1 Причини 1.1 Принцип роботи 2 Причини горіння лампочки 2.1 Робимо висновок 3 Не горить лампа Так виглядає лампа заряду акумулятора
При включенні запалювання горить контрольна лампа акумулятор ваз 2110 і лампочка тиску масла, це відомо всім, після того, як мотор завівся, обидві лампи повинні згаснути. Трапляються не рідко ситуації, коли одна з лампочок продовжує горіти, якщо це лампа масляного тиску, це означає проблеми з мотором, можливо, доведеться робити ремонт, якщо ж горить лампа акумулятора ваз 2110 це вже не настільки небезпечно.
Причини
Існують тільки дві причини, з-за яких може горіти контрольна лампочка зарядки акумулятора:
Лампа акумулятора ваз 2110 повинна світитися в момент коли ми включаємо запалювання, і гаснути в момент запуску двигуна Якщо цього не відбувається (не гасне), значить, акумуляторна батарея не заряджається Якщо, навпаки, не горить лампочка навіть при запуску мотора, це може означати що повністю сів акумулятор Інструкція повідомляє, що акумулятор зазвичай сідає по двох головних причин:
Сам акумулятор вийшов з ладу, тому він не тримає заряд Або не отримує заряджання від генератора, хоча сам забезпечує харчуванням мережа автомобіля Принцип роботи
З початку потрібно розібратися, як працює пов'язана з лампочкою електрична схема:
Генератор, як нам відомо, має систему змішаного збудження Це означає, що ротор в ньому намагнічений, але для збудження потрібно подати струм на статор Після того як відбулося збудження генератора, він досягає робочих обертів, і тоді в обмотці ротора з'являється індукційний струм, він знімається через контактні кільця вугільними щітками, які відіграють роль збирача (колектора) в електродвигунах Струм, після виходу на щітки направляється в діодний міст акумулятор необхідно зарядити постійним струмом, діодний міст служить саме для цього Від мосту електричний струм розгалужується до клеми акумулятора і до реле Реле має свою назву, науковою мовою так сказати РС-702 воно є реле контрольної лампи заряду акумулятора Принцип дії реле всім відомий: напруга в ньому подається на котушку, сталевий сердечник встановлений всередині неї Під впливом електромагнітного поля осердя притягує пластинку до себе, ніж виробляє розмикання контактів в інший ланцюга У цьому ланцюзі і знаходиться наша контрольна лампочка Поки контакти замкнуті, лампочка горить, потім гасне Причини горіння лампочки
Пора перейти безпосередньо до самих причин, іншими словами, до постановки діагнозу:
Спочатку визначаємо, світиться лампа акумулятора ваз 2110 постійно або вона просто блимає Існує ще дідівський метод, яким категорично заборонено користуватися на інжекторних двигунах Метод полягає в наступному - від'єднуємо мінусову клему акумулятора, коли двигун працює, після цього двигун повинен продовжити роботу і далі Якщо ж мотор глухне, це вказує, що причина, швидше за все, криється в електрогенераторі Не поспішайте знімати сам генератор, спочатку, треба відкрутити і перевірити щітковий вузол з реле регулятором (це робиться навіть без зняття генератора з машини) Огляньте стан щіток, може вони залягли, виробилися або мають дефекти, тоді їх краще замінити Потім знімайте і розбирайте, щоб перевірити його діодний міст Міст діодний, як правило, стає причиною несправності частіше інших деталей Практично його неможливо відремонтувати своїми руками, тому тільки заміна Однак перед заміною вам необхідно перевірити, чи немає прогоряння або замикання Тому крім всього іншого перевіряємо обмотку статора і обмотку ротора на предмет обрив або замикання Всі пошкоджені, дефектні деталі необхідно буде замінити Коли ж мотор продовжує працювати після зняття клеми, як ні в чому ні бувало, тоді причина виявляється не в генераторі, лампочка горить з причини того, що електрична ланцюг не розмикається, це значить, несправність криється в реле або реле не надходить напруга Якщо в нашому випадку причина була перша, тоді заміна реле все вирішить Якщо друга, тоді, можливо, проблема в окисленні контакту, який виходить з генератора(див. Ваз 2110 ремонт генератора: робимо все своїми руками ), вирішується все зачисткою цього контакту Однак, якщо мотор у нас інжекторний, тоді необхідно відключити плюсовий дріт від клеми генератора, після цього підключити до нього вольтметр Напруга, що видається генератором повинно бути близько 14 2вольт Якщо вихідна напруга менше, тоді треба знімати електрогенератор, розбирати його і чистити його сполуки наждачкою Крім цього, перевіривши реле контрольної лампочки акумулятора, необхідно протестувати і реле-регулятор на предмет несправності В принципі, він перший у списку причин, з нього і варто починати перевірку Реле-регулятор не ремонтується, а підлягає негайній заміні Робимо висновок
До речі, ціна ремонту електрогенератора, як правило, обходиться чималими витратами, з-за того, що вузли його досить дорого коштують.
Тому перш ніж починати його розбирати, необхідно подумати, що могло передувати цієї несправності, так як вона, як і всі інші, не могла виникнути сама по собі:
Згадайте - можливо, машина в'їхала в калюжу на всім ходу І після цього в електрогенератор потрапила вода, може бути, його просто замкнуло, тоді автомобіль заведеться, але вже працює тільки від акумулятора А ще якщо лампочка не горить, а блимає або моргає, засвічується при малих обертах мотора, тоді варто перевірити натяг ременя приводу, і натягнути його, якщо це потрібно Так як мінімальні оберти мотора, при яких генератор починає виробляти електричний струм, починаються від 1500 при цьому передаточне число від шківа коленвала до приводного ременя генератора дорівнює 1:2 Не горить лампа
Тепер розглянемо причини, по яким лампочка зарядки акумулятора ваз 2110 не горить:
Мульти тестер
Якщо у вашому автомобілі присутня контрольна лампа перевірки роботи генератора, то перед запуском двигуна, відразу при включенні запалювання, лампочка повинна горіти Якщо вона не горить, а інші прилади при цьому працюють, тоді можливо вона просто перегоріла Так само не виключаємо обрив в приводі збудження генератора, або інша його несправність Якщо не працюють інші прилади на панелі, це означає, що пора перевірити запобіжники ваз Якщо перегорає лампочка, тоді збудження генератора відбувається через додатковий опір, виходячи з цього цілісність лампочки, ніяк не вплине на роботу всієї схеми заряду Щоб перевірити працездатність електрогенератора, а так само заряд акумуляторної батареї нам знадобиться мульти тестер (як на фото вгорі) Стрілочні тестери вимагають правильного дотримання полярності, при їх підключенні, і чутливі до падінь і ударів Спочатку давайте визначимося з несправним місцем, розберемося, несправний сам генератор або контрольна лампочка з проводом Швидке визначення вимагає від'єднати тонкий проводок від електрогенератора, який виходить від контрольної лампочки, і з'єднати його з землею (масою) автомобіля потім включити запалювання Якщо загорілась лампа акумулятора ваз 2110 тоді не справний сам генератор Серед можливих несправностей зустрічаються такі як обрив обмотки генератора, поломка реле регулятора напруги, зносилися щітки або контактні кільця якоря і далі У разі, коли лампочка, контролює заряд не горить, необхідно перевірити на справність і лампочку і її проводу Щоб виконати таку перевірку не знадобиться зняття приладової панелі і витягування лампи назовні, для того, що б розглянути уважно цілісність її нитки Досить буде з'єднати щуп мультиметра, включеного в режим вольтметра, з корпусом автомобіля, а другий з відключеним проводом До речі замість мультиметра ви можете використовувати контрольну лампочку потужністю близько 1Ватт У справній ланцюга наш прилад покаже напругу акумулятора, а контрольна лампочка буде світитися упівсили Це означає, що перегоріла лампочка контролю заряду Якщо ж показання вольтметра разюче відрізняється від напруги на батареї, тоді можливо стався обрив ланцюга йде від контрольної лампочки і до генератора Коли лампочка контролю заряду не гасне при роботі двигуна необхідно перевірити справність генератора Те ж саме треба зробити, якщо горіння лампочки йде упівсили Для перевірки справності генератора в будь-якому випадку нам необхідно буде перевірити напругу на акумуляторних клемах при працюючому моторі При перевірці свідчення напруги акумулятора при робочому генераторі буде в межах норми -135 - 145 Вольт Перевірку слід проводити при середніх обертах мотора і при включених фарах на дальнє світло Крім цього горіння лампи контролю заряду, при працюючому моторі, упівсили може бути обумовлено витоком струму через якийсь один з декількох додаткових діодів у випрямному мосту Або з-за несправності діода, розташованого на щитку приладів Генератор при цьому працює нормально і не вимагає ремонту Тепер ми розібралися, чому горить або гасне лампочка акумулятора ваз 2110 виявлення несправностей не складе вам праці, а правильно виявлена причина - запорука успішного ремонту. Додатково пропоную скористатися відео матеріалами з цікавої проблеми.