1 Як діагностувати знос хрестовин 1.1 Інструмент, необхідний для заміни 1.2 Знімаємо кардан 2 Заміна хрестовини карданного валу на ваз 2106 2.1 Якщо є необхідність, замінюємо проміжний підшипник 2.2 Дефектування деталей На фото шарнір кардана ваз 2106
До відома: Карданний вал - механізм, що передає крутний момент від коробки передач до колісного приводу. Застосовується в різноманітних засобах пересування.
Основна особливість - карданна передача, придумана Джероламо Кардано, що дозволяє передавати обертовий момент між двома непараллельными осями.
Головною робочою деталлю карданної передачі є хрестовини. Вони ж найчастіше вимагають заміни.
Кардан ваз 2106 містить дві однакові хрестовини. Наша інструкція допоможе вам замінити хрестовину ваз 2106 самостійно, заміна досить проста, дозволить вам заощадити на послуги автосервісу.
Як діагностувати знос хрестовин
Заміна хрестовини в ваз 2106 проводиться після діагностики:
Коли при швидкому розгоні або гальмуванні автомобіля, при перемиканні передач чути стукіт карданної передачі або вібрація мосту, все це свідчить про знос хрестовини і її підшипників. Потрібно терміново замінити хрестовину ваз 2106 що прийшла в непридатність. Якщо вчасно не звернути увагу на ці ознаки, тоді надалі - руйнування підшипника і випадання кардана прямо на дорогу. Постраждати може редуктор мосту і днище кузова вашого автомобіля. Купуйте "вазівську" хрестовину, не забувайте придбати запасні стопорні кільця (якщо вони не йдуть в комплекті), тому що старі кільця, як правило, деформуються або ламаються.
Інструмент, необхідний для заміни
Заміна хрестовини карданного валу ваз 2106 вимагає наявності інструменту:
Два ріжкових ключа 13 і 12 Ключі торцеві 27 і 13 Мідна або алюмінієва наставка Молоток Сжимные плоскогубці з тонкими губами, щоб зняти стопорні кільця Дві оправки, щоб выпрессовывать підшипники хрестовин кардана. Універсальний знімач Кліщі Зубило Велика викрутка Знімаємо кардан
Заміна хрестовини ваз 2106 своїми руками не можлива без зняття кардана з автомобіля.
Отже:
Знімаємо кардан на підйомнику або оглядовій ямі. Отцепляем пружину троса ручного гальма. Зубилом наносимо позначки на стику кардана і фланця редуктора. За допомогою ключа на 13 викручуємо гайки (їх чотири). Великою викруткою фіксуємо кардан від прокручування. Знімаємо задній кінець кардана. Від'єднуємо кардан від мосту
Зубилом помічаємо положення кардана і фланця гумової муфти Маркируем зубилом положення кардана і фланця
Потім відгинаємо стопорні вусики обойми ущільнення біля гумової муфти Зміщуємо обойму з ущільненням разом у бік карданного валу Зміщуємо обойму в бік
За допомогою головки на 13 відкручуємо гайки і дістаємо страхувальну планку Підтримуючи кардан, відкручуємо з допомогою ключа на 13 гайки і виймаємо пластину, кріпить підвісний підшипник зі шпильок. Вона кріпиться до кузова за допомогою гумових шайб. Відкручуємо гайки, що кріплять підвісний підшипник
Витягуємо кардан з пазів всередині фланця гумової муфти і дістаємо його Попередньо рекомендується подивитися, як проводиться заміна хрестовини ваз 2106 відео.
Заміна хрестовини карданного валу на ваз 2106
Отже:
Попередньо маркируем взаємне положення частин (вилок шарнірів кардана), щоб не порушити при складанні заводську балансування карданного валу. Потім маркируем стопорні кільця та їх посадочні місця , щоб встановити їх при складанні на штатні місця. Знімаємо стопорні кільця (по чотири з кожного шарніра). Дістаємо стопорні кільця
Выпрессовываем підшипники з вилки шарнірів, з допомогою оправок відповідного діаметру. Выпрессовываем підшипники
Так як підшипники впресовується не повністю (хрестовина шарніра впирається в його вилку), знімаємо підшипник за допомогою кліщів Роз'єднуємо карданний шарнір, змістивши його хрестовину у напрямку знятого підшипника, трохи розгортаємо хрестовину і виводимо її з вилки шарніра. Роз'єднуємо шарнір
Выпрессовываем протилежний голчастий підшипник з вилки шарніра. Виконуємо пункти 3 і 4 для інших голчастих підшипників і знімаємо хрестовину. Те ж саме робимо з другої хрестовиною при необхідності. Як бачите, заміна хрестовини на ваз 2106 своїми руками не представляє особливої праці.
