1 Причини потрапляння мастила в тосол 2 Наслідки потрапляння води в масло 2.1 Тосол проникає в картер Схема циркуляції тосола і масла в моторі, точки можливого проникнення
Іноді стикаються автомобілісти з незрозумілих для любителя явищем - коли відкривають кришку радіатора або розширювального бачка в системі охолодження, а там плаває масло в антифризі. Звідки з'являється масло в тосол ваз 2112 для них загадка, і вже тим більше незрозуміло як вирішити таку проблему.
Взагалі мастило і антифриз циркулюють в моторі за різними замкнутих контурах, і змішуватися по ідеї не можуть, а раз з'явилося масло в тосол на ваз 2112 значить десь пробило прокладку або ще гірше, виникла тріщина.
Причини потрапляння мастила в тосол
Змішання рідин однозначно вказує на герметичність обох систем, найменша з виникаючих проблем-це втрати мастила і тосола.
Найбільш ймовірними причинами перемішування антифризу з маслом наступні (див. фото вгорі):
Пошкодження масляного радіатора (масло охолоджувача) або проблеми (ГБД) головки блоку двигуна В цих точках обидві системи олійна і охолоджуюча стикаються найщільніше В масляному охолоджувачі (радіаторі) таке щільне взаємодія обумовлено призначенням агрегату У багатьох автомобілях просто необхідно охолоджувати масло, щоб воно було в режимі температур від 75 градусів і до 85 градусів, тому автомобілі спеціально оснащуються масляним радіатором, який взаємодіє з системою охолодження , а теплоносій в ній вода або антифриз При найменшій розгерметизації або пошкодження трубок, масло починає потрапляти в антифриз, звідси може бути і масло в тосол в ваз 2112 Якщо причина поломки охолоджувача олії, тоді необхідно знімати своїми руками охолоджувач і ремонтувати, якщо таке можливо, інакше міняти цілком Коли перемішування мастила з тосолом відбувається в області голівки, тут випадок складніше В автомобілі головка і блок, найбільш важливі місця. Саме тут знаходяться циліндри і камери згоряння Головка і блок «омиваються» маслом зсередини, а зовні вони охолоджуються через «сорочку охолодження» тосолом Тосол і мастило відокремлені один від одного металевим корпусом, в якому виконані наскрізні отвори, у точці дотику головки і блоку вони ізольовані прокладками, які з часом можуть підтікати Корпуси головки двигуна і відчувають навантаження як механічні, так і теплові тому з часом можуть з'явитися тріщини Ось друга причина появи олії в антифризі Якщо ваш автомобіль не оснащений маслоохладителем, тоді скоріше за все знадобиться виконати ремонт з заміною прокладки ГБЦ, щоб припинити перемішування тосола і мастила Сюди ж входить зняття і установка головки, однозначно заміна прокладки, перевірка герметичності головки її обпресуванням, шліфування поверхні головки, тут детальніше розповість відео Раз вже знімаєте голівку, перевірте стан сальників клапанів (масляних ковпачків), стан клапанів Однозначно підлягає повній заміні охолоджуюча рідина з промиванням системи Бажано поміняти мастило, так як потрапив у неї тосол призводить до втрати мастильних властивостей Наслідки потрапляння води в масло
Змішування масла з тосолом виявлене пізно, або пізно прийняті заходи можуть мати сумні наслідки для мотора:
Гірше тільки наслідки такого попадання палива в масло Однак, якщо запустити ситуацію, в подальшому отримаєте стерті втулки розподільного вала, стукаючий колінчастий вал, та інші принади швидкого капітального ремонту, приємного мало Як ви знаєте, вода важча змащення, якщо налити в ємність воду і моторне масло, вода вийде знизу, а мастило буде плавати зверху Таким чином, ви можете визначити, чому у вас кожне ранок зростає рівень мастила Для цього у постоявшего ніч автомобіля викручуємо масляну пробку з піддону (підставте ємність, не лийте мастило на землю) Вода знизу, тому поллється першою, якщо вона не потекла, значить в мастило потрапляє паливо, а це набагато гірше Можна виявити проникнення тосола(див. ВАЗ 2112 заміна тосола. Поради майстра ) в мастило за кольором масла, потрапляння води або антифризу робить масло схожим на світло сіру емаль А якщо придивитися уважніше, легко виявити в ній кульки води, тому придивляйтеся періодично до кольору мастила Тосол проникає в картер
Розглянемо, чому на ваз 2112 тосол проникає в картер:
Перший варіант самий банальний - тріщини корпусу блоку або головки Тріщини і мікротріщини можуть з'явитися після перегріву двигуна, або після замерзання мотора взимку Рідина при перегріві починає витікати і випаровуватися з мотора Переляканий водій з дуру ллє в розпечений мотор нову рідину або воду Як нам відомо з шкільного курсу фізики, розпечений метал при охолодженні стискується, а при різкому охолодженні, тріскається і лопається Взимку тріщини утворюються від переохолодження, якщо не злили воду на ніч Така подія називається розморозкою блоку Знову повертаємося до фізики, що вода при замерзанні перетворюється в лід, і при цьому розширюється, взимку в замкнутому просторі лід тисне на стінки сорочки охолодження, і знаходить слабке місце Першими можуть вилетіти заглушки, якщо вони є А далі лід робить тріщину в блоці, головці, чи десь ще, в переважній більшості випадків Тріщини можуть бути непомітними (мікротріщини) Частенько вони продавлюються всередину мотора (що зовні ніяк непомітно) Звідти мастило буде потрапляти в рідину І отримаєте стукаючий колінвал, провернутые вкладиші Б'є по голівці поршень, теж може викликати появу тріщин в головці, між водною і мастильної магістраллю В цьому випадку масло з'являється в радіаторі охолодження і його легко виявити, знявши пробку Руйнування різних ущільнювальних прокладок і гумок теж причина появи води в масло Наприклад, якщо у вас блок двигуна гильзованный, тоді знайте, що, гумки водяної сорочки і гільз найчастіше пропускають воду, однак це виходить не просто так Хороший перегрів мотора приводить їх у повну непридатність, гумки просто плавляться від високої температури Охолоджуюча рідина стікає в картер через ці оплавлені гумки Від тривалого простою ці ущільнення просто розсихаються і втрачають свої властивості Ще однією схемою є недосвідченість фахівців з ремонту двигунів За незнання, або забудькуватості ці гумки вставляються з перекосами та пошкодженнями, вода з'являється відразу після капітального ремонту Те ж саме відбувається при невмінні правильно обжати прокладки головок двигуна Такі випадки поширені, особливо в «гаражних» горе майстрів, які беруться ремонтувати мотор без знання специфіки, орієнтуючись лише на пристрій Так що не варто звертатися в капремонт, до кого попало, лише б ціна була поменше Сподіваюся тепер, ви розібралися від чого ваз 21124 антифриз тосол потрапляють в олію, усунення несправностей шукайте в інших статтях, виконувати капітальний ремонт краще не самостійно, а з фахівцем, або на станції СТО, що має хорошу репутацію. Сподіваюся, наша інструкція буде вам корисною.