажу карданної передачі


    Отже:

  • Розмітка деталей; Насамперед, фарбою ставляться довільні відмітки на всіх сполученнях, і робиться фото, щоб при складання деталі повернулися на колишнє місце для усунення ексцентричності і дисбалансу всього валу.


  • Ваз 2105 заміна хрестовини своїми руками - докладна інструкція
    Нанесення міток фарбою на сполучуваних деталях
    Порада: Після зняття кардана рекомендується продублювати мітки керн, так як в процесі роботи фарба може стертися.

  • Від'єднання кардана від фланця мосту ; Коли проводиться заміна хрестовини карданного валу ВАЗ 2105 ріжковим ключем відкручуються послідовно чотири самозажимні гайки на фланці мосту.

    Кожна гайка встановлюється послідовно доступне положення поворотом кардана на чверть обороту, для можливості вільного обертання попередньо знімається ручник, і коробка швидкостей ставиться в нейтральне положення.

  • Якщо гайки не відкручуються, потрібно змочити їх на двадцять хвилин спеціальною рідиною для просочення різьбових з'єднань або гальмівною рідиною. Якщо і після обробки зірвуться межі гайки, доведеться зубилом розрізати гайку або зрізати болт.

  • Коли відкручується гайка на два оберти, шліци болта можуть вийти з пазів фланця і прокручуватися в отворі. Для запобігання цього потрібно не давати можливості болту зсуватися, утримувати голівку притиснутою до фланця, користуючись монтуванням або викруткою, як важелем, спираючись у хрестовину.


  • Ваз 2105 заміна хрестовини своїми руками - докладна інструкція
    Спосіб притиснення болта при відкручування гайки
    Після відкручування всіх гайок болти виймаються. Якщо корозія утримує деталі склеєними, вузол роз'єднується слабкими ударами молотка по крайці фланцевої вилки.

    Щоб кардан не впав, він тимчасово підвішується на одному болте.








    Порада: Для підстраховки на болт потрібно наживити гайку, так як при від'єднанні проміжної опори доведеться кардан дещо зміщувати.

  • Звільнення шліцьового хвостовика переднього кардана;


  • Ваз 2105 заміна хрестовини своїми руками - докладна інструкція
    Зняття обойми сальника для демонтажу кардана
    Щоб звільнити передній карданний вал досить зняти обойму сальника з фланця еластичної муфти. Для цього плоскою викруткою послідовно відгинаються всі чотири фіксуючих усика, і обойма зсувається шлицевому наконечника валу.

  • Зняття проміжної опори з поперечки ; Залишається тільки від'єднати проміжну опору.

    Торцевій головкой13 мм. з комірчиком відкручуються два болта кріплення до поперечки. Карданну передачу можна знімати в бік заднього моста.

    Потрібно витягнути болт, на якому висів задній кардан, і потягнути карданну передачу, шліци переднього кардана выскользнут з муфти і запобіжної планки і поперечці вийдуть назовні.


  • Порада: Не потрібно знімати запобіжну планку переднього кардана і поперечку, вони не заважають зняттю і установці.
    Почистити і змастити на поперечці місце кріплення проміжної опори цілком можливо на місці.

    Послідовність демонтажу карданних шарнірів


    Виконуємо:

  • Зняття стопорних кілець середнього шарніра; В лещата через накладки затискається передній кардан максимально близько до проміжній опорі, керном мітяться стопорні кільця для можливості їх установки на колишні місця, в разі придатності.

    Кільця послідовно акуратно стискуються острогубцами і виймаються з проточек вилок. Для зручності роботи кардан повертається в лещатах в потрібне положення.

  • Випресовування голчастих підшипників; Гвинт струбцини потрібно уперти в корпус будь-якого підшипника і тиснути по осі хрестовини.

    При цьому корпус буде вдавливаться у вилку, а корпус протилежної підшипника видавлюватися назовні. Потім, штовхаючи назад зміщену вилку, хрестовина видавить корпус першого підшипника назовні.

  • Таким же чином видавлюється назовні корпуси підшипників другої осі, шипи хрестовини виходять з корпусів і хрестовина вільно виймається. Корпусу струбциною повністю видавити неможливо, нижньою кромкою вони будуть утримуватися в отворах вилок.

    Видалити їх повністю можна оправленням і молотком, вони досить легко випадають.


  • Ваз 2105 заміна хрестовини своїми руками - докладна інструкція
    Демонтаж хрестовини з кардана з широкими виделками
    У новій конструкції шарнірів передбачені більш широкі стінки вилок, тому випресовування проводиться в кілька етапів:

  • На стіл преса встановлюється опора висотою не менее16 мм. з отвором диаметром32 мм., у нього повинен поміститися корпус підшипника, який прес буде видавлювати. Корпус підшипника пресом через оправку диаметром29 мм. видавлюється до упору вилок;

  • Кардан розгортається на підлогу обороту, натисканням пресом через П-подібну оправку на вилку вона рухається назад до упору з іншого боку, хрестовина при цьому виштовхує другий корпус і розкриває зазор до нижньої кромки корпусу першого підшипника;

  • У цей зазор вставляється сталева втулка, яка виконує роль вижимного подовжувача;

  • Кардан розвертається назад на підлогу обороту, натискаючи пресом повторно до упору вилок, втулка проштовхне корпус підшипника далі, і він випаде з вилки назовні;

  • Втулка переставляється в іншу сторону і виштовхується назовні корпус другого голчастого підшипника;

  • На іншій осі хрестовини потрібно послідовно повторити всі операції.


  • Для демонтажу другого шарніра виконуються аналогічні дії на вільному від інших деталей задньому кардане.

    Процес вибору стопорних кілець і складання хрестовин карданних


    Нові хрестовини початку досить розмиті і не вимагають додаткової змазки, але бувають ситуації, коли заміна хрестовини на ВАЗ 2105 створює необхідність видалити заводську мастило і нанести нову. Наприклад, якщо підшипник впав, і всередину потрапила бруд, хрестовину довелося промивати.

    Шипи і корпус змазують тонким шаром консистентного мастила ФІОЛЕ-2У або ЛІТОЛ-24.


    Увага: Мастило в обсязі 04-06 р. має рівномірно наноситься на корпус і шип підшипника.

    Більший обсяг може утворити повітряну пробку, яка буде пружинити і не дозволить точно визначити зазор і підібрати товщину стопорних кілець.

  • Всі чотири корпуси по черзі запресовуються струбциною в отвори вилок настільки, щоб торці шипів хрестовина помістилися між нижніми кромками. Після того як по мітках перевірено поєднання вилок корпусу запресовуються глибше, вручну направляючи шипи хрестовини всередину голчастого підшипника.


  • Увага: Проходження підшипника по шпильці потрібно постійно контролювати, похитуючи хрестовину, не повинно відчуватися защемлень, хрестовина повинна погойдуватися вільно і плавно.

  • Коли з'явиться проточка в отворі вилки, в неї вставляється стопорне кільце середнього розміру, як того вимагає інструкція, толщиной156 мм. Корпус протилежної підшипника пресується зусиллям 800 кгс.

    Заміряється розкриття зазор між площиною корпусу і кромкою проточки в отворі вилки. Замір проводиться щупом або калібром 4178344992. з пелюстками різної товщини (різниця пелюсток відрізняється на003 мм.).


  • Ваз 2105 заміна хрестовини своїми руками - докладна інструкція
    Стопорне кільце хрестовини 2202043
    Замір дозволяє точно визначити товщину другого стопорного кільця. Правильний підбір пари кілець дозволяє сцентрировать хрестовину у межах нормативного допуску, чого зменшується ціна заміни.

    Стопорні кільця виготовляються розміром від145 мм. до 167 мм. з різницею в003 мм., кожного розміру, для наочності привласнений свій колір, в який забарвлюється стопорне кільце. Краще всього, коли ставляться кільця одного кольору, значить однієї товщини, різниця не повинна превышать003 мм.