Якщо є необхідність, замінюємо проміжний підшипник
Отже:
Расконтриваем гайку, що кріпить вилку переднього валу. Відкручуємо її і спрессовываем вилку за допомогою знімача з переднього валу. Спрессовываем вилку
Знімаємо відбивач пилу з переднього валу. Нагвинчують гайку на різьбу переднього валу, щоб вона встала урівень з самим валом Спрессовываем проміжну опору валу (зусилля докладаємо до внутрішньої обоймі підшипника) і відвертаємо гайку. Знімаємо з карданного вала опору разом з кронштейном Порада: Запам'ятайте положення плечей - довгого і короткого кронштейн опори щодо карданного валу (краще намітити положення кронштейна опори щодо карданного валу).
Відвертаємо болти, що кріплять кронштейн на опорі, знімаємо всі шайби і від'єднуємо кронштейн від проміжної опори вала. Порада: Розбирання проміжної опори вимагає спеціальних інструментів і певних навичок, тому рекомендується міняти проміжну опору вала в зборі .
Дефектування деталей
Отже:
Ретельно очищаємо деталі з допомогою щітки перед їх оглядом Для вибракування елементів карданної передачі вам знадобляться: нутромір, індикатор годинникового виду. Раз вже зняли кардан і розібрали (нехай частково) перевіряємо цілісність зварних швів. Шліци карданного валу, щоб не містили слідів вироблення Для заднього вала кардана перевіряємо наявність балансувальних вантажів, стан швів і вимірюємо діаметри отворів вилки під голчастий підшипник. Не припустимі вм'ятини труб, порушення співвісності отворів вилок кардана. Важливо: Обов'язково проводимо вимірювання діаметра отворів вилок карданного шарніра, куди стають голчасті підшипники, щоб він не перевищував 23825 міліметрів. Вимірювання виробляємо нутромером годинникового типу.
Перевіряємо стан голчастих підшипників, сальників, їх обойм і шипів хрестовини на предмет пошкоджень, значного зносу. Примітка: Явною ознакою дефекту шипів, при виявленні якого проводиться заміна всього шарніра, є поздовжні вм'ятини залишені голками підшипника.
Перевіряємо заодно (поки знято кардан) стан гумової муфти кардана. Наявність тріщин, механічних пошкоджень або відшарування гуми від стальних вкладишів не допустимі. Перевіряємо проміжну опору на наявність деформацій. Тріщини або розриви еластичною обойми, а так само відшарування гуми не допустимі. Міняємо дефектну опору в зборі Перевіряємо підшипник проміжної опори, проворачиваем його внутрішню обойму в двох напрямках, притискаючи при цьому до зовнішньої обоймі (внутрішня обойма повинна плавно обертатися). Перевіряємо ущільнювачі підшипника, на наявність механічних пошкоджень. Міняємо всі дефектні деталі. Збираємо кардан в зворотній послідовності, враховуючи особливості, наведені нижче:
Перш ніж встановити вилку переднього валу, змащуємо шліци валу вилки і консистентним мастилом. Встановлюючи вилку переднього валу, затягуємо гайку кріплення її динамометричним ключем 81-10 кгс•м (794-98 Н•м ) і законтриваем гайку зубилом. Встановлюючи обойму сальника, сам сальник з фланцем на шліци переднього кардана, фіксуємо обойму сальника, загинаючи три її «вусики». За допомогою масляного шприца промазуємо шлицевую частина переднього кардана. Надлишки мастила видаляємо ганчіркою.
Викручуємо прес-маслянку і вворачиваем пробку замість неї. Примітка: Не обов'язково міняти прес-маслянку на пробку. просто при новому промазування шліцьового з'єднання вам доведеться як слід очистити маслянку від налиплого бруду.
Змащуємо голчасті підшипники і поверхні шипів хрестовини кардана консистентним мастилом. Порада: Рекомендуємо застосовувати змащення (фіолетового кольору) для підшипників, що містить дисульфід молібдену.
Встановивши обойми підшипників, визначаємо зазори між торцевою частиною підшипників і верхнім краєм кільцевої проточки знаходиться на вилку шарніра за допомогою плоского щупа. Допустимий зазор в межах 15-166 міліметра. Підбираємо по товщині стопорні кільця виходячи з отриманих значень зазору (вимірюємо кільця мікрометром). Після встановлення кілець наносимо кілька ударів з допомогою гумового молотка за вилок шарніра з зворотних сторін (що забезпечує прилягання обойм голчастих підшипників до стопорним колечка і вільний хід хрестовини). Ось власне і все, залишилося подивитися: Заміна хрестовини на ваз 2106 відео.