Різниця Subaru BRZ і Toyota GT 86: технічні характеристики та особливості
Незабаром після початку XXI століття на ринку майже не залишилося недорогих спортивних автомобілів класичної компоновки, вельми поширених в кінці минулого ...
Найкращі японські універсали: рейтинг, огляд з фото
Універсал – це легкове авто з збільшеним багажником і просторим салоном. Зовсім недавно ці машини стали предметом гордості автолюбителів і заздрості ...
Тюнінг салону "Лади-Калини" своїми руками
Сучасне авто — це не просто засіб пересування, але і місце, де можна сховатися від міської суєти. І якщо в дорогих машинах інженери продумали стандартний ...
Скільки важить ВАЗ-2101? Вага кузова і двигуна ВАЗ-2101
На те, скільки важить ВАЗ-2101 впливає знос металевих частин, наявність додаткового обвісу та обладнання ГБО. Варто зазначити, що переважна частина сучасних ...

Ремонт стартера Ваз 2110 - робимо все самі

23.12.14, Ваз
2290
  • 1 Як розпізнати несправність стартера
  • 2 Ремонт стартера
  • 2.1 Види стартерів
  • 2.2 Демонтаж
  • 2.3 Розбір деталей і їх ремонт

  • Як правило, стартер на автомобілі будь-якої марки виконує одну з найважливіших функцій. Це справжній електродвигун, без якого мотор автомобіля повноцінно не запуститься.

    Слово стартер англійське, що у перекладі на російську так і означає start - пуск. Як працює стартер?

    Відразу ж, після надходження струму в пристрій, він починає працювати і подає крутний момент далі до двигуна. Принцип роботи простий, тільки нерідко трапляється, що стартер виходить з ладу. Про це ми поговоримо в цій статті.

    Спробуємо розібрати його схему і полагодити своїми силами.
    Ремонт стартера Ваз 2110 - робимо все самі
    стартер

    Як розпізнати несправність стартера


    Як відомо, новий автомобіль без поломок здатний пропрацювати близько п'яти років. Потім вже може вийти з ладу будь-яка «запчастина», в тому числі і стартер.

    Визначається його несправність досить просто. Навіть не обов'язково везти автомобіль в сервіс обслуговування, щоб це зрозуміти.

    Машина не заводиться, або стартер вимикається. Часто чути бувають постукування або нехарактерні звуки.

    Багато молоді і недосвідчені автомобілісти не звертають уваги на ці нюанси і продовжують їздити. А це безпосередньо впливає на стартер і якщо його можна було ще врятувати, то після цього він може стати практично непридатним.

    Бувалі шофера такого не допускають. Вони ретельно стежать за своїм автомобілем і при виявленні таких симптомів, відразу ж приступають до дії.

    Ремонт стартера


    Ремонт стартера ваз 2110 проводиться відразу ж після виявлення проблеми. Потрібно озброїтись терпінням, необхідними інструментами і для початку дізнатися про його схему.
    Ремонт стартера Ваз 2110 - робимо все самі
    схема стартера ваз 2110
    Автомобільний стартер Ваз 2110 являє собою невеликий чотирисмуговий електродвигун. Він, як і говорилося вище, забезпечує первинне обертання коленвала.

    У середньому три кВт енергії буває достатньо, щоб запустився бензиновий двигун на ВАЗ 2110. Ремонт стартера буває необхідний, коли пристрій не в змозі забезпечувати роботу двигуна при цьому.

    Сам стартер є двигуном постійного струму, який живиться безпосередньо від батареї.Конструкція стартера має 4 щітки, завдяки яким електродвигун збільшує свою потужність, отримуючи харчування.







    Ремонт стартера Ваз 2110 - робимо все самі
    щітки стартера
    Серед інших основних деталей і елементів стартера можна виділити:

  • вал приводу;

  • шестерню з внутрішнім кільцем обгінної муфти;

  • опору вала привода з вкладишем;

  • якір реле;

  • обмотку;

  • щіткотримач;

  • постійний магніт;

  • сердечник якоря і багато іншого.


  • Види стартерів


    Як правило, стартери бувають двох видів: з редуктором і без нього. Майстри радять використовувати перший варіант (на Ваз 2110 стоїть саме такий). Подібний пристрій зажадає менше струму для нормальної роботи і буде забезпечувати кручення колінчастого вала при слабкому акумуляторі.

    Але тривале використання такого виду стартера призводить до швидкої поломки. Виходить з ладу вращающая шестерня.

    Що стосується стартера без редуктора, то він безпосередньо посилає поступальний рух на шестерні. Пристрої даного типу мають деякі переваги перед стартерами з редуктором.

    Вони прості в конструкції і легко піддаються ремонту.

    Демонтаж


    Для того щоб приступити до ремонту стартера, необхідно його зняти.

    Подивимося на схему його сполуки нижче:
    Ремонт стартера Ваз 2110 - робимо все самі
    схема з'єднання стартера
    Ваз 2110 ремонт стартера якого здійснюється своїми руками, бажано підняти на естакаду або яму. Можна і поставити машину на домкрат, щоб було зручніше працювати.

    По схемі бачимо, що стартер отримує живлення від акумуляторної батареї 1. Крім цього, на схемі видно генератор 2 вимикач 4 і сам стартер 3.

    Отже, приступаємо до демонтажу, але не забуваємо зняти бризговики двигуна:









  • провід «мінуса» від'єднуємо від акумуляторної батареї;

  • від'єднуємо дріт управління від тягового реле стартера;

  • ключем " на 13» відвертаємо гайку проводу «плюс» на реле:

  • знімаємо його;

  • ключем на «15» (він рідко зустрічається і можна використовувати голівку), відкручуємо 2 гайки, фіксуючі стартер з картером зчеплення;


  • Ремонт стартера Ваз 2110 - робимо все самі
    зняття стартера

  • зняття стартера;

  • головкою на «10» відкручуємо гайку нижнього виведення тягового реле;

  • звільняємо висновок наконечника проводу;

  • головкою на «8» відвертаємо два болта на тягового реле;

  • знімаємо його.


  • Розбір деталей і їх ремонт


    Зверніть увагу, що тягове реле буває поєднано з передньою кришкою стартера особливим способом: між ними стоїть ущільнювач-прокладка. Потрібно вийняти і потім зняти пружину і якір тягового реле.

    Йдемо далі:

  • ключем на «10» відвертаються дві стяжні шпильки;

  • знімається якір зі шпильками і статор;

  • знімається вал якоря центральної шестерні;

  • хрестоподібною викруткою відвертаємо два гвинти;

  • прибираємо задню кришку;

  • знімаємо щіткотримач;

  • витягуємо якір з статора;

  • відвертаємо регулювальну шайбу з осі якоря;

  • знімаємо опору валу якоря (робиться це за допомогою викрутки або тонкого металевого стрижня).


  • Ремонт стартера Ваз 2110 - робимо все самі
    зняття опори якірного валу
    Цим не закінчується демонтаж на автомобілі Ваз 2110. Стартер, ремонт якого пов'язаний безпосередньо з його повним демонтажем і розбиранням деталей, слід ретельно оглядати в процесі розбирання.
    Продовжуємо:

  • виймаємо маленькою викруткою дві стяжні шпильки (їх у принципі, прибирати і не потрібно, то так зручніше буде зняти редуктор і привід);

  • виймаємо три шестерні редуктора (часто виходить з ладу стартер саме з-за того, що у даних шестерень бувають пошкоджені зуби або підшипники голчастого типу - якщо це так, то деталі замінюються і стартер перевіряється на нормальну роботу).


  • Ремонт стартера Ваз 2110 - робимо все самі
    три шестерні редуктора


    Продовжуємо, якщо шестерні в порядку:

  • виймаємо редуктор з приводом, натискаючи на шестерню стартерного приводу;

  • знімаємо опору з ущільнювачем з важеля;

  • відокремлюємо ущільнювач від опори (ретельно оглядаємо опору на наявність пошкоджень або изношенностей на пластмасовій поверхні - якщо вона деформована або затверділа гумова прокладка, слід провести заміну);

  • збиваємо з стопорного кільця обмежувальне кільце (працюємо молотком і підходящої оправленням);

  • знімаємо стопорне і обмежувальне кільце (діємо акуратно, щоб вони не зірвались і загубилися).


  • Внизу на фото видно, як це потрібно робити:
    Ремонт стартера Ваз 2110 - робимо все самі
    зняття стопорного і обмежувального кільця
    Продовжуємо розбирання своїми руками:

  • знімаємо привід в зборі;

  • відкручуємо стопорне кільце важеля;

  • знімаємо важіль з повідцем і шайбою;

  • за допомогою викрутки відкручуємо пружину важеля;

  • знімаємо важіль з підводка;

  • роз'єднуємо їх на половинки.


  • Ремонт стартера Ваз 2110 - робимо все самі
    зняття важеля і роз'єднання половинок
    Продовжуємо працювати, як того вимагає інструкція:

  • прибираємо стопорне кільце шестерні з внутрішнім зачепленням;

  • знімаємо опору вала привода;

  • прибираємо кільце з опори (потрібно уважно оглянути її на наявність пошкоджень, деформувань і затвердінь - якщо є такі, замінити обов'язково).


  • Йдемо далі:

  • знімаємо вкладиш з опори;

  • вивертаємо два гвинти;

  • знімаємо щіткотримач;

  • підчіплюємо фіксатори щіток викруткою;

  • розбираємо щітки, пружини (перевіряємо все ретельно на наявність псування і деформування, сильної обжатости або викривленості);

  • перевіряємо ізоляційну прокладку щіток (якщо вона порвана, замінюємо її).


  • Далі уважно оглядаємо якоря і колектор.

    Тут потрібно провести кілька операцій:

  • прошліфувати дрібною шкуркою сам якір (якщо помітні шероватости або сильно виступають слюди, то можна і проточить на токарному верстаті);

  • якщо на якорі наявні ямки та вибоїни, потрібно замінити якір (ціна на нього пристойна, до речі);

  • перевірити надійність пайки висновків якірної обмотки.


  • На цьому можна закінчити ремонт стартера і зібрати його в зворотній послідовності